Entertainment alle pijlers

farmville

12-01-2010 15:56 3010 berichten
Alle reacties Link kopieren
farmville op facebook.... ik ben fan!! wie ook?

Graag wil ik dit topic gebruiken om te kletsen over farmville en hints uit te wisselen.

Wat mij bij andere fora over FV opvalt is dat elk discussietopic ondergesneeuwd wordt met verzoeken tot buren en" fertilisen " enz; dat wil ik graag voorkomen hier en er een leuk kletstopic van maken.

Ik zelf zit nu in level 21 en kan maar niet genoeg Xp bij elkaar schrapen om in level 22 te komen. Ook opende ik gisteren een gouden mystery-egg en kreeg ik een carousel ( hoera! ) maar omdat mijn giftbox vol was is deze carousel nooit aangekomen. Dus mijn tip voor jullie is: maak iedere keer je giftbox leeg.

FAQ:

FVcash ( briefjes ) : elk level wat je omhoog gaat krijg je er 1 bij, of je kunt het kopen met je cerditcard ( is voor het spel niet nodig )

buren: vrienden op facebook die ook FV spelen uitnodigen. Hier heb je een tabblad voor bij je farm ( my neighbours ).

fanpagina's : werken niet.. en denk aan je privacy , als je je aanmeldt ben je zichtbaar voor alle fan's.

poppetje vastzetten: Zet je poppetje vast op de plek waar je komt als je bv bij de buuf bent geweest of zo iets dergelijks. En vergeet niet dat als je een groter plot hebt je dat poppetje op een iets andere plek moet vastzetten.Zo kun je sneller oogsten enzo.

FV voor dummies vind je niet meer hier maar topics zijn samengevoegd..

farmville?

Totaal aantal stemmen: 130

WTF is Farmville? (33%)
leuk, ik ben fan (53%)
vind er niets aan (12%)
ik zal eens kijken wat het is (2%)
Lunaan rent gillend weg, en gaat Mastrubeertjes plakken.

quote:appeltjesgroen25 schreef op 10 februari 2010 @ 21:59:

Klopt het dat als je niet op tijd oogst dat alles dan verdort? Ook als de de oogst klaar is als ik op bed lig en pas s'avonds kijk?

Stel je oogst duurt 4 uur voordat ie klaar is. Dan duurt heet evenzoveel tijd voor de oogst om te verdorren.

En dan kun je hem niet meer oogsten, alleen nog wegschoffelen.

Dus...je zaait boontjes en die duren bijvoorbeeld 2 dagen...dan duurt het 2 dagen voor ze verdorren. Ik zou ze eerder van het land halen, dan kun je eerder weer zaaien en verder met je boerderie.
quote:Whiskers schreef op 10 februari 2010 @ 21:58:

Jaaa!

Een vraag!

Wat is Farmville?

Waar speel je dat op?

Is het moeilijk?

Vertel vertel!

Ik hoor er zoveel mensen over.Farmville is te vinden bij Zynga.com, maar ook via Facebook.
quote:appeltjesgroen25 schreef op 10 februari 2010 @ 21:57:

Kan het zijn dat het langer durt voor ik mijn toegevoegde (en geaccepteerde) buren zie?het spookt af en toe bij FV en dan kan het inderdaad wat langer duren voordat je je nieuwe buurtjes ziet.

Klopt het dat ik teveel vragen stel?ja
Miss Chicken

Thanks, nu kan ik eindelijk rustig naar mijn boerderie.
En Whiskers, het heeft inderdaad wat van Harvest moon weg. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat ik zo farmville verslaafd ben, dat had ik namelijk ook bij HM
Semper ubi sub ubi
Begrijp ik het goed dat je facebook moet hebben om dat te kunnen spelen?
Haha, ok.

HM heb ik suf gespeeld op de Cube en Wii!

Klopt het dat als je niet op tijd oogst dat alles dan verdort? Ook als de de oogst klaar is als ik op bed lig en pas s'avonds kijk?Daar heb ik een mooie site voor gevonden. Farmville calculator

Deze rekent voor je uit wanneer het klaar is.

En tot wanneer je het kan oogsten.

Dus speel wel slim en doe in het begin ook niet iets van meer dan 1 dag. Anders moet je lang wachten.
quote:misschicken schreef op 10 februari 2010 @ 22:03:

[...]

Stel je oogst duurt 4 uur voordat ie klaar is. Dan duurt heet evenzoveel tijd voor de oogst om te verdorren.

En dan kun je hem niet meer oogsten, alleen nog wegschoffelen.

Dus...je zaait boontjes en die duren bijvoorbeeld 2 dagen...dan duurt het 2 dagen voor ze verdorren. Ik zou ze eerder van het land halen, dan kun je eerder weer zaaien en verder met je boerderie.

Oke, dat is duidelijk.

Krijg ik ook iets voor de eerder geoogste oogst? Levert dat wat op?
quote:Whiskers schreef op 10 februari 2010 @ 22:09:

Begrijp ik het goed dat je facebook moet hebben om dat te kunnen spelen?

Ja, Facebook en dan vrienden toevoegen.

En vanuit het spel kan je dan je vrienden toevoegen als buren voor je farm
Dank voor de tips Kroes!

Ben alleen eigenwijs geweest en heb heel mijn land kriskras volgezet met vanalles en nog wat, dat er langer over doet dan 1 dag.

Maar nu kan ik daar dus rekening mee houden!
hebben we nu twee topics om bij te houden??? oh god oh god oh god... hepgeetijdmeeeeeer

kip: Lunaan: wil je FAQ die ik in de OP van het andere topic heb gepost hier ook in de OP plakken??

scheelt weer antwoorden...

waarom op overige en niet op entertainement???? en en en en..
quote:appeltjesgroen25 schreef op 10 februari 2010 @ 22:12:

[...]

Oke, dat is duidelijk.

Krijg ik ook iets voor de eerder geoogste oogst? Levert dat wat op?

Nee, het is niet meer waard als je het binnen een uur oogst ofzo.

je kunt wel weer eerder iets anders er op zetten, dus de tijd is wel winst.

In de winkel bij de zaden kun je kijken hoeveel je oogst waard is als het klaar is. Ook kun je kijken hoeveel XP het op levert, daarmee kom je levels verder.
quote:appeltjesgroen25 schreef op 10 februari 2010 @ 22:13:

Dank voor de tips Kroes!

Ben alleen eigenwijs geweest en heb heel mijn land kriskras volgezet met vanalles en nog wat, dat er langer over doet dan 1 dag.

Maar nu kan ik daar dus rekening mee houden!Kriskras werkt niet. Zet je blokjes netjes naast elkaar. Over een paar levels wil je een tractor en dan moet je alles weer recht zetten omdat je tractor anders niet werkt....tippie mijnerzijds
Oh en kijk even bij je buren hoe zij hun poppetje vast hebben gezet tussen hooibaaltjes op het vakje waar je je spel mee start. Dit bespaart je buren een hoop tijd als ze bij je komen mesten enzo.
quote:Idreamofgenie schreef op 10 februari 2010 @ 19:36:

Tja, dat met die cadeautjes vind ik eigenlijk maar een rare zaak. Het is toch helemaal niet leuk dat ze van valentijnsdag een wedstrijd maken.

.ik vind het ook maar vreemd.. het wordt zo'n spastisch gedoe zo..
verkeerde FV topic.. zucht...
Oke.. dus eigenlijk ben ik een beetje dom bezig..

Ik wacht nu gewoon een dag tot alles klaar is.. De winst binnenhalen en dan zal ik er eens orde in gaan brengen!

Dan zijn misschien mijn buren ook zichtbaar..
kopie en plak:

FAQ:

FVcash ( briefjes ) : elk level wat je omhoog gaat krijg je er 1 bij, of je kunt het kopen met je cerditcard ( is voor het spel niet nodig )

buren: vrienden op facebook die ook FV spelen uitnodigen. Hier heb je een tabblad voor bij je farm ( my neighbours ).

fanpagina's : werken niet.. en denk aan je privacy , als je je aanmeldt ben je zichtbaar voor alle fan's.

poppetje vastzetten: Zet je poppetje vast op de plek waar je komt als je bv bij de buuf bent geweest of zo iets dergelijks. En vergeet niet dat als je een groter plot hebt je dat poppetje op een iets andere plek moet vastzetten.Zo kun je sneller oogsten enzo
Ik had vanavond een verdwaalde pinguin. Die horen toch helemaal niet op een boerderie?
En ik had ineens een schaap? Is iemand er eentje kwijt?
quote:floor72 schreef op 10 februari 2010 @ 22:25:

Ik had vanavond een verdwaalde pinguin. Die horen toch helemaal niet op een boerderie?

Daar kun je ijsblokjes van oogsten....

Er zijn zelfs mensen met olifanten op hun boerderette!
Groen Appeltje (en andere dummies)

Ik weet niet of je Hyves hebt.

Maar er bestaat ook een FV Hyves. Farmville Hyves

Die hebben ook een soort van forum met vragen + antw.

Miss ook leuk om daar es rond te sneupen en ideetjes op te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven