Jongere vriend en de voordelen?

19-02-2010 14:39 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even n gezellig topicje over vrouwen met n jongere vriend, bij mij scheelt het maar 4 jaar, peanuts dus maar gewoon even nieuwsgierig waar jullie tegenaan lopen enzv.
nogmaals, leeftijd zegt niets maar je hebt van die dingen waar je misschien toch tegenaan loopt of anders tegenaan kijkt.
Er zijn hier al wat topics over volgens mij.

Maarreh, mijn vriend is 8 jaar jonger. Waar we tegenaan lopen heeft eigenlijk niets met zijn leeftijd of met ons leeftijdsverschil te maken, maar met dat we net samen wonen en elkaar op dat vlak erg goed leren kennen.

Waar lopen jullie tegen aan?
Alleen maar de voordelen? Euhm, denk eerlijk gezegd niet dat dat echt leeftijdsgebonden is.

Heb lange relatie gehad met iemand die 7 jaar jonger was. Qua uiterlijk viel het niet echt op, ze gaven mij jonger en hem ouder. En op het begin kon het eigenlijk ook niet op. Maar op de duur begonnen wij toch wel hele grote verschillen te merken in hoe ik dingen zag en in hoe hij dingen zag en onze toekomstplannen waren ook niet evenredig (lees: wilden niet hetzelfde op het zelfde moment)

Maar 4 jaar verschil is natuurlijk ook niet hetzelfde als 7 jaar verschil.

Heb geen spijt van die relatie op zich, maar zou er toch niet meer aan beginnen.
Om er nog even op door te gaan (lees nu je topic titel pas goed)...

De voordelen voor mij zijn dat hij lekker veel energie heeft, overal zin in heeft, nog van alles heeft te ontdekken en te leren over zichzelf en nog geen gezin wilt. Doordat ik erg jong in mijn hoofd ben kan ik bij hem lekker mezelf zijn. Maw hoef ik mij niet volwassener te gedragen als dat ik ben.
Ik kan me er op mijn leeftijd (23) niets bij voorstellen om een jongere vriend te hebben! Mijn vriend die even oud is af en toe zelfts nog een halve puber... laat staan een nog jongere vriend...

Wij hebben bij veel muziek en gebeurtenissen dezelfde herinneringen en dat creerd een band. We deden tegelijk examen, rijles en hadden dezelfde troubled toen we nog thuis woonden...

Heel ideaal! Een jongere vriend? Ik moet er niet aan denken!
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan!
Ik heb tot m'n 29e een 6 jaar jongere vriend gehad en toen ik over kinderen begon kreeg hij een paniekaanval .
Ik wil (nog) geen kinderen dus voor mij komt dat juist heel goed uit Nukje. Wat niet betekent dat hij geen kinderen wil, graag zelfs. Maar ik kan nu nog zeggen dat het verstandiger is om nog even te wachten.
Toen ik 23 was had ik een 4 jaar jongere vriend. Als we samen waren dan had ik daar niet zo'n last van maar in zijn vriendengroep was het soms wel even slikken. Vooral omdat zijn vrienden dan vaak ook weer jongere vriendinnen hadden en daar moest ik me echt wel een beetje op aanpassen. Ik was ook de enige die al een eigen huis had, iedereen die hij kende woonde nog bij de ouders, dus sommige vrienden dachten er een leuk feest-adres bij te hebben. En dat ik dan wel even wegging. Nou nee dus

Maar goed, dat ging met de jaren natuurlijk allemaal wel veel beter, maar uiteindelijk hebben we het toch niet samen gered. Ik denk dat dat meer lag aan mij en onze karakters dan aan het leeftijdsverschil.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik ben trouwens 33 en hij is 25...
Praten overleeftijdsverschil heeft naar mijn idee alleen zin wanneer je er ook bij zegt hoe oud jezelf bent...

7 jaar is erg veel als je onder de 20 bent maar wanneer je boven de 30 bent is het een ander verhaal...

En aangezien hier veel verschil in kleeftijd is tussen de dames...

kan ik niet gokken...
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan!
Voordelen kan ik er zo niet bij noemen, ik was verliefd en dat het wederzijds is is dan wel een voordeel. En dat je dan een leuke tijd samen hebt. Mijn ex was verder wel een serieuze jongen, en ik was heel lang een beetje een spring in het veld dus ik merkte niet zoveel van het leeftijdsverschil. Voordat we echt gingen nadenken over een gezin, was het eigenlijk wel over.
Stressed is just desserts spelled backwards
Vond het egostrelend een 9 jaar jongere vriend te hebben maar wat ik miste was o.a. het delen van herinneringen aan muziek die bijv. tijdens mijn middelbare schooltijd helemaal hot was, terwijl hij toen nog in de luiers voort kroop. :-)
@ Maleficent het komt bij ons wel een beetje overeen. Hij is ook best serieus en ik ben dat door mijn leeftijd ook wel een beetje. Ben nog steeds Spring In Het Veld en hij hopt gezellig met me mee.
Daar heb je volgens mij wel gelijk in diandiaantje.

Ik 30, hij 23

Bij ons matchte het qua karakter ook niet 100%, maar denk dat het toch ook wel misgelopen is wat de leeftijd betreft: ik wilde stilaan settelen, hij nog niet, ik wou niet meer jaren wachten met kinderen, hij wel ...

Ook had hij het moeilijker met sommige reacties van anderen dan ik.
Dames,

Ik ben zelf sinds kort in een relatie met een dame die 5 jaar ouder is als ik. Je ziet het verschil gelukkig niet omdat zei jong oogt en ik wat ouder oog. ik ben zelf 23 en zij 28 we hebben het geluk dat we alle bij dezelfde denkwijze hebben en toekomst plannen.

Maar helaas kunnen we niet altijd samen door een deur en zij is erg traditioneel maar toch ook weer erg vrij.

Het voordeel die ik zie is dat ik iemand heb gevonden met wie ik een normaal gesprek kan voeren zonder enig zins uitleg te geven over bepaalde onderwerpen. Het nadeel die ik heb gezien (van uit de mannen hoek) is omdat ik jonger ben verwacht zij naar mijn idee wel dat ik altijd ja en ame zeg.
Mijn partner is 6 jaar jonger , maar wij zijn beiden boven de 40.

Kinderen, honden en overige huisdieren bracht ik mee, dus was hij meteen voorzien. ( een soort 5 ineen vaatwastabletje )

Ook in onze omgeving is nimmer een rare opmerking gemaakt, het enige waar ik het in het begin wel over heb gehad is het feit dat ik met hem samen geen kinderen zijn kunnen krijgen en als hij een jongere partner zou hebben zou dit nog wel tot de mogelijkheden horen. Hier is bij hem geen moment twijfel gerezen. Liever met mij oud worden als eventueel nog nazaten krijgen. Hij heeft ze handen al vol aan deze 4 ........
Ik had vooral geen zin om nóg een keer die fase die de gemiddelde mid 20 man/jongen doorgaat mee te maken. Achteraf vond ik hem ook erg kinderlijk in zijn doen en laten. Maar niet iedereen is hetzelfde.

Voordelen? Hij was goed in bed, maar dat lag niet aan zijn leeftijd denk ik.
quote:Notebook schreef op 19 februari 2010 @ 14:55:

Vond het egostrelend een 9 jaar jongere vriend te hebben maar wat ik miste was o.a. het delen van herinneringen aan muziek die bijv. tijdens mijn middelbare schooltijd helemaal hot was, terwijl hij toen nog in de luiers voort kroop. :-)hij komt uit de US, dus kent sowieso de Dolly Dots en Doe Maar niet! Ohw nee dat was uit mijn zus haar "tijd"... Onze muziek smaak komt trouwens niet overeen. Hij hard rock, metal - ik Indie en house. Hij komt mij tegemoed in Snow Patrol en zuks...
Mijn vriend is 4 jaar jonger dan ik ben. Ik ben bijna 26, hij net 22. Ik moet zeggen, met de meeste jongens van zijn leeftijd zou ik geen relatie kunnen hebben, ik denk dat hij in dat opzicht relatief volwassen is. Maar natuurlijk merk je het in sommige dingen wel.
Manlief is ook bijna 4 jaar jonger; hij bijna 27 en ik ruim 30.

We zijn 6 1/2 jaar samen, wonen 5 jaar samen en afgelopen zomer getrouwd én sinds 3 maanden trotse ouders van een dochter! Ik moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk geen verschil merk...... maar als ik dan naar anderen van zijn leeftijd kijk...... zie ik dat verschil wél! Zelfs bij mn eigen broertje, die ongeveer even oud is als manlief! Ben blij dat we beiden dat verschil niet ervaren en dat we gelijk opgaan w.b. levensfase en ideeën daarover, anders was onze dochter er vast niet geweest. En dan was een jongere vent - met die rammelende eierstokken - weer niet zo fijn geweest.... En het verschil zit 'm wat mij betreft vooral in het feit dat ánderen er opmerkingen over maken, en dat deden ze niet bij eerdere vriendjes......die ouder waren......

En voordelen? Nee, kan ik zo niet verzinnen..... ben gewoon blij met hem, ongeacht z'n leeftijd!
Verschillen hebben niets met leeftijd te maken. (oké...als het verschil groter is dan ong. 15 jaar wordt weer anders, denk ik i.v.m. generatieverschil)

Je hebt er van 40....net kleine kinderen! (pff)
Ik heb altijd een oudere vriend gehad (hij was 5 jaar ouder) en merkte ik eigenlijk nooit wat van, hij gedroeg zich wat kinderlijker voor z'n leeftijd.

Nu heb ik een vriend die is 1,5 jaar jonger (niet zo heel veel verschil) maar ik heb wel even aan het idee moeten wennen. Duwde het op het begin ook een beetje weg omdat ik het idee wat raar vond (ik ben bijna 23 hij is 21) terwijl het verschil eigenlijk helemaal niet zo groot is (dus wat zeurde ik eigenlijk?)

Aangezien we nog maar kort samen zijn kan ik niet echt oordelen over voor en nadelen. Het enige wat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken is dat hij wat minder ervaren is op seksueel gebied maar daar heb ik dan totaal geen problemen mee... Ik kan onwijs met hem lachen, praten, hij is lief en respectvol tegen mij, wat wil je nog meer?
Ik 36.

Hij 26.

Merk echt geen donder van het leeftijdsverschil.

Ik ben altijd een spring in het veld geweest en hij is altijd al wat serieuzer geweest, die combinatie is heerlijk.

Meer energie, minder energie etc. heeft echt alles met persoonlijkheid te maken en niet met leeftijd is mijn bescheiden mening. Ik ken genoeg dames van 36 die iedere avond gevloerd op bed liggen en nergens zin in hebben en vrouwen van 40 die het energieniveau hebben van een hinde van 21. (Bij wijze van spreken)

Ik vind hem heerlijk omdat hij zo heerlijk is. Hij is grappig, ontzettend grappig, hij is lekker en ik vind hem zo sexy met zijn heerlijke jongemannen lijf.

Sinds tien dagen zijn we vader en moeder van een zoon... en zoon heeft straks een jonge vader en een oude moeder,

Kan ons het schelen, als we maar gelukkig zijn
DTEEZ!
Djoels, gefeliciteerd! Mijn 26-jarige man is inmiddels 3 maanden papa en is een geweldige vader, dus ik zeg: 26 jarige papa's (én partners) zijn helemaal goed! Geniet van jullie zoon!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven