Werk & Studie alle pijlers

LOI engels gevorderde/meer

11-02-2010 22:26 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi

wie heeft er eraring met een cursus engels van de LOI?

ik twijfel tussen de cursus gevorderde en meer gevorderde.

als ik de toets maak komt de laaste als uitslag maar ik ben bang dat ik belangrijke dingen ga missen.

hoor graag van jullie
Ben niet zo van de LOI. Komt door Wouter denk ik. Ik vind het heel erg ...eh... nou ja. Niet goed overkomen zeg maar. Als ik iemand zou moeten aannemen en die had een LOI opleiding op zijn of haar CV, dan zou ik er toch mijn bedenkingen bij hebben.
Ik heb voor de lol de Spaanse taaltest gedaan. Volgens die test zou ik ook 'spaans voor meergevorderden' moeten doen. Mijn Engels is zo ongeveer 1000x zo goed als mijn Spaans. Als mijn Spaans al 'meergevorderd' is, heb ik mijn twijfels bij het niveau van 'meergevorderd' Engels .
Oh, als ze míj al 'meergevorderd Spaans' aanraden, zou ik zéker niet voor 'gevorderd Engels' gaan. Ben bang dat dat niveau helemaal bedroevend is .

Ik zou zeggen: doe eerst es een proefles....
ik zit die test net te doen, en vraag me af of bij vraag 11 deze fout wel expres is gemaakt, aangezien het sowieso niet het goede antwoord is:

Please except our sincere apologies
an entire new filtering system

entirely?

a quarter of Britain's unemployed residents have been without a job

eh, a quarter has been?

sowieso slaan sommige antwoordmogelijkheden nergens op, kun je dingen al wegstrepen omdat er 10 ipv 11 staat.

als t niveau van de cursus ook zo is, zou ik m afraden
Ik heb de gevorderde Engels van de LOI gedaan en heb nu spijt dat ik niet de vergevorderde heb gedaan. Ik vond het een erg prettige manier van uitleg en taken, ook het contact met de online mentor heb ik als erg prettig ervaren.

Op je CV zet je trouwens dat je het First Certificate in English hebt behaald aan de Universiteit van Cambridge. Daar doe je namelijk examen voor. Staat PRRRRRIMA op je CV!!

Ik zou dus voor de ver gevorderde cursus gaan. Succes!!
quote:Noworries schreef op 12 februari 2010 @ 09:55:

Op je CV zet je trouwens dat je het First Certificate in English hebt behaald aan de Universiteit van Cambridge. Daar doe je namelijk examen voor. Staat PRRRRRIMA op je CV!!

Ik heb zelf de cursus Engels voor meergevorderen bij LOI gedaan. Opleiding was goed niveau. Je moet ook boeken lezen, er wordt aandacht besteed aan uitspraak enz. Ik heb nu 'Certificate of Proficieny in English (CPE).

Zowel FCE (wat Noworries heeft behaald) als CPE staan goed op je CV. Je doet ook examen via Engelse council en op diploma staat University of Cambridge; LOI staat daar verder los van. Dat is alleen maar om je voor te bereiden. Volgens mij kan je CPE ook gebruiken als een vrijstelling in opleiding HBO Vertaler Engels van LOI.

Zelf zou ik het zeker aanraden.
Mocht je een cursus gaan doen omdat dat leuk op je cv staat, doe dan hoger dan FCE. Het wordt steeds gangbaarder om het FCE certificaat in 3VWO te halen en dan door stromen naar Advanced of Proficiency in de bovenbouw. Een werkgever die enigszins verstand heeft van deze cursussen weet dat ook.
quote:Watchamacallit schreef op 12 februari 2010 @ 09:46:

a quarter of Britain's unemployed residents have been without a job

eh, a quarter has been?

a quarter of the residents have been klinkt ok. In het Nederlands volgt dan inderdaad enkelvoud, maar volgens mij (op gevoel) in het Engels meervoud.
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
Ik doe de Engels voor meergevorderden cursus en dat gaat prima. Van te voren heb ik het FCE gehaald en wil na de cursus CAE en CPE doen.

De LOI cursus is alleen ter voorbereiding op het examen (ben je al erg zeker van je Engels dan kun je ook zonder voorbereiding naar het examen zoals ik met het FCE heb gedaan) Je examen doe je bij het Britisch Counsil en je krijgt een certificaat met daarop Cambridge University. Er staat dus nergens aangegeven dat jij jouw voorbereiding bij het LOI hebt gedaan en een werkgever ziet dus alleen 'Cambridge certificaat' staan.
Ik doe momenteel ook de cursus Engels voor meergevorderden van de LOI. Ik vind het tot nu toe erg leuk en interessant om te doen. Het niveau is goed te doen met het "basis-engels" van m'n vooropleidingen (HAVO en MBO) Het is een echte "doe-cursus" Veel oefeningen op zowel schrijf, luister en spreekvaardigheid.

Ik ben de cursus gaan doen omdat ik wilde ontdekken of mijn passie nog steeds bij talen ligt. Ik had op school altijd feeling met talen, en heb er eigenlijk altijd al wat mee willen doen. Dat is er niet van gekomen.

Doordat mijn huidige baan niet veel uitdaging meer biedt, is het door mijn gedachten gaan spelen om de lerarenopleiding Engels te gaan doen. Maar eerst dus uitvinden of ik het echt leuk vind via deze cursus!

Ik zou je aanraden om gewoon voor de meergevorderde te gaan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven