vriend heeft stiekem afspraakje met ex

15-02-2010 12:00 177 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend, waar ik al 2 en een half jaar heel gelukkig mee ben, heeft vanavond afgesproken met een ex vriendin van hem. Probleem is, dit weet ik omdat ik zijn mail heb gelezen (ja ik weet het, is niet netjes en ik schaam me dood). Ik moet vanavond voor een paar dagen weg (stewardess) en ik had hem nog gevraagd of hij iets leuks ging doen als ik weg was. Hij zei tegen mij dat ie niets ging doen, gewoon lekker op de bank filmpje kijken.

Ik weet dat ik me eigenlijk niet druk hoef te maken het is echt de meest betrouwbare man die ik ken, maar toch zit het me niet lekker. Waarom zegt hij niet gewoon tegen mij wat hij gaat doen? En in het mailtje vraagt zij of hij bij haar langs komt zodat zij haar nieuwe huis kan laten zien. Ik ken dat meisje verder niet en ze hebben ook geen hele lange relatie gehad, maar ik heb er een beetje een naar gevoel bij....

Weet eigenlijk niet zo goed wat ik met dit topic wil bereiken. In ieder geval geen aanval over hoe slecht het is dat ik zijn mail heb gelezen, want dat weet ik al. Ben er niet trots op. Denken jullie dat ik me er gewoon niet druk over moet maken?

Alvast bedankt!
Heb je per ongeluk zijn mail gelezen of al had je al een onderbuikgevoel en kon je de verleiding niet weerstaan? Voor je eigen gemoedsrust, zou ik opbiechten wat je hebt gedaan. Hij houdt iets voor je achter, maak niet dezelfde fout. Jij biecht iets op en ook hij heeft iets toe te lichten (zeggen dat hij lekker op de bank gaat liggen terwijl hij het nieuwe huis van zijn ex gaat bekijken).

Ben jij het jaloerse type (niets mis mee maar het zou ook een boel kunnen verklaren)?
Ik zou gewoon zeggen dat je zijn mail hebt gezien en vragen waarom hij niet gewoon gezegd heeft dat hij met haar afgesproken heeft. Anders blijft het maar knagen...
"echt de meest betrouwbare man die ik ken"

Die dus wel liegt over wat zijn plannen zijn? Ik ken betrouwbaardere mannen hoor....

Wat niet wil zeggen dat jouw vriend snode plannen heeft hoor. Wellicht is er geen vuiltje aan de lucht. Een keer afspreken met een ex is ook niet per definitie fout, maar daarover liegen is verdacht.

Maar jouw gevoelens zijn denk ik de belangrijkste radar. Ga daar op af.
Hij heeft mij ooit zijn wachtwoord verteld en eigenlijk in een bui van verveling en nieuwschierigheid heb ik gekeken. Ben op zich wel een beetje jaloers maar vooral onzeker, zelfs na 2,5 jaar.

Ik durf het niet op te biechten, ben bang dat hij boos wordt. Ik heb er nu ook niet echt de tijd meer voor, hij is aan het werk ik moet weg voordat hij thuis komt...
Ik zou het er zeker over hebben! Dit gaat namelijk aan je knagen (spreekt ze uit ervaring, zie topic op deze pijler ), zelfs als het niet geheim gebeurt.

Bekijken jullie altijd elkaars mail of heb je lopen zoeken? En zo ja: waarom???
Dat zeg ik....
ik zou nu niets zeggen, als hij nu al erover 'liegt' kan hij als hij zich betrapt voelt weer gaan liegen door te zeggen dat hij 'toch niet van plan was om te gaan' of i.d.

wat ik zou doen? Gewoon gaan vliegen en hem op het moment dat hij bij haar zou zijn hem bellen. En dan net voor het ophangen tegen hem zeggen of hij ook de groeten van me aan haar doet, daarna telefoontje voor 3 dagen uitzetten en hij zoekt het maar uit.
En toch zou ik van hem willen weten waarom hij erover liegt..

Inderdaad, het is niet persé verkeerd om met een ex af te spreken, maar daar hoeft hij dan niet over te liegen als het niks voorstelt.
Het nadeel van zoiets uitvinden, door iets te lezen wat niet voor je ogen bestemd is, dat je er iets mee moet.

Niks doen kan nu bijna niet meer.

Hoe dan ook heb je informatie die van invloed is op je gevoel.

Je kunt het laten voor wat het is maar dan wordt het een roze olifant die in de kamer staat wat jou betreft en die niet besproken mag worden.

Verstandig is dus om er in ieder geval over te praten.

Het is niet ok om zijn mail te lezen maar waarom zou hij je niet vertellen dat hij met een ex heeft afgesproken? Als er niks is om je zorgen om te maken had hij het ook gewoon kunnen zeggen.

Jullie hebben straks als het goed is dus vragen aan elkaar. Hij aan jou waarom je hem niet vertrouwt, jij aan hem waarom hij een afspraak met een ex voor je achterhoudt. Beide zijn vertrouwens issues, heel goed om daar met elkaar over te praten dus.

Als het ok is tussen jullie komen jullie hier vast goed uit.
Ja daar schrok ik ook zo van, dat toen ik hem vroeg wat hij ging doen, gewoon zei dat hij niets ging doen. Terwijl we normaal echt altijd eerlijk tegen elkaar zijn. Misschien zegt hij niets omdat hij weet hoe onzeker ik ben/kan zijn. Heeft hij het idee dat hij beter niets kan zeggen om mij niet bang te maken omdat hij alleen de intentie heeft om wat te drinken en verder niets.

Ik weet het verder ook niet, wel klote om nu weg te moeten gaan. Kan iemand niet wat bakken sneeuw bestellen, word mijn vlucht misschien gecanceld!
Afspreken met een ex kan nog, maar er over liegen...daar zou ik achterdochtig van worden!

Ik zou hem er zeker mee confronteren!

en de meest betrouwbare man...helaas weet je dat nooit zeker.....
je hoeft je helemaal niet te verontschuldigen dat je in zijn mail hebt gekeken, want hij heeft je zelf zijn wachtwoord gegeven!

laat hem op deze manier maar merken dat je weet wat er speelt en je niet met je laat sollen.
Ik zou hem die avond ieder uur opbellen en typische vragen stellen en opmerkingen maken, zodat hij vanelf wel kan bedenken dat je vermoedt dat iets niet in de haak is (jij van zijn afspraak met zijn ex weet).

Wat achterbaks van hem zeg. Bah.
Anders zeg je tegen hem dat een vriendin vanavond even wil langs komen om een jurkje van je te lenen voor een feestje dat ze binnenkort heeft. Kijken hoe hij reageert...

Nah, ik zou het echt ... als mijn vriend zoiets voor me zou verbergen. Zeker als we zouden samenwonen en onze relatie dus echt serieuze vormen heeft.

Misschien wil hij je niet kwetsen of jaloers maken door zo'n afspraak voor je te verzwijgen, maar ik zou zo'n stiekeme aanpak niet tof vinden.
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
Eigenlijk wil ik het ook wel tegen hem zeggen, gewoon eerlijk zijn, maar ik kan dat toch niet over de telefoon doen als hij op zijn werk is? Ik zit nu al bijna te huilen, dat gaat niets worden via de telefoon!
quote:tijgervrouw schreef op 15 februari 2010 @ 12:14:

Ik zou hem die avond ieder uur opbellen en typische vragen stellen en opmerkingen maken, zodat hij vanelf wel kan bedenken dat je vermoedt dat iets niet in de haak is (jij van zijn afspraak met zijn ex weet).

Wat achterbaks van hem zeg. Bah.Ik vind dit een onvolwassen 'oplossing'. Waarom niet gewoon vertellen wat je hebt gelezen en dat je er niet blij mee bent dat hij erover liegt. En vooral achterhalen waarom hij erover liegt.
Toevallig ga ik binnenkort mijn ex mijn nieuwe huisje laten zien... Maar ik heb geen plannen met hem. Ik heb een veel leukere vent op het oog. Een ex is meestal niet voor niets een ex, maar ik zou het inderdaad wel met hem bespreken. Jullie hebben beiden iets uit te leggen geloof ik
Was dit de eerste keer dat je zijn mail in bekijken, of kreeg je nu ineens een gevoel van he?! er klopt iets niet.

Ik ben twee keer vanwege een onderbuikgevoel op zoek gegaan naar iets, bij een ex een keer zijn telefoon doorgespit, bij vriend een keer zijn mail, en beide keren bleek dat ik daar reden toe had!

Beide keren gezegd wat ik gedaan had, en kreeg toen eerlijk antwoord.
quote:tijgervrouw schreef op 15 februari 2010 @ 12:14:

Wat achterbaks van hem zeg. Bah.

nee ze moet niet de hele tijd bellen, dan gaat hij haar alleen maar 'lastig' vinden en die andere meid 'leuker' omdat die niet 'zeurt'.

gewoon 1x bellen en recht voor zijn raap een opmerking maken zodat hij weet dat jij het weet, en dan even een paar dagen verdwijnen. Kijk hoe hij het in zn broek doet.
Trouwens... ik vraag me af...waarom moeten mensen zo ndig afspreken met hun exen????

Ik weet uit ervaring...afspreken met een ex, ook al is t voor de koffie...de drempel naar een kus, en knuffel en mss nog wel meer is vele malen kleiner als bij een man waar je nooit wat mee hebt gehad....
Probleem is dat ik op zo'n 10 km hoogte zit als hij bij haar is. Ik land pas midden in de nacht (nederlandse tijd) dus dat is ook geen optie
quote:D-tje schreef op 15 februari 2010 @ 12:15:

Eigenlijk wil ik het ook wel tegen hem zeggen, gewoon eerlijk zijn, maar ik kan dat toch niet over de telefoon doen als hij op zijn werk is? Ik zit nu al bijna te huilen, dat gaat niets worden via de telefoon!Nee ik vind het ook niet iets om door de telefoon te bespreken. Je moet dit eigenlijk face to face doen, om ook zijn gezichtsuitdrukking te zien. Wel lastig dat je gaat vliegen...
je kan op sms city een smsje klaarzetten op de tijd die jij wil, dus als jij 10km hoog vliegt krijgt hij een smsje, waar je dus haar ook de groeten in doet.
Zeg dat hij zijn email per ongeluk had laten openstaan en dat jij het op die manier gezien hebt. Ik zou hem er zeker wel mee confronteren! Stiekem afspreken met ex getuigd niet van betrouwbaarheid.

(Heb ditzelfde euvel trouwens ook een keer meegemaakt en had toen mijn exman zo ver dat ie jankend op zijn knieën vergeving heeft gevraagd. Vergeving waarvoor? Blijkt dat er al veel langer wat speelde.)
maar voordat je zwaar geschut inzet: hoe is zijn relatie met die ex? Zien ze elkaar vaker? Hebben ze nog gevoelens voor elkaar?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven