kleurenanalyse
zondag 20 december 2009 om 21:18
Misschien hebben jullie iets aan deze link?
Voor mij heeft het veel nut gehad: kleuradvies, snel en kosteloos!
Voor mij heeft het veel nut gehad: kleuradvies, snel en kosteloos!
\"Float down a river forever and ever, Emily, Emily There is no other day Let\'s try it another way\" see.emily.play1@gmail.com
maandag 21 december 2009 om 08:55
Helemaal eens met Munsell en als je je herkent in 1 van de 4 rijtjes kleurstaaltjes op deze site die voor de 4 seizoenen worden aanbevolen ben je inderdaad een stuk op weg.
Veel weet je dan echter nog niet en daarvoor zul je dus echt een professioneel kleuradvies moeten doen, liefst met een indeling in 12 types.
Want je wilt toch ook weten of je wel of niet mooi bent met contrasten of met ton sur ton, moet je uni kleuren of gemeleerde kleuren etc. etc.
Wat je er ook verder van denkt en wat je er mee gaat doen, heel fijne feestdagen en een kleurrijk 2010
Veel weet je dan echter nog niet en daarvoor zul je dus echt een professioneel kleuradvies moeten doen, liefst met een indeling in 12 types.
Want je wilt toch ook weten of je wel of niet mooi bent met contrasten of met ton sur ton, moet je uni kleuren of gemeleerde kleuren etc. etc.
Wat je er ook verder van denkt en wat je er mee gaat doen, heel fijne feestdagen en een kleurrijk 2010
maandag 21 december 2009 om 12:09
maandag 21 december 2009 om 15:39
Ikzelf werk dus met de 6 seizoenen, ja, ik ben dus kleurenanalyste:-) Ik ga mijn opleiding overigens in januari uitbreiden van 6 naar 10 seizoenen. Ikzelf ben dus zomer/winter maar ook winter/herfst. Ik heb warm, groene ogen. Maar mijn dominantie is "koel". Bepaalde kleuren groen uit het herfstpalet zou ik kunnen dragen.
Johan, ikzelf ken het verschijnsel van lente 3 dus niet maar ik werk met een value scale. Ik bekijk of de kleur van de huid, het haar en de ogen light, medium of dark is en deze 3 uitslagen geven aan of iemand b.v contrast moet hebben, licht of medium alleen kan dragen of helder en donker kan hebben (uit het seizoenspalet).
Ik denk Johan, dat wij ondanks dat wij een andere manier van werken hebben, wel op hetzelfde uit zullen komen :>)
Johan, ikzelf ken het verschijnsel van lente 3 dus niet maar ik werk met een value scale. Ik bekijk of de kleur van de huid, het haar en de ogen light, medium of dark is en deze 3 uitslagen geven aan of iemand b.v contrast moet hebben, licht of medium alleen kan dragen of helder en donker kan hebben (uit het seizoenspalet).
Ik denk Johan, dat wij ondanks dat wij een andere manier van werken hebben, wel op hetzelfde uit zullen komen :>)
maandag 21 december 2009 om 15:48
maandag 21 december 2009 om 19:22
Missisaugga,ik heb toch heel wat blonde en bruine types gezien die bleek afsteken tegen de witte sneeuw
Maar in de winkels volop keus voor de wintertypes.
Veel paars ingeslagen,dat is mijn lievelingskleur.
En zwart en nog een typische kleur groen.
En ook voor het voorjaar weer veel blauw(donker),paars en zwart/wit gezien.
Heel oneerlijk eigenlijk
Maar in de winkels volop keus voor de wintertypes.
Veel paars ingeslagen,dat is mijn lievelingskleur.
En zwart en nog een typische kleur groen.
En ook voor het voorjaar weer veel blauw(donker),paars en zwart/wit gezien.
Heel oneerlijk eigenlijk
woensdag 23 december 2009 om 14:28
Moet eerlijk zeggen dat ik qua kleur wat je tegenwoordig in de winkels ziet, maar slecht slaag.
Ook al weet ik nog niet 100% zeker tot welk type ik behoor (denk wel warm), vind ik dat donkerpaars bij mij wel heel erg lelijk staan! En het zwart ben ik ook zat.
In elk geval zie ik niet veel mensen die ook sproeten hebben net als ik, daar sproeten meestal horen bij warme typen?
Ook al weet ik nog niet 100% zeker tot welk type ik behoor (denk wel warm), vind ik dat donkerpaars bij mij wel heel erg lelijk staan! En het zwart ben ik ook zat.
In elk geval zie ik niet veel mensen die ook sproeten hebben net als ik, daar sproeten meestal horen bij warme typen?
dinsdag 12 januari 2010 om 23:03
Voor de "warme" maar ook voor de "koele" types onder ons: er zit een hele leuke winkel in Driebergen. De winkel is ingericht op kleurtype! De winkel heet Top tot teen. Op internet te vinden als 3keerW.toptotteen.info Ik ben hier overigens zelf nog niet geweest maar werd hier door een collega op geattendeerd. Lente en herfst, sla je slag :>)
woensdag 13 januari 2010 om 12:51
Ik heb een deel van het topic doorgespit om antwoord te vinden op mijn vraag maar kan het nog niet zo snel vinden:
Weet iemand een goed adres voor een kleurenanalyse in Overijssel? Ik wil dit aan mijn moeder als cadeau geven voor haar verjaardag. Of is het beter daarvoor toch wat verder te rijden?
Bedankt!
Weet iemand een goed adres voor een kleurenanalyse in Overijssel? Ik wil dit aan mijn moeder als cadeau geven voor haar verjaardag. Of is het beter daarvoor toch wat verder te rijden?
Bedankt!
vrijdag 15 januari 2010 om 17:17
vrijdag 29 januari 2010 om 15:59
Kan je als zomertype van jezelf toch een warme haarkleur hebben? Ik ben getypeerd als zomer 1, maar mijn eigen haarkleur is toch echt warm (vandaag nog bevestigd door de kapper). Normaal gesproken is het toch zo dat je eigen haarkleur goed bij je huid e.d. past? Zou ik als ik een zomertype zou zijn dan geen asblond haar moeten hebben? Bij mij is het meer goudblond (als kind lichtblond, nu donkerder).. Het is iig meer naar die kant toe dan naar groenig/paarsig (koel). Zeker als de zon erop schijnt zie ik duidelijk meer goud...
Hoop dat iemand het weet..
Dit is mijn eigen kleur in de zomer.. 's winters is het wel donkerder..
Hoop dat iemand het weet..
Dit is mijn eigen kleur in de zomer.. 's winters is het wel donkerder..
zondag 7 februari 2010 om 15:10
Dag, een algemene vraag van een nieuw lid op dit forum, hopelijk kan Johan 'm beantwoorden of anders iemand anders die thuis is in het 12-typensysteem: klopt het dat wintertype 1,2,3 overeenkomt met de engelse benamingen: deep winter, cool winter and clear winter? (en welk nummer past dan bij welk type?)
en dan plak ik er toch nog maar een vraagje over mezelf aan vast: ik denk dat ik winter ben: lichte huid, middenbruin haar, grijsblauwe ogen. Zowel ijspastels als hele donkere kleuren als diepblauw of antraciet als hard zwart/wit contrast staan mij goed - welk wintertype ben ik dan? waarschijnlijk clear winter?
Hartelijk dank vast voor het reageren. en iedereen veel plezier gewenst met de kleurenzoektocht!
en dan plak ik er toch nog maar een vraagje over mezelf aan vast: ik denk dat ik winter ben: lichte huid, middenbruin haar, grijsblauwe ogen. Zowel ijspastels als hele donkere kleuren als diepblauw of antraciet als hard zwart/wit contrast staan mij goed - welk wintertype ben ik dan? waarschijnlijk clear winter?
Hartelijk dank vast voor het reageren. en iedereen veel plezier gewenst met de kleurenzoektocht!
zondag 7 februari 2010 om 17:43
@winterwonderland
winter 1 = clear winter,
winter 2 = cool winter en
winter 3 = deep winter
Wintertypes hebben (meestal) donkerbruin tot zwart haar; de kenmerken van onze ente 3 (ook wel heldere lente of clear spring) hebben in het toepassen van kleur (duidelijke contrasten) veel overeenkomsten met de 3 wintertypes. De lente 3 types hebben (meestal) donkerbruin haar. Hun basiskleuren houden op bij donkerblauw en antractie grijs; zwart wordt vaak te hard.
Veel plezier in deze draad op dit forum
winter 1 = clear winter,
winter 3 = deep winter
Wintertypes hebben (meestal) donkerbruin tot zwart haar; de kenmerken van onze ente 3 (ook wel heldere lente of clear spring) hebben in het toepassen van kleur (duidelijke contrasten) veel overeenkomsten met de 3 wintertypes. De lente 3 types hebben (meestal) donkerbruin haar. Hun basiskleuren houden op bij donkerblauw en antractie grijs; zwart wordt vaak te hard.
maandag 8 februari 2010 om 10:09
quote:Johan van Eijck schreef op 07 februari 2010 @ 17:45:
@misz81
gisteren had ik een kalnt waarvan het haar koel leek (beetje assig) uiteindelijk bleek het een warme lente te zijn. Als kind zelfs rood geweest. Het kan dus inderdaad dat je een zomer 1 bent met een warme tint in je haar.Bedankt, zou dat betekenen dat ik dan altijd mijn haar moet verven, omdat een koele kleur beter staat?
@misz81
gisteren had ik een kalnt waarvan het haar koel leek (beetje assig) uiteindelijk bleek het een warme lente te zijn. Als kind zelfs rood geweest. Het kan dus inderdaad dat je een zomer 1 bent met een warme tint in je haar.Bedankt, zou dat betekenen dat ik dan altijd mijn haar moet verven, omdat een koele kleur beter staat?
maandag 8 februari 2010 om 10:34
maandag 8 februari 2010 om 13:06
quote:Johan van Eijck schreef op 07 februari 2010 @ 17:43:
@winterwonderland
winter 1 = clear winter,
winter 3 = deep winter
Johan: super bedankt voor je snelle reactie. Mijn haar is midden tot donkerbruin, maar los daarvan denk ik dat ik toch een clear winter ben:
- zwart heeft mij altijd goed gestaan, niet te hard (sinds ik de 30 ben gepasseerd wat minder, maar harde zwart/wit prints blijven goed staan)
- en klopt het dat Clear Spring toch stuk warmere (gelere) kleuren heeft dan clear winter? Goud staat mij niet, zilveren sierarden wel perfect. En donkergroene kleding bijv. mooier dan grasgroen of olijfgroen. oranjerood staat me niet, hard donkerrrood (frambozenrood, bordeauxrood) staat beter.
is dit de juiste manier om erachter te komen clear spring of clear winter? Hartelijk dank vast, fijn zo'n specifieke reactie.
@winterwonderland
winter 1 = clear winter,
winter 3 = deep winter
Johan: super bedankt voor je snelle reactie. Mijn haar is midden tot donkerbruin, maar los daarvan denk ik dat ik toch een clear winter ben:
- zwart heeft mij altijd goed gestaan, niet te hard (sinds ik de 30 ben gepasseerd wat minder, maar harde zwart/wit prints blijven goed staan)
- en klopt het dat Clear Spring toch stuk warmere (gelere) kleuren heeft dan clear winter? Goud staat mij niet, zilveren sierarden wel perfect. En donkergroene kleding bijv. mooier dan grasgroen of olijfgroen. oranjerood staat me niet, hard donkerrrood (frambozenrood, bordeauxrood) staat beter.
is dit de juiste manier om erachter te komen clear spring of clear winter? Hartelijk dank vast, fijn zo'n specifieke reactie.
maandag 8 februari 2010 om 13:14
De types zitten erg dicht bij elkaar; een clear spring krijgt (als enige) in ons kleurenpalet daarom zowel goud als zilver mee.
Door je haarkleur lijkt het er meer op dat je een clear spring zou kunnen zijn.
Kan er dus geen uitsluitsel over geven, maar weet wel dat een clear spring met winter kleuren minder mooi is.
Door je haarkleur lijkt het er meer op dat je een clear spring zou kunnen zijn.
Kan er dus geen uitsluitsel over geven, maar weet wel dat een clear spring met winter kleuren minder mooi is.