vriend heeft stiekem afspraakje met ex

15-02-2010 12:00 177 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend, waar ik al 2 en een half jaar heel gelukkig mee ben, heeft vanavond afgesproken met een ex vriendin van hem. Probleem is, dit weet ik omdat ik zijn mail heb gelezen (ja ik weet het, is niet netjes en ik schaam me dood). Ik moet vanavond voor een paar dagen weg (stewardess) en ik had hem nog gevraagd of hij iets leuks ging doen als ik weg was. Hij zei tegen mij dat ie niets ging doen, gewoon lekker op de bank filmpje kijken.

Ik weet dat ik me eigenlijk niet druk hoef te maken het is echt de meest betrouwbare man die ik ken, maar toch zit het me niet lekker. Waarom zegt hij niet gewoon tegen mij wat hij gaat doen? En in het mailtje vraagt zij of hij bij haar langs komt zodat zij haar nieuwe huis kan laten zien. Ik ken dat meisje verder niet en ze hebben ook geen hele lange relatie gehad, maar ik heb er een beetje een naar gevoel bij....

Weet eigenlijk niet zo goed wat ik met dit topic wil bereiken. In ieder geval geen aanval over hoe slecht het is dat ik zijn mail heb gelezen, want dat weet ik al. Ben er niet trots op. Denken jullie dat ik me er gewoon niet druk over moet maken?

Alvast bedankt!
Zeker niet gaan vragen nu of hij naar huis kan komen. Zit er dik in dat hij het verzwijgt omdat hij weet hoe je zou reageren. Maak het niet groter dan het is, confronteren kan ook achteraf, dan heb je er zelf ook wat meer over nagedacht en reageer je niet uit paniek.
Als er niets te verbergen valt, valt er ook niets om over te zwijgen.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
quote:ge m ma schreef op 15 februari 2010 @ 12:45:

[...]

Begreep ik, en hem dan een paar dagen laten zweten totdat ze weer terug komt.Yep
.
Als jullie relatie zo goed is als jij zegt, dan snap ik niet waarom je het hem gewoon niet op de man af vraagt...
quote:D-tje schreef op 15 februari 2010 @ 12:41:

[...]

Waarschijnlijk zegt hij dat hij het gewoon leuk vind om haar weer eens te zien. Gewoon voor de 'gezelligheid'. Hij zal zeggen dat hij haar lang niet heeft gezien en dat ze gewoon even willen bijkletsen... tenminste, ik weet bijna zeker dat hij dat zou zeggen.

Maar waarom verzwijgt hij dat? Dat is het vreemde eraan juist.

Ik zou hem er pas mee confronteren als je hem recht in de ogen kan kijken (dan zie je zijn reactie) en niet dmv een sms of briefje laten weten dat je van de afspraak op de hoogte bent. In het laatste geval heeft hij nl. tijd om na te denken en kan ie zich eruit redden met een mooie smoes.

Ikzelf zou hem vandaag nog hierover willen spreken, maar zoals gezegd dan wel persoonlijk zodat je hem in de ogen kan kijken.
quote:Waterspin schreef op 15 februari 2010 @ 12:47:

Hoi D-tje,

Ik snap je gevoel helemaal. Zoals al eerder geopperd; ik denk dat je vriend uit bescherming voor jou het niet heeft gezegd. Eigenlijk dus heel lief van hem, soort van. Laat je in ieder geval niet bang maken door wat hier gezegd wordt. Jij weet als beste hoe jullie relatie in elkaar steekt en of het goed zit tussen jullie. En zoals je zelf al zegt: "hij is liever bij mij als ik er ben"; dat is toch hartstikke mooi? Waarschijnlijk is die afspraak dan ook gepland terwijl je weg was omdat hij juist bij jou wil zijn als je er bent. Ook ik ben net zo'n zeurpiet die zich druk maakt om niets dus ik herken je gevoel maar volgens mij klinkt dit als een onschuldig iets waar je later samen om lacht. Voor nu zou ik het laten rusten maar als je thuis komt zou ik iets zeggen in de trant van "hoe was het met je ex?" en dan zul je zijn reactie zien en merken dat je je helemaal voor niets hebt druk gemaakt. Dankje, ik denk ook dat ik me druk maak om niets. Ik denk dat ik het gewoon moet proberen van me af te zetten en dan bij terugkomst er iets van zeggen. Dit was eigenlijk de reactie waar ik op gehoopt had, gewoon geen zorgen, niets aan de hand! (oogkleppen voor en gaan!)
quote:D-tje schreef op 15 februari 2010 @ 12:47:

[...]

Nee helemaal niet! Het gaat juist super goed tussen ons! Hij zegt ook dat hij van mij houdt en nooit meer een ander vriendinnetje wil (jah beetje klef af en toe). Gister nog heel lief ontbijt op bed gehad met lief briefje. Daarom kan ik het niet zo goed geloven dat dit nu gebeurd.ok, nou geef hem dan maar gewoon het voordeel van de twijfel.
quote:D-tje schreef op 15 februari 2010 @ 12:46:

Het stomme is, dat ik nooit zou denken dat hij dit voor mij zou verzwijgen. Verder zijn we zo open tegen elkaar. Vind het echt moeilijk wat nu te doen. Moet ik hem toch maar bellen en vragen of hij naar huis kan komen? Of via de telefoon vertellen? Of dit topic onder zijn neus duwen :-) Of gewoon wachten tot ik terug ben en dan de confrontatie aangaan?? Ik weet het even niet meer. Ga zo maar eens een lange hete douche nemen en kijken of ik dan opeens het licht zie.

Alvast heel erg bedankt voor jullie support meiden, super!Vragen of hij naar huis komt vind ik erg overdreven. Vraag gewoon waarom hij het verzwijgt. Dat is alles.
quote:Marielle1410 schreef op 15 februari 2010 @ 12:49:

Als jullie relatie zo goed is als jij zegt, dan snap ik niet waarom je het hem gewoon niet op de man af vraagt...Omdat ik hem niet meer zie voordat ik 3 dagen wegga. Als hij hier nu voor me stond had ik het ook meteen gevraagd.
D-tje. Ik heb de andere reacties nog niet gelezen, maar mijn eerste gedachten toen ik je verhaaltje las; op de manaf confronteren. Als hij de meest betrouwbare man is die je kent, dan moet hij hier ook eerlijk over zijn. Toch? Misschien zegt hij onbewust niets om je niet te kwesten of zo, maar door dat hij niets zegt, kwetst ie je juist meer. Vertrouwen en eerlijkheid is een belangrijk punt in een relatie.
quote:Jaja007 schreef op 15 februari 2010 @ 12:48:

Als er niets te verbergen valt, valt er ook niets om over te zwijgen.Klopt! Tenzij dit pijnlijke dingen voor een ander zijn... Dit praat het geheel niet goed maar uit bescherming voor de ander zou je dingen kunnen verzwijgen. Dit heeft niet te betekenen dat hij gelijk het bed in duikt met zijn ex. Uiteraard zou ik wel de confrontatie aan gaan omdat dit soort dingen gewoon besproken moeten kunnen worden. Ook al zijn het dingen die voor de ander niet leuk zijn.
quote:D-tje schreef op 15 februari 2010 @ 12:52:

[...]

Omdat ik hem niet meer zie voordat ik 3 dagen wegga. Als hij hier nu voor me stond had ik het ook meteen gevraagd.bel hem dan.
Ik vind het ook moeilijk om hem te confronteren omdat ik niet goed kan beargumenteren waarom ik zijn mail heb gelezen. Dat is gewoon niet netjes, dat zou hij ook nooit bij mij doen. Ik kan wel zeggen dat ik hem vertrouw, maar ik lees wel zijn mail, lekker tegenstrijdig
Kun je niet naar hem toe gaan?
.
Nee, niet naar zijn werk bellen.

Neem lekker een douche en ga even iets voor jezelf doen.

Ga straks lekker werken en probeer het van je af te zetten.

Stel je voor dat hij dit echt alleen heeft gedaan om jou niet onzeker te maken, dan maak je jezelf alleen maar gek nu.

Zoals ik al eerder zei zou ik er wel bij hem op terugkomen. Hem duidelijk maken dat als hij het voor je achter houdt, je juist onzekerder gaat worden omdat je dan denkt dat het meer is. Je zegt zelf dat je relatie verder goed is en dat hij harstikke gek op je is! Ik denk dat als hij echt vreemd zou gaan, of iets in die richting, dat je dan wel aan meer dingen kunt merken dat er iets niet klopt. Dit komt op mij over als iets onschuldigs, maar hij heeft wel een foutje gemaakt door het buiten jou weten om te regelen.

Maar als jullie relatie gewoon goed is, komen jullie daar samen vast wel uit!
quote:D-tje schreef op 15 februari 2010 @ 12:50:

[...]

Dankje, ik denk ook dat ik me druk maak om niets. Ik denk dat ik het gewoon moet proberen van me af te zetten en dan bij terugkomst er iets van zeggen. Dit was eigenlijk de reactie waar ik op gehoopt had, gewoon geen zorgen, niets aan de hand! (oogkleppen voor en gaan!)Precies, gewoon gaan met die banaan. Alles komt goed, al is het nu een beetje vervelend. En troost je met de gedachte dat je vriend het ook geen fijne situatie vindt. Als jullie relatie gewoon goed zit, zit hij er net zo mee als jij. Geloof me, dit soort dingen maken je relatie uiteindelijk alleen maar sterker voor de toekomst.
Zijn mails zijn van 2 weken terug ofzo. Het zijn er ook niet veel, er wordt niet veel besproken. Ze zoeken een datum om af te spreken en dat lukte tot nu toe steeds niet geloof ik. Het zijn verder korte mails, niets schokkends.

Ik ga nu even douchen en mijn koffer pakken, ik kom zo nog even terug. En nogmaals, bedankt voor alle tips en support!
En o ja, hij heeft je wachtwoord zelf aan je gegeven... Als hij echt snode plannen had gehad, had ie vast zijn wachtwoord wel veranderd....
Ja, iid waterspin. Of een ander mailadres aangemaakt zodat jij er niet op zo kunnen.
quote:D-tje schreef op 15 februari 2010 @ 12:47:

[...]

Nee helemaal niet! Het gaat juist super goed tussen ons! Hij zegt ook dat hij van mij houdt en nooit meer een ander vriendinnetje wil (jah beetje klef af en toe). Gister nog heel lief ontbijt op bed gehad met lief briefje. Daarom kan ik het niet zo goed geloven dat dit nu gebeurd.En toch knaagt er iets lijkt mij...anders ga je niet in zijn mail lezen. Ik heb zoiets zelf eerder ook gedaan, maar pas toen ik echt een naar gevoel over iets kreeg.
je leest niet voor niets zijn mail

Hij liegt tegen je

en hij maakt afspraakjes achter jouw rug om met andere vrouwen.

Kortom dit is niet zo'n leuke man/relatie als je ons wilt doen laten geloven
Maak het niet groter dan het is. Vertel hem dat je weet dat hij een afspraak met een ex heeft en dat je je er rot over voelt omdat hij dat niet heeft vertelt.
Mijn advies: ga werken, probeer niet te veel te piekeren en vraag hem als je terugkomt of het leuk was bij zijn ex, zie zijn reactie en vraag hem waarom hij dit verzwegen heeft. En het kan zijn dat hij je wil sparen omdat je zo onzeker bent, maar zeg hem dat je juist hier meer onzeker van wordt (zoiets)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven