Geen zin in carnaval

10-02-2010 20:15 125 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier in het zuiden barst zaterdag weer de carnaval los.

Ben ik nu de enige die er geen zin in heeft of zijn er meer mensen die het ook niet zo veel zin hebben in deze drie dolle dagen?
quote:sylvia86 wrote on 10 February 2010 @ 20:57:

Nou hier in het midden van Limboland, val je behoorlijk buiten de boot als je niet gaat carnavallen.But a damn fine boat it is!...

Edit; dat klopte dus niet.

Ik bedoel dat het buiten die boot dus dèm fain is...
quote:mamalelie schreef op 10 februari 2010 @ 21:24:

Als je er eentje eet, dan plakt je bovenkunstgebit nog 3 weken vast aan het hoofdkussen van je buurman.

.Hier moest ik echt heel erg om lachen!
De kou is niet erg. Er bestaat tegenwoordig creme voor warme voeten (dik smeren, 2 paar sokken en bergschoenen aan), een legging, skibroek, onderhemd, t-shirt, fleecetrui, bodywarmer, jas, sjaal, handschoenen, oorwarmers of muts....... en klaar is Klara. Wel éérst gaan plassen
quote:loomii schreef op 10 februari 2010 @ 21:26:

Nonnevod... kijken naar gaten...?

Wattissut?

Nonnevot;

Ken je de berlinerbollen wel? Alleen het deeg, dus zonder jam, en in een andere vorm.

Een gat;

Een optocht bestaat uit een aantal groepen. Iedere groep heeft een nummer. Kleine optochten hebben rond de 20 nummers, maar grote optochten kunnen ook de 200 halen.

Iedereen mag zelf iets bedenken. Maar niet elk voertuig past gemakkelijk door de straatjes van de winkelcentra. Omdat dan de hele boel stagneert sta je dus te kijken naar .. niks. Naar een gat.

Ik ben geen geboren brabander, misschien dat het daarnaan ligt maar ik krijg er echt jeuk van. "Ja, je kan zo lekker jezelf zijn", doe dat elke dag. Als jezelf zijn betekend dat je 4 dagen kanonzat door de stad zwalkt denk ik dat het tijd is om in therapie te gaan.

De laatste keer dat ik carnaval vierde werd ik wakker in een stapel kerstbomen met een gitaar en sombrero. Een vriend had over m'n schoenen gekotst en een vriendin is met d'r zatte hoofd loodrecht vooruit van de bar gelazert. Dat was de ochtend dat ik besloot nooit meer carnaval te vieren.
quote:mamalelie schreef op 10 februari 2010 @ 21:27:

De kou is niet erg. Er bestaat tegenwoordig creme voor warme voeten (dik smeren, 2 paar sokken en bergschoenen aan), een legging, skibroek, onderhemd, t-shirt, fleecetrui, bodywarmer, jas, sjaal, handschoenen, oorwarmers of muts....... en klaar is Klara. Wel éérst gaan plassen En niet te vergeten daarover heen je zelf gemaakte carnavalspakje
Je kunt je misschien voorstellen dat dit bijvoorbeeld niet overal even makkelijk is....

mamalelie, duidelijk. Dank!

Over die carnavalswagens... die zijn over het algemeen zo naargeestig dat ik me erover verbaas dat er nog ge enhorrorfilms rond het thema carnaval(-soptocht) zijn gemaakt.
Dus Sylvia, wat ga je nu doen? Toch maar meedoen?
It's 5 o'clock somewhere
quote:noahtb schreef op 10 februari 2010 @ 21:32:

Ik ben geen geboren brabander, misschien dat het daarnaan ligt maar ik krijg er echt jeuk van. "Ja, je kan zo lekker jezelf zijn", doe dat elke dag. Als jezelf zijn betekend dat je 4 dagen kanonzat door de stad zwalkt denk ik dat het tijd is om in therapie te gaan.

De laatste keer dat ik carnaval vierde werd ik wakker in een stapel kerstbomen met een gitaar en sombrero. Een vriend had over m'n schoenen gekotst en een vriendin is met d'r zatte hoofd loodrecht vooruit van de bar gelazert. Dat was de ochtend dat ik besloot nooit meer carnaval te vieren.

Ik zie het voor me

Ik ga maar een beetje afsluiten, morgen kom ik verder kankeren
668, the neighbour of the Beast
quote:sylvia86 schreef op 10 februari 2010 @ 21:32:

En niet te vergeten daarover heen je zelf gemaakte carnavalspakje

O god ja, de prinsesseworstjes!

De meisjes van groep 1 en 2 in de dikke winterjasjes met daaroverheen een prinsessejurkje. Voor mij persoonlijk het absolute hoogtepunt van carnaval
Nope, ik ga lekker thuis zitten, genieten van mijn vrije dagen zonder kater gevoel.
Ik ontvlucht de Brabantse sferen voor anderhalve week, dus nee, ik vind het niet leuk. En dat is een understatement
Goed zo, lekker doen waar jij je goed bij voelt. Have fun!!!!
It's 5 o'clock somewhere
Ik kan al niet eens meer naar de supermarkt zonder carnavals muziek te horen! (aaaahh)

Ben eigenlijk 'van boven de rivieren', maar vlucht daar weer lekker een weekje heen!
huilen

Word ik al dagen mee doodgegooit
Jongste dochter (6 jaar) heeft me gisteren toevertrouwd vrijdag helemaal niet naar het carnaval op school te willen.

Oudste dochter (9 jaar) zit dit jaar in de raad van 11 op school en loopt al de hele week trots met haar steek en cape te paraderen.

Het is toch echt familie van elkaar!
In Belgie zijn ze helemaal erg, daar vieren ze nog weken nadat het hier al afgelopen is carnaval. Elke zondag is er hier vlak over de grens nog wel ergens optocht. Ben daar ooit 'n keer mee mee gelopen omdat 'n toenmalige maat van mij Keizer van 't gansrijden was geworden en daarom met z'n paard mee moest rijden. We kregen als aanhang van de keizer wel overal gratis bier de hele dag en avond, dat dan weer wel.
Ja, als je de goeie contacten hebt, kan carnaval nog wel zo z'n voordeel hebben. Anders word je er alleen maar arm van.

Er zijn hier mensen die al hun vakantiegeld bij voorbaat aan carnaval uitgeven en dit liever doen dan ervan op vakantie gaan.
Elninjoo, je had er even bij moeten zeggen wat gansrijden is

(niet kijken/ lezen als je een zacht ei bent):

Om de beurt mogen de heren (en tegenwoordig dames) aan de kop van de gans trekken. Degene die de kop eraf trekt is koning. Als je 3 jaar achter elkaar wint ben je keizer.
ooh, dus carnaval in het zuiden is net zo iets als kermis in de kop van Noord-Holland (zuipen, rare spelletjes als katknuppelen, zuipen, patat vreten en kom, nog meer zuipen)
tsk en dat doen ze met een echte gans? (wel al dood neem ik aan?)
Misschien een leuk evenement voor volgend jaar met het carnaval hier: belgrijden!
quote:Starshine schreef op 10 februari 2010 @ 22:24:

tsk en dat doen ze met een echte gans? (wel al dood neem ik aan?)

Yep.

Gaustrékke noemen ze het trouwens in Grevenbicht (letterlijke vertaling; gans trekken). Als het erg koud is snijden ze de hals al een stukje in, zodat het geen 3 uur duurt.
Nou ja, zielig is het niet, want het beest is al dood, smakeloos is het wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven