Klagende buurvrouw... Katten...
woensdag 17 februari 2010 om 10:30
Pffff shit! De buurvrouw heeft last van onze katten! Ze schijnen de hele dag in haar tuin te lopen en haar honden lastig te vallen (ze deinzen nergens voor terug )... Soms schijnen ze zelfs binnen te komen bij haar. En ze poepen in haar tuin. Wat nu te doen? Een kattenluik, zou dat helpen? Wij zijn normaliter overdag niet thuis dus dan zitten ze of de hele dag binnen of de hele dag buiten.
Ik wist niet dat ze dit allemaal deden en wil er ook echt wel wat aan doen... Lastig lastig
Ik wist niet dat ze dit allemaal deden en wil er ook echt wel wat aan doen... Lastig lastig

donderdag 18 februari 2010 om 22:08
quote:Kooken schreef op 18 februari 2010 @ 13:26:
Een vriendin heeft hiervoor een groot visnet over haar tuin gehangen. Werkt prima, maar dan moet de tuin wel omheind zijn.
Kijk, dat vind ik dus een geweldige oplossing!
Ik neem tenminste aan dat het visnet over de kattenhouders tuin wordt gehangen...
Een vriendin heeft hiervoor een groot visnet over haar tuin gehangen. Werkt prima, maar dan moet de tuin wel omheind zijn.
Kijk, dat vind ik dus een geweldige oplossing!
Ik neem tenminste aan dat het visnet over de kattenhouders tuin wordt gehangen...

donderdag 18 februari 2010 om 23:26
quote:poppetje2006 schreef op 17 februari 2010 @ 10:40:
[...]
Waarom moet de buuf dat doen,het zijn toch niet haar katten??
Dan moet TO dit maar kopen voor de buuf!!!
Juist !
Ik vind het echt Bi-Zar hoe mensen als het om die pleuris katten gaat ineens alles goed vinden.
Als ik last heb van een buurkat dan eis ik dat mijn buren dat oplossen. Ik heb niet gevraagd om hun kat in mijn tuin.
Ik laat toch ook mijn kinderen of hond niet in de tuin van de buren schijten ?
T.o. ik zou kijken of jij idd iets bij een tuincentrum kan kopen waardoor de katten niet meer naar de buurtuin gaan. En anders binnenhouden.
[...]
Waarom moet de buuf dat doen,het zijn toch niet haar katten??
Dan moet TO dit maar kopen voor de buuf!!!
Juist !
Ik vind het echt Bi-Zar hoe mensen als het om die pleuris katten gaat ineens alles goed vinden.
Als ik last heb van een buurkat dan eis ik dat mijn buren dat oplossen. Ik heb niet gevraagd om hun kat in mijn tuin.
T.o. ik zou kijken of jij idd iets bij een tuincentrum kan kopen waardoor de katten niet meer naar de buurtuin gaan. En anders binnenhouden.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....

vrijdag 19 februari 2010 om 13:22
quote:hennameis schreef op 18 februari 2010 @ 11:21:
je hebt nou eenmaal "last" van andermans dieren. Tenminste, van de meeste.(oke, niet van de cavia) Mijn buren hebben een voliere. Ik word in de zomer gillend gek van de gekrijs van die vogels. Mijn andere buren hebben honden, die blaffen veel en ik sta buiten regelmatig in andermans honden poep. Dat is nou eenmaal zo.
Een beetje rekening houden en begrip voor anderen zou al helpen. Volgens mij word er iedere 3 weken hier een topic over overlast gestart. De papagaai van de buren maakt herrie enz enz.
Het beste is gewoon proberen de overlast zo min mogelijk te beperken maar ik vind ook dat mensen zo snel zeuren en klagen. We leven nu eenmaal met veel mensen op in een klein landje, het is geven en nemen.
ps, je haalt de kattenhaters er zo uit in dit topic....Wat een gelul zeg!
je hebt nou eenmaal "last" van andermans dieren. Tenminste, van de meeste.(oke, niet van de cavia) Mijn buren hebben een voliere. Ik word in de zomer gillend gek van de gekrijs van die vogels. Mijn andere buren hebben honden, die blaffen veel en ik sta buiten regelmatig in andermans honden poep. Dat is nou eenmaal zo.
Een beetje rekening houden en begrip voor anderen zou al helpen. Volgens mij word er iedere 3 weken hier een topic over overlast gestart. De papagaai van de buren maakt herrie enz enz.
Het beste is gewoon proberen de overlast zo min mogelijk te beperken maar ik vind ook dat mensen zo snel zeuren en klagen. We leven nu eenmaal met veel mensen op in een klein landje, het is geven en nemen.
ps, je haalt de kattenhaters er zo uit in dit topic....Wat een gelul zeg!
vrijdag 19 februari 2010 om 13:29
quote:borodini schreef op 18 februari 2010 @ 23:26:
[...]
Juist !
Ja dat kun je wel eisen, maar als je een buurt hebt met meer katten, hoe weet je dan welke kat er in je tuin zit? Ik zou echt niet weten van wie die roodgevlekte (noem maar wat) kater is, die hier regelmatig een kijkje komt nemen hoor.
Dus ja eisen, eisen, kweenie. Dan zou iedereen zijn katten binnen moeten houden en dat is dus inderdaad voor een kat niet echt heel fijn.
Maar ik snap het probleem hoor. Hier schijten ook wel eens katten in de tuin, maar die jaag ik hardhandig weg. (met supersoaker bijv).
[...]
Juist !
Ja dat kun je wel eisen, maar als je een buurt hebt met meer katten, hoe weet je dan welke kat er in je tuin zit? Ik zou echt niet weten van wie die roodgevlekte (noem maar wat) kater is, die hier regelmatig een kijkje komt nemen hoor.
Dus ja eisen, eisen, kweenie. Dan zou iedereen zijn katten binnen moeten houden en dat is dus inderdaad voor een kat niet echt heel fijn.
Maar ik snap het probleem hoor. Hier schijten ook wel eens katten in de tuin, maar die jaag ik hardhandig weg. (met supersoaker bijv).
vrijdag 19 februari 2010 om 13:50
vrijdag 19 februari 2010 om 13:58
Ik hou mijn katten nu binnen, tot we iets hebben bedacht... Wel sneu, ze zitten de hele dag te miauwen bij de deur. We gaan sowieso gaas zetten onder de corniferen tussen onze tuinen, want ze lopen linea recta door een gat in de corniferen naar de buuf. Verder laten we ze minder buiten lopen, maar als ik de zomer de deuren open staan... vrees ik er voor...
vrijdag 19 februari 2010 om 17:48
Ja maar lieverd dan is het probleem nog niet opgelost in de zomer !!!!!! Koop dat catstop of weet ik hoe het heet. JOUW katten komen in de tuin van de buurvrouw JOUW probleem... Doe er wat aan. Er worden hier tips gegeven doe er wat mee.... ik begrijp dat het sneu is voor de katten maar ze zijn JOUW verantwoordelijkheid hoor.... jij zorgt er maar voor dat ze niet een ander tot last zijn...
vrijdag 19 februari 2010 om 18:40
quote:Lonkaa schreef op 19 februari 2010 @ 13:58:
Ik hou mijn katten nu binnen, tot we iets hebben bedacht... Wel sneu, ze zitten de hele dag te miauwen bij de deur. We gaan sowieso gaas zetten onder de corniferen tussen onze tuinen, want ze lopen linea recta door een gat in de corniferen naar de buuf. Verder laten we ze minder buiten lopen, maar als ik de zomer de deuren open staan... vrees ik er voor...arme poezenbeesten, ik vrees nl dat ze straks met een vreselijke buikpijn, hartstikke dood gaan, en dat komt dan omdat zij onverantwoordelijke baasjes "getroffen" hebben!!!
Ik hou mijn katten nu binnen, tot we iets hebben bedacht... Wel sneu, ze zitten de hele dag te miauwen bij de deur. We gaan sowieso gaas zetten onder de corniferen tussen onze tuinen, want ze lopen linea recta door een gat in de corniferen naar de buuf. Verder laten we ze minder buiten lopen, maar als ik de zomer de deuren open staan... vrees ik er voor...arme poezenbeesten, ik vrees nl dat ze straks met een vreselijke buikpijn, hartstikke dood gaan, en dat komt dan omdat zij onverantwoordelijke baasjes "getroffen" hebben!!!
zaterdag 20 februari 2010 om 13:34
Nog maar een keer dan, misschien dringt dan tot je door dat je nu nog de kans hebt om actie te ondernemen:quote:Ligeia wrote on 17 February 2010 @ 14:18:
[...]
Ook zonde van je kat als-ie om een schutting gevouwen wordt, omdat jij geen maatregelen wil treffen om de overlast te beperken...Enjoy your summer...
[...]
Ook zonde van je kat als-ie om een schutting gevouwen wordt, omdat jij geen maatregelen wil treffen om de overlast te beperken...Enjoy your summer...