Leven in het NU..

11-02-2010 13:36 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve allemaal..

Ik wilde graag even wat delen met jullie..

Dit is mijn derde topic hier. Laatste tijd zijn er veel dingen gebeurt, die mij niet echt koud lieten.

Ik had tot 2 weken terug last van hart kloppingen, wegens mijn relatie die over is gegaan, jeuk en dagelijkse denderende hoofdpijn.

Elke ochtend dat ik opstond. Ging het even goed, ik wilde positief zijn, nieuwe dag nieuwe kansen, makkelijk gezegd natuurlijk, want nog geen minuut later, waren mijn gedachtes alweer afgedwaald naar mijn ex.. Zal het dan ooit goed komen? Gister zei hij dit nog en dat.. Ja moet wel, ik wil het ook.

7:00uur 's ochtends, en de hoofdpijn begon dus alweer, nu nog de hele dag door komen..

Dit kon niet verder, al die vragen die heel de dag door, door mijn hoofd spookte. Ik wilde alles weten, en wel NU meteen.

Ik ben nadat ik vorige week, flauw ben gevallen, eens goed gaan zitten. En daar kwam mijn moeder..

Mij grootste vriendin door dik en dun! Die mijn ogen letterlijk heeft geopend.

Waar zit jij met je gedachte's vroeg ze mij?!

In het heden het verleden of in het NU....

Ik zeg, ja.. Verleden, het heden. Ja dat denk ik.

Mams antwoord daarop terug, waar is het NU meisje? ...........

Stilte.. Nadenken...

Ja die is er niet denk ik. Niet NU, maar dat kan ook niet.

Er zijn zoveel vragen, wat moet ik doen?! Moet ik terug gaan naar mijn ex, na die 20 smeekbede's en dozijnen met bloemen die toe gestuurd zijn, of moet ik verder met mijn eigen leven?! Wat moet ik nou toch doen? Ik weet het echt niet meer..

Kijk wat je doet, zegt mams....

Denk...

Waar leef je nu? Het heden en verleden. Weer niet in het NU.

En daar kwam de wijsheid.

Tegenwoordig, willen we zekerheid, we zijn angstig en bang, want wat als je ergens instapt, en het werkt niet? Wat als je die keus maakt, is dat dan de juiste? Kijk eens naar nu, kijk eens naar de minuten die weg tikken, verloren tijd, van al je gedachte's die jezelf alleen maar gek maken en je komt er letterlijk geen stap verder mee..

Ik probeer verder te kijken, dan dingen die zijn geweest of die komen.. Geniet en kijk om me heen!

Leef in het NU, geniet van de kleine dingen, waardeer het allemaal net even wat meer.. Dat leuke gesprek met je collega, dat lachen om die grap, dat leuke smsje die je krijgt van wie dan ook..

En wat komt dat komt.. Denk niet aan fouten die je kan maken, want die bestaan niet. Alles wat je doet is een bewuste keus.

Ik wil me niet druk maken, over grote besliisingen die misschien pas over 5 jaar plaats zullen vinden. Bv. een topic die ik las hier, man wil geen kind.. Ik wil het zelf nu ook niet zei de dame in kwestie, maar ik wil wel zeker weten dat hij het ooit wil, hij zei ja ooit wel.. Maar wat als hij van gedachte veranderd?! Wat als hij dit dat..

Weet je, waarom problemen maken over keuze's die nu nog niet van toepassing zijn?

40% van onze zorgen gaat over gebeurtenissen die nooit zullen plaatsvinden

30% van onze zorgen gaat over gebeurtenissen die al hebben plaatsgevonden

22% van onze zorgen gaat over onbeduidende gebeurtenissen

4% van onze zorgen gaat over gebeurtenissen die we niet kunnen veranderen

4% van onze zorgen gaat over gebeurtenissen waarbij we op kunnen treden

Ik kan genieten, maak me minder druk. Het het gaat me zoveel soepeler af. Voel me goed en fijn. Dit is mijn leven NU. En daar wil ik NU van genieten.

Bedankt iedereen voor het lezen! Liefs enweerverder
Zonder verleden geen nu. Alsof je zomaar kunt bepalen dat je je geen zak meer aantrekt van alle gebeurtenissen uit het verleden omdat je in het nu leeft.
quote:Baudolino schreef op 12 februari 2010 @ 11:10:

Zonder verleden geen nu. Alsof je zomaar kunt bepalen dat je je geen zak meer aantrekt van alle gebeurtenissen uit het verleden omdat je in het nu leeft.Er is een verschil tussen je zorgen maken, en een zak aantrekken.
Ik vind het ook iets krampachtigs hebben, altijd maar in het nu willen zijn. Want inderdaad, geen heden zonder verleden. Het gaat er denk ik meer om hoe je in het leven staat. Dat je op een positieve en constructieve manier denkt en doet, en dat je uit negatieve ervaringen uit het verleden lering trekt.

En altijd maar mild glimlachend met dingen omgaan, dat ligt me helemaal niet. Een mens moet ook 's ontladen, toch? Zo nu en dan flink huilen of kwaad zijn, lijkt me juist heel heilzaam.
quote:rider schreef op 12 februari 2010 @ 11:11:

[...]

Er is een verschil tussen je zorgen maken, en een zak aantrekken.Dan is het toch hetzelfde, alleen zeg je dan: alsof je zomaar kunt bepalen dat je je geen zorgen meer maakt over dingen die gebeurd zijn in het verleden omdat je in het nu leeft.
Wat heeft het voor nut om je zorgen te maken om dingen uit het verleden? Het verandert niet.

Leren van je verleden is iets anders natuurlijk.
Alsof je niet zelf kan bepalen waar je je zorgen over maakt.
Je zorgen maken is sowieso zinloos.
Het gaat er wellicht niet zo zeer om dat je je zorgen maakt, maar dat de gevoelens die bij het verleden horen, inderdaad in het Nu niet zomaar uit te schakelen zijn....alsof je elke dag zonder verleden moet beleven dat vind ik in ieder geval best moeilijk...als je weinig tot geen verdrietige dingen meemaakt lijkt me het toch een stuk makelijker om in het Nu te blijven..
Verleden is geweest en kun je niet veranderen, het enige wat je kunt doen is er je lering uit trekken. En morgen? Morgen is een cadeautje wat je nog mag gaan uitpakken.
quote:wolkje8 schreef op 12 februari 2010 @ 12:19:

Het gaat er wellicht niet zo zeer om dat je je zorgen maakt, maar dat de gevoelens die bij het verleden horen, inderdaad in het Nu niet zomaar uit te schakelen zijn....alsof je elke dag zonder verleden moet beleven dat vind ik in ieder geval best moeilijk...als je weinig tot geen verdrietige dingen meemaakt lijkt me het toch een stuk makelijker om in het Nu te blijven..Je hoeft niet zonder je verleden te leven, maar emoties zijn beter beheersbaar dan sommige mensen kennelijk denken. Beheersing is een heel normale menselijke vaardigheid/deugd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven