Gewoon, lekker relativeren (IV)

21-11-2009 15:51 3018 berichten
Alle reacties Link kopieren
DEEL IV!

De zoveelste mislukte date, weer eens ruzie met je dekbed, al wekenlang geen seks hebben, twijfels, te lang moeten wachten op smsjes, telefoontjes, mailtjes en alle andere mogelijke vormen van bevestiging, je onzeker voelen en bepaalde gevoeletjes...

Kortom, een topic voor iedereen die 'n andere visie op De Liefde zo nu en dan best kan gebruiken...:)

"Bij relativeren hou je je oordeel in stand, maar zet je het in een context waardoor het minder erg lijkt.

Een andere benadering brengt meer rust".[/quote]
Hier ben ik vooral bezig met een relatie met mijzelf! Me afvragen wat ik te bieden heb en dan vooraleerst in vrede komen met mezelf. Te zoeken waarom ik verlang naar een speciale iemand in mijn leven. En dat verlangen proberen om te buigen in gewoon gelukkig zijn met mezelf.

Want ik heb niet zoveel zin meer om blijven hunkeren.

Zonde van mijn tijd vind ik en ook wel van mijn energie.
I am Spaaartaaacus.
Oeeeeei, het begint nu wel erg dichtbij te komen he, Sneezeweasel!
I am Spaaartaaacus.
quote:sneezeweasel schreef op 07 februari 2010 @ 22:59:

Ik weet wel zeker dat ik een muur om me heen heb. Ik kan best praatjes maken met mensen, maar zodra t echt persoonlijk wordt kan/zal ik wel vluchtgedrag laten zien. En ik denk dan ook dat ik wel degelijk iets kan uitstralen richting een ander, in de zin van kom maar niet te dichtbij, want dan sluit ik me af.

Ik lees jouw zin Sum: omdat ik niets heb om me voor te schamen... En daar zit denk ik mijn probleem, ik ervaar wel een gevoel van schaamte omdat ik bepaalde dingen niet heb meegemaakt. En ik het me dan dus WEL aantrek wat een ander daar van vindt. En eigenlijk zou t niet moeten boeien, maar die knop zet ik niet zomaar om. Wat betreft de schaamte, dan kom ik toch weer uit op zelfacceptatie...

Tja die drijfveren blijf ik lastig vinden. Ik heb t idee dat ik teveel doe op de automatische piloot, me te weinig bewust ben van waarom ik dingen op een bepaalde manier doe.Wat bedoel je daar precies mee, sneeze? Welke dingen heb jij niet meegemaakt dan?
Laatste restje wijn is op en ik schop mezelf naar mijn bed!

Welterusten!
I am Spaaartaaacus.
Relaties Char, ik heb t over een relatie
Char, ik geef je groot gelijk. Bij mij is de vraag een rol gaan spelen omdat ik het veelvuldig gesteld krijgt tijdens sollicitatiegesprekken (net zoals ik tegenwoordig de vraag krijg wat mijn lievelingseten is??? Ik heb die nog nooit gehad vroeger! Geen flauw idee wat tegenwoordig heerst bij werkgevers).

Maar goed ik heb de knoop doorgehakt en betreffende manager een mail gestuurd dat ik het hele weekend over zijn vragen heb nagedacht en ik er gewoon niet veel mee kan. Pas ik daardoor niet in de organisatie, jammer. Ik heb nog andere gesprekken lopen; ik kom er wel.
Truste Sam!
By the way ik gooi even iedereen van msn, moet messenger opnieuw installeren wat hij doet gek en raar.
Huh Pom wat is je lievelingseten dan?
Charlotte, ik denk dat we hier allemaal onze eigen dingen te relativeren hebben. Over mannen praten en relaties is wel het makkelijkste in de meeste gevallen.

Waar ik over wil relativeren is me nog een raadsel. Ik kan voor anderen altijd erg goed relativeren, voor mezelf ook, maar vergeet dat stukje soms.

Sneeze, het laatste weekend in je huis? jeetje wat gaat de tijd snel. Ik mail je morgen even. En Pom ga ik morgen even bellen.

Ik krijg het nog druk. Hier is het enorm hectisch, er zijn heel veel dingen die geregeld moeten worden (denk aan basis elementen). We hebben een crisis achter de rug en goed nieuws (als in datum ).

En ik lig overhoop (daarom was ik hier weinig), een burnout gok ik zo maar, maar er is nog geen diagnose gesteld. Mijn huisarts is een flapdrol.

Ik ga in ieder geval alles vanaf de bodem opnieuw aanpakken (en die was diep maar nu kan het alleen nog omhoog), dus ik hoop veel te kunnen relativeren. Het kostte alleen wel de nodige energie, maar ik heb tussen de bedrijven door mee kunnen lezen, nu ben ik weer helemaal klaar om er voor de volle 100% positief tegen aan te gaan, maar dan wel stap voor stap ipv de intercity vaart die ik gewoon ben.

Ik, met mijn olifantengeheugen, kan alleen meer onthouden, langer dan 20 minuten ofzo (daarom reageerde ik hier weinig). Ik heb wel al 3 dagen niet meer gehuild dus dat gaat de goede kant op.
Jeeeeetje Sneeze, nú al?!

Wauw wat gaat dat snel!

Ik snap wel wat je bedoelt hoor, dat je bepaalde dingen niet hebt meegemaakt.

Maar laatst zat ik te denken dat die (al dan niet on)bewuste keuze in veel culturen iets is om hartstikke trots op te zijn.

Maar als dit iets is wat jou dwars zit (die muur), heb je er dan al eens aan gedacht om er met iemand over te praten?

Char ik weet niet hoor, maar toen ik foto's op je Hyves zag moest ik echt zoéken waar jij stond zo'n sprietje ben je!

Ja morgen wordt mijn derde keer joggen.

Maar ik merk ook gewoon dat ik weer meer aandacht moet besteden aan de innerlijke mens.

Voor mij betekent dat eigenlijk: meer bewust tijd besteden aan de Dhamma (de leer van mijn geloof): vaker naar de tempel, lezen over de leer, en bidden en mediteren.

Ook dán staat zelfontwikkeling en zelfinzicht hoog in het vaandel, maar met de insteek rust en acceptatie ipv wroeten in mezelf.

Overigens is het gezond eten wat ik van plan was niet echt gelukt.

Score van vandaag: ontbijt (gezond), twee warme maaltijden, twee stukken taart en Thaise snacks met heul veel honing.

En er staat nog een Bossche Bol in de koelkast.
Lieve Madhe,

Knuffel voor jou! Ik hoop dat het stapje voor stapje steeds wat beter met je gaat.

Ja ik ben eind deze maand weg uit mijn huisje, maar de komende 2 weekenden ben ik hier niet... dus t gaat snel.
Goed zo Madhe!

Doe het nou als-je-blieft rustig aan.

Lievelingseten Pom?

Die zou ik niet zo moeilijk vinden...

Ik kreeg eens: "Wat is je lievelingsdier?", en nadat ik zomaar iets had verzonnen moest ik daarna ook nog iets verzinnen op de "Waarom" die erachter aan kwam.
Trusten Sam!

Sneeze, jij schaamt je dus omdat je geen relatie hebt (gehad)?

En je denkt dat mensen denken dat er iets mis met je moet zijn omdat je single bent?

Verder vraag je je af waarom je een relatie nodig hebt om dat schaamtegevoel kwijt te raken?

Weet je, (ik ga nu even relativeren, daarvoor zitten we hier tenslotte ) misschien heb je in het verleden gewoon dikke pech gehad dat je de juiste niet tegenkwam op het juiste moment.

Ik durf ook wel toe te geven dat ik een stuk ongelukkiger en ontevredener zou zijn als mijn relatie onverhoopt stuk zou lopen.

Dus in dat opzicht ben ik ook wel degelijk afhankelijk van mijn relatie.

Ik ben dus niks 'verder' dan jij in dat proces.

Voor een sollicitatiegesprek pom, zou ik echter voor in de toekomst gewoon een mooi en oprecht antwoord bedenken dat je kan geven bij deze vraag. Het gaat namelijk om de drijfveren in je werk in eerste instantie en niet in je privéleven.

Tenminste, jij bepaalt welk antwoord je wil geven. Een sollicitatiegesprek is toch een soort van reclame voor jezelf maken dus een zakelijk en goed antwoord op deze vraag bedenken, lijkt me toch een goed idee.
[quote]frizzy schreef op 07 februari 2010 @ 23:14:

Maar als dit iets is wat jou dwars zit (die muur), heb je er dan al eens aan gedacht om er met iemand over te praten?

Heb ik al wel eens gedaan, maar ben daar toen niet echt iets mee opgeschoten. Het gaf me geen extra stof tot nadenken, heb er niets nieuws gehoord. Misschien gewoon niet bij de juiste persoon geweest...
quote:sneezeweasel schreef op 07 februari 2010 @ 23:20:

Heb ik al wel eens gedaan, maar ben daar toen niet echt iets mee opgeschoten. Het gaf me geen extra stof tot nadenken, heb er niets nieuws gehoord. Misschien gewoon niet bij de juiste persoon geweest...

Dat kan.

Of het was niet het juiste moment, kan ook.

Stel je doet binnenkort wel de ervaringen op die je 'mist', dan denk ik ook niet dat die muur meteen verdwenen is.

Of wel?
Het niet hebben gehad van relaties, zie ik als het missen van een stuk levenservaring... denk ik.

Anyway t is nu de hoogste tijd voor bed voor mij, ik ga t vannacht in mijn slaap allemaal even rustig relativeren...

En oh ik zie ook wel goede dingen hoor, ik zie in mijn omgeving mensen die alleen maar relaties hebben gehad en vervolgens als ze alleen komen te staan geen idee hebben hoe ze zichzelf moeten redden.
Hé Madhe, ik weet natuurlijk niet wat er allemaal speelt in jouw leven maar ik hoop dat je zorgt dat je de hulp krijgt die je nodig hebt.

Een burn out klinkt behoorlijk ernstig.

Soms is de draaglast compleet uit balans met de draagkracht en dan loopt je emmertje over.

Hoewel ik hier misschien wat luchtig over kom, weet ik daar uit eigen ervaring wel wat van en ben ik er ook nog maar net bovenop.
Nee Frizz die muur zal niet ineens op miraculeuze wijze verdwijnen denk ik zo!
Jij hebt weer andere ervaringen Sneeze, en natuurlijk heeft alles voor- en nadelen.

Slaap lekker lieverd!
Slaap lekker sneeze. Voor morgenochtend alvast een vraagje: zijn er wel mensen in jouw leven voor wie jij je muurtje niet optrekt? (familieleden, vriendinnen, hier?)
quote:sneezeweasel schreef op 07 februari 2010 @ 23:28:

Nee Frizz die muur zal niet ineens op miraculeuze wijze verdwijnen denk ik zo!

Al zou het wel fijn zijn hè?

Maar als dát de muur niet zou weghalen, hoeft dát dus ook niet hetgeen te zijn om naar te streven.

Misschien kun je morgen gewoon ff ergens een pikhouweel (schrijf je dat zo? Wat een gek woord!) kopen?
Er speelt veel. Ik kan hier vanwege privacy en lopende dingen niet op ingaan, maar het komt wel goed. Ooit

En dit is mijn derde, ik weet het dus al, herken het al. En daarom is het tijd om structureel iets te veranderen ipv er overheen te stappen. Toch vond ik altijd dat je moet doen waar je goed in bent. Ik was hier goed in, en nu moet ik dat stukje bijstellen. Ik weet het, ik voel het, nu nog het doen.

Het laat me wel veel over mezelf nadenken. Diep in mezelf ben ik een ontzettende harde egoistische dame die gevoel heel makkelijk laat overheersen door ratio. En daar ook voor gaat, terwijl ik het van anderen zo bewonder als ze gevoel kunnen laten zijn. Dus misschien is dat het relativeerpuntje voor me. Het gevoel mag er zijn, moet er zijn.. en niet weggerelativeerd worden .

Aan mij die taak, maar hé, ik ben goed.
Zo, even een rondje RP gedaan.

Mag je na middernacht weer opnieuw 5 interesseberichtjes versturen?
Hehehe ik zou het doen, schijt aan of het mag of niet.

Hoe denk je dat ik de mijne heb binnengehengeld?

Twee sites voor nodig geweest, beiden even hilarisch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven