Tussen 2 vuren: vriendin en ex.......

13-02-2010 13:11 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie oh wie kan mij helpen?

Mijn huidige vriendin heb ik leren kennen via mijn ex-vriendin. Nu waren zij vriendinnen en had ook ik een goede relatie met beide dames (mijn ex is nog steeds een goede vriendin van mij). Op een gegeven moment hebben zij ruzie gekregen (mijn vriendin vindt dat mijn ex over veel dingen liegt tegen haar en haar beloftes niet nakomt). Ik heb geprobeerd om in deze ruzie te bemiddelen, maar tevergeefs. Nu heb ik het gevoel dat ik tussen twee vuren zit. Beide dames zeggen dat ik me teveel laat beïnvloeden door de ander. Ik vind dit onzin en probeer gewoon een normale relatie met beide te hebben. Mijn vriendin wil het liefste dat ik haar kant kies en dat ik breek met mijn ex.

Ik heb het met mijn vriendin vaak over gehad. Zij vindt dus dat ik haar kant moet kiezen, terwijl ik vind dat het iets is tussen hun en dat ik daar verder buiten sta. Wat moet ik doen?

Groet, Rob
Hou je er buiten.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Je ex is niet voor niets je ex, toch?
Kinderachtig...
Is jouw ex echt een ex of heeft een van jullie beide nog gevoelens voor de ander?
Nou, wat je zelf eigenlijk al zegt, er buiten blijven. Straks heb jij het nog gedaan ook als het weer goed is tussen hen.
Wat zou je doen als je ex een goede vriend was en je vriendin zou met hetzelfde verhaal over hem komen?

En denk je dat het klopt wat je vriendin zegt over dat liegen en afspraken niet nakomen?

In dit geval is het extra gecompliceerd omdat 'de goede vriend' ook nog eens iemand is, waarmee je een sexuele relatie hebt gehad.

Je kunt er toch het beste buiten houden,. Niet mee bemoeien. En toch je vriendin respecteren, door bijvoorbeeld niet met ex af te spreken waar zij niet bij is.
Only dead fish go with the flow
Het is ook iets tussen die twee dames en niet van jou. Bemiddelen heeft ook echt geen zin, krijg je alleen maar meer problemen van als een van de twee denkt dat je een kant kiest. Maar het is zeker een hele lastige situatie.

Denk dat je huidige vriendin zich nu een beetje bedreigd voelt door de relatie die je nog hebt met je ex? Want toen ze nog vriendinnen waren wist ze zeker dat er tussen jullie niets meer zou gebeuren, want dat doen vriendinnen elkaar niet aan. Maar als die ex nu teveel op jou gaat leunen dan is dat weer een situatie.

Misschien denk ik wel te pessimistisch hoor. Zou goed kunnen. Geen kant kiezen is het verstandigst. Zeggen tegen je vriendin dat je je er buiten houdt en dat ook tegen je ex gaat zeggen. Maar omdat zij ruzie hebben hoeft niet te betekenen dat je niet meer met je ex mag omgaan. Als je met die ex maar niet ook nog eens de situatie gaat bespreken.

Maar is lastig in te schatten, want ken de verhoudingen tussen jullie 3en niet goed genoeg...
Hoe hebben jij en je vriendin een relatie gekregen? Had jij toen nog een relatie met je ex/haar vriendin?

Heeft jouw ex het geaccepteerd dat jullie iets met elkaar kregen of is het zo sneaky gegaan dat jij met je huidige vriendin een relatie kreeg?

Ach ja, ex is ex. Heb jij nog andere gevoelens voor haar? Er zijn maar weinig relaties die na het uitgaan nog goed blijven gaan. Ja ze zijn er, lees er genoeg over op het forum. Maar dat zijn volgens mij wel uitzonderingen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik vind het trouwens wel raar dat je vriendin dwingt een kant te kiezen.
quote:essiej schreef op 13 februari 2010 @ 13:32:

Ik vind het trouwens wel raar dat je vriendin dwingt een kant te kiezen.Ik denk dat het er vanaf hangt. Als het normaal is uitgegaan en van beide kanten geen gevoelens meer misschien niet. Maar ik kan mij vele situaties voorstellen waarin ik niet blij zou zijn met contact tussen die 2. En zeker niet als het nog maar net uit is. Of er 1 nog gevoelens voor de ander heeft. Of hun samenzijn wel eens is uitgemond in een sex-met-je-ex-date. Of ga maar verder. Nee heel gewoon vind ik zo'n vriendschap niet iets vanzelfsprekend. Het kan wel, ik heb een vriend gehad en met de moeder van hun kind had ik gelukkig ook goed/normaal contact.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Als je vriendin een ruzie heeft met haar vriendin heeft dat inderdaad niets met jou te maken, en het zou dan ook niet relevant moeten zijn.

Zelfs niet dat haar vriendin toevallig een ex van jou is.

Want daar gaat de ruzie toch niet over? ...toch?

Maar ongeacht, wilt jouw vriendin zich wel door jou gesteund voelen. En ik denk dat het wel belangerijk is voor jullie relatie dat je dat doet.

Maar in welke vorm moet natuurlijk wel gewoon bespreekbaar zijn.

Je moet je vriendschap ook niet ten koste van je relatie laten gaan.
..popcorn?
Ja.. het is iets tussen hun twee. Als ze vriendinnen zijn moeten ze het samen oplossen. Maar misschien zit er inderdaad wel meer achter, misschien is je vriendin een beetje bang jou kwijt te raken? Ik zou het niet relaxed vinden als mijn vriend nog met zijn ex om zou gaan, hoewel in jou geval ze weer vriendinnen zijn. Rare situatie.

Ik begrijp je vriendin wel dat ze gesteund wil worden en ik denk dat je niet persee een kant moet kiezen, maar wel je vriendin voor je ex moet laten gaan. Dus eigenlijk misschien toch een beetje een kant kiezen? Het liefst wil je natuurlijk dat dit opgelost wordt...

Geef je vriendin in ieder geval het gevoel dat je haar wel serieus neemt en zeg dat je ook niet zo goed weet wat je moet doen in deze situatie..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven