** LDR deel 13 **

05-01-2010 12:39 3084 berichten
LONG DISTANCE RELATIONSHIPS

deel 13

Hier is deel 12:

Long Distance Relationship (LDR) nr.12
Alle reacties Link kopieren
Oh en ik kom ook even klagen over de post. Mocht je lastminute nog even iets op willen sturen kan je het ook vergeten. Een gewoon pakketje: 8-12 werkdagen! (vervoeren ze dat met ganzen ofzo??) Een expresspakketje: 2 werkdagen maar *ketsjing* wel even 57,95 afrekenen (vliegt dat eersteklas ofzo??)

Globalisering mn reet. De andere kant van de wereld is nog steeds onmogelijk ver weg.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
57,95 ja ik maak dus echt geen typfout. Ik zie het staan en ik denk: dat is écht volkomen belachelijk. Voor de kosten van 8 pakketjes kan je zelf heen en weer!

Ik zie opeens een markt: ik ga hoogstpersoonlijk pakketjes afleveren in Toronto. Vlieg ik er zelf voor heen en weer, gaat ook snel en dan doe ik een aanbiedinkje, met de tnt 57,95 met de Spijkerpost slechts 45 euro en dan doe ik er zelf gratis in 8 talen de hartelijke groeten bij.

Nou, moet toch gaan lopen denk ik zo?
Yes, idd belachelijk

En het stomme is dus: ze zijn van mij ook al 2 keer post kwijtgeraakt, en bij brieven zetten ze 4 - 6 werkdagen, maar het duurt altijd meer dan 10 werkdagen als ik iets op stuur (en dan tel ik de zaterdag niet eens mee want dan ontvangen ze geen post in canada)

En hij woont nou niet bepaald op de Noordpoolcirkel

Ik wil wel met je mee die service opzetten

Zo, nu ga ik weer huilen (heb een rot dag)
Ik had een pakje gestuurd voor Sinterklaas, maar dat kwam dus maar niet aan.Nu kreeg ik het dit weekend terug, helemaal in elkaar gerost overigens dus ik denk dat de chocoladeletter nu eerder hagelslag is.

Maar het rare is: er staan stickers op dat het in een winkel heeft gelegen maar niet is afgehaald. Hij heeft alleen nooit bericht gehad dat er iets af te halen lag. Zo raar.. Ik vraag me af of er nou iets fout is gegaan in de post, of dat gekke ex het afhaalberichtje heeft verdonkeremaand...?

Maar jouw post raakt dus ook wel eens kwijt? Heel apart.
Niet huilen Punica, ticket boeken. Kom, jij hebt een hele hoop meer dingen zeker dan ik. Dat je hem sowieso terug gaat zien, en dat het goed zit. Je ligt echt lichtjaren op me voor!

Kan je niet tussendoor er nog een keer heen, een lang weekend ofzo? Ik heb van die alerts ingesteld staan (waarheenwaarvoor) voor alle vliegtickets onder de 400 euro en er komt toch af en toe wel een aanbieding langs. Is dat voor jou niet te doen?
oh hoe doe je dat dan met die alerts? zou je me dat uit willen leggen?

Nou, een lang weekend op en neer wordt wel erg duur... Ik heb het geld er wel voor, maar ik blijf voor dat geld liever wat langer

En ik heb dit jaar nog 21 vrije dagen, dus ik moet erg zorgvuldig plannen.....

Het plan is nu:

*Hij hier 3e week van april tot waarschijnlijk juni

*Ik daar in september

*Hij hier met kerst

(het jaar daarop wil ik emigreren, wordt waarschijnlijk rond de zomer in gang gezet)

Dus als hij hier is wil ik ook wel wat daagjes vrij nemen anders zit hij zich hier misschien helemaal te vervelen als ik gewoon moet werken

Wellicht gaan we een lang weekendje weg als hij hier is

Ja, ik had m een verjaardagskaart gestuurd die nooit aan is gekomen en een pakketje wat kwijt is geraakt (nooit iets van terug gezien ook)

En een pakketje wat er anderhalve maand over heeft gedaan

Het is best triest want je hebt geen poot om op te staan, en je betaald er wel heel veel voor

Ik hoop voor je dat het helemaal goed komt met je Canadees Spijker, ik gun het je echt, want LDRs zijn al moeilijk zat. Ik ben blij dat mijn vriend een stuk steviger in zn schoenen staat dan ik, die ziet alles wel op zn pootjes terecht komen, maar ik paniek nogal snel (pessimist).

Dus ik heb wel een idee van wat er door je heen gaat zo... Ik hoop dat jij ook snel wat meer zekerheid hebt, dat geeft wat meer vertrouwen in de toekomst, en wat rust :-)
http://www.vliegennaar.nl/flight-alert

http://www.farecompare.com/

Daar invullen waar heen je wilt en onder welke prijs je een alert wilt ontvangen, en dan krijg je vanzelf de mails als er ergens een aanbieding is.
Ok dank je Spijker, ik ga het eens uitproberen :-)
Punica, niet om t een of ander, maar het viel me nu al een paar keer op dat je niet echt savvy lijkt met die tickets. Die vergelijkingssites kende je toch ook niet? Het kan echt veel geld schelen door goed te zoeken. Maar als je er zelf niet zo handig in bent zijn er tegenwoordig ook bedrijfjes die het voor je kunnen doen. Misschien is dat iets voor jou.

http://zoekticket.info/

http://www.melookyoubook.com/
quote:Spijker schreef op 09 februari 2010 @ 10:09:

.

Tijdsverschillen moesten afgeschaft worden, en afstanden ook, en verplichtingen ook. En mensen die aan kunnen tonen dat hun afstandsliefde hun labiel maakt zouden op valentijnsdag een gratis vliegticket moeten krijgen! .Lijkt me een goed plan. Ik wil een vliegticket naar Australie. Want ik mis hem en ik mis ook de zon :S Helemaal kut dat 't er zo bovenop ligt met Valentijn, lekker bij je lief zijn.. maar 't kut als die lief aan de andere kant van de aarbol zit :(
Dat met de post dat ken ik... had laats een kaartje opgestuurd... kreeg hij drie weken nadat ik het had opgestuurd.... hoe bedoel je traag?

Als ik een ticket zou vinden van 400E, dan zat ik al lang en breed in 't vliegtuig.. helaas kost een retourtje Australie eerder 1400.. dus 't zal er voorlopig niet inzitten.

Verder ik probeer positief te denken, nog drie maanden en dan zie ik hem weer!!!! En hij wil niet voor altijd in Austarlie wonen... dus dat is ook wel fijn. Nu alleen nog bedenken waar dan wel, want ik wil straks ook wel gewoon werken he... dus voor mij moet er ook werk zijn :
Als een pakketje kwijtraakt en jij hebt het aangetekend verstuurd (wat volgens mij standaard is met pakketten) heb je wel een poot om op te staan hoor. Je kan een onderzoek in gang zetten en als ze het pakket niet terugvinden krijg je een onkostenvergoeding voor alles wat er in zat (moet je zelf opgeven).

Ik heb het zelf al een paar keer aan de hand gehad dat dingen ook aangetekend kwijtraakten, en nu via het werk zie ik het ook regelmatig, overal ter wereld. Toch gaat wel 98% ofzo goed hoor.

Wat trouwens het beste werkt is het met één bedrijf sturen, bv. TNT of UPC. Als je het bv. met de gewone post stuurt dan wordt het bij aankomst in het andere land uit handen gegeven waardoor het daarna veel moeilijker is te lokaliseren. Als je het met één bedrijf stuurt dan houdt het altijd dezelfde code, het bedrijf heeft maar één beleid om het op te zoeken, kan niet naar een ander wijzen, etc.

Met het nummer wat je dan krijgt kan je het pakket lokaliseren en op het moment dat er staat dat het in behandeling om bezorgd te worden is (oid) en dat is gister of eerder, dan kan je het ophalen bij het postkantoor. De postbode laat soms geen briefje achter merk ik nu op het werk.

Maar er kan nog veel verbeterd worden met de post, dat ben ik zeker met jullie eens!
Trouwens Spijker, heel herkenbaar die instabiliteit, iedereen hier vindt het herkenbaar denk ik. Waarom bel jij hem niet? Weet je, als die Long Distance straks over is is het ook bijna niet meer voor te stellen hoe het was, hoe je toen constant eigenlijk op het puntje van je zenuwen zat, etc. Ik weet nog wel dat ik echt fysiek er soms goed ziek van was, maar nu kan ik dat gevoel niet meer terughalen. Het zal wel net als een bevalling zijn . Als ik nu mijn vriend een week niet kan zien vind ik dat echt lang. We zeggen dan tegen elkaar 'vroeger zagen we elkaar maanden niet' en ik weet natuurlijk dat het zo is maar het lijkt een soort surreale wereld, een soort droom.

Fille, wat ik nou wou zeggen, heb jij ook al een Canadees?!??!

Oh en tussen vriend en mij gaat het echt hemels
Waarom denk je dat we een praat en steungroep gevormd hebben????
Maar bij kuriers gaat ook heeeeel vaak vanalles mis en het lukt ze ook pakketjes kwijt te raken. En bedrijven zoals TNT en DHL of het ergste DPD zijn niet bepaald coulant in geld teruggeven voor verloren pakketjes of er zit een ingewikkelde procedure aan vast.

Dan stuur ik vaak nog liever met de normale post, al is die ook duur. Kuriers zijn heel erg duur, zeker voor particulieren.

(ja ook hier enige frustratie door pakketjes op het werk die verloren gaan, privé gelukkig (nog) niet voor zover ik weet)
Privé zijn veel pakketjes bij mij verkeerd gegaan, ook een pakket met officiële documenten (diploma's ed) die nodig waren voor mijn toelating bij de master!

Ik dacht altijd dat het aan de post in Spanje ligt, maar ik moet eerlijk zeggen dat die me nu op het werk alles meevalt. Ok, als ze een pakket komen brengen bellen ze nooit aan maar gooien gewoon in de bus da tje er niet was en het vanaf morgen op kan halen, maar that's it. Als het kwijtraakt doen ze er 2 weken over om het te lokaliseren. TNT 6 weken!

Bij de post hier doen ze wat makkelijker, je krijgt telefoonnummers en kan er zelf achteraan. Bij TNT heb ik weleens te horen gekregen 'het ligt daar' maar ik krijg dan niet het telefoonnummer dus ik moet dan wachten tot ze het terugsturen naar Spanje en wij het weer terugsturen naar Nederland.

De keren dat iets was kwijtgeraakt heeft TNT trouwens direct vergoed (een keer een pakketje en een keer een pakket met boeken, en cadeautjes dat mijn moeder had gestuurd).
Nou, TNT was het pakje dus niet kwijt maar het is echt schandalig zoals ik het teruggekregen heb! Ik weet nu zeker dat ik nooit iets breekbaars ga versturen. De doos is gedeukt, gekreukt, gescheurd.. Ik snap dat het in een postzak gaat, maar dit is toch wel ongelofelijk!

Klopt dat ik een nummer had, ik had het misschien kunnen lokaliseren. Maar het raakte precies kwijt in de periode dat we ook het contact kwijtraakten dus ik dacht eigenlijk: die &%*$%-Canadees had in ieder geval de beleefdheid kunnen opbrengen om even 'dank je' te zeggen, tsjk... Terwijl hij dacht: ze zou me iets sturen maar kennelijk had ze daar ook geen zin meer in.

Ver weg wonen is zo lástig!

Overigens is echt de garantie krijgen dat ze iets niet gaan kwijtraken erg lastig. Ik had een keer een fotoalbum voor mn ouders gemaakt dat ik naar hen op wilde sturen in zuid-europa. Omdat er veel tijd in dat album zat, wilde ik het goed versturen. Maar ze bleven zó draaien in het postkantoor! Want een hoge verzekering kon niet want de werkelijke waarde was niet zo hoog, en waar mn ouders zaten is een beetje een uithoek dus toch wel erg lastig en nog veel meer vage redenen.

(en het was hartstikke duur) Kortom: ik had er zo weinig vertrouwen in dat ik het maar niet heb opgestuurd en heb gewacht tot mn ouders weer in NL waren!

Ik ga hem ook bellen Marg. Ik ging eventjes afwachten of ik iets van hem hoorde, maar mn plan is nu om morgen maar weer het idiote-vroege-opstaan-om-hem-na-werk-te-spreken te doen.

En ik ben dolblij met jullie praatgroep. Wat had ik anders gemoeten?

Nee serieus. Dan was ik nog een heel stuk ongelukkiger geweest. Dat er mensen zijn die zeggen: oh je bent niet gek hoor, dat hoort er gewoon bij, dat is érg prettig.

(zoals Kjong, die toegaf dat ze haar tas niet opruimde maar maanden liet staan. Om de waarheid te zeggen: de tas is nog steeds niet naar zolder, waar hij hoort. Hij staat ook niet meer midden in de kamer, maar hij staat op de kledingkast. Niet zolder, zolder is te definitief 'heb ik niet nodig')
quote:Spijker schreef op 09 februari 2010 @ 12:44:

Punica, niet om t een of ander, maar het viel me nu al een paar keer op dat je niet echt savvy lijkt met die tickets. Die vergelijkingssites kende je toch ook niet? Het kan echt veel geld schelen door goed te zoeken. Maar als je er zelf niet zo handig in bent zijn er tegenwoordig ook bedrijfjes die het voor je kunnen doen.

Ik denk dat ik er niet zo handig in ben, ik kan gewoon geen goedkopere rechtstreekse vluchten ams-toronto vinden dan 520 euro retour....

Wel goedkoper met overstappen, maar na dat fiasco van afgelopen december/januari hou ik dat voor gezien....

Ik zoek altijd op die vluchten, zelfs ook vanaf brussel (ik woon in brabant) maar ik weet niet wat ik verkeerd doe, ik kan nooit iets fatsoenlijks vinden

Bedankt trouwens voor de linkjes van die bedrijven, maar ik vind het toch fijner om alles zelf in de hand te hebben dan het uit te besteden aan een bedrijf die ik dan betaal

Toch bedankt hoor :-) fijn dat je zo mee denkt
Oh yessss, labiele mensen. Ik schuif aan!
Ik zie echt wel tickets voor 100 euro minder, en dat vind ik toch wel een verschil. Het loont om het vanaf een maand of twee van te voren in de gaten te gaan houden, want als je verder vooruit kijkt zijn de stoelen meestal nog niet in de aanbieding. Dan veel vergelijken, en wel willen overstappen scheelt stukken...

Maar ja, dat ligt er maar net aan hoe flexibel je jezelf daarin opstelt. Ik heb wel vaker een vlucht gemist, soms mijn schuld soms niet mijn schuld. Ik heb behoorlijk veel gereisd en dan word je daar volgens mij makkelijker mee. Ik vlieg wel met een brakke overstap als me dat veel geld scheelt, ga ik gewoon ergens op een stoeltje liggen slapen.

Wat dat betreft ben ik echt nog een student, ik heb meer tijd dan geld

Hoewel... zo heel makkelijk zit ik nou ook weer niet in mn tijd. Eerste periode dat ik echt makkelijk weg zou kunnen, zou rond koninginnedag zijn...
quote:fille schreef op 09 februari 2010 @ 14:02:

Oh yessss, labiele mensen. Ik schuif aan!

Ben je labiel omdat je naar huis gaat? Of vanwege Berliner? Of vanwege Barman? Of vanwege de bevroren stoepen? Of vanwege de combi?
quote:Spijker schreef op 09 februari 2010 @ 11:13:

Een gewoon pakketje: 8-12 werkdagen! (vervoeren ze dat met ganzen ofzo??)

Misschien is Niels Holgersson een bedrijfje begonnen? Dan is z'n hamster waarnemend directeur.

Sorry dit slaat nergens op. Ik ben aan het visualiseren geslagen.
quote:Spijker schreef op 09 februari 2010 @ 14:05:

[...]

Ben je labiel omdat je naar huis gaat? Of vanwege Berliner? Of vanwege Barman? Of vanwege de bevroren stoepen? Of vanwege de combi?

Dank.

Omdat ik hier weg moet en afscheid moet gaan nemen van mensen hier. Dat ik weer aan het werk moet. En dat andere mensen blij zijn dat ik terugkom en dan voel ik me schuldig dat ik alleen maar denk 'ik wil niet terug'. En vanwege barman. Berliner niet. Die heb ik gemaild in een fatsoensoprisping, maar daarmee was het ook weer uit mijn systeem.

Afscheid nemen is trouwens iets waar ik echt slecht in ben. Met name als je weet dat je mensen nooit meer ziet of heel lang niet meer. Ik heb hier een vriendinnetje uit Colombia en zij gaat eind april terug. Ik wil graag een keer die kant op, maar verder lijkt het er niet echt op alsof we elkaar met regelmaat gaan zien de rest van ons leven. En ze is zo leuk.

Wat stom van de post trouwens.

Marg, ik weet nog goed dat het fout ging met alle stukken voor je master. Dat was echt kut.

Spijker, wanneer ga je bellen?
Niels Holgersson!

Ik hield echt van hem.

We hadden van de LP's en dan zaten we echt aan die platenspeler gekluisterd met die verhalen!

** neemt zich voor een platenspeler te kopen en de platen van de zolder van papa en mama af te halen! **

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven