oorbelletjes???

08-02-2010 10:49 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Mijn dochtertje is een behoorlijk pittig meisje van 1,5 jaar oud.

Alleen heeft zij jammer genoeg nog bijna geen haar.

Hierdoor denken vaak mensen (ondanks dat ze echte meisjes kleren aan heeft) dat ze een jongetje is.

Dit vind ik niet zo heel erg leuk!!

Mijn moeder had vroeger hetzelfde bij mij.

Ze heeft toen twee gaatjes in mijn oren laten prikken. Vanaf toen zei niemand het meer. Ik heb altijd gezegt dat ik dat nooit op zo`n jonge leeftijd zou doen. Maar aangezien mijn dochter best een pittig meisje is en ik nu in hetzelfde schuitje zit begin ik te twijfelen.

Wat vinden jullie?

Aan de ene kant ben ik er echt een tegenstander van maar aan de andere kant vind ik het ook wel weer schattig..

(hoe bedoel je, onzeker, hahaha)

Ben benieuwd naar jullie reacties.
quote:Vl43inder schreef op 08 februari 2010 @ 11:04:

[...]

Ik snap werkelijk niet wat er nou zo vervelend is aan mijn post. Probleem bij het probleem houden lijkt me, bij TO zelf dus, niet bij haar dochter.Dat het puur bedoelt is om iemand af te zeiken.
Ik heb het al besloten, ik doe het niet.

Was ook 80% zeker van dat ik het niet moest doen.

Bedankt voor jullie reacties!! Jullie hebben me overtuigt.

Het is inderdaad heel zielig!!!
mijn dochter van dezelfde leeftijd wordt ook wel eens aangezien voor jongetje. (Het feit dat ik een blauwe jas voor een meisje net zo leuk vind als voor een jongetje helpt daar natuurlijk aan mee, want stel je voor, een meisje met iets blauws aan!!!!). Ik doe niet eens moeite om mensen te verbeteren, waarom zou ik er in hemelsnaam mee zitten dat een wildvreemde in de supermarkt denk dat ze een jongetje is???

Soms zien ze het in tweede instantie: "o, sorry, of is het een meisje?". "Ja, het is een meisje, maar het geeft niks hoor, ik vind jongetjes ook heel leuk" zeg ik dan.

Dus TO, iedereen een andere mening, maar je leest al dat ík het nooit zou doen!!! En al vond ik het wél erg dat vreemde mensen het geslacht niet zien, dan nog zou ik daar geen voor het kind onomkeerbare maatregelen tegen treffen. Je kan altijd nog je best gaan doen met roze en strikjes, en die ene kleurenblinde oma op de markt, wat kan jou dat nou schelen????
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
@jessicalief, volgens mij zit jij er meer mee dan je dochter. Dus laat die oorbellen. Persoonlijk vind ik oorbellen bij kleine kinderen zo verschrikkelijk lelijk. Zelfs ordinair.

Lekker toch dat je een pittige dochter hebt? Dat wordt later vast een prachtige, stoere, vrouw.
quote:Vl43inder schreef op 08 februari 2010 @ 11:06:

[...]

Ik kraak je toch helemaal niet af? Ik zeg alleen wat ik er van vind. Ik vind dat je het niet moet doen om er voor te zorgen dat jij je beter voelt, alleen als zij het zelf wil.Dit is al een heel andere toon. Nu dim je ten minste in.
quote:maxem schreef op 08 februari 2010 @ 11:07:

[...]

Dat het puur bedoelt is om iemand af te zeiken.Dat is helemaal niet waar, het was bedoeld om te vertellen wat ik er van vind. Wat uit die post is zo afzeikerig dan? Dat ik zeg dat het 'probleem' volgens mij bij TO ligt en niet bij de dochter?
quote:jessicalief schreef op 08 februari 2010 @ 11:04:

Ik snap zo ie zo heel veel reacties van mensen niet op de forum van viva. Soms zo bod en harteloos.

Hebben die mensen niks beters te doen dan alleen maar de stukjes en vragen van mensen af te kraken en ze er een rot gevoel door bezorgen

Mensen die dit doen: Ga eens wat nuttigs doen met je leven!!!

Als je dit vindt, waarom plaats je dan een topic? Want dit kun je niet zeggen gebaseerd op de reacties in jouw topic hoor.. ik heb hier echt geen harteloze of echt botte uitspraken gezien.

Ik moest hard lachen om de opmerking van vlinder over de tatoeage, simpelweg omdat het een goede vergelijking is; JIJ wil dat je kind persé als een meisje bekeken wordt. Waarom? Je kind heeft er geen last van hoor...
quote:maxem schreef op 08 februari 2010 @ 11:08:

[...]

Dit is al een heel andere toon. Nu dim je ten minste in.Sorry moeder overste
quote:Vl43inder schreef op 08 februari 2010 @ 11:09:

[...]

Sorry moeder overste

Hahahaha die is wel grappig.

Ik maak zelf genoeg fouten hoor.

Maar vond het zielig voor to.
quote:jessicalief schreef op 08 februari 2010 @ 11:07:

Ik heb het al besloten, ik doe het niet.

Was ook 80% zeker van dat ik het niet moest doen.

Bedankt voor jullie reacties!! Jullie hebben me overtuigt.

Het is inderdaad heel zielig!!!Wat een rare wisselende reacties geef jij. Zitten er meerdere mensen achter dit account ofzo?
Nou Jessicalief, welkom op het het Viva Forum.

Een afspiegeling van de maatschappij, waarin sommige mensen leuk en aardig zijn en sommigen kort door de bocht en sommigen ronduit bot.

Ik val nu in de laatste categorie..

Ik vind oorbellen bij een kind van 1,5 jaar iets wat verboden moet worden.... belachelijk zelfs. Dat je het uberhaupt overweegt om te doen omdat 'men' dan kan zien dat het een meisje is. Trek haar een jurk aan, probleem opgelost.
DTEEZ!
Pff, ik ga hier weg..

Wordt echt niet goed van sommige onvolwassen reacties..

En nee heb het niet alleen maar over dit onderwerp.

Valt me ook op bij nadere stukjes.

succes iedereen!!!
quote:jessicalief schreef op 08 februari 2010 @ 11:04:

Ik snap zo ie zo heel veel reacties van mensen niet op de forum van viva. Soms zo bod en harteloos.

Hebben die mensen niks beters te doen dan alleen maar de stukjes en vragen van mensen af te kraken en ze er een rot gevoel door bezorgen

Mensen die dit doen: Ga eens wat nuttigs doen met je leven!!!

Wat vind jij bot aan de reacties? Ik vind ze wel meevallen in ieder geval (maar goed... kan ook komen omdat ik in mijn échte leven een vrij botte vriend heb en dus wel wat gewend ben).

Misschien moet je er even doorheen, dan zul je zien dat het bovenal éérlijke reacties zijn... en dat dat botte is wat jij wilt lezen. Want het nadeel van een forum is dat je iets kunt neerzetten met in je achterhoofd een bepaalde intonatie (zodat het duidelijk is wat je bedoelt) en dat iemand anders die dat leest dat helemaal verkeerd opvat (net het tegenovergestelde).

Mijn bijdrage: Doe je dochter nog niet aan de oorbellen. Ze is pas anderhalf. Die haren gaan wel groeien en dan wordt het duidelijk een meisje.
Wie reageert er nou onvolwassen dan?
Ook als je naast me ligt, je gezicht opnieuw het mooiste blijkt te zijn
quote:xDoortjex schreef op 08 februari 2010 @ 11:18:

Wie reageert er nou onvolwassen dan?Mijn idee
Jongetjes dragen tegenwoordig ook oorbelletjes dus of je daar wat mee opschiet? En zelfs als je kind van top tot teen in roze gekleed is vragen ze nog of het een jongen of meisje is.

Ik vind het er aso belachelijk uitzien, oorbelletjes bij zo'n ukkie.
In Spanje is het gebruikelijk dat meisjes als kleine baby al oorbelletjes krijgen. Toen ik er was met mijn dochtertje van anderhalf kregen we veel commentaar. 'Is dit wel een meisje?!' Ze wezen naar haar oortjes en waren licht verontwaardigd.

Ik kon er alleen maar om lachen.

Mijn dochter krijgt ze pas vanaf haar 7e, als ze zelf wil. Dan is ze ook oud genoeg om de bijkomende pijn en noodzakelijke hygiëne eromheen te begrijpen.
Ik was zo'n baby die met 6 maanden oorbellen kreeg. En heb er nooit een seconde over nagedacht of dat nou '"zielig" was voor mij of niet. Heb er ook geen last van gehad oid..... later toen ik een jaar of 14 was, heb ik nog een tweede gaatje bij laten schieten.
Jeetje Jessica, jij staat niet stevig in je schoenen. Wat kun jij weinig hebben!

Niet zo onzeker over je kind. Wat kan jou het schelen dat men haar aanziet voor een jongen?

Wat is het probleem bij zo'n klein kind?

Zeker geen oorbellen geven, want de reacties die je dan krijgt maken je helemaal onzeker.
Jessica ga lekker naar babybrabbel, daar zijn ze allemaal heeel lief.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Yraatje schreef op 08 februari 2010 @ 11:19:

[...]

Mijn idee Maar ik zei het eerst
Ook als je naast me ligt, je gezicht opnieuw het mooiste blijkt te zijn
Ik weet niet of ik oorbellen zo'n goed idee zou vinden. Wat als je pittige meid ergens achter blijft haken?
quote:nouschi schreef op 08 februari 2010 @ 11:37:

Jessica ga lekker naar babybrabbel, daar zijn ze allemaal heeel lief.

Mijn idee!

OT, ik vind oorbelletjes bij zo'n klein kindje ook vreselijk. Mijn dochter is bijna 3 en wordt nog steeds vaak voor een jongen aangezien, ondanks haar roze jas en echte (wel stoere) meisjeskleding. Het boeit me echt niks hoor, ze heeft prachtig krullend haar wat daardoor niet snel lang wordt, maar ik hou mezelf voor dat ik nog ff geduld moet hebben en dat ik over een jaar of 10 de jongens van haar af moet slaan.
Waarom zou je eigenlijk bij een pittige meid (wat dat dan ook mag zijn) wel oorbellen geven en als ze niet pittig zou zijn niet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven