is mijn achterdocht terecht

09-02-2010 12:23 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik heb sinds ongeveer ander halfjaar een vriend, waar ik heel gelukkig mee ben. Ondanks onze verschillen passen we goed bij elkaar. Maar daar gaat het nu even niet om.

Mijn vriend is zaterdag, alleen opstap geweest met zijn vrienden, omdat ik moest werken ging ik niet mee. Zo kwam ik zondag uit mijn werk en ik vond hem wat afstandelijk. Ik vroeg hem hoe het gister was, waarop hij antwoordde gewoon zoals altijd, en ohja ik had ook nog een meisje achter me aan. Nou ik vroeg me dus af wat ze dan deed. en hij zei, nou gewoon aan het ouwehoeren. Nou daar kon ik het dus mee doen. Mijn collega was ook in die discotheek, en die had mijn vriend wel gezien, ze zei, hij heeft volgens mij de hele avond bij dat meisje gestaan ze hebben de hele avond gepraat. Want elke keer als ze hem tegenkwam was hij bij dat meisje, en als ze hem dan aankeek ging mijn vriend naar haar toe, en zei dan je vertrouwd me niet he je houdt me in de gaten of niet. Terwijl mijn collega dat helemaal niet deed. Maar mijn vriend had ook al wat alcohol op.

En ja mijn vriend heeft ook hyves, en dat meisje had hem uitgenodigd om vrienden te worden, ik maakte daar geen probleem van, maar mijn vriend heeft gelijk zijn hyves verwijderd. Ik vind dit vreemd, waarom zou hij dat doen, nu denk ik helemaal dat ie wat achter houdt.

Ik weet ik ben een jaloers iemand, en kan hier niet goed tegen ook al zeg ik van wel, maar ik probeer me gewoon in te houden, maar nu maakt hij mij wel achterdochtig. Nou ja vanavond komt hij en ik wil het er eigenlijk nog wel met hem over hebben.

Wat vinden jullie hiervan, maak ik me om niks druk en moet ik het er gewoon niet meer over hebben of zal ik hem er nog gewoon naar vragen.
Vrouwelijke intuitie heet niet voor niets zo.....

Ik denk dat je gevoel juist is....en dat er meer gebeurt is als je vriend je verteld...
Oeee! Ik vind je achterdocht terecht! Vriend doet afstandelijk, collega een sappig verhaal.

Ik zou gek worden van jaloezie/onzekerheid.

Misschien toch een serieus gesprek aanknopen, bijvoorbeeld aan de eettafel, zodat hij niet om je heen kan?

Sterkte!!
Zoals ik het zie, heb je twee opties:

- er naar vragen

- er niet naar vragen en je er niet druk over maken.

Waar maak je je nu zo druk over? Dat hij met een meisje heeft gepraat? Dat hij zich, voor jouw gevoel, vreemd gedraagt? Dat hij zijn hyves heeft weggehaald? Vraag het gewoon!
Ik kan wel zeggen dat ik vind dat je je druk maakt om niets. Maar zo voelt het niet bij jou!En dus heb je er niets aan...

Het enige dat je kan doen is praten met je vriend. En zorgen dat je weer zeker van hem wordt.

Overigens hoef je hem niet alleen uit te laten gaan, als hij kansen zoekt om vreemd te gaan.

Ik vind het overigens wel lief dat hij zijn hyves heeft verwijderd. Hij kiest dus bewust voor jou.
Volg je hart. Dat klopt.
quote:Pink2510 schreef op 09 februari 2010 @ 12:27:

Ik vind het overigens wel lief dat hij zijn hyves heeft verwijderd. Hij kiest dus bewust voor jou.Ik vind dat juist raar, waarom zou je nou je hele Hyves verwijderen? Je kan toch ook gewoon die vriendenuitnodiging niet accepteren?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:Susan schreef op 09 februari 2010 @ 12:31:

[...]

Ik vind dat juist raar, waarom zou je nou je hele Hyves verwijderen? Je kan toch ook gewoon die vriendenuitnodiging niet accepteren?

Omdat het een man is?

Geen hyves is duidelijker!
Wat een gedoe, vraag het hem gewoon, probleem opgelost nee ?

Wat is overigens jouw definitie van vreemdgaan ?

Is het jouw vriend duidelijk hoe ver hij van jou kan / mag gaan ?
Jeetje! Is praten met iemand van het andere geslacht nu ook al vreemdgaan?

Praat met hem en denk ondertussen eens na waarom je er zoveel achterzoekt.
Ik heb hem gebeld, want het zat me gewoon dwars. Hij zei dat hij zijn hyves had verwijderd omdat hij bang was dat ze hem ging krabbelen enz, wat bij mij nog meer achterdocht opwekt, dacht hij. Hij wilde mij niet overstuur maken, ik heb gezegd waarom hij het mij achterhield , waarop hij antwoorde dat hij bang was dat ik boos werd alleen maar omdat hij met een meisje aan het praten was. Ik vond dit onzin en ik ben hierom alleen maar meer boos en achterdochtiger geworden. Ik heb hem ook nog gevraagd of hij haar leuk vind ja of nee, hij zei jawel maar ik ga voor jou ik wil je niet kwijt en anders had ik het wel uitgemaakt als ik haar leuker zou vinden.

Tja.... Het zit me niet lekker om het feit dat hij haar leuk vind, maar ja als ik van mezelf uit ga vind ik ook weleens een andere jongen leuk, dus ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet denken, vanavond praten we verder.....
Ik weet het granny ik zoek er veelste veel achter, maar dat heeft ook met mijn vorige relatie te maken hij heeft mij 4 jaar lang bedrogen terwijl ik hem 100% vertrouwde, dit heeft me gemaakt als hoe ik nu ben, en ik vind het een vreselijke eigenschap.
Daarom ook dat je hem moet aangeven wat voor jou wel of niet kan. Hij heeft gewoon staan praten met een ander meisje dat hij misschien wel leuk vind, maar wellicht denkt (dacht) hij dat jij daar geen graten in ziet.

waar ben jij bang voor ?

Dat het verder zal gaan ? Of heb je er nu al een echt probleem mee dat hij die andere gewoon leuk vindt ?
Ik ben bang dat hij haar zo leuk vind dat hij met haar ervan door gaat ofzo, en dan hoef ik nooit weer een man, maar dat zal denk ik niet gebeuren, ik wil niet zo'n jaloers type zijn die hem alles uitvraagt wat hij heeft gedaan. Ik ben zo onzeker in onze relatie en dat zit me gewoon dwars. Ik wil hem gewoon vertrouwen.
quote:flora86 schreef op 09 februari 2010 @ 13:11:

Ik weet het granny ik zoek er veelste veel achter, maar dat heeft ook met mijn vorige relatie te maken hij heeft mij 4 jaar lang bedrogen terwijl ik hem 100% vertrouwde, dit heeft me gemaakt als hoe ik nu ben, en ik vind het een vreselijke eigenschap.

Klassieke fout; je vorige relatie meenemen naar de volgende.

Als jij redenen hebt m je huidige vriend te wantrouwen, prima, vooral doen. Maar schuif het niet af op je vorige relatie want daar kan jouw huidige vriend niks aan doen.

Als je zo getraumatiseerd bent door een vorige relatie dan is een relatie misschien gewoon even helemaal niet verstandig, kom eerst over de vorige relatie heen voor je met een nieuwe begint.

Je vriend doet raar met die meid en met die hyves maar misschien weet hij zich geen raad met jouw jaloezie en is hij als de dood dat hij je triggert. Dat doet hij nu zelfs extra terwijl hij misschien juist wel probeert om het níet te doen en jou je niet onzeker te laten voelen.

Ik heb in dit geval echt geen idee waar het fout gaat. Of het jouw jaloezie en achterdocht is die er voor zorgen dat hij zich in alerlei bochten wringt of dat jouw intuïtie klopt.

In ieder geval lijkt het me helemaal niet gezellig, op die manier een relatie hebben.
quote:flora86 schreef op 09 februari 2010 @ 13:17:

Ik ben zo onzeker in onze relatie en dat zit me gewoon dwars. Ik wil hem gewoon vertrouwen.

Dan denk ik dat je dat gewoon moet doen.

Ik herken jouw geval wel hoor, huidige vriendin kwam ook uit een slechte relatie, bedrogen geweest, vrees om mij te verliezen.

Als je echter je vriend gaat controleren op alles en nog wat, en overal wat achter zoekt, dan heb je een averechts effect.

Voor hem is het dan continue op eieren lopen, zeker als hij niet weet waar jij de grens trekt.

En je hebt bovendien het risico dat hij nog stiekemer en afstandelijker wordt, niet omdat hij iets fout doet, maar wel omdat hij bang is voor jouw reactie.

Als je momenteel geen reden hebt om hem te wantrouwen, doe dat dan ook niet.
quote:flora86 schreef op 09 februari 2010 @ 13:17:

Ik ben bang dat hij haar zo leuk vind dat hij met haar ervan door gaat ofzo, en dan hoef ik nooit weer een man, maar dat zal denk ik niet gebeuren, ik wil niet zo'n jaloers type zijn die hem alles uitvraagt wat hij heeft gedaan. Ik ben zo onzeker in onze relatie en dat zit me gewoon dwars. Ik wil hem gewoon vertrouwen.

Doe dat dan ook en laat je relatie niet vergallen door een ex.

Ga er voor in therapie desnoods, laat je er vanaf helpen maar als je nu al schrijft dat je denkt dat het helemaal niet klopt waar je je druk om maakt hou dan op met slachtoffer te zijn van je verleden. Dan wint je ex vriend nóg terwijl je al een hele tijd van hem af bent.

Kom op, geef jezelf een schop onder je kont en blijf niet zo hangen in vroeger en in hoe zielig je toen was.

Is er nu stront aan de knikker? Nee? Goed, dan is er dus niks aan de hand.
haha jullie hebben gelijk eleonara en hellothere, dit is ook al een beetje een therapie voor mij, bedankt voor jullie reacties, ik weet dat ik er niet te veel achter moet zoeken want daar word je echt niet beter van, en als er wel wat is of dat komt later, dat zien we dan wel weer. Ik wil niet dat mijn jaloezie en mijn achterdocht mijn leven gaat beheersen.
Waarom vertrouw je je collega wel blind en je vriend niet? Misschien is zij wel gek op hem en zit ze te stoken in jullie relatie? Alles kan namelijk.Jouw wantrouwen is er alleen op gebaseerd dat hij gepraat heeft tijdens een stapavond met een andere vrouw. Hij heeft, in jullie situatie erg begrijpelijk vanwege je jaloerse aard, dit afgedaan als zijnde een kort gesprek, terwijl de collega wat anders beweert. En die geloof je wel. Hem niet.

Jouw vriend's houding is duidelijk. Hij heeft een radicale beslissing genomen om geen Hyvesvriend met haar te zijn.

Hij was op zondag wat afstandelijk, maar kan dit bijv. ook uitgelegd worden als een te verwerken kater.

Alles is mogelijk in jouw situatie. Maar dit komt vooral omdat jij uiterst wantrouwend bent richting hem.

Vragen stellen aan hem vanavond is zinloos. Je gelooft hem toch niet. Dit terwijl er geen andere aanleiding is dan de duur van een gesprek op een stapavond met een andere vrouw. Mogelijk is het begrip lang gesprek en de hele avond voor jouw collega ook rekbaar. Dit lange gesprek zoals jouw collega zegt, zou ook wel eens korter kunnen zijn.

Begrijp je dat zowel de oplossing als de aard van het probleem bij jou ligt en niet bij je vriend?
Gewoon een tip, niet via de telefoon proberen er achter te komen, doe het recht in zijn gezicht.

Dan kan je tekenen zoeken of hij liegt of niet.

Meestal krijg je er dan ook meer uit.

En wie weet breekt hij en verteld hij jou alles.
Oh ja, nu je op dit punt bent bel hem dan ook even en leg het hem uit.

Als ik op kantoor een telefoontje krijgen van mijn virendin, zoals jij net gedaan hebt, zou dit de rest van de dag door mijn hoofd spoken.

Probeer hem misschien uit te leggen dat dit niet de bedoeling was.
quote:flora86 schreef op 09 februari 2010 @ 13:11:

Ik weet het granny ik zoek er veelste veel achter, maar dat heeft ook met mijn vorige relatie te maken hij heeft mij 4 jaar lang bedrogen terwijl ik hem 100% vertrouwde, dit heeft me gemaakt als hoe ik nu ben, en ik vind het een vreselijke eigenschap.Jij maakt jezelf, dat doet niemand anders voor je. Als je vind dat je in overdreven mate jaloers bent hou daar dan mee op en zoek hulp als je niet in je eentje kunt stoppen. Het leven is te kort voor dit soort gedoe.
quote:Vader85 schreef op 09 februari 2010 @ 13:34:

En wie weet breekt hij en verteld hij jou alles.En als er niets te vertellen is ?
Ik weet dat ik er mee op moet houden en ik heb besloten dat nu ook te doen, ik wil niet meer jaloers zijn. Ik vertrouw mijn vriend en ik weet dat hij niks heeft gedaan, zo. Ik heb hem een sms gestuurd dat het goed is en dat het mijn fout is om zo achterdochtig te zijn....
flora is toch hetzelfde woord voor bloem?

He doet me enerzijds denken aan een ander topic.... maar er zit wel een verschil in dat jij je er bewust van bent dat je je eigen achterdocht meeneemt vanuit je vorige relatie.

Verder is het inderdaad nog niet duidelijk of jouw vriend nu echt iets achterhoudt of dat jij degene bent, die achterdochtig is. Ik vind je niet overdreven achterdochtig, omdat je je vriend ook gerust alleen laat stappen en niet direct in de stress schiet. Ik vind het ook wel vreemd als mijn vriend wat afstandelijker zou doen de volgende dag en dan terloops erbij zegt...'och gewoon, ik had een meisje achter me aan...' Al met al natuurlijk best wel een beetje een vreemd verloop zo. Aan de andere kant kan je vriend ook wat minder toeschietelijk zijn geweest, omdat hij een kater had van het stappen. Maar goed, beter even over praten inderdaad.

@ eleonora, ik snap wel dat je het een klassieke fout noemt als je de ervaringen vanuit je vorige relatie meeneemt naar de volgende relatie. Als je jezelf daar echter van bewust bent en je kunt het bij jezelf houden, is het natuurlijk niet erg. Het is inderdaad niet eerlijk om het te gaan projecteren op je partner en bewustwording daarin kan al heel goed werken.

Ik vind ergens ook dat het wel mag voorkomen. Bij mij gebeurt het ook, al maak ik er geen grote ophef over. van mijn vriend uit komen ook nog wel eens eerdere ervaringen aan het licht als er tussen ons qua communicatie iets niets helemaal loopt. Sommige dingen komen nu eenmaal weer boven drijven juist tijdens een nieuwe relatie. Die kun je niet allemaal opgelost hebben voordat je de nieuwe relatie aanging. Als je er maar controle blijft houden op je eigen gedrag en je niet klakkeloos laat leiden door die eerdere ervaringen.
Only dead fish go with the flow
Dat je ervaringen meeneemt is logisch.

Dat je er slachtoffer van blijft doe je zelf.

Hij doet raar, dat is vervelend maar als dat gevoel blijft zal Flora haar conclusies moeten trekken. Dan is dit niet de vriend voor haar.

Zeggen dat je je nu rot voelt omdat je zulke nare ervaringen hebt is niet terecht naar de huidige vriend toe, die kan daar niets aan doen. Soms moet je ook een beetje ferm naar jezelf toe kunnen zijn en je gevoel relativeren in plaats van er vol in te gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven