Postcrossing 3

11-01-2010 18:49 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoudt:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
Jeeej, kom ik net thuis ligt er weer een kaartje in mijn brievenbus, helemaal blij, uit Canada!

Dat kaartje met het leesplankje is inderdaad een mooie, ik heb deze ook al 2x verstuurd, 1x naar iemand die erg geinteresseerd was in buitenlandse talen en 1x naar een vrouw die les geeft en lezen en schrijven, dus dat vond ik wel toepasselijk, ben benieuwd wat hun ervan vinden want ik heb nog geen Hurray ontvangen

morgen ga ik het kaartje fotograveren (scanner heeft nog kuren) en natuurlijk registreren, nu ga ik lekker slapen

zijn er trouwens al meer plannen wat betreft de hyvesruil?

Voor nu: welterusten kop int kussen gat in arm sloap lekker warm!
Goedemorgen!

Ik ga zo naar mn sollicitatie, kan toch niet ontkennen dat ik gezonde spanningen heb. Maar dat is goed toch..

Ben benieuwd of ik nog kaartjes krijg vandaag:) Hoop het wel!!

Met twee uurtjes zal ik jullie een opduten over mn gesprek!
quote:tine2804 schreef op 12 februari 2010 @ 08:11:

Goedemorgen!

Ik ga zo naar mn sollicitatie, kan toch niet ontkennen dat ik gezonde spanningen heb. Maar dat is goed toch..

Ben benieuwd of ik nog kaartjes krijg vandaag:) Hoop het wel!!

Met twee uurtjes zal ik jullie een opduten over mn gesprek!Heel veel succes Tine.
Snjókorn falla, á allt og alla
Succes met je sollicitatie Tine!!!!

De duimen draaien.

Elke dag hoop ik bij het opstarten van lappie dat er een hoeraatje in mijn mailbox zit.

Kaarten ontvangen is leuk, maar schrijven ook he.

Ik wil weer zo graag!!!!!!

Ik heb onderweg:

China - 23 dagen

Rusland - 16 dagen

Estland - 12 dagen

Japan - 10 dagen

Mexico - 3 dagen
Succes Tine, i will keep my fingers crossed for you!
Tine: Hoe ging je sollicitatiegesprek?!?!

StefanieV: Inderdaad een apart kaartje, maar de zwanen zijn wel mooi..

Hier ook al wat kaarten die meer dan 4 weken onderweg zijn... en de ontvangers zijn gewoon bijna dagelijks online, dus ze zullen mn kaart waarschijnlijk gewoon nog niet gehad hebben. Afwachten dus maar. Heb het druk genoeg met andere dingen momenteel, dus de kaarten mogen wel wat langer travellen.
hoi hoi!

Nou mijn sollicitatie is gedaan hoor! Heb er best een goed gevoel over en hun ook. Dus ben heel benieuwd! Het kinderdagverblijf moet nog helemaal ingericht worden, maar zag er mooi licht uit! Aardige mensen! Woensdag hoor ik meer,ow en dat duurt nog zo lang... Nou ja dan maar hopen dat er veel kaartjes komen en aankomen bij degene naar wie ze gestuurd zijn!

Heel veel dank jullie wellen trouwens voor het duimen!!!
Fijn dat het zo goed ging! Nu nog ff afwachten tot je meer hoort, maar als je gevoel goed is, dan komt het vast goed!
Potverdikkies weer geen post......
Tine, fijn dat het zo goed ging! Nog even afwachten, een lange week dus.

Hier drie kaartjes moet ze nog registreren, 2 zijn mwoah, 1 is wel aardig. Misschien ben ik te kieskeurig, maar vaak valt het me toch tegen wat ik krijg, en al helemaal de boodschap achterop: I hope you like this card, ofzo......

Nou weet niet zo goed wat ik hier mee wil zeggen, misschien even mijn ongenoegen uiten...
Oooh Ligaa ik heb dat ook gedaan! Gevraagd of je het kaartje wel mooi vindt, haha ik ben ook zo iemand Ik probeer altijd een kaartje uit te zoeken, maar soms lukt het helemaal niet.

JJ: de zwanen zijn idd mooi, ik vind het op zich wel een mooi kaartje, alleen donker.
Trouwens goldmoon, mijn kaarten zijn wat langer onderweg hoor, zit nu aan 16 dagen zelfs voor 1 kaart. Sommige zijn er dan ook weer in 5 dagen of daartussen. Hangt echt af van kaart tot kaart.
Drie kaarten in de bus. Eentje van mijn kaartenstuurvriendin, eentje van een Fransoos maar komt uit Engeland (waar hij nu verblijft en de Tower staat erop, weer eentje voor mijn Unesco-collectie. Ook nog eentje uit Thailand maar die was en niet mooi en er stond weinig op en door de TNT in twee stukken gedeeld (zat in plastic met een TNT excuus).
Alleen een stomme Kampioen voor mn vriend
Een superenthousiaste hurray uit Thailand.... Ik ga ff een nieuw adres aanvragen!
Post is er nog niet.

Gisteren een kaartje uit Finland met een leuk verhaal. En mijn kaartje naar Finland is aangekomen. het volgende kaartje mag naar DL. het voordeel van die 2 landen is dat het wel snel gaat.

Tine, gelukkig dat het gesprek goed ging. Ja wachten is nooit leuk.

Ligaa, begrijpelijk. Ik vind het ook extra leuk om een mooi kaartje te ontvangen.
Tine, gelukkig ging het gesprek lekker.
quote:tine2804 schreef op 12 februari 2010 @ 12:07:

Potverdikkies weer geen post......

Jammer!!!!

En die kampioen hadden wij van de week ook al gehad JJ.

Hier ook alleen post voor de man des huizes.

Helaas.
Onze mannen komen er weer goed vanaf, terwijl wij zitten te smachten om postcards haha!

Mijn nieuwe kaart gaat naar een 36jarige man in Spanje.
Gisteren geen post, vandaag een kaartje uit Polen.

En één hurray van een kaartje wat ik deze week opnieuw gestuurd had na 133 dagen gearriveerd ;=)

Tine woensdag is het zo, en het inrichten van een nieuw kdv is echt leuk als je voldoende budget krijgt.

Ik hoop dat je de baan krijgt!

*ik vind de kampioen wel leuk om te lezen als ik eerlijk mag zijn....*

Nog geen hurrays vandaag en moet nog 2 uur wachten totdat ik naar huis mag.
Maar nu wel een hurray. Uit China. Ik wacht nog even met nieuw adres aanvragen.
En hoe lang heeft jou China-kaart er nu over gedaan Snjokorn???
quote:Anita1973 schreef op 12 februari 2010 @ 16:33:

En hoe lang heeft jou China-kaart er nu over gedaan Snjokorn???

Slechts 16 dagen (ik had haar adres in chinese tekens op de kaart geplakt).

Trouwens geen kaartjes voor mij vandaag. Dat wordt weer wachten tot maandag.
Vandaag een kaartje uit Polen ontvangen, leuk kaartje en leuk pools achterop.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven