November 2007

26-01-2010 20:00 2584 berichten
Ons 6e topic voor de moeders die ooit in 2007 uitgerekend waren in november.

Veel schrijf- en leesplezier! Voel je welkom om mee te schrijven.

Een korte samenvatting van ons topic: Twee apen uit mei 2000 en november 2002, twee oktober baby's, heel veel november baby's en een december 2007 baby. Verder nog een februari en maart 2009 baby, twee juli 2009 baby's, één augustus 2009 baby, twee baby´s in maart 2010 en dat was het voorlopig wel.

Onze kinderen zijn jarig op 4 oktober, 30 oktober, 6 november, .............

Inmiddels zitten we midden in de peuterpuberteit, en leren we steeds beter onze grenzen aangeven en bewaken .
We kunnen natuurlijk ook nog even gokken voor de beeb van Novem, dus heb hem toegevoegd en daar kunnen we zelfs nog gokken wat het word...haha
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Pinkeltje wel passen bij Binkie, wordt het een meisje kan Pinkelotje misschien??

Ik gok dat HIJ komt op 39+5
Ben even erg van slag. Een bekende van ons heeft vandaag met 23 weken haar zoontje gekregen. Hij heeft een uurtje mogen leven....

Het is zo verrekte oneerlijk. Zij was ongeveer tegelijk met mij zwanger, van een tweeling, en verloor toen eerst haar ene, en later haar andere kindje (met 3,5 maanden). Vervolgens ging bij de curretage iets mis, en bleek ze daar zo goed als onvruchtbaar van te zijn geworden. En toen gebeurde (na enkele ingrepen en veel gedokter) het wonder, en bleek ze toch zwanger.

We spreken elkaar weinig meer de laatste tijd, maar ik was echt heel erg blij voor haar toen ik het hoorde. En nu dit. Ik ben er echt zo verdrietig van.
Oh, ik hoop niet dat ik Novem of Tess hiermee aan het schrikken maak, ik weet nog dat ik toen ik zwanger was, wat gevoelig was voor dit soort verhalen. Sorry dames! Ik moest het gewoon even kwijt. :`-( Bedenken jullie wel dat haar situatie heel erg uitzonderlijk was?!
och Binti wat akelig... Veel sterkte voor jouw kennis en voor jou.
Wat een verdrietig verhaal Binti. Ik hoop dat dat ze troost vindt bij haar familie en vrienden.

Novem, 38+2 dagen

Hier vanochtend na een hele volle poepluier ook nog een klein beetje poep op het potje! Misschien dat ik van de zomer geen kilo's luiers meer hoef mee te slepen in het vliegtuig! Hoewel.... Leon heeft ook recht op het volledige aantal kilo's.

We vertrekken 16 juli naar NY en de 21ste naar Cartagena en vliegen dan 3 augustus weer terug. Ik heb er zo'n zin in!

Iemand van jullie nog plannen voor een romantische Valentijn?
Binti: wat een vervelend verhaal zeg, ik kan me voorstellen dat je daar van slag van bent. Ze heeft dus in totaal eigenlijk al 3 kindjes verloren? Pfff wat een verdriet moet dat zijn zeg, wat een groot verlies. Brrr wil er niet teveel over nadenken hoor. Ik wens jou en haar fam in ieder geval heel veel sterkte.

Lizzie: Ik moest nog even aan je vragen hoe je nu de vlucht geregeld hebt voor mijn vriendin die ook naar Colombia wil maar de vluchten zo duur vindt. Met welke mij. vlieg jij naar NY en vanaf daar dan weer met welke mij. naar Cartagena? En hoeveel kostte dat in totaal? We kunnen het ook even over mail doen hoor als je die info niet hier op het forum wilt.

Ik ga even nadenken over een nickname voor Novem en ik denk 38+6.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Bericht getypt en niet geplaatst zie ik nu. Oeps....

Binti, wat naar zeg! Ik hoop dat ze steun vindt bij degenen die haar (en haar man) lief zijn.

Novem, ze komt na 39w6, want meisjes zijn heel stipt

Vandaag bij de long fysio geweest. Deze heeft (hoe verrassend) geconstateerd dat ik chronische hyperventilatie heb. Maar wat een eikel!! Zo'n belerend typeje. Echt, dat trek ik niet. Maar aan de andere kant is er dan het gehoorzame deel in mij. Deze man heeft kennis van zaken en is de autoriteit op dit gebied in de wijde omgeving. Dus als hij zegt dat ik teveel stress heb, zal dat zo moeten zijn. Maar ik weet echt niet hoe ik dat kan verminderen. Ik werk al 1,5 maand niet, maar ik heb het nog steeds druk. Vooral omdat als ik thuis ben de kinderen alleen bij mij willen zitten. Maar om nu weg te gaan of in de kou boven te gaan zitten om kunstmatig rust te creëren? Ik ben er nog niet uit en voel me eigenlijk alleen maar erg belabberd op het moment.........
Lieve O, moeilijke keus. Als het zo stress gerelateerd is misschien toch zoeken naar een tussenoplossing (evt. kinderen nog extra de deur uit oid?). Een dikke knuffel iig!

Chica, onze vlucht naar Colombia is een beetje een rare,

wij vliegen met de KLM (op airmiles van mijn vader) van A'dam naar NY en van NY met Spirit Airlines via Miami naar Cartagena. Dit was vanuit de VS de beste optie. We vliegen via dezelfde route terug. Voor NY-Cartagena zijn wij p.p. 318 euro kwijt, wat mij enorm meeviel, daarbovenop nog wel wat flauw kosten voor bagage en zitplek. misschien nog 50 pp erbij. Andere routes zijn Amsterdam-Panama-Bogota/Cartagena of Amsterdam-Madrid-Bogota. Dit is dan met KLM. Het zijn met name de overstappen die duur zijn door alle taxes die erbij komen. Wanneer gaat je vriendin?

Als ze wil mag ze me mailen hoor voor tips en trics.
Binti, wat een ontzettend naar verhaal. Sommige mensen blijft niks bespaard... Mij maak je er niet mee aan het schrikken hoor, baby is natuurlijk allang meer dan levensvatbaar. Zolang ik maar geen verhalen voor van 35+ weken baby's die overlijden...

O, had de beste man zelf ook nog een oplossing? Want hier heb je natuurlijk niet veel aan. Kun je niet een cursus 'beter ademen' doen ofzo?

Novem krijgt nog een jongetje na 40w4d!

Lizzie, wat een heerlijk vooruitzicht je vakantie! En dat zal allemaal wel heel indrukwekkend zijn voor Leon! Superleuk!
Hihi, Tess, hij heeft me wel ademoefeningen meegegeven, maar er direct bijgezegd dat hij denkt dat het niet helpt. Omdat ik zo gestresst ben. Dit geeft mij dan weer de boost om te laten zien dat hij ongelijk heeft. Dus ik ga mijn stinkende best doen om de oefeningen te doen. Want stress heb ik zat, met aankomend weekend 2 dagen het huis vol met mensen voor de verjaardag van Nelis en manlief beide avonden weg ivm zijn band, die moet optreden met carnaval. Ga ik zijn ongelijk bewijzen

Lizzie, wat een onderneming met je ventje. Maar hij zal zeker op 2 jarige leeftijd herinneringen opdoen
Heeft hij mooi voor zijn derde verjaardag 4 continenten gehad. Dat had ik pas op mijn 30ste

Adem in, adem uit he O!
O ik denk eigenlijk dat de longarts wel gelijk heeft en dat het goed is dat je het van een dergelijke authoriteit hoort want jou kennende had je het van niemand anders aangenomen

Maar als ik eerlijk ben dan denk ik dus wel dat je kunstmatig rust moet gaan creeeren. Sorry, maar de kinderen zullen het dan even moeten leren dat mama er niet is. Ze hebben veel meer aan een gezonde moeder op lange termijn dan aan een entertainende moeder op korte termijn met een longaandoening.

Het zal niet één, twee, drie gebeuren maar ik denk dat je je vriend toch iets meer moet gaan inschakelen. Maak bijv in het weekend serieuze afspraken op papier over tijden dat jij dus echt even wat anders doet. En je er dus echt even niet mee bemoeit, hoe hard ze ook huilen in het begin. Ik meen het hoor, de kinderen gaan voor vele dingen, maar niet voor je eigen gezondheid en zeker niet als het om entertainment gaat. En je kan mij niet wijsmaken dat ze er een blijfend letsel aan over houden als mama nu even voor zichzelf kiest. Het lijkt me een duidelijk punt van grenzen stellen hier. Je lichaam geeft je nu een dergelijk duidelijk teken dat je die niet meer kan omzeilen. Want ik vraag me af wat er dan wel niet moet gebeuren wil je toch die rust creeeren voor jezelf. Dat je in het ziekenhuis opgenomen moet worden ofzo?????

Lizzie: Bedankt voor de info ik heb het meteen aan haar gemaild. Indien ze tips wilt dan zal ik zeker even je email adres geven (en jou laten weten dat ik dat gedaan heb haha). Staat jou email in de AK?
Chica, waarschijnlijk heb je gelijk. Weet je, het ligt niet aan manlief, het ligt aan mij. Dat wist je al Hij loopt constant te roepen dat ik niets mag doen. Maar inderdaad, ik laat me leiden door de omstandigheden. Dan zie ik allerlei klusjes, dingen om te regelen, etc. En die kunnen dan " eventjes " gedaan worden...... Vervolg: ik lig om 20 uur uitgeteld in bed, nog steeds. En ik heb dus geen lucht.

Maar hoe? Ik moet mezelf echt zo 180 graden draaien dat ik nu niet zie hoe dat moet.

Ik kreeg een vacature toegestuurd. Ga ik meteen denken: misschien is dat een minder stressvolle baan. Maar daar ligt het niet (alleen) aan, want nu heb ik het ook druk. Ik weet het altijd druk te maken. Maar als je me nu vraagt waarmee, moet ik het antwoord schuldig blijven. Gek he? dus misschien moet ik maar eens opschrijven wat ik op een dag doe, kan ik schrappen. Tip van de dag voor mezelf!

Dank Chica. Ik denk nog even door.
quote:origineel schreef op 11 februari 2010 @ 16:02:

Chica, waarschijnlijk heb je gelijk.

Waarschijnlijk???

Ik geloof ook wel dat het niet aan je vriend ligt maar dat jezelf het roer om moet gooien. Ik vraag me alleen af wat er moet gebeuren voordat je dat ook écht doet. Daar maak ik me zorgen om. Waar ligt voor jou de grens? Als dit al geen teken is wat dan wel?
O, ik heb zelf een paar jaar geleden heel veel baat gehad bij een haptonome, die liet me voelen hoe mijn lichaam reageerde op stresssituaties en hoe ik er dan mee om moest gaan. Het was een beetje zweverig en gek, ze heeft me bijvoorbeeld heel hard geknepen, is bovenop me gaan liggen om me te laten voelen hoe mijn adem benomen werd door alle dingen die ik me aantrok en heeft me geleerd om rustig mijn lijf te voelen en... te ademen...

Chica, volgens mij heb je mijn e-mail in je eigen mail staan.
Hoera voor Nelis!!! Alweer 1 jaar. Gefeliciteerd O met je schatje!

Gisteren weer een aanval gehad . Waarschijnlijk van 1 gekookt ei wat ik tussen de middag op heb, want verder niks geks gegeten. Vandaag onderzoeken in het zkh en dan mag ik eindelijk op de wachtlijst en hoop ik heeel snel aan de beurt te zijn.
Lala, wat een pech!! Hopelijk ben je snel verlost van je galblaas, want als eieren nu ook al oogjes moeten krijgen

Lizzie, je maakt het er niet aantrekkelijker op, om een haptonoom te bezoeken Maar dank voor de tip, ik blijf nog even zoekende. Mijn arbocoach heeft ook nog tips die in de goede richting gaan.
haha O, nu de eieren ook al met oogjes...

Maar even serieus, Lala, wat ontzettend vervelend voor je!

Ik duim voor een hele snelle behandeling.
haha..eieren met oogjes....Eerlijk gezegd (niet verder vertellen) heb ik grote spijt dat ik niet lekker mayo op mijn eitje gedaan heb gisteren. Dan had ik ook nog een echt lekker broodje ei gehad..nu was het maar wat flauwtjes en kreeg ik er nog een aanval van ook.
Haha Lala, wat balen voor je dat je nou geen mayo op je broodje hebt gedaan! Maar wat rot zeg, dat je weer een aanval hebt gehad. Ik hoop dat je snel aan de beurt bent!!

Ben nog steeds verdrietig voor mijn kennissen. Vandaag een kaartje gestuurd, maarja, het voelt zo ontoereikend.

Chica, het is inderdaad het derde kindje voor ze dat ze verloren hebben Wat een oneerlijke wereld!

Mede daarom heb ik vanochtend extra genoten van mijn meisje, die voor het eerst (en ik hoop stiekem voor het laatst, want ik heb er eigenlijk een grote hekel aan) carnaval heeft gevierd!! Een uurtje maar, met een feest in de hal van het KDV. Vrij hilarisch allemaal, met iets van 40 kindjes, de meesten verkleed, keiharde muziek en heel veel serpentine en confetti. Bintje vond het prachtig. Ze was verkleed als Pippi Lankous (wie anders??? ) en heeft gedanst, gesprongen en gezongen, met rode nep-sproetenwangetjes en twee aanbiddellijke vlechtjes in (die ik zowaar in haar haar mocht maken. Gewoonlijk zijn elastiekjes binnen een paar seconden verdwenen!!). Zondag is hier in het dorp (jaja, ook hier in het westen) een optocht, de buurkinderen doen mee dus Bintje en ik gaan eventjes kijken, dan mag ze haar Pippi-outfit nog een keertje aan. En dan ben ik wel weer klaar met dat carnavalsgedoe. (heb een beetje een jeugdtrauma ervan, met een limburgse moeder met heimwee vroeger....)

O, Gefeliciteerd met Nelis!! Jeetje, 1 jaar alweer... En sterkte met de longen!! Chica zegt wel hele zinnige dingen inderdaad, neem je rust en je tijd en laat manlief ook echt dingen voor je doen!!
Oja, en Novembeeb komt met 39 4 dagen. En is Noovje/Noofje een aardige naam?? Oja, ik denk ook dat het een jongetje is!!
En dan nog eens wat (jeuj, een Tess-tannetje!).

Ik reed net met Bintje naar de winkel hier in het dorp, begint ze te roepen "waa is bgaweh nou?". Echt, ik kon er niks van maken, wat is bgaweh nou weer? Een stukje verder keek ze uit het autoraam en zei "bgaweh is stuk..." op een heel teleurgesteld toontje. en toen ik keek waar zij naar keek snapte ik het ineens: de brandweerkazerne in ons dorp is gesloopt, er wordt een nieuwe gebouwd. Bgaweh is dus de brandweer..... :-))
Haha, Binti, wat heb je toch een opmerkzaam meisje! En Pippi, wat lief! Vandaag stond op het bord bij het kdv dat de kindjes maandag en dinsdag verkleed mogen komen, lekker op tijd. Tessje heeft dus nog geen pak. En wat verdrietig voor je kennissen... Mijn zus vertelde vandaag over een vriendin van haar. Haar zoontje is met 27 weken geboren, en dat gaat verder heel goed. Maar nu is ze zwanger van een tweeling en vandaag met 21 weken in het ziekenhuis opgenomen omdat de bevalling begon.... In het gunstigste geval wachten de kindjes nog minimaal twee maanden voor ze komen, maar al die tijd zal ze dus in het ziekenhuis moeten blijven. Met een zoontje van anderhalf... Zo ontzettend zwaar!

Lala, dat ding mag er nu echt wel uit! Als je al niet eens meer ei ZONDER mayo kunt eten! Veel gekker moet het niet worden natuurlijk .

Hieperdepiep hoera voor Nelis op zijn eerste verjaardag!!!!
Binti; wat ontzettend verdrietig zeg! 3 keer een kindje verliezen is heel heftig. En dan ooknog het vooruitzicht dat opnieuw zwanger raken zeer moeilijk zal zijn. Bah...ik vind dat dit soort dingen verboden moeten worden.

O; lijkt me heel romatisch een haptonoom bovenop je. Of heeft je longenfysio de zelfde plannen? Vooral omdat het zo goed klikt

Ik heb een datum! 2 maart word ik geopereerd en als alles voorspoedig verloopt mag ik 4 maart weer naar huis toe. 2 nachtjes daar dus. Moet daarna tot ik goed op de been ben wel weer een tijdje gaan spuiten met een dubbele dosis antistolling omdat ik een risico patient ben voor trombose...ik had echt plechtig afscheid genomen van die krengen (lees ik heb ze vol overtuiging ingeleverd bij de apotheek omdat ik ze nooit meer ging gebruiken was het plan.). Maar goed, fijn dat ik nu een datum heb en er naartoe kan gaan leven. Vind het wel ontzettend spannend, snap niet goed waarom, maar zal wel normaal zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven