Goed gemutst!

07-02-2010 20:50 2501 berichten

Een dagje te laat maar zo te horen lust Maby het dan nog steeds wel

Arme Michelin-Kruimel

Snot is uit mijn neus (daar zat het gister) naar mijn voorhoofd verhuist. En dat is eigenlijk een stuk vervelender. Vind ik.
Alle reacties Link kopieren
en ik heb me ziek gemeld, voelde me een dweil . ook snotkop en rillerig. misschien als ik het heel druk had gehad op werk dat ik was gegaan. maar ben blij van niet
Beterschap Sok!

Wat pitamientjes voor jou:

Wat een gesnotter dames, sterkte.

Hier ook een beetje lappenmand, maar dan de psychologisch-niet-goed-daarom-algehele-malaise-lappenmand: Kreeg ik donderdag een mailtje dat we maandag een hele belangrijke telecon zouden hebben vanwegen de overname. Ik zat me echt het hele weekend op te fokken, wat als ... de banen liggen hier niet bepaald voor het oprapen in de regio, en verhuizen met man baan, kinderen opvang, koophuis enz. zie ik echt niet zitten. Kregen we maandag gewoon weer te horen dat nog niets bekend is en de heren (niets van dames gehoord) overnemers komen gauw weer eens langs kennis maken. Dit gaat al maanden zo, en tot nu toe heb ik echt geprobeerd om gewoon stug door te blijven werken en te hopen dat het zo'n vaart niet zal lopen, maar gisteren avond was ik er gewoon beroerd van. Blergh.
Oh en Remma, ik kan er wel om lachen hoor, je opmerking over de duitsers ...

Hier vriest het gewoon weer -4°C overdag sinds een paar dagen (en dat gaat minimaal nog een week door). Overal ligt een laag ijs op de fiets- en voetpaden, speeltuinen enz. Je kunt dus echt nergens naartoe met de kinderen, ze vliegen onderhand wel de muren op.
schaatsen op straat? of op de slee naar buiten? en balen van die onzekerheid met werk nitrogen.. het komt vast allemaal wel weer goed, maar nieuwe baan,opvang,verhuizen etc is inderdaad geen lolletje als je een gezin en koophuis hebt

ik heb gelukkig ook warme verkleedkleren, dan gaan ze maar als tijgertje (niet van Pooh) en bijtje met carnaval, van die fijne pluchige dingen, en niet als prinses (oh oh, ik vrees een drama)

Pammie en Sok, beterschap! hier ook snotterig, maar nog wel op de been

Succes met je week Anky! het klinkt erg druk, kijk je uit dat je neit omvalt?
Zo, monteur is weer weg. Lekkage kon hij niet repareren, want voor de watermeter en dat moet de gemeente dus doen. Lekker handig dus.

En ook nog slecht nieuws, want mijn oma van 92 heeft gisteren haar enkel gebroken na een val.

Maar goed, Maby ligt nu op bed (die was erg moe) en ik ga aan de koffie.

Sokje en Pammie: beterschap voor jullie!

En Nitrogen, wat balen zeg. Nu weet je dus nóg niets, alleen dat je weer een tijd in onzekerheid zit. Bah, zou ik ook stevig van balen .
Op de dag dat Mandarijn werd geboren hebben we trouwens nog smiddag in de tuin gegeten, in het zonnetje, zonder jas. Maar in oktober komt dat vaker voor dan in februari.
Notgrup betekent trouwens een middag kinderen vermaken op de Kindergarten. De leidster hebben 1 keer per maand een middag overleg en de kinderen die dan voor de middagopvang komen worden dan opgevangen door een van de leden van de ouderraad. Donderdag is dus mijn beurt. Ot en Sien verheugen zich er al weken op: eerst 's morgens carnaval vieren en dan 's middags Maby en ik op de groep.

Hier wel een fee en een piraat. Lekker origineel, maar iets anders was geen optie hier. En ook al een paar dagen geschminkte kinderen. Elke keer drama, want bij Ot mag de schmink er dan niet af .

Ot moet ik trouwens even in de gaten houden: hij drinkt ineens 's middags zo 4 glazen melk achter elkaar weg. En dan 's avonds weer. En dat terwijl hij altijd niet zo veel dronk. 's Morgens drinkt hij nog steeds niet veel, maar de rest van de dag klaagt hij erg over dorst. Ik ga maar eens bijhouden wat hij binnenkrijgt (misschien verkijk ik me op de hoeveelheid, maar ik vind het toch een beetje vreemd).
Tssk, Anky, wat naar voor je Oma. Mijn moeder lag met de kerst ook meer dan twee weken in het ziekenhuis met een gebroken pols, het gips is er net af. En bang dat ze nu is met dit weer, niet normaal. Komt je Oma er zonder operatie vanaf? Het was natuurlijk bijzonder aardig van het openbaar vervoer om gisteren de hele dag te staken. Ik geloof dat het aantal noodgevallen op de eerste hulp meer dan verdubbeld is omdat iedereen ging fietsen/lopen (incl. man, die bleef gelukkig heel gedurende zijn uurtje lopen naar het station door het donkere bos), schreven ze in de krant. Slee geen optie overigens voor de jongens: Ze blijven er geen centimeter zonder ruzie op zitten en de jongste vind het sowieso niks.
Mijn oma is nu nog in het ziekenhuis (gelukkig kregen ze een opname voor elkaar, want iemand van 92 jaar kan natuurlijk niet op 1 been staan/lopen) en dan moet vandaag de chirurg beslissen wat er verder moet gebeuren (met loopgips en thuiszorg naar huis of spoedopname in verpleeghuis). Voor mijn moeder is het ook vervelend, want die zal het wel druk krijgen de komende weken.
Misschien is Ot's drinkgedrag maar een fase Inderdaad, even in de gaten houden. Moet je bij kinderen van deze leeftijd eigenlijk nog altijd oppassen hoeveel eiwit ze binnen krijgen ivm overbelasting van de nieren? Of was dat alleen voor hele jonge kinderen?
wat een neiuws allemaal! Sterkte voor je oma, Anky, wat sneu! en voor je moeder natuurlijk ook, die dat allemaal mag regelen. Heeft je oma veel pijn of valt het mee?

Qua drinkgedrag kan het hier soms wisseln: soms drie glazen achter elkaar en dan weer dagen een paar nipjes. maar kan me voorstellen dat je het in de gaten wilt houden.

En Nitro: kan me voorstellen dat je er bloednerveus van wordt, want zulk nieuws heeft nogal consequenties. hoop dat je snel duidelijkheid krijgt.

hoe-is-ut-nou-met-Pammie? Ik voelde me vanmorgen ook wel een watje dat ik niet ging werken, zat echt ook wel te twijfelen. maar ik had steeds van die koude rillingen (geen koorts overigens) en ik heb overal spierpijn (en niet gesport) en omdat ik toch niks bijzonders had leek het me verstandig vandaag uit te zieken (want koters op kdv/school) en dan op cruciale momenten beter te zijn. heb verder de hele ochtend geslapen, dus echt kwaad zal het zeker niet kunnen.

maar voel me nu al een stuk beter, eerlijk gezegd.
Ik ben ook thuis Sok. Mijn werkklussen waren klaar en de paracetamol ging uitwerken, toen ben ik maar gegaan.

Wat zielig voor je oma Ank, een botbreuk op die leeftijd geneest meestal ook niet erg lekker.

Mannie dronk laatst ook zo ontzettend veel, viel mij ook op. Toen was het zo koud met van die hele droge lucht, ik denk dat dat het was. Nu doet hij weer normaal, qua drinken.

Nitro, wat naar zoveel onzekerheid. Toen wij het nieuws kregen op mijn vorige werk was het in ieder geval meteen duidelijk. De zaak werd opgeheven en daarna meteen een gesprek met d'n baas over wat er met je functie ging gebeuren. Nadeel was wel dat het bij veel mensen heel rauw op hun dak kwam. Nou ja, volgens mij is er geen ideaal scenario voor dit soort dingen. Het is altijd prut.

Ik zit een reep Milka choco-swing op te eten, heel heel dom Vanavond alleenstaand, man is naar een of andere beurs vlakbij Ank. Gelukkig is het eten al klaar.
Hier trouwens ook een piraat. En een stewardess (dat is toch best origineel?).
piraten zijn cool/vet/whatever. stewardess heb ik een andere mening over, maar tis iig origineel

Snothoofd alweer wat beter?

heb het nog steeds koud en nog steeds spierpijn, maar overkomenlijk.

ga zo maar eens koters halen van NSO/creche; zijn ze vandaag weer eens wat eerder thuis.
Je moet haar zien Sok, zooooooooooooooooo snoezig! En de buuf is stewardess en haar lichtend voorbeeld in deze
En we hebben een onwijs leuke buuf (even voor de goede orde )

Ik ga de worst bakken, ken maar klaar zijn.
foto van het snoesje?

o, Esmee: op de welbekende plek een foto van het gevolg van mijn doodsmak van afgelopen zaterdag
Wow, is het zelfs op de foto te zien?

Pluis is vandaag echt als een modelkind zijn bed in gegaan. Geen gesputter bij het tandenpoetsen, hij klom zelf zijn bed in na het voorlezen, heeft toen zoet nog even zelf liggen lezen, en toen was het stil. Zou hij de afgelopen dagen omgeruild zijn met een tweelingbroertje waar we niks van wisten?

Carnaval gaat hier stilletjes voorbij. Mooi, want het is inderdaad veel te koud.

(Is toch pas volgende week, of vergis ik me nu?)

Jammer, Pammie, nu heb je me eraan herinnerd dat ik ook nog een reep chocolade heb. Hij staart wel niet, zoals Citro's brownie laatst, maar dat is ook alleen omdat 'ie in een keukenkastje ligt.
Ik zit helemaal beduusd op de bank. Zo makkelijk als vandaag is Pluis echt nog nooit gaan slapen. Wat een luxe !
Carnaval: Hier eerst een vierjarig monster, heel leuk, want had hij zelf bedacht en geknutseld. Toen liet man (stom stom) iets over een vossencostuum vallen dat hij in de stad had gezien. Dus wilde oudste dat. Die avond dikke mot met jongere broertje, die wilde ook zoiets (natuurlijk niet toen ik hem dat in de drukke winkel vroeg). Dus de volgende dag weer terug, vossen uitverkocht, dan maar een leeuwencostuum voor de jongere. Een paar dagen later wilde oudste ineens een leeuw zijn. Nou, dat ging natuurlijk niet door. Uiteindelijk mocht hij voor zijn vijfde logopediesticker iets uitzoeken, en hadden ze een goedkoop leeuwencostuum liggen, dus bij uitzondering mocht hij die dan toch hebben. Wat een gezeur! Ik denk een piraat was ook zeer in de smaak gevallen, ware het niet dat het motto "Circus" is. Stewardess net iets minder, denk ik
Haha Nitrogen, stewart zou wel origineel zijn. Hier vorig jaar ook gedoe. Ot wou piraat zijn en natuurlijk geen piratenpak meer te vinden in de stad. Dit jaar dus maar heel vroeg pakjes gekocht en eindelijk kan meneer dus piraat zijn.

Zo, ik duik zo met mijn Sylvia Witteman kookboek mijn bed in. Ik heb het koud en morgen weer van 8 tot 20 uur werken (geen zin in!). Ik vind haar zo leuk schrijven (Sylvia dus) en ook veel herkenning in haar verhalen over Duitsland en Duitse eetgewoontes. Vandaag ook weer ouderraadvergadering gehad en weer de nodige "dingetjes" de komende weken. Familienfest organiseren, vergaderingen daarvoor, Paaskado's knutselen, noodopvang doen, en poetsdag. En dat allemaal in de komende weken. What was I thinking, toen ik me opgaf ?
En wauw Miffy, wat een openbaring. Zeker weten dat ze Pluis op het kdv niet stiekem verwisseld hebben?

Maar wie weet, heeft hij eindelijk het licht gezien (ik hoop het voor jullie!).
Goede vraag, Anky

Sok, ik snap het niet helemaal. Welk deel van jou zien we op die foto?

Pluis is denk ik trouwens echt omgewisseld, want toen je van de week schreef dat Slof niet wilde lopen, wist ik precies hoe dat voelde, zo'n koter die "dagen!" roept en geen stap meer wil zetten. Vandaag wilde Man Pluis uit de auto tillen, en kreeg toen te horen "Niet doen! Zelf lopen!" Morgen toch eens op het kdv vragen of er iemand een superzoet kind kwijt is.

Dat dragen zou nog wel te maken kunnen hebben met een bibliotheekboek over een jongen die zich alsmaar wil laten dragen en zijn moeder die daar geen zin in heeft

Nitro, zoon is dus voor de eerstkomende drie jaar klaar?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven