welke halfedelsteen is dit?

09-02-2010 21:26 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een totemsteen gekregen maar ik vraag mij af wat voor soort steen het is. Staat niet op het kaartje dat ik erbij kreeg. Het gaat om de goudbruin gestreepte steen. Op de foto min of meer bovenaan midden/links. Hij ligt rechts van een donkergroene, half over een oranje-achtige met een handje en links van een rozenkwarts.

Ik zoek me suf!

Het plaatje wil zich niet laten invoegen, vandaar de link:

steentje
quote:dangeensuus schreef op 09 februari 2010 @ 21:44:

Klopt Rembo maar niet in de jaspis variant ( picture jaspis inderdaad). Heb hier bakken vol met dat spul liggen ivm mijn eigen werk Leuk, wat doe je voor werk? Als het te herkenbaar is, mag je de vraag negeren hoor. Maar vind de halfedelstenen erg mooi, ben mij sinds kort aan het verdiepen daarin.
Ik zit in de juweliersbranche
Ik noemde geen site !!!!!!!
Aliquando et insanire lucundum est
Ik kan er niet al teveel over vertellen ivm idd herkenbaarheid, dus ik houd het op de juweliersbranche. Ik maak onderdelen, sieraden en geef regelmatig trainingen.
quote:RemboEnRembo schreef op 09 februari 2010 @ 21:41:

[afbeelding]ehh wat is dit dan?
ow wacht eens Rembo, heb jij een foto van internet geplukt? Er staat namelijk gewoon een reclamefoto van een website, desir.nl, geen foto van een steen.
DGS, wat een leuk beroep! Zomaar een vraag: heb je een favoriete steen en waarom?
Voor ik het vergeet, dank aan alle speurneuzen :-)
quote:dangeensuus schreef op 09 februari 2010 @ 21:49:

ow wacht eens Rembo, heb jij een foto van internet geplukt? Er staat namelijk gewoon een reclamefoto van een website, desir.nl, geen foto van een steen.

Klopt hahahaha zie het nu ook pas......

Maareh wil je de link wel geven maar mag niet... :D
Heb nog voor 3000 inkoop liggen voor weinig....... DGS !
Is het een agaat? Of hebben jullie het al gevonden?
aan de omschrijving te lezen is het barnsteen. ik hou van edelstenen :-) prachtige verschijnselen :-)

mijn favo stenen:

onyx

aquamarijn

rozenkwartz

amethist

en de bergkristal :-)
@muis favoriete edelsteen is zonder twijfel een briljant geslepen diamant, en favoriete halfedelsteen zijn er eigenlijk twee, amethist en rookkwarts
Carneool? Zie afbeeldingen. als voorbeelden.

Dat een steen er telkens zo anders uit kan zien.

Ik vind hem in elk geval mooi.

Maar als die goudsteen genoemd zou worden dan zou ik het ook geloven. Wat dat voor een steen is daar ben ik ook nog niet achter.
Amethist vind ik ook erg mooi, ik hou van paars en lila en heb diverse hangertjes varierend van lichtpaars naar donkerpaars. Ook mooi vind ik een chalcedoon. Ik heb ook een mosgroene met een beetje roze, dat is een unakriet als ik me niet vergis. Verder heb ik een boeddha in goudsteen, ook heel apart. Hematiet vind ik ook zo mooi.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven