Thailand Topic!

03-07-2006 10:40 3908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Centraal topic voor al jullie vragen, tips, verhalen en andere dingen!
@tumtummie: binnelandse vluchten kun je in Bangkok makkelijk regelen, hoef je niet vooraf te doen. Enne, die olifanten wassen heb ik een keer gedaan in het noorden in een dorpje boven Chiang Mai. Was een soort olifantenkamp, best leuk om een keer te zien, weet alleen echt de naam niet meer, sorry. Maar het kan dus wel, je hoeft er niet op te zitten als je niet wilt.
Tumtummie, ga je naar Kanchanaburi?

Daar zijn wij naar een kamp geweest waar je op een olifant de rivier in gaat om m te wassen.

Ik deed het voor mijn kind maar vond het heel leuk.
Binnenlandse vluchten hebben wij in Thailand geregeld trouwens. Als je niet echt vastzit aan een bepaalde datum kan dat best.
Oh ik lees het nu pas! Ja we willen ook naar Kanchanaburi.

Weet je nog hoe dat kamp heet?
Blij om te lezen dat het prima te doen is qua toiletten! :-) Dat olifanten wassen lijkt me ook erg leuk; wilde eerst een tocht maken op een olifant, maar toen ik las dat dat niet bepaald diervriendelijk is toch maar liever niet..

Zat net even te kijken naar de zonkracht in Thailand en die is echt hoog.. Heb huidkanker gehad en moet dus heel erg oppassen met de zon.. Ben bang dat mijn vriend misschien helemaal niet meer wil gaan als ik vertel dat de zonkracht het 't hele jaar door rond de 10 ligt.. Kun je daar ook goede zonbescherming kopen? Las dat veel Thaise mensen de zon helemaal mijden, dus kan me voorstellen dat dat daar wel te koop moet zijn. Hebben ze ook gewoon de merken die ze hier verkopen? Neem natuurlijk wel een voorraad mee, maar daar red ik het niet mee denk ik.
Het is in Thailand altijd wel ergens regentijd geloof ik en dat houdt in dat het een uurtje per dag regent, heel warm is en vaak bewolkt.

Ik ben eigenlijk nooit verbrand in Thailand. maar ik ga ook niet vaak ik de zon.

Wat betreft het olifantenkamp; geen idee meer.

Het ligt langs dezelfde weg als het Oriental Kwai resort maar dan verder van Kanchanaburi af.
In de grote steden en vakantieoorden kun je zonnebrand kopen met alle beschermingsfactoren. De bekende merken zijn echter niet heel goedkoop, dus als je graag een bepaald merk wil hebben dan kun je het net zo goed hier kopen.

Het schoonheidsideaal in Thailand is blank. Zoals wij overal selftanner in hebben zitten, zo zit er bij hun overal whitening in. Let daar ook goed op, want ik kan me niet indenken dat dat heel goed is voor je huid.
Dank voor de tip van die whitening-stoffen in zonnebrand Kaar; daar heb ik inderdaad geen behoefte aan met mijn toch al lichte huid :-) En het lijkt me idd ook niet gezond..
Ik koop daar altijd de zonnebrand van Vaseline Intensive Care. Die is erg lekker, niet duur en goed. Factor 30 (klein oranje flesje). Iedere drogist verkoopt het daar.

En een flaphoed is ook erg prettig.

SunnyC: gaat goed hier, ben alleen een beetje uitgespaansd deze week, maar Valencia blijft erg leuk! Wat doe jij eigenlijk in BKK, geef je les?
Oh, die Vaseline Intensive Care lijkt me prima! Heb nogal gevoelige huid, dus koop graag iets 'bekends'! Niet dat dat altijd beter hoeft te zijn natuurlijk.. Flaphoed gaat ook mee :-)

Nu druk aan het zoeken naar goedkoopste ticket! Tumtummie, heb jij al geboekt?? Vluchten zijn best duur vind ik. Ligt ook aan de tijd natuurlijk. Vraag me af of het zin heeft om te wachten..? Of worden ze alleen maar duurder?
Oh, Mayou, ik lees nu pas dat jij vaker in het Lebua bent geweest. Een goede keuze dus. Ik heb hem hoog op het lijstje staan maar ik heb nog meer opties. Sowieso een keer bij Sirocco kijken inderdaad. Banyan Tree schijnt ook leuk te zijn (ook mooi restaurant op het dak).

Nouja we zien wel. Nog een kleine twee weken en dan zitten we er weer!

Maar, we hebben nog een dag of 5/6 niet ingedeeld. Ik zit te denken aan Krabi want daar ben ik nog niet geweest. Of Phuket. Of beide. Waar moeten we heen? Is het goed te combineren? Wat zijn de mooiste plekjes? Welk strand? Welk hotel? Het moet er enigszins rustig zijn, mooooi strand hebben, maar ook wel een levendige omgeving. Niet té druk zoals Chaweng op Samui of die drukste plaats van Phuket (Patong?!), maar gewoon gezellig, met wat barretjes en restaurantjes.

Kortom, wie heeft er leuke tips om die laatste 6 dagen te besteden? Een andere bestemming mag ook trouwens hoor, het hoeft niet per se Krabi en/of Phuket te zijn.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Vertigo (bovenop het Banyan) vind ik eigenlijk leuker dan Sirocco. Lekkere lounge muziek en zitjes overal. Sirocco is wat sjieker. Trouwens bij beide mag je niet met flipflops of gympen naar binnen. Het restaurant bovenop Banyan heeft een superuitzicht, maar de kwaliteit van 't eten van 't Lebua is weer beter. Ach je moet gewoon naar allebei!

Krabi en Phuket zijn goed te combineren met de boot. Je zou naar Railey Beach kunnen gaan, een heerlijk strand maar (in mijn herinnering) wel rustig 's avonds. Ik denk dat Tonsai een te hoog backpacker gehalte heeft voor je, maar daar is het 's avonds wel weer gezellig. Probeer een tripje te maken naar Ko Hon hoor, dat is zo'n mooi eiiland

Wat denk je van Kata beach bij Phuket. Super hotels, mooi strand en 's avonds genoeg te doen, of Kao Lak.
Volgens mij begrijp je mij Mayou! Vertigo inderdaad, ga ik ook kijken (als het er van komt...) Ik ga eens googlen op de stranden/plaatsen die je noemt. Ik denk dat we vanuit BKK maar gewoon op Krabi moeten vliegen en daar wel zien of en hoe we naar Phuket gaan. Het gaat om de laatste week van maart dus volgens mij keuze genoeg dan.

Ko Hon heb ik trouwens over gelezen, goeie tip!

Thanks!
Hon eiland is zeker heel mooi zijn wij toen ook een midddagje geweest het is veel mooier dan phi phi en stukken minder druk!
@Mayou: Ja, Valencia is leuk! Waar ga je hierna naar toe of hebben jullie niet echt een vast plan?

Ik geef idd Engelse les aan kleine kindertjes op een talenschool (althans nu nog, het is de bedoeling dat dat binnekort veranderd)

@Bonbonne: kijk idd uit met al die whitening spullen, zijn echt niet fijn voor je huid! Veel Thais lopen de hele dag met een paraplu boven hun hoofd om de zon te weren, ziet er misschien raar uit voor ons, maar who cares, het helpt wel! Ze hebben hier wel factor 50,dus als je dat ook nog smeert en van die lekkere katoenen (lange) broeken draagt zit je wel goed denk ik. (hier kopen hoor, niet in NL, die zijn te dik en veel te warm en duur haha!)
Winterdip wanneer ga je? Ik ga 26 februari. Ik heb gereserveerd bij the Blue Elephant. Heeft iemand ervaring en is het zijn gel waard?

Kata is op Phuket wel okay, maar meer op doorreis. De zee is wel lekker diep en rustig. Railey Beach is heel leuk en kleinschalig, vooral het kijken naar de klimmers is al een belevenis op zich en 's avonds is het heel gezellig op het strand. Je kunt ook nog onder een rots/grot doorlopen en dan kom je op een rustiger strandje
@Bonbonne nee wij hebben nog niet geboekt.. mijn vriend wil niet zo vroeg van te voren boeken.. terwijl ik hoorde dat hoe langer je wacht de prijzen alleen maar stijgen. Dus hopelijk wordt het alsnog binnenkort boeken! Weet jij het al dan? Wanneer ga jij?
Waarom niet vroeg van tevoren boeken als je toch al weet wanneer je gaat Tumtummie?

Ik zou het wel doen.

Je hoeft vaak maar 10% aan te betalen en de rest voor vertrek dus wat houdt je tegen?

Boek jij toch alvast?

En als vriend er aan toe is en jij kan laten zien dat je 100en euries hebt uitgespaard kan je daar leuke dingen voor doen.
SunnyC, ik ben van plan om dat whitening-spul zeker niet te gebruiken :-) Werd er hier juist voor gewaarschuwd toen ik vroeg of er in Thailand goede zonnebeschermingsproducten te krijgen zijn. Maar factor 50 is fijn!

Tumtummie, wij willen eind juli weg. Zitten niet echt gebonden aan één data, maar hebben een weekje speling. Hebben in gedachten om zo'n 5 weken te gaan. We willen ook graag nog een week richting Maleisie, dus ik vlieg graag terug via KLumpur..maar ja, een enkeltje kost zo 600pp.. Ik kreeg hier de tip om dan retour te vliegen op Klumpur, maar ook daar kan ik niet echt voordelige tickets vinden. Grappig trouwens, bij ons ben ik juist degene die het eng vind om nu al te boeken; mijn vriend wil dat juist wel. Ben bang dat ik een aanbieding misloop haha. Maar goed, als ik het hier zo hoor wordt het dus niet goedkoper als je wacht..?
Ik zou wel z.s.m. boeken. De crisis is weer een beetje op z'n retour en de kans dat luchtvaartmij extreem gaan stunten is niet heel erg groot.

Ik heb mij ticket in september geboekt (voor eind feb) en toen betaalde ik 600 euro p.p. rechtstreeks en nu gaan ze niet voor minder dan 1000 euro. Scheelt nogal wat. Vergeet niet dat het Europese hoogseizoen bezig is en dat weten de luchtvaartmij ook.
Kaar ik ook!
eva?
Yes ma'am!
Wat leuk zitten we bij elkaar in het vliegtuig. Zal ik een roos in m'n knoopsgat doen?
Bonbonne heb je Air Asia gecheckt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven