oorbelletjes???
maandag 8 februari 2010 om 10:49
Hallo allemaal,
Mijn dochtertje is een behoorlijk pittig meisje van 1,5 jaar oud.
Alleen heeft zij jammer genoeg nog bijna geen haar.
Hierdoor denken vaak mensen (ondanks dat ze echte meisjes kleren aan heeft) dat ze een jongetje is.
Dit vind ik niet zo heel erg leuk!!
Mijn moeder had vroeger hetzelfde bij mij.
Ze heeft toen twee gaatjes in mijn oren laten prikken. Vanaf toen zei niemand het meer. Ik heb altijd gezegt dat ik dat nooit op zo`n jonge leeftijd zou doen. Maar aangezien mijn dochter best een pittig meisje is en ik nu in hetzelfde schuitje zit begin ik te twijfelen.
Wat vinden jullie?
Aan de ene kant ben ik er echt een tegenstander van maar aan de andere kant vind ik het ook wel weer schattig..
(hoe bedoel je, onzeker, hahaha)
Ben benieuwd naar jullie reacties.
Mijn dochtertje is een behoorlijk pittig meisje van 1,5 jaar oud.
Alleen heeft zij jammer genoeg nog bijna geen haar.
Hierdoor denken vaak mensen (ondanks dat ze echte meisjes kleren aan heeft) dat ze een jongetje is.
Dit vind ik niet zo heel erg leuk!!
Mijn moeder had vroeger hetzelfde bij mij.
Ze heeft toen twee gaatjes in mijn oren laten prikken. Vanaf toen zei niemand het meer. Ik heb altijd gezegt dat ik dat nooit op zo`n jonge leeftijd zou doen. Maar aangezien mijn dochter best een pittig meisje is en ik nu in hetzelfde schuitje zit begin ik te twijfelen.
Wat vinden jullie?
Aan de ene kant ben ik er echt een tegenstander van maar aan de andere kant vind ik het ook wel weer schattig..
(hoe bedoel je, onzeker, hahaha)
Ben benieuwd naar jullie reacties.
maandag 8 februari 2010 om 12:02
quote:layla1969 schreef op 08 februari 2010 @ 11:57:
Waarom zou je eigenlijk bij een pittige meid (wat dat dan ook mag zijn) wel oorbellen geven en als ze niet pittig zou zijn niet?Dan zou ik er persoonlijk een navelpiercing doorjassen. Ik neem aan dat er dan wel wat karakter naar boven komt En ook leuk zomers om te dragen met een roze naveltruitje
Waarom zou je eigenlijk bij een pittige meid (wat dat dan ook mag zijn) wel oorbellen geven en als ze niet pittig zou zijn niet?Dan zou ik er persoonlijk een navelpiercing doorjassen. Ik neem aan dat er dan wel wat karakter naar boven komt En ook leuk zomers om te dragen met een roze naveltruitje
Ook als je naast me ligt, je gezicht opnieuw het mooiste blijkt te zijn
maandag 8 februari 2010 om 12:03
maandag 8 februari 2010 om 12:06
Als de reden om oorbellen te laten schieten is dat andere mensen zeggen dat het een jongetje is, dan zou ik zeker geen oorbellen laten schieten.
Dan krijg je straks opmerkingen over dat je kind oorbellen heeft, ik denk dat je daar veel vaker reacties op krijgt dan mensen die vragen of het een jongetje is.
(ik zou sowieso geen oorbellen laten schieten, maar om deze reden al helemaal niet)
Dan krijg je straks opmerkingen over dat je kind oorbellen heeft, ik denk dat je daar veel vaker reacties op krijgt dan mensen die vragen of het een jongetje is.
(ik zou sowieso geen oorbellen laten schieten, maar om deze reden al helemaal niet)
maandag 8 februari 2010 om 12:37
Ik zou het zelf ook niet doen, al is het alleen maar vanwege haar gehuil. Als ze haar vaccinaties moet en ze huilt, zit ik al met tranen in mijn ogen en wil ik de verpleegkundige/ arts bij het cb een knal verkopen omdat ze mijn meisje hebben pijn gedaan. Dus oorbellen, nee voorlopig nog maar niet ( ze is nu net 2). Mijn dame is best een stevige en wordt daarom ook vaak voor een jongetje aangezien. Ik verbeter de mensen meestal als ze vragen hoe oud of hij is. Ik begin dan mijn zin met: " ZIJ is....." En andere momenten laat ik het zo.
Mijn dochter begint mijn oorbellen wel steeds interessanter te vinden, dus ik geloof best dat ik er op een gegeven moment aan moet geloven. Maar nu dus nog niet. Bovendien jongetjes kunnen toch ook oorbellen hebben? Dus dan heb je nog geen oplossing voor je "probleem" lijkt me.
Mijn dochter begint mijn oorbellen wel steeds interessanter te vinden, dus ik geloof best dat ik er op een gegeven moment aan moet geloven. Maar nu dus nog niet. Bovendien jongetjes kunnen toch ook oorbellen hebben? Dus dan heb je nog geen oplossing voor je "probleem" lijkt me.
maandag 8 februari 2010 om 13:01
maandag 8 februari 2010 om 13:05
Ik vind oorbellen bij een klein kind lelijk en eerlijk gezegd ook wat ordinair. Ik vind dat een kind het vanaf een bepaalde leeftjd zelf moet kunnen kiezen.
Wat kan jou dat nou schelen dat ze haar aanzien voor een jongen? Tis toch niet het eind van de wereld? Haar haar groeit vanzelf wel langer en anders doe je er een (roze) klipje in ofzo.
Wat kan jou dat nou schelen dat ze haar aanzien voor een jongen? Tis toch niet het eind van de wereld? Haar haar groeit vanzelf wel langer en anders doe je er een (roze) klipje in ofzo.
maandag 8 februari 2010 om 13:26