kleurenanalyse
maandag 8 februari 2010 om 14:09
Zou ik met grijzend haar (voorheen licht asbruin), rozeachtige lichte huid, donkere wimpers en wenkbrauwen, grijsgroene ogen een wintertype kunnen zijn ?
Ik ben ooit door een beginnende consulente getest als zomertype, maar pastelkleuren staan me niet, vind ik zelf.
Ik zie er het beste uit in donkerpaars, petrol, dennengroen, lavendel, fuchsia, middengrijs en zwart. Wit staat me niet.
Ik ben ooit door een beginnende consulente getest als zomertype, maar pastelkleuren staan me niet, vind ik zelf.
Ik zie er het beste uit in donkerpaars, petrol, dennengroen, lavendel, fuchsia, middengrijs en zwart. Wit staat me niet.
maandag 8 februari 2010 om 14:19
maandag 8 februari 2010 om 14:21
maandag 8 februari 2010 om 22:49
Ha Johan, dank voor je reactie weer over de kwestie clear spring / clear winter. het is allemaal niet zo van levensbelang, behalve dan dat iedere vrouw er goed uit wil zien en ik nogal snel ziekjes oog als ik de verkeerde kleuren aanheb (en er zelf toch niet zo'n kijk op heb, gezien vele miskopen).
Blijft dus lastig te bepalen.... misschien koop ik wel een keer bij jullie alletwee de kleurenwaaiers en ga dan nog beter vergelijken. (als jullie die idd los verkopen)
Maar toch nog 1 laatste vraag, en dan houd ik ermee op hoor,: spierwit staat mij heel goed al zeg ik het zelf, beter dan wolwit en helemaal veel beter dan alles wat creme of beige is. Maakt me dat dan definitief een wintertype of ook niet?
Blijft dus lastig te bepalen.... misschien koop ik wel een keer bij jullie alletwee de kleurenwaaiers en ga dan nog beter vergelijken. (als jullie die idd los verkopen)
Maar toch nog 1 laatste vraag, en dan houd ik ermee op hoor,: spierwit staat mij heel goed al zeg ik het zelf, beter dan wolwit en helemaal veel beter dan alles wat creme of beige is. Maakt me dat dan definitief een wintertype of ook niet?
dinsdag 9 februari 2010 om 19:05
@ Johan,
Ik heb hier in de buurt een kleurenanalyse laten doen en ik ben een koel zomertype.
Ik vond het wel moeilijk om te zien welke kleur beter paste maar dat komt denk ik omdat ik van felle kleuren houd, terwijl volgend de analiste pasteltinten beter staan.
Weet jij of er in de buurt van Delft winkels zijn die op type hun kleren sorteren?
Of heb jij nog tips?
Ik heb hier in de buurt een kleurenanalyse laten doen en ik ben een koel zomertype.
Ik vond het wel moeilijk om te zien welke kleur beter paste maar dat komt denk ik omdat ik van felle kleuren houd, terwijl volgend de analiste pasteltinten beter staan.
Weet jij of er in de buurt van Delft winkels zijn die op type hun kleren sorteren?
Of heb jij nog tips?
donderdag 11 februari 2010 om 17:18
Ik heb eind vorig jaar bij een training van de vakbond een kleuradvies gekregen. Volgens de styliste die deze training gaf ben ik een herfsttype; ik heb groenbruine ogen en midden tot donkerbruin (geverfd) haar. Ik ben sinds haar advies wat meer gaan letten en gaan spelen met de kleuren uit de herfstwaaier. Petrol en donkergroen verdringen langzaam het zwart in mijn kledingkast
Na het doorlezen van het topic ben ik wel benieuwd naar wat voor herfsttype ik dan precies ben.
Na het doorlezen van het topic ben ik wel benieuwd naar wat voor herfsttype ik dan precies ben.
zaterdag 13 februari 2010 om 09:50
@ Johan,
Ik weet niet wat ik moet verstaan onder een koel zomertyoe,dat zeiden ze bij de kleurenanalyse, zij deelde in in L.Z.H.en W. en dan deze weer in warme en koele types.
Ik heb altijd heel lichtblond haar gehad en nu de laatste jaren is het meer asblond geworden. Een lichte huid en blauwe ogen.
Ik weet niet wat ik moet verstaan onder een koel zomertyoe,dat zeiden ze bij de kleurenanalyse, zij deelde in in L.Z.H.en W. en dan deze weer in warme en koele types.
Ik heb altijd heel lichtblond haar gehad en nu de laatste jaren is het meer asblond geworden. Een lichte huid en blauwe ogen.
zondag 14 februari 2010 om 10:09
zaterdag 27 februari 2010 om 00:21
Standalone, op pagina 46 van dit topic, heb ik foto's van kleurenwaaiers geplaatst, misschien helpt dat je een beetje op weg. Wat Johan al schreef, de kleur moet een blauwe ondertoon hebben, is daardoor koel. Bij het zomertype (ik werk met 6 seizoenen) zijn de kleuren licht en gedempt, het lijkt of er een "stoflaagje" op de kleur ligt. Pasteltinten, zeg maar. Hopelijk helpt dit je een beetje verder.
zondag 7 maart 2010 om 21:19
Standalone en anderen. Ik ben afgelopen donderdag in Breda gaan shoppen en kwam daar een erg leuke winkel(keten) tegen! Kleding hangt op kleur:-) en men is op de hoogte van koel en warm! Op de volgende website kun je de collectie zien en waar de winkels zich bevinden: www.laligna.nl Ikzelf heb er overigens 2 zeer leuke shirts gekocht:>))
zaterdag 15 mei 2010 om 19:07
Ik volg deze topic al een hele tijd. Dacht zelf dat ik een zomertype was. Maar omdat ik hier niet zeker over was (en na allerlei enthousiaste reacties op het forum) heb ik toch een analyse laten doen. Samen met mijn zus ben ik vrijdag bij imageproof geweest in Haarlem. Ik vind eigenlijk dat iedere vrouw dit moet doen! Wat een openbaring. Ik blijk een lichte lente te zijn. Kleuren waarvan ik vroeger dacht dat ze me mooi stonden, blijken eigenlijk helemaal niet mooi te zijn (mag geen roze meer ;( ). Kleuren die ik mooi vond, maar dacht dat ik er een kadaver in leek, blijken juist heel mooi te zijn (camel, koraal, creme). Echt bizar dat ik dat toen pas zag! Het was een heerlijke ochtend bij Imageproof. Ze nemen echt de tijd voor je, zijn professioneel en ook nog heel persoonlijk! Het is het geld en de reis dubbel en dwars waard.
zaterdag 15 mei 2010 om 23:01
Ik ben ook aan het sparen voor een consult. Ik heb wel enkele goede boeken over kleurenanalyse waarvan een die werkt met de drieverdeling in de 4 afzonderlijke seizoenen.
Volgens dat boek ben ik een neutrale zomer. Ik vind zelf dat ik er vaak wat fletsjes uit zie, maar met de juiste kleuren wordt het heel anders. Ik verf mijn haar (koel licht asbruin) niet meer en dat kleurt beter bij mijn huid dan het vroegere blond uit een flesje. Kleuren als oranje en geel staan me helemaal niet, maar citroengeel dan weer wel, dat is koel. Ik ben benieuwd of het boek het bij het goede eind heeft.
Volgens dat boek ben ik een neutrale zomer. Ik vind zelf dat ik er vaak wat fletsjes uit zie, maar met de juiste kleuren wordt het heel anders. Ik verf mijn haar (koel licht asbruin) niet meer en dat kleurt beter bij mijn huid dan het vroegere blond uit een flesje. Kleuren als oranje en geel staan me helemaal niet, maar citroengeel dan weer wel, dat is koel. Ik ben benieuwd of het boek het bij het goede eind heeft.
zondag 16 mei 2010 om 12:48
@Fruifan. Wat leuk dat je een analyse hebt laten doen en dat er dus een nieuwe wereld voor je opgenging:>)
Echter: de kleuren die je mooi vond, zoals roze, kun je natuurlijk als nachthemd nemen, als topje/hemdje, of gebruiken als kleur voor je lingerie, als kaarsen op je tafel zetten of in een mooi bouquet in een vaas zetten:-) Kleuren zijn als vitamines. Van elke dag alleen kiwi's eten word je ook niet gezonder en alleen aardbeien levert ook niet de juiste vitamines op. Ikzelf ben een koeltype en van b.v. alleen paarstinten dragen word ik op den duur ook niet vrolijk maar eerder wat depri
Het gaat ook om afwisseling en je kleurenvitamines.
Echter: de kleuren die je mooi vond, zoals roze, kun je natuurlijk als nachthemd nemen, als topje/hemdje, of gebruiken als kleur voor je lingerie, als kaarsen op je tafel zetten of in een mooi bouquet in een vaas zetten:-) Kleuren zijn als vitamines. Van elke dag alleen kiwi's eten word je ook niet gezonder en alleen aardbeien levert ook niet de juiste vitamines op. Ikzelf ben een koeltype en van b.v. alleen paarstinten dragen word ik op den duur ook niet vrolijk maar eerder wat depri
zondag 11 juli 2010 om 19:26
Ik heb onlangs een kleurenanalyse gedaan en ben een zomertype.
Nu lees ik dat dit nog onderverdeeld kan worden in 3 verschillenden zomertypes.
Welke zijn dit? En heeft iemand een idee welke ik dan zou zijn?
Mijn natuurlijke haarkleur is as-midden/donkerbruin. Ogen blauw met grijze en groene stipjes. Wordt wel snel bruin.
Mijn topkleuren zijn: lichtgrijs, jeansblauw, taupe en lichtroze.
En weet iemand waar in Friesland kleurenanalyse gedaan wordt met het 12 seizoenen systeem?
Vast bedankt
Mijn natuurlijke haarkleur is as-midden/donkerbruin. Ogen blauw met grijze en groene stipjes. Wordt wel snel bruin.
En weet iemand waar in Friesland kleurenanalyse gedaan wordt met het 12 seizoenen systeem?
Vast bedankt
donderdag 15 juli 2010 om 11:21
Hopelijk leest iemand hier nog mee.
Ik heb 2 jaar geleden een analyse laten doen. Ik bleek een lichte zomer te zijn. Nu is t zo dat mijn haarkleur in de zon wel warm oogt (beetje gouden en soms zelfs rode gloed). Mijn ogen zijn wel grijs en mijn huid is roze. Ben dus wel een zomertype.
Maar nu mijn vraag. Ik wil graag highlights laten zetten. Normaal gesproken kiest een zomertype dan voor asblond, maar is dat in mijn geval met mijn 'warme' haar ook zo? 'Vloekt' asblond dan niet met mijn eigen haarkleur?
Ik heb 2 jaar geleden een analyse laten doen. Ik bleek een lichte zomer te zijn. Nu is t zo dat mijn haarkleur in de zon wel warm oogt (beetje gouden en soms zelfs rode gloed). Mijn ogen zijn wel grijs en mijn huid is roze. Ben dus wel een zomertype.
Maar nu mijn vraag. Ik wil graag highlights laten zetten. Normaal gesproken kiest een zomertype dan voor asblond, maar is dat in mijn geval met mijn 'warme' haar ook zo? 'Vloekt' asblond dan niet met mijn eigen haarkleur?
donderdag 15 juli 2010 om 13:53
donderdag 15 juli 2010 om 14:23
quote:Heideblom schreef op 11 juli 2010 @ 19:26:
Vast bedankt Kan iemand mijn vraag beantwoorden? Misschien leest Johan nog mee?
Vast bedankt Kan iemand mijn vraag beantwoorden? Misschien leest Johan nog mee?