oorbelletjes???

08-02-2010 10:49 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Mijn dochtertje is een behoorlijk pittig meisje van 1,5 jaar oud.

Alleen heeft zij jammer genoeg nog bijna geen haar.

Hierdoor denken vaak mensen (ondanks dat ze echte meisjes kleren aan heeft) dat ze een jongetje is.

Dit vind ik niet zo heel erg leuk!!

Mijn moeder had vroeger hetzelfde bij mij.

Ze heeft toen twee gaatjes in mijn oren laten prikken. Vanaf toen zei niemand het meer. Ik heb altijd gezegt dat ik dat nooit op zo`n jonge leeftijd zou doen. Maar aangezien mijn dochter best een pittig meisje is en ik nu in hetzelfde schuitje zit begin ik te twijfelen.

Wat vinden jullie?

Aan de ene kant ben ik er echt een tegenstander van maar aan de andere kant vind ik het ook wel weer schattig..

(hoe bedoel je, onzeker, hahaha)

Ben benieuwd naar jullie reacties.
Je kunt ook 'MEISJE' op haar voorhoofd tatoeeren.

Jij hebt er een probleem mee dat mensen een enkele keer denken dat ze een jochie is, dus daarom moet zij twee ijzeren pennen door haar oren laten jassen? Wat is daar nou helemaal erg aan, zijn jongens heel erg stom in jouw ogen ofzo? En bovendien, het is toch jouw probleem, zij zal er niet mee zitten lijkt me.

Ben helemaal niet tegen oorbellen bij kleintjes overigens hoor, als ze het zelf willen.
Ik vind het afgrijselijk bij een jong kindje. Een jaartje of 7/8 vind ik een mooie leeftijd als ze het willen (e.a. afhankelijk van kind). Wat kan jou het nou schelen wat andere denken over jou kind. Dat haar groeit vanzelf, doe haar een knalroze petje op van mij part, maar oorbelletjes vind ik echt gruwel bij een baby.
oorbellen omdat mensen dan zien dat het een meisje is? belachelijk, over 10 jaar is het nog vroeg genoeg daarvoor.
Oorbellen laten prikken vanwege andere mensen????

Die haren gaan wel groeien, wacht nog maar een paar maanden.

Mijn dochter mag oorbellen wanneer ze er zelf om zal vragen (en minimaal basisschool leeftijd heeft) zodat ik haar tenminste uit kan leggen dat het even pijn doet.

Nu ga je je kindje pijn doen (weliswaar maar even, maar dan nog) omdat anderen zich vergissen. Kom op zeg.
Ja, dat vind ik echt.
quote:Vl43inder schreef op 08 februari 2010 @ 10:56:

Jij hebt er een probleem mee dat mensen een enkele keer denken dat ze een jochie is, dus daarom moet zij twee ijzeren pennen door haar oren laten jassen? Wat is daar nou helemaal erg aan, zijn jongens heel erg stom in jouw ogen ofzo? En bovendien, het is toch jouw probleem, zij zal er niet mee zitten lijkt me.

Ben helemaal niet tegen oorbellen bij kleintjes overigens hoor, als ze het zelf willen.Gho, wat wordt er toch altijd op onvriendelijke manieren gereageerd op de viva forum site!! Ben hier nu pas twee dagen, op de forum maar valt me op dat er ook een hoop onaardige mensen zijn. Hebben jullie niks beters te doen!!!
Wat dacht je van een pruik?
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
1.5 is wel heel vroeg. En ze is een pittig meisje. Ze kan ook blijven hangen ergens met klimmen en klauteren.

Trek haar veel rose aan/ meidenkleding. En trek je het niet aan. Met name oude mensen vragen meteen is het een jongen? Al is ze gekleed als een zuurstok. En straks ziet iedereen dat jij een mooie meid hebt het is alleen nog even wachten op het echte haar. Ik vind dat vlas/babyhaar juist zo vertederend. En als haar haar een beetje groeit en je kan 2 palmboompjes maken ziet iedereen meteen dat ze een echte meid is.
Mijn meissie wordt ook vaak aangezien voor jongetje (20 mnd) WHO CARES??

Ik verbeter alle oude dametjes glashard en zeg dat ik een jongetje nooit een roze knuffel, roze jurk en roze sjaal aan zou doen.

Dan zeggen ze allemaal - heel schaapachtig - o ja, ik had niet goed gekeken!
Ach dat vind ik toch wel zielig voor zo'n kleintje. Het is toch niet erg dat mensen denken dat ze een jongetje is? Dan zeg jij gewoon: het is een meisje.

Dat haar groeit vanzelf. Laat haar kiezen als ze op een leeftijd is dat ze zelf kan beslissen of ze zin heeft om oorbellen te dragen. Ik vind dit vrij drastisch.
Ook als je naast me ligt, je gezicht opnieuw het mooiste blijkt te zijn
Ja jullie hebben gelijk!! Het is idd nog veel te vroeg!! Wij hebben ook altijd gezegd dat we het pas doen als ze er zelf mee komt.

Ik maak me er misschien ook te druk om.
Toen ik een jaar of twaalf was werd ik ook nog steeds voor jongen aangezien en ik had wel oorbellen in. Zegt daar ook niks over dus.

Mijn dochter mag oorbellen als ze daar zelf om vraagt. Ze is nu 22 maanden, dus ik hoop dat het nog minstens een jaar of 6 a 7 duurt.
Ik begrijp trouwens niet waarom je nu toch twijfelt 'omdat je dochter een pittig meisje is'. Wat heeft dat ermee te maken?
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
quote:Vl43inder schreef op 08 februari 2010 @ 10:56:

Ben helemaal niet tegen oorbellen bij kleintjes overigens hoor, als ze het zelf willen.Wat een vervelend populistisch stukje. Slaat helemaal nergens op deze reactie. Is ook niet grappig maar dom.
quote:jessicalief schreef op 08 februari 2010 @ 10:58:

[...]

Gho, wat wordt er toch altijd op onvriendelijke manieren gereageerd op de viva forum site!! Ben hier nu pas twee dagen, op de forum maar valt me op dat er ook een hoop onaardige mensen zijn. Hebben jullie niks beters te doen!!!Ik vond het nogal meevallen hoor. Mogen we alleen reageren als we het helemaal roerend met je eens zijn en alles wat je zegt een goed idee vinden ofzo?
Mijn pittige dochter had op die leeftijd ook weinig haar. Voor mij is dat nooit reden geweest haar oren te doorboren. Dan maar wat vaker uitleggen dat het een meisje is.

Nu is ze een stoere meid van tien en heeft ze gekozen voor een mega-kort kapsel. Ze draagt de ene keer meiden kleren, de andere keer gympen, spijkerbroek, windjack. Er zijn nog steeds mensen die haar voor een jongen aanzien. Vindt ze wel grappig.
Nee, hoor, niet doen, pas als ze het zelf wil en dus oud genoeg is om het zelf te beslissen. Vind het ordinair bij zo'n kleintje trouwens.

Doe haar dan een rose sjaal om of zo. Maar wat maakt het uit verder wat anderen vinden. Heeft ze geen enkel plukje haar? Doe er anders een mini (rose) elastiekje in.
quote:piba schreef op 08 februari 2010 @ 10:58:

Mijn meissie wordt ook vaak aangezien voor jongetje (20 mnd) WHO CARES??

Ik verbeter alle oude dametjes glashard en zeg dat ik een jongetje nooit een roze knuffel, roze jurk en roze sjaal aan zou doen.

Dan zeggen ze allemaal - heel schaapachtig - o ja, ik had niet goed gekeken!Ja het zijn bijna altijd oude mensen en die denken hoe dan ook dat het een jongen is.
mensen reageren niet onvriendelijk....ze geven hun mening...ik zou het zelf ook niet doen als dat je grootste motivatie is...

Is het haar te kort (of glad) voor een haarknipje of haarband?

misschien een leuk kettinkje...armbandje....ik neem aan dat ze voor peuters geen klipoorbelletjes hebben (niet dat ik dat zou doen, maar dan heb je wel belletjes maar niks definitiefs)

Het zijn uiteraard alleen maar vreemden die (mogelijk) denken dat je een zoontje hebt ipv een dochtertje...trek het je niet aan....
Ik snap zo ie zo heel veel reacties van mensen niet op de forum van viva. Soms zo bod en harteloos.

Hebben die mensen niks beters te doen dan alleen maar de stukjes en vragen van mensen af te kraken en ze er een rot gevoel door bezorgen

Mensen die dit doen: Ga eens wat nuttigs doen met je leven!!!
quote:jessicalief schreef op 08 februari 2010 @ 10:49:

(hoe bedoel je, onzeker, hahaha)

Goed gezegd, dit heeft te maken met jouw onzekerheid!

Persoonlijk vind ik een baby/jong kind met oorbelletjes verschrikkelijk!

Zou zeggen: Doe leuke haarbandjes om haar hoofdje, roze kleertjes aan, rokjes, hello kitty (awwhhh), etc.
quote:maxem schreef op 08 februari 2010 @ 11:01:

[...]

Wat een vervelend populistisch stukje. Slaat helemaal nergens op deze reactie. Is ook niet grappig maar dom.Ik snap werkelijk niet wat er nou zo vervelend is aan mijn post. Probleem bij het probleem houden lijkt me, bij TO zelf dus, niet bij haar dochter.
Ik vind anderhalf echt nog te jong voor oorbellen. Vanaf een jaar of 6/7 zou ik erover denken en dan moet zij het in ieder geval zelf ook willen. Als je je dochter echt meisjesachtig kleed, dan is het een beperking van de mensen die niet zien dat het een meisje is. Ik zou zeker nog geen gaatjes laten prikken!
Mijn zoontje van 2 word juist altijd aangezien voor meisje omdat hij zo een grote bos krullend haar heeft! Vind het prachtig en ga het ook niet laten knippen omdat (vooral oude mensen) hem op een meisje vinden lijken, zelfs met stoere sneakers en een leer jack!

Je meisje haar haar groeit vanzelf wel naar meer hoor, oorbelletjes bij zo een kleintje vind ik best zielig! Zo vind ik 1 oorbelletje bij een jongen ook niet leuk staan als ze zo klein zijn(als ze groter zijn trouwens ook niet hhaha)
quote:jessicalief schreef op 08 februari 2010 @ 11:04:

Ik snap zo ie zo heel veel reacties van mensen niet op de forum van viva. Soms zo bod en harteloos.

Hebben die mensen niks beters te doen dan alleen maar de stukjes en vragen van mensen af te kraken en ze er een rot gevoel door bezorgen

Mensen die dit doen: Ga eens wat nuttigs doen met je leven!!!Ik kraak je toch helemaal niet af? Ik zeg alleen wat ik er van vind. Ik vind dat je het niet moet doen om er voor te zorgen dat jij je beter voelt, alleen als zij het zelf wil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven