** LDR deel 13 **

05-01-2010 12:39 3084 berichten
LONG DISTANCE RELATIONSHIPS

deel 13

Hier is deel 12:

Long Distance Relationship (LDR) nr.12
Alle reacties Link kopieren
quote:fille schreef op 09 februari 2010 @ 14:17:

Afscheid nemen is trouwens iets waar ik echt slecht in ben. Met name als je weet dat je mensen nooit meer ziet of heel lang niet meer.De wereld is veel te groot om een afscheid te voorkomen, maar veel te klein voor het voorkomen van een hereniging
Op youtube kan je allerlei filmpjes kijken met jeugdsentiment, Niels Holgersson, Vrouwtje Theelepel, Johan en Pierewiet, de Troetelbeertjes, en verder weet ik het zo niet uit mijn hoofd. Veel dingen was ik al helemaal vergeten tot ik het weer zag, gek hoe je hoofd dan werkt hè, dat je dat opeens weer herkent! Ik had het een keer op mijn werk gezien via een collega, alle collega's waren door het dolle, toen kwam ik thuis, heb ik het mijn broertje laten zien en hebben we wel een uur ofzo die filmpjes zitten kijken, en toen kwam mijn andere broertje dus ik ging met goeie moed en heel veel zin om hem ook in die geweldige ervaring te laten delen en toen zei hij "oh dat kijk ik heel vaak"
Oh echt?

Ga ik ook eens zoeken!

Alhoewel: er gaat toch ook niks boven zo'n krakende LP!!!

Fille: ik had dat ook altijd, met afscheid nemen. Ik ben er nu beter in geworden. Ik doe ook niet aan afscheid nemen, ik zeg gewoon altijd: tot de volgende keer en we mailen, we krabbelen, we facebooken, we bellen, we faxen. Komt goed. En dat komt het ook altijd.

Alhoewel ik nu met zoveel mensen contact heb dan ik wel eens gek word. Wat dat betreft kan ik beter leren afscheid nemen.
anoniem_38961 wijzigde dit bericht op 09-02-2010 14:45
Reden: Ik word met dt, Super :S
% gewijzigd
Niels Holgersson had wel een beetje een kutliedje dat onmogelijk is om te zingen na je zevende. Heel hoog.

Wij hadden platen van Barbapappa en Vrouwtje Theelepel (leuk liedje) maar ik weet niet of die nog ergens zijn.

Marg, ja dat is een mooie spreuk.

Over jeugdsentiment: ik realiseer met net dat ik filmpjes van een optreden van Pearl Jam op Pinkpop bekijk, waar ik bij was en dat dat dit jaar tien jaar geleden is! Ik ben oud. Kan je nagaan hoe oud Eddie Vedder is. En toch blijft het een mooie man.
quote:Margaretha2 schreef op 09 februari 2010 @ 14:22:

[...]

De wereld is veel te groot om een afscheid te voorkomen, maar veel te klein voor het voorkomen van een hereniging Ah, zo mooi! Als het wat wordt met Bassist ga ik dat op mn kont tatoeëren! Of op mn trouwkaart zetten!
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Ohja Barbapapa! Wij hadden vroeger platen van Alfred J. Kwak. Ik herinner me ook David de Kabouter. En iets wat niemand kent (geen flauw idee waarom) De Seend 00EEEND.

(in frankrijk was het 'dynamo duck')
Misschien moet dat in onze openingspost
Ha, dat is een spaanse spreuk, in de vrije vertaling die ik voorin het fotoboek voor mijn vriend ga zetten van de reis naar zijn hometown.
Oh ahhaha. Niet de eend.

Marg kwam er nog tussen.

De briljante zin dus.

Je had toch een andere zin voor voor in het boek? Of niet Marg?
Nope, ik had altijd die! Toen ik hem zag wist ik dat het die moest zijn.

Ik doe er ook nog een kort gedichtje van Martí bij.

Er is nog maar één spreuk over reizen waar ik ook weg van ben: Al reizend ervaart men het leven vreemder, overal anders en overal eender.
De Seend vond ik stom.

Alfred J. Kwak. Mijn hart breekt als ik denk aan de eerste aflevering waarin de ouders van Alfred doodgereden worden. Dat was trouwens sowieso geen lichte kost. Met Dolf met het snorretje die de wereld over wil nemen met allerlei marcherende soldaten en iets wat verdacht veel op een hakenkruis lijkt.

David de Kabouter was ook leuk (ook leuk liedje). Ik wil graag weten hoe het liedje van Teddy Rukspin (? of iets van soortgelijke strekking) ging maar kan dat nooit vinden.

Nemo, met Berliner was ik al veel beter geworden in afscheid nemen. Maar ik accepteer ook gewoon dat ik het naar vind. Het kan niet altijd feest zijn in het leven.
Op het station in utrecht staat trouwens een extreem deprimerende spreuk: Hoe verder je reist, hoe verder de weg terug (of zoiets).
lol ik denk dat het teddy ruxpin was, maar ja die! die vond ik ook leuk ^.^

En vrouwtje theelepel!

*zingt* een lepel is een ding, daar kun je pap mee roeren, je gebruikt m ook om de baby mee te voeren! (wie kent t liedje nog )
quote:Margaretha2 schreef op 09 februari 2010 @ 14:58:

Er is nog maar één spreuk over reizen waar ik ook weg van ben: Al reizend ervaart men het leven vreemder, overal anders en overal eender. Super.
Jawel! Dat heb ik wel gevonden Ruckspin volgens mij.

Margaretha comes to save the day
Ja het Vrouwtje Theelepelliedje ken ik nog. Zing het vaak met mijn zus.

Marg: en des te verder hij ging, des te verder was zijn weg terug. Toch?
De seend vind ik trouwens nog steeds te cool voor woorden. Ik kan die stem nog horen: Hier komt de seend!

Maar bijna niemand kent het, niet van mijn leeftijd en ook niet ouder of jonger
Ja daar krijg je toch meteen labiele gevoelens van of niet dan?
quote:Margaretha2 schreef op 09 februari 2010 @ 15:00:

Op het station in utrecht staat trouwens een extreem deprimerende spreuk: Hoe verder je reist, hoe verder de weg terug (of zoiets).

ik vind m niet deprimerend!
quote:Margaretha2 schreef op 09 februari 2010 @ 15:05:

Ja daar krijg je toch meteen labiele gevoelens van of niet dan?Niet als je van reizen houdt!
Marg, je bent geweldig! Waarschijnlijk hielp het zoeken op Teddy RuKspin niet echt.

Ik hoef waarschijnlijk niet te vertellen wie nu voor haar computer zit te zingen.
Ik ken de seend wel maar daar was ik niet zo weg van

Ik keek vroeger ook dit, het was mijn favoriet: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Gophers

Maar niemand kent het
Ik vind hem ook niet deprimerend. Het is een waarheid als een koe.
Hoezo niet als je van reizen houdt? Juist dán. Zo van, ga maar niet weg hoor, hoe verder je gaat en hoe langer je blijft hoe moeilijker het nog wordt om ooit nog terug te gaan.

Ik krijg er zo'n schepen achter je verbranden gevoel van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven