gelukkigste vrouw op aarde.....

14-02-2010 21:31 358 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al een hele poos lees ik hier mee, veel geleerd, meestal altijd interesant..

Nu wil ik mijn verhaal graag kwijt, Ik loop al weken te zingen...heb vleugels...en waarom? omdat ik naast mijn geweldige man ( waar ik 20 jaar mee samen ben) ook nog een geweldige vriend heb...

En niet in het geheim....dat is het fijne ervan...Mijn man en mijn vriend kennen elkaar erg goed....ze zijn vrienden en mijn man werkt af en toe voor hem...

Al jaren hebben wij een wat andere kijk op relaties dan de meeste mensen, geven elkaar de ruimte en een open relatie was altijd bespreekbaar....maar tot voor enige maanden geleden was er nog nooit geen sprake van geweest.....

Tot die vriend, die we al bijna 4 jaar kennen, en ik wat vaker met elkaar om begonnen te gaan vanwege externe omstandigheden...

Ik vond hem altijd al leuk....had altijd ook al het idee dat hij mij leuk vond....en binnen de kortste keren sloeg de vlam in de pan...

Een enorme klik...

Veel met mijn man gepraat, beide mannen onderling hebben er kontakt over gehad....En nu is het een feit....Ik heb een man en een vriend !!....niks geen geheim gedoe...zelfs mijn ouders en onze kinderen weten ervan....

Het voelt zo goed...

Onze kinderen, die hem ook erg goed kennen, vinden het leuk dat hij regelmatig over de vloer komt en er heerst een hele fijne sfeer....

Meiden, ik wilde jullie laten weten dat ik vast een van de gelukkigste vrouwen op deze aardbol ben....
Over de vraag of we leuke dingen doen samen, Ja !...dit is een relatie zoals ik die ook met mijn man heb....draait echt niet alleen om sex...we kunnen goed praten, hebben dezelfde humor...zelfde intereses....doen dingen samen die mijn man bijvoorbeeld niet leuk vind....vriend en ik zijn filmgek om maar iets te noemen...man helemaal niet....hij is allang blij dat ie niet meer mee hoeft naar de bios..haha..
Wat is het verschil tussen je mening geven en oordelen?
quote:Dreamglasses schreef op 14 februari 2010 @ 23:08:

Ach Peter, je kunt je eigen situatie toch niet vergelijken met die van TO?

Jullie zijn nog jong! Zijn nog volop bezig met elkaar en de toekomst. je kunt toch niet voor TO gaan uitmaken hoe dat in de loop der jaren is gegaan?? Totaal niet vergelijkbaar dit!

maar heee, of course mag je je eigen mening geven. had ze maar geen topic moeten openen....

Ik probeer ook niet te vergelijken, ik probeer gewoon in te gaan op het feit dat zij zegt dat toen ze 21 was zij niet beter wist.

Van af het begin was haar man al voor open relaties zegt ze als ik me niet vergis, dan is mijn reactie toch best relatief lijkt me?

Edit: Sorry, vergissing, al een aantal jaren staan ze ervoor open, dat hoort toch niet als je getrouwd ben, of wel? Waarvoor ben je dan getrouwd vraag ik me bij dit soort dingen af, waarvoor ben je samen?
maar heee dreamglasses...als de reden is dat man en TO niet meer jong zijn, met elkaar bezig, met de toekomst, dan moet ze gewoon weg van haar man maar dat is het geval niet(zegt ze) dus dan kun je het wel weer vergelijken.
quote:StarGazer schreef op 14 februari 2010 @ 23:09:

Over de vraag of we leuke dingen doen samen, Ja !...dit is een relatie zoals ik die ook met mijn man heb....draait echt niet alleen om sex...we kunnen goed praten, hebben dezelfde humor...zelfde intereses....doen dingen samen die mijn man bijvoorbeeld niet leuk vind....vriend en ik zijn filmgek om maar iets te noemen...man helemaal niet....hij is allang blij dat ie niet meer mee hoeft naar de bios..haha..Starglazer..het is mijn manmier niet maar ik ben blij voor je dat je gelukkig bent. Echt waar!!
Ik vind het ook fijn dat ze gelukkig is, moet ze verder ook zelf weten, iedereen geeft zijn mening (en dat mag ook :P)!
Wat een kortzichtige reacties allemaal.

Stargazer is gelukkig, man is gelukkig, vriend is gelukkig en de kinderen zijn gelukkig. Wat is hier het probleem?

Enkel omdat in onze maatschappij het monogame huwelijk de maatstaaf is, betekent nog niet dat dat voor iedereen werkt. Het is toch niet zo raar dat iemand van meerdere personen kan houden? Vind ik totaal niet implausibel.

Dat een slecht voorbeeld zou zijn voor haar kinderen en hen verkeerde normen en waarden leert lijkt me ook wat overtrokken. Haar vriend is geen 'neukertje' (sorry kon even geen ander woord verzinnen), maar iemand van wie ze houdt en respecteert. Ik zie niet in wat daar een verkeerd voorbeeld aan is.

Zet jullie vooroordelen eens opzij. Het monogame huwelijk is dominant in onze maatschappij, maar dat betekent niet dat het de enige 'juiste' manier is van samenzijn. Dat de relatie(s) van Stargazer bij voorbaat gedoemd is te mislukken lijkt me wat kort door de bocht. Ik zie in haar post iig geen enkele aanleiding om dat te denken.
quote:StarGazer schreef op 14 februari 2010 @ 23:09:

Over de vraag of we leuke dingen doen samen, Ja !...dit is een relatie zoals ik die ook met mijn man heb....draait echt niet alleen om sex...we kunnen goed praten, hebben dezelfde humor...zelfde intereses....doen dingen samen die mijn man bijvoorbeeld niet leuk vind....vriend en ik zijn filmgek om maar iets te noemen...man helemaal niet....hij is allang blij dat ie niet meer mee hoeft naar de bios..haha..Dat lijkt me dus juist extra moeilijk, dat er echt gevoelens en emoties bijkomen. Als ik naar mezelf kijk; ik zou meer moeite hebben als mijn man zijn problemen bespreekt, verliefd wordt, gevoelens deelt dan als hij alleen sex zou delen.
quote:Peter85 schreef op 14 februari 2010 @ 23:13:

Ik vind het ook fijn dat ze gelukkig is, moet ze verder ook zelf weten, iedereen geeft zijn mening (en dat mag ook :P)!

\

ooh maar dat bedoelde ik ook niet hoor. Tuurlijk ieder mag zijn mening geven. Wie zou ik zijn omdat te verbieden. Misschien heb ik het vekeerd verwoord. maar wat zusenzo zij slaat de spijker op zn kop. Er wordt hier geoordeeld. En dát vind ik met zo'n positieve OP jammer.
Waarom zou ik weg moeten van mijn man ?? we hebben het heel fijn samen...stel fijne kids...elk ons eigen bedrijf...een basis van ruim 20 jaar....we vertrouwen elkaar door en door...bespreken alles met elkaar....en wat is niet meer jong? is 39 oud dan? en e zijn wel degelijk met elkaar bezig....wat ons bezig houd en wat we belangrijk vinden...

toen ik 21 was was ik erg naief....is dat erg? niet iedereen is super volwassen en weet al gelijk alles op die leeftijd toch?

en ik heb echt geen spijt hoor...mijn man is een super vent....
quote:floortje8 schreef op 14 februari 2010 @ 23:14:

Wat een kortzichtige reacties allemaal.

Stargazer is gelukkig, man is gelukkig, vriend is gelukkig en de kinderen zijn gelukkig. Wat is hier het probleem?

Enkel omdat in onze maatschappij het monogame huwelijk de maatstaaf is, betekent nog niet dat dat voor iedereen werkt. Het is toch niet zo raar dat iemand van meerdere personen kan houden? Vind ik totaal niet implausibel.

Dat een slecht voorbeeld zou zijn voor haar kinderen en hen verkeerde normen en waarden leert lijkt me ook wat overtrokken. Haar vriend is geen 'neukertje' (sorry kon even geen ander woord verzinnen), maar iemand van wie ze houdt en respecteert. Ik zie niet in wat daar een verkeerd voorbeeld aan is.

Zet jullie vooroordelen eens opzij. Het monogame huwelijk is dominant in onze maatschappij, maar dat betekent niet dat het de enige 'juiste' manier is van samenzijn. Dat de relatie(s) van Stargazer bij voorbaat gedoemd is te mislukken lijkt me wat kort door de bocht. Ik zie in haar post iig geen enkele aanleiding om dat te denken.

Nee, ik zet mijn "vooroordelen"niet opzij,

En ik blijf lekker ouderwets, en voor mij de enige manier.
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
miep...leven op het vivaforum is hard jeweetwel, voor vrouwen met een mening
quote:nazife schreef op 14 februari 2010 @ 23:17:

miep...leven op het vivaforum is hard jeweetwel, voor vrouwen met een mening . . .
Elk topic die anders is als andere, daar geven mensen hun oordeel, niks nieuws, daar vraag je zelf om als je een topic start, iedereen weet dat je zulke reacties krijgt (al plaats je een topic die doodnormaal is krijg je reacties van mensen die vinden dat het anders kan), daar moet je tegen kunnen. anders moet je geen topic starten.

Vind dat Stargazer verder goed omgaat met het commentaar, petje af daarvoor, verder doen waar je zelf zin in hebt uiteraard.
Sorry floor,korrtzichtige reacties allemaal?
Only dead fish go with the flow
quote:StarGazer schreef op 14 februari 2010 @ 22:26:

tja polygaam huwelijk.....ik ben zowiezo geen groot voorstander van het huwelijk....Ben ondertussen bijna 19 jaar erg gelukkig getrouwd, maar achteraf hadden we niet hoeven trouwen....dat brengt niets extras....We zijn getrouwd omdat je niet anders wist...het werd min of meer van je verwacht....Ben je niet in de war met de jaren 50?
quote:Dreamglasses schreef op 14 februari 2010 @ 23:19:

Sorry floor,korrtzichtige reacties allemaal?Inderdaad, hoezo allemaal?
Ik wilde eerst iets zeggen maar dat werd mosterd. En nu ik de reacties lees wil ik eigenlijk meer iets zeggen over azijn.
quote:nazife schreef op 14 februari 2010 @ 23:10:

maar heee dreamglasses...als de reden is dat man en TO niet meer jong zijn, met elkaar bezig, met de toekomst, dan moet ze gewoon weg van haar man maar dat is het geval niet(zegt ze) dus dan kun je het wel weer vergelijken.

Nee, dat is goed voor de kinderen zeg! 'Ga dan gewoon scheiden!'

Pffff... Nou wordt ie mooi. Eerst de mond open hebben t.a.v. een goed voorbeeld voor de kinderen en dan roepen dat alles maar op de schop moet!

dan toch liever de manier die TO gekozen heeft: respectvol omgaan met elkaar's keuzes en kinderen laten zien dat je respect voor elkaar blijft houden... Ongeacht keuzes, die mensen willen maken.

Ik denk dat ik zelf gewoon een jaloers kreng ben, om dit te kunnen. Ik vind het dan juist erg knap van To en haar familie dat dit dus mogelijk is! Ergens vind ik dat ik ervan kan leren. Al zou ik waarschijnlijk tot aan mijn dood een jaloers kreng blijven in mijn relatie (geh geh geh ) . Maar serieus: scheiden is dus beter voor je kinderen dan polyamoureuze relatie aangaan? Hou toch op, zeg!!
Only dead fish go with the flow
heeft je man ook een vriendin?
Oh sorry, 'allemaal' is een soort van spreektaal voor mij, waarbij ik bedoel dat ik de reacties in het algemeen wat kortzichtig vind. Vind dus niet dat alle reacties kortzichtig vind, maar de meesten.
quote:Dreamglasses schreef op 14 februari 2010 @ 23:27:

[...]

Nee, dat is goed voor de kinderen zeg! 'Ga dan gewoon scheiden!'

Pffff... Nou wordt ie mooi. Eerst de mond open hebben t.a.v. een goed voorbeeld voor de kinderen en dan roepen dat alles maar op de schop moet!

dan toch liever de manier die TO gekozen heeft: respectvol omgaan met elkaar's keuzes en kinderen laten zien dat je respect voor elkaar blijft houden... Ongeacht keuzes, die mensen willen maken.

Ik denk dat ik zelf gewoon een jaloers kreng ben, om dit te kunnen. Ik vind het dan juist erg knap van To en haar familie dat dit dus mogelijk is! Ergens vind ik dat ik ervan kan leren. Al zou ik waarschijnlijk tot aan mijn dood een jaloers kreng blijven in mijn relatie (geh geh geh ) . Maar serieus: scheiden is dus beter voor je kinderen dan polyamoureuze relatie aangaan? Hou toch op, zeg!!

Een scheiding hoort bij de realiteit, wil jij je kinderen op een manier opvoeden waar het normaal is van twee verschillende mannen/vrouwen te genieten, waar hun omgeving om zal lachen waarschijnlijk?

Mij niet gezien
.
.
goh..ik had niet gedacht dat dit zulke heftige reacties teweeg zou brengen....Van een kant snap ik het heel goed....tis natuurlijk niet iets wat vaak voorkomt, maar aan de andere kant zie ik het negatieve niet...Niemand die hier ongelukkig is...Man zegt dat hij genoeg heeft aan mij....en er geen problemen mee heeft dat X in het spel is gekomen, kids vinden het leuk dat hij geregeld over de vloer komt omdat ze hem gewoon erg aardig vinden....Mijn moeder maakt grapjes dat ze nu 2 schoonzonen heeft inplaats van 1....iedereen gelukkig...het hele huis voelt gelukkig en warm....niks mis mee toch....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven