Gezondheid alle pijlers

Meridol mondspoeling

19-02-2010 14:15 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo forumers,

Ik weet niet zeker of ik hier het merk mondspoeling mag noemen. Maar ik heb hier een vraag over.

Ongeveer een jaar gebuik ik na het tanden poetsen het mondwater van meridol. Na het spoelen had ik vaak blauwe sliertjes in mijn mond (blauw omdat het spoelmiddel ook blauw is). Ik dacht dat dat misschien overgebleven tandplak of iets dergelijks was. Wat nu met dit mondspoelmiddel toch opgespoord werd.

Maar nu heb ik toevallig op internet een bericht gelezen van iemand die ook zoiets had en waarvan zij dacht dat het sliertjes waren van de binnenkant van haar wang. Dat weefsel van de binnenkant van haar wang zeg maar loslaat door dat mondwater. Ik maak me nu wel een beetje zorgen en ik weet niet of dit mondspoelmiddel nu iets doet met het tandplak of dat het zo agressief is dat het het weefsel in je mond aantast.

Nu ben ik benieuwd of er misschien forummers zijn die ook meridol tandpasta en/of mondwater gebruiken en wat jullie ervaringen hiermee zijn? En of jullie misschien ook van deze sliertjes/draadjes krijgen na het spoelen? En wat jullie denken dat dit is?

Alvast erg bedankt voor jullie reacties,

P.s Ik ga binnenkort naar de tandarts dus dan vraag ik het ook nog een keer.
Dat is je wangslijmvlies, niks om je zorgen te maken Heb ik ook met poetsen.

Maar het spul dat jij noemt ken ik niet. Mag je dat wel zo lang gebruiken? Het spul waar ik mee spoel (tegen ontstekingen, heb een verstandskies die me wel eens plaagt) mag je maar 6 weken gebruiken.
Ja, dat vind ik echt.
Als ik het me goed herinner heb ik dat meridol spul wel eens geprobeerd, maar was niet blauw maar doorzichtig. Beviel niet, dus weggegooid, yep deze dus:

Deze bevalt wel: DuoDent Calendula en Aloe Vera

Ja, je kunt het gewoon krijgen bij elke drogist. Je hebt er geen recept voor nodig en je mag het dagelijks gebruiken. Maar wel 1x per dag en maximaal 30sec spoelen.

Groeit wangslijmvlies weer aan?
Ja schat, dat groeit weer aan Dat pakken ze ook bij je weg als je van iets verdacht word, kijk maar eens naar csi
Ja, dat vind ik echt.
haha ok, nou, misschien stap ik maar eens over op een ander merk. Maar het kan dus niet echt kwaad als ik het zo begrijp.
Ik heb er ook lst van. Maar dan met tandenpoetsen met Oral B pro expert.10 min na de tijd heb ik ook last van slierten in m'n mond. Tandarts zegt dat het geen kwaad kan.
Maar waarom zou je wangslijmvlies zomaar loslaten? Dat is toch wel gek?
Het gaat gewoon om een soort cellen dat snel loslaat, niks om je zorgen te maken. Echt, echt, echt niet.

En anders kun je nog altijd even googlen, er komt echt niks engs boven water wanneer je op wangslijmvlies googled.
Ja, dat vind ik echt.
Ik ben weer gerustgesteld Bedankt!
Er zijn berichten geweest dat mondspoelwaters kankerverwekkend kunnen zijn het kan het weefsel in de mond aantasten misschien kan je googelen. Om deze reden gebruik ik het alleen als er iets aan het onsteken is in mijn mond. Het bericht sprak niet over 1 merk maar over mondspoelwater in het algemeen.
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
Je hebt mondspoeling en mondspoeling.....

Mondwater ter verfrissing en extra werking na het tandenpoetsen, of mondspoeling ter voorkomen van en als behandeling bij ontstekingen. Die laatste mag je idd niet te lang achter elkaar gebruiken....
Als op google lysterine en cancer intoetst dan blijkt dat het alcohol percentage in mondspoelwater kankerverwekkend kan zijn van Weleda heb je er ook een maar ik weet niet of daar alcohol in zit. Is de ouderwetse Odol in een flesje wat je aan water moet toevoegen geen optie. Ik zou niet eens weten of die nog bestaat.
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven