Postcrossing 3

11-01-2010 18:49 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoudt:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
Hahaha, Hybelkanin, wij zijn ook uren met postcrossing bezig en hebben daarnaast toch een sociaal leven, uitzonderingen daargelaten natuurlijk

Stefanie, wat coel dat je een kaart naar Dubai mag sturen!

Zazana: succes met je nieuwe vakken!

Chrisy: Lekker toch veel werken en toch elke dag blijgemaakt worden door mooie kaarten.

Ik heb 3 kaarten en 1 notebook klaarliggen om te versturen. Was vandaag te lui om het huis uit te gaan om het te posten (erg hè)....
Wat hebben jullie op je laatste kaart geschreven?

Ik heb geschreven dat het hier komend weekend weer carnaval is, wat de meest originele verkleedopties zijn, een stukje uitleg over de kaart en limburg. En natuurlijk mijn Naam en het ID-Nummer!
Eh... m'n laatste kaart... Eh... of ie nog veel plaatjes moet voor z'n boek vol is en dat ik voor em hoop dat er een PSV plaatje bij zit

Enne geen ID nr.

Leuk, (weer) een hyves ruil!!
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
@snoet80: ik heb op mijn laatste kaart over erwtensoep geschreven, haha.
Most awful postcard received:

Je kunt het niet eens een officiële kaart noemen het is gewoon een bijsluiter van een pakketje kaarten.
Vandaag al twee hurray's binnen, nog niets ontvangen of verstuurd.
hey mensen :-)

ben ik ook weer eens. ik heb een heel leuk kaartje uit lapland en uit china.

happy postcrossing all
quote:chrisy1 schreef op 08 februari 2010 @ 11:33:

Most awful postcard received:

Je kunt het niet eens een officiële kaart noemen het is gewoon een bijsluiter van een pakketje kaarten.

oeh dat is wel heel erg !

Op mijn laatste kaart heb ik iets geschreven over het welbekende aap noot mies leesplankje, mevrouw waar ik het heenstuurde gaf les in lezen en schrijven, en ik had hier nog een kaart van dus vond dat wel toepasselijk (wel toevallig, die kaart heb ik nu 2x achter elkaar gestuurd, vorige was geinteresseerd in buitenlandse talen)
Oeh chrisy, die is erg!

Ik heb 2 kaartjes in de bus, eentje van Duitsland waar niets op staat en een mooi kaartje van Zazana dat volgeschreven staat! Dank je wel, ik moest lachen om het kaartje, vind het echt mooi! En een hurray uit Duitsland! Volgend kaartje gaat weer naar Taiwan :-)
Stefanie, dank voor je leuke Hurray! Vond het echt leuk dat ik een kaartje naar iemand van hier mocht sturen. Wat toevallig eigenlijk!
Oe Chrisy, was er laats ook al niet iemand die dat heeft ontvangen. Zoiets zou ik niet eens durven sturen.....

Wat leuk dat je een kaart van iemand van hier ontvant stefanie!

Heb ik ook al gehad, erg leuk!
Chrisy, die zou ik ook niet eens durven te versturen. Gatver.

Snoet, ik heb er opgezet (aangezien het allemaal geen plaatskaarten waren) waar ik woon en wat mijn huisdieren zijn. Bij eentje die naar Keulen ging heb ik wel wat over carnaval geschreven. Neem aan dat die kaart vandaag wel aankomt, gisteren voor 1700 verstuurd.

Zazana en Stefanie, wat leuk zeg.

Trolletje, dacht al die is ergens onder een steen *geintje*.
Twee kaarten hier, eentje volgeschreven uit Duitsland en mooi. De andere in envelope uit Finland met alleen het ID nummer erop en de persoon zijn naam...............
O dat is ook altijd zo flauw, verder niets op de kaart schrijven, zet er dan op wie je bent waar je woont ofzo.

Vandaag nog helemaal niets..... Maar ja maandag komt er vaker geen post..
Hahahaah postbode komt net langs met een kaart vanuit China, grappige kaart leuke tekst achterop.
Chrissy, die is echt erg. Dat het in iemands hoofd komt op dat te sturen.

Bedankt nog voor het toevoegen aan hyves. Heb zin in de ruil.

Zazana, grappig dat je Stefanie een kaartje mocht sturen.

Hier geen kaartjes of hurrays.
Ik ga juist kijken en mijn kaart naar DL is aangekomen. En de volgende mag weer naar DL. Ze is gek op winterse landschappen dus hup de wintergroeten kaart (ze heeft deze nog niet).

We zitten trouwens als NL bijna aan 29.....
Een volle hurray en de volgende kaart gaat naar Taiwan idd Kobe bijna aan de 290000. Nog een dag of twee?
*wacht nog steeds op hurray's* en ik hoop dat ik vandaag weer post heb! Ben nog lekker aan het werk op school, motiveert beter dan thuis... dus lange dagen maken, maar 's avonds dan niks meer te hoeven is heerlijk!

Ik heb iedereen trouwens een update berichtje via hyves gestuurd, dat is de officiele en laatste die ik stuur hahaha!
*vraagt zich intussen af of het pakje kaarten al bij StefanieV is aangekomen*
Zo, ik ben net terug door een sneeuwbui om de kaarten op de post te brengen.

Hoe lang duurde het bij jullie ongeveer voordat je een kaart terug had nadat je voor het eerst een kaart had gestuurd?

Ik zit namelijk nu al te wachten, hahaha!
hybelkanin: dat kan wel even duren... die kaart moet eerst bij diegene aankomen, dan wordt jouw adres vrijgegeven en als dat iemand uit japan of australie is... dan duurt het ook weer n weekje ofzo voor het bij jou is. Maar het kan ook heel snel gaan en voor je t weet heb je tig kaarten.

Ik heb een kaartje ontvangen van een meisje uit Duitsland, zonder ID... Heb al alles ingevoerd wat ik weet op PC, hoop dat we het ID kunnen traceren.

Offtopic: 2e rijles gehad, woei!!! Ging goed!
Bij mij maar drie dagen maar dat was extreem kort hoor. Binnen twee weken is wel het uiterste.

Ik lees nu pas dat je nog geen hurray hebt gehad, tja dan eerst op een hurray (dat in je mailbox komt te staan Hurray your postcard to...has arrived) moet wachten.
anoniem_45725 wijzigde dit bericht op 08-02-2010 17:02
Reden: Te vroeg gepost. Eerst lezen Steph!
% gewijzigd
Even een heel kort berichtje van mij, weer geen kaarten ontvangen en geen hurray's helaas!

Verder weinig te vertellen, mijn hoofd lijkt vol watten te zitten en de griep is nog niet over. Ik duik dus zo maar weer snel mijn bed in. Kon helaas dus ook niet naar die winkel vandaag met die kaarten in de uitverkoop, baaaaaal!
Even een heel kort berichtje van mij, weer geen kaarten ontvangen en geen hurray's helaas!

Verder weinig te vertellen, mijn hoofd lijkt vol watten te zitten en de griep is nog niet over. Ik duik dus zo maar weer snel mijn bed in. Kon helaas dus ook niet naar die winkel vandaag met die kaarten in de uitverkoop, baaaaaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven