Gewoon, lekker relativeren (IV)

21-11-2009 15:51 3018 berichten
Alle reacties Link kopieren
DEEL IV!

De zoveelste mislukte date, weer eens ruzie met je dekbed, al wekenlang geen seks hebben, twijfels, te lang moeten wachten op smsjes, telefoontjes, mailtjes en alle andere mogelijke vormen van bevestiging, je onzeker voelen en bepaalde gevoeletjes...

Kortom, een topic voor iedereen die 'n andere visie op De Liefde zo nu en dan best kan gebruiken...:)

"Bij relativeren hou je je oordeel in stand, maar zet je het in een context waardoor het minder erg lijkt.

Een andere benadering brengt meer rust".[/quote]
Als je geen lid bent dan kan je maar 5 interesseberichten per dag sturen, gratis.

Ik vraag me af of om middernacht de volgende dag begint, zeg maar.
Lijken ze je leuk? Dan moet je het proberen, een dag wachten kan ook geen kwaad natuurlijk.
Waarom word je geen lid, Frizz. Is volgens Chardonnay de moeite waard. Op deze manier kun je toch alleen maar interesseberichtjes sturen? Zet geen zoden aan de dijk, hoor!

Misschien kan je de Piloot overnemen van Char nu ze verkering met de LeukerT heeft? Gewoon om even lekker mee te seksen alleen natuurlijk. Dat heeft een mens vrouw toch af en toe nodig!

Madhe, het komt goed, het moet goedkomen!

Ik typ hier ook steeds dingen die ik dan weer weghaal vanwege de herkenbaarheid. Lastig is dat!
Wat ik nog even over dat 'gevoel' wilde zeggen: bij een aantal mensen in mijn leven ben ik emotioneel uitgecheckt omdat het gevoel wat ze mij gaven te heftig was in negatieve zin.

Mij bevalt dat best goed, eigenlijk.
Over 4 minuten waag ik een poging!

Nou Charlotte ik ben meestal errug snel weer klaar met RP, want ik vind ze altijd tegenvallen.

En dus heb ik er geen cent voor over!

Seks om de seks is niks voor mij, te vaak gedaan en te vaak een rotgevoel achteraf.

Ben eigenlijk best blij ermee dat ik afgelopen jaar maar één bedpartner heb gehad.
Erg herkenbaar Char!

Ik heb dat niet met veel mensen, maar soms kan die knop gewoon uit.

Lekker is dat.
quote:Charlotte69 schreef op 07 februari 2010 @ 23:18:

.....Voor een sollicitatiegesprek pom, zou ik echter voor in de toekomst gewoon een mooi en oprecht antwoord bedenken dat je kan geven bij deze vraag. Het gaat namelijk om de drijfveren in je werk in eerste instantie en niet in je privéleven.

Tenminste, jij bepaalt welk antwoord je wil geven. Een sollicitatiegesprek is toch een soort van reclame voor jezelf maken dus een zakelijk en goed antwoord op deze vraag bedenken, lijkt me toch een goed idee.

Het geval is dat ik in mijn werk erin gerold ben door omstandigheden. Het is niet de branche of werk waar ik vroeger van droomde of dacht uit te komen. Ik kan wel mijn sterke punten (al dan niet aangepast) in kwijt, waardoor ik ook heel goed ben. Omdat het geen bewuste keuze is, kan ik ook niet mijn 'passie' hierin aangeven. Zet daarbij dat de inzet van mijn sterke punten niet gangbaar is voor deze branche, waardoor ik een atypische salespersoon ben.

De reden waarom ik wel in mijn werkveld wil blijven is, dat ik voor mijzelf heb bepaald waar ik over een x aantal jaar terecht wil komen. Als je heel sec naar mijn CV kijkt heb ik voor mijn doel niet het juiste profiel. Maar binnen het kader (de omstandigheden waarin ik verkeer door keuzes die ik in het verleden heb gemaakt) zie ik wel mogelijkheden hiervoor en ik heb daarvoor een pad uitgestippeld. De functie van key-accountmanager zie ik dus als een hulpmiddel, omdat ik o.a. door deze functie vaardigheden eigen maak waardoor ik wel het juiste profiel krijg voor datgeen wat ik in mijn hoofd heb.

Uiteraard heb ik natuurlijk wel drijfveren die ik, wat Sum heel terecht zei, in elk functie kwijt kan. Een voorbeeld hiervoor is mijn gedrevenheid. Ik kan mij zo waanzinnig op iets focussen, waardoor ik de wereld om mij heen vergeet. Ongetwijfeld zal het nog vaker voorkomen dat ik op die momenten vergeet dat ik iets op het vuur heb staan en aan het verbranden is. Niet voor niets heb ik in mijn huisje van nog geen 60 m2 3 brandalarms geïnstalleerd. Waar die gedrevenheid vandaan komt, dat kan ik niet verklaren. Misschien ligt hier wel (zoals in een solligesprek werd gesuggereerd) een jeugdtrauma ten grondslag. Alleen ik heb er geen moeite mee, dus ik ga ook niet onderzoeken waar dat vandaan komt; het hoort bij mij. Net zoals ik van mooie dingen houd en als ik de keus heb mijzelf daarmee omring. Iemand anders zou zeggen dat ik mij verschuil achter dingen/materie. Ik zeg dat ik houd van mooi en mooi staat voor mij gelijk aan kwaliteit (daarentegen kwaliteit hoef ik per definitie niet mooi te vinden).

En zo zijn er zoveel dingen wat ik nastreef in mijn werk of privé en wat mij voldoening geef, waar ik mij prettig bij voel. Ik kan er alleen geen etiket op plakken van dit is mijn passie of dit is mijn drijfveer. En ik merkte dat ik de afgelopen weken daar heel onzeker over werd (dit was overigens niet het enige bedrijf dat zo nieuwsgierig was naar mijn passie). Net zoals ik ook heel onzeker word als mensen mij vragen hoe ik bepaalde beslissingen neem of vragen of ik hun dat kan leren. En dan ga ik erover nadenken en dan kom ik tot de conclusie dat ik eigenlijk niet weet wat ik heb gedaan, omdat ik beslissingen intuïtief neem en dat voor mij heel natuurlijk aanvoelt. En dan voel ik mij nep, iemand die heel veel geluk heeft gehad, maar eigenlijk niet capabel is. Met als gevolg dat ik mensen minder tot mij toelaat, omdat ik bang ben om door de mand te vallen/tegen te vallen. Morgen wil ik dat met de peut bespreken, dat stuk zelfwaardering en zelfvertrouwen herkrijgen (vroeger had ik hier namelijk geen last van).

Dus nee ik ga geen antwoord meer bedenken. Ik blijf heel open dat ik geen passie weet te benoemen, dat ik niet mijn drijfveren kan verklaren of duidelijk heb wat ze zijn. Ik ben goed in mijn werk omdat het mij geen moeite kost en ik het leuk vind én dat het voor mij geen toegevoegde waarde heeft om te onderzoeken waar dit vandaan komt. Het is er, ik maak er gebruik van en ik heb er geen probleem mee.

Bovenstaande is overigens ook wat ik gister aan het bedrijf heb gemaild, weliswaar in een iets zakelijker vorm .
By the way Frizz, het besef van gister dat mensen iets van mij willen, terwijl ik er zelf geen probleem mee heb, heeft mij doen nadenken over ons gesprek van eergister. Van de discussie heb ik geen spijt, maar wel dat ik mijn mening/ mijn norm bij jou aan het doordrukken was. Ik realiseer mij nu dat dat onzekerheid in de hand kan werken. Ik vermoed dat jij sterk genoeg bent om niet helemaal van je overtuiging af te wijken. Maar mocht je hierdoor op één of andere manier aan jezelf gaan twijfelen, dan wil ik je laten weten dat mijn mening iets van mij is. Dit hoeft niet bij jou te horen en je hoeft daar ook niet aan te voldoen.
Ik waardeer het heel erg dat je dat zegt Pom.

Niet zozeer omdat ik het 'nodig' had, maar wel dat je laat weten dat je dat nu zo ziet.

Ik wijk inderdaad niet zomaar af van mijn mening, al was ik wel even geschrokken van wat je schreef.

Ik weet dat de mensen die ik écht belangrijk vind genoeg weten van wat er in mij omgaat.
Pom, heb jij ECHT 3 brandalarmen????

(en dan x 3)
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Kom alleen even vertellen dat ik alles gelezen heb , maar de fut niet heb om er echt op in te gaan ,Jullie zijn lekker bezig in elk geval met zijn allen..

Ik ben wel weer aan het werk sinds vandaag , maar echt 100% fit ben ik nog niet,zeg maar 90% dus genoeg om toch te gaan vond ik zelf, alleen nu ik er zit heb ik wel zoiets van mmm misschien was een extra dag thuis toch niet zo verkeerd geweest..maar helaas..

Frizz nog iets van MX gehoord?

Pom jeetje drie brandalarmen haha .. gekkie in zo`n klein huisje ...

Sneeze , gaat snel zeg , het leek zo ver weg en ineens is het al heel dichtbij. Alles al ingepakt enzo ??

Madhe , tegen een burnout aan ?? das niet zo fijn meissie ,let je wel goed op jezelf..

Sum hoe is het met SH ?? is ie nog zielig ?

liefjes verder heb ik niet zo veel nieuws ..

Ohjawel , mijn tante is zwanger , nu 10 weken hardtstikke leuk , maar toen ik het hoorde was er een heel klein dat wil ik oohoook gevoelletje , tikkeltje jaloers zeg maar ...
Ja en het aantal pannen dat ik weg heb moeten gooien, daar ben ik ook maar mee gestopt met telln .
Pom, maar verder gaat het goed met je?

*wil eigenlijk wel eens een keer grote schoonmaak houden bij Pom, is reuze benieuwd wat ze dan allemaal gaat tegen komen*
Phoe, zware dag vandaag.
I am Spaaartaaacus.
Hummm Sum ik weet niet of ik het heel positief moet opvatten, als dat jij de behoefte hebt om bij mij schoon te maken

Hoezo zwaar Sam?

Solli ging goed, afgesproken dat ik ze morgen laat weten wat ik ervan vond, maar nu al een mail van ze binnen dat zij in ieder geval een 2e gesprek willen
ja hoor lieverd, dat kan je positief opvatten

Ik ben gewoon heel benieuwd wat er bij jou verstopt ligt op je "bewaarplekjes"

Dat mis ik nog een beetje in mijn nieuwe huis

In mijn oude huis kon ik nog wel eens een laatje opentrekken en dan denken.....whoehahahahaha.....dat ik DAT bewaard heb zeg!

Hey, had je nou weer een solli?

Leuk dat het goed is gegaan, want vond je er zelf van eigenlijk?
Leuk bedrijf, qua sfeer doet het mij denken aan mijn vorige werkgever.

Van dat andere bedrijf (naar welke ik de mail heb gestuurd) zou ik vandaag iets horen, maar noppes. Dus ik aan het eind van de dag gebeld en één van de directeuren heeft mij gevraagd of ik na zevenen wil bellen. Dus dat ga ik zo na het eten maar doen...
Ik ben benieuwd wat dat andere bedrijf gaat zeggen

Nieuwe job klinkt positief dus!

*duikt de keuken in om aardappeltjes te bakken*
Hier ook een zware dag.

En nou heb ik precies trek in eten dat ik niet in huis heb, dus toch nog maar even naar de Appie denk ik.
@Sum ik ook, weet niet wat ik ervan moet denken en ga gewoon van een no uit. Aan de andere kant dat hadden ze toch ook via de manager recruitment kunnen doen? Waarom moet ik nu na 19.00 uur bellen?
Voicemail!!!!!!!
Naaaaaaaaaaaaaaaaah wat raar Pom!
Ja he?!? Heb maar ingesproken of hij morgen kan bellen.
Spannend Pom!

Zo ik ben net weer thuis, gauw even eten koken!

En dan weer verder puinruimen....

Char ik kom later nog terug op je vraag van gisterenavond laat.
Irritant dat soort dingen...

Doe je best Sneeze!

Ik moet nog beginnen met eten maken...

Had een prima dagje maar ben gewoon halverwege ingestort, ik heb helemaal nérgens meer zin in, behalve in iets... wat de boel alleen maar nog verontrustender maakt en dat ik niet durf op te schrijven voordat iemand die wat in de war is mijn geloof er weer bijhaalt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven