blijft het bij 1 kind

13-02-2010 23:04 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op dit moment 1 kind, daar ben ik super blij mee, maar ik heb altijd 2 kinderen gewild. Ik ben op dit moment nog bezig met ivf voor een tweede kind, en ik hoop dat mijn wens nog in vervulling mag gaan, maar wat als het niet lukt, hoe ga je er mee om dat het maar bij 1 kind blijft, en dat je er rust mee hebt? daar ben ik wel nieuwsgierig naar, hoe kun je dat het beste een plekje geven?

Graag hoor ik reactie van mensen die er ervaring mee hebben, of het zelf meegemaakt hebben.

groetjes
Hallo, ik lees allemaal jullie verhalen, en het gevoel is hetzelfde het gemis, maar bij mij is het zo, ik kan gewoon zwanger worden, ben zelf ook niet ziek, maar al ik gewoon zwanger word, heeft mijn kindje 25 % kans om ernstig ziek te worden, ik heb nou dus 1 kind wat ernstig ziek is geweest, ze heeft een bmt gehad, en is er nu goed aan, maar het is dus zo dat we nu kiezen voor ivf pgd, omdat we een gezond kind willen. omdat het voor zowel het kind, als voor ons een hele zware weg is geweest. Ik zit nou in mijn 2de ivf poging, en ik hoop echt dat het lukt, want wat het moeilijk maakt, is dat als ivf niet gaat lukken, ik wel gewoon zwanger kan worden alleen met veel risico en dat wil ik niet, maar het maakt het wel heel moeilijk om dadelijk ook echt te stoppen, want je heb t wel 75% kans dat het wel goed is.

Maar ik ga nu gewoon voor het ivf, en ik hoop dat het daarmee lukt, en dan hoop ik dat ik het kan laten rusten, en de rust er ook voor heb om afscheid te nemen van het feit dat er geen tweede komt. en nog meer genieten van wat ik heb een hele lieve dochter
wat een herkenning.

Ook wij zijn drager van een erfelijke ziekte hier kwamen we achter na de geboorte van onze eerste zoon, hij overleed negen weken na zijn geboorte.

Wij hebben niet voor ivf gekozen omdat zwanger worden geen probleem was. We durfden te gaan voor de 75% en met succes een gezonde zoon werd geboren. hierna ging het echter wel weer mis. We wilden/willen toch graag nog een kind een broertje of zusje en twijfelen dus ook wat af. De kans dat het goed gaat is zoveel groter maar toch....

Kan nu nog niet accepteren dat het hier bij blijft.

Hoop heel hard dat het bij jullie gaat lukken.

Wat als het niet lukt. Ik denk dat een kinderwens altijd blijft, maar dat je het in de loop van de tijd het beroemde/beruchte plekje kan geven.
ha nelleke

dan hebben jullie ook al heel wat meegemaakt, is wel heftig allemaal. nou ik hoop dat jullie ook rust in hebben wat je ook kiest, heel veel succes, en ik hoop ook dat het bij ons goed mag gaan, maar we zullen zien.
quote:qwertu schreef op 14 februari 2010 @ 12:59:

Qwertu, ik heb samen met je geschreven voor november 2007. Ik vond je toen al een stoere meid omdat alles niet vanzelf ging voor jou en kleine Qwertu.

Ik wist niet dat je ook dit verdriet met je meedroeg. Ik vind het een verdrietig maar tegelijk ook mooi verhaal, snap je wat ik bedoel?

En dat geldt ook voor TO, veel succes met je IVF en hopelijk krijg je ooit een tweede kindje, zo niet dan wens ik je de kracht toe om met het verlies om te gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven