braadzakken.........

11-02-2010 15:00 54 berichten
Ik heb een aantal keren de zakjes van de maggi gebruikt en daar de kip best smakelijk in klaar gemaakt(nou je de over dan)

Maar volgens mij moeten er ook losse braadzakken te krijgen zijn.

Ik heb in verschillende supermarkten gekeken oa c1000 en de poiesz.

Iemand een idee?

Lijkt me leuk en lekker om er van alles in te gooien , ook eens ander vlees en groenten en kruiden bv.

groetjes benmamma
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er hier een zooi in de la liggen, ik lees mee of iemand er enig nut mee weet.
Bij DEEN (regionale super in NH) hebben ze volgens mij wel braadzakken te koop. Ligt bij de boterhamzakjes en het bakpapier enzo.

Wat is Poiesz?
ach,kijk toch eens aan, google is mijn vriend!

braadzakken
Appie en Blokker.
http://www.poiesz-supermarkten.nl/
poiesz is ook een super............vooral in friesland en in drenthe te vinden.
quote:Hangmat schreef op 11 februari 2010 @ 15:01:

Ik heb er hier een zooi in de la liggen, ik lees mee of iemand er enig nut mee weet.

Doe wat kip erin, filet, poten, dijen of anders, gooi je favo kruidenmix erbij en eventueel wat groenten, schudden zodat de kruidenmix overal zit, en dan in de oven doen. Kip met bot moet een uur, kip zonder bot vast korter.

Als je er groenten bij doet zou ik voor harde groenten kiezen, wel paprika, niet tomaat dus.
Weten we dus meteen in welke provincie je woont
Dat is nooit echt een groot geheim geweest
Hangmat.............

recepten vroeg ik ook niet speciaal om ik vroeg waar je ze kunt kopen...........

en ik wist niet dat je alleen een vraag mag stellen als je eerst gegoogeld hebt
Wat een rare naam zeg.. Poiesz, is dat dan Fries ofzo? Fries voor "supermarkt"? en zeg je dan: ik ga even langst de Póó-ies, of Ik ga even langs de Pois ? (is dit off topic? nee toch )
Ik ga vanavond die knoflook kip proberen.. heb alleen nog nooit zelf de oven gebruikt (nieuwe oven) dus ben benieuwd
quote:Hangmat schreef op 11 februari 2010 @ 15:06:

Wat een rare naam zeg.. Poiesz, is dat dan Fries ofzo? Fries voor "supermarkt"? en zeg je dan: ik ga even langst de Póó-ies, of Ik ga even langs de Pois ? (is dit off topic? nee toch )

Waar komt de naam Poiesz vandaan en hoe spreek je dit uit?

De naam Poiesz is voor Nederlandse begrippen een merkwaardige naam, echter het is een achternaam en afkomstig uit Duitsland. Bijna twee eeuwen geleden zijn onze voorouders als 'Lapkepoepen' vanuit Duitsland, te weten uit het plaatsje Ibbenbüren naar Nederland gekomen en vandaar heeft de familie zich verspreid over het hele land. In de manier van uitspreken van de naam Poiesz zijn er twee manieren, te weten 'pois' voor alle Nederlanders en 'puis' voor alle inwoners van Sneek en omgeving, echter de schrijfwijze blijft in beide gevallen Poiesz.
quote:Star schreef op 11 februari 2010 @ 15:04:

Weten we dus meteen in welke provincie je woont

Ach zo klein zijn friesland en Drenthe nou ook weer niet.........

en als je het heeeeeeeeeeeel lief vraagt wil ik zelfs mijn woonplaats vertellen............
quote:Hangmat schreef op 11 februari 2010 @ 15:06:

Wat een rare naam zeg.. Poiesz, is dat dan Fries ofzo? Fries voor "supermarkt"? en zeg je dan: ik ga even langst de Póó-ies, of Ik ga even langs de Pois ? (is dit off topic? nee toch )Ik dacht eerlijk gezegd ook dat het een spelfaut betrof, maar kon er nog steeds niets zinnigs van maken. Ben ook wel benieuwd hoe je het uitspreekt nu.
quote:benmamma schreef op 11 februari 2010 @ 15:05:

Hangmat.............

recepten vroeg ik ook niet speciaal om ik vroeg waar je ze kunt kopen...........

en ik wist niet dat je alleen een vraag mag stellen als je eerst gegoogeld hebt O, zo bedoelde ik het niet hoor, ben gewoon zo blij dat google bestaat. Het verlicht mijn bestaan... ben ook blij dat ik nu weet wat ik met mijn braadzakken ga doen :-)
quote:Star schreef op 11 februari 2010 @ 15:04:

Weten we dus meteen in welke provincie je woont Nu nog even de juiste plaats en dan allemaal bij vl43inder aan tafel voor de kip in braadzak.
quote:Kabouter23 schreef op 11 februari 2010 @ 15:07:

[...]

Waar komt de naam Poiesz vandaan en hoe spreek je dit uit?

De naam Poiesz is voor Nederlandse begrippen een merkwaardige naam, echter het is een achternaam en afkomstig uit Duitsland. Bijna twee eeuwen geleden zijn onze voorouders als 'Lapkepoepen' vanuit Duitsland, te weten uit het plaatsje Ibbenbüren naar Nederland gekomen en vandaar heeft de familie zich verspreid over het hele land. In de manier van uitspreken van de naam Poiesz zijn er twee manieren, te weten 'pois' voor alle Nederlanders en 'puis' voor alle inwoners van Sneek en omgeving, echter de schrijfwijze blijft in beide gevallen Poiesz.

Jeetje jij betn snel met de verklaring!!!

maar klopt wel helemaal

En hier zeggen we .we gaan ff naard e pois.........

Ik vind het ook exotische klinken dan het is.....
Maarre is het echt zo simpel? Of moet ik het vergelijken met Spaghetti maken
quote:Hangmat schreef op 11 februari 2010 @ 15:08:

[...]

O, zo bedoelde ik het niet hoor, ben gewoon zo blij dat google bestaat. Het verlicht mijn bestaan... ben ook blij dat ik nu weet wat ik met mijn braadzakken ga doen :-)

Kwam er van mij uit ook iets te kattig uit

Ben lbij dat jij ook blij bent........

Ik ga zaterdag ff bij AH kijken
quote:Kabouter23 schreef op 11 februari 2010 @ 15:11:

Maarre is het echt zo simpel? Of moet ik het vergelijken met spaghetti maken

wahahaha jij bent echt zo grappig!!!!!

Ja als je dit verpest............dan krijg je van mij een kookles aangeboden.......

Is echt heel makkelijk.

en lekker en best gezond want bijna geen vet.
quote:janneke44 schreef op 11 februari 2010 @ 15:09:

[...]

Nu nog even de juiste plaats en dan allemaal bij vl43inder aan tafel voor de kip in braadzak. Kom maar op hoor, moet toch nog naar DEEN vandaag. Maar ik ga geen braadzakgebeuren maken vanavond, dacht meer aan een ovenschotel met vis.
quote:benmamma schreef op 11 februari 2010 @ 15:05:

en ik wist niet dat je alleen een vraag mag stellen als je eerst gegoogeld hebt Dat lijkt me wel de logische volgorde trouwens.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:benmamma schreef op 11 februari 2010 @ 15:13:

[...]

Ja als je dit verpest............dan krijg je van mij een kookles aangeboden.......

Nou dat is goed, ik zal vanavond vertellen hoe het gegaan is ik was vandaag trouwens bij de AH! (want daar is de kip in de aanbieding)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven