wat moet ik hier nou mee...

19-02-2010 15:41 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
heyy viva forummers!

ik en mijn vriend zijn al ruim 3 jaar bij elkaar,

we vertrouwen elkaar en we hebben ook weinig onenigheid.. tuurlijk is er wel eens wat, maar geen grote ruzies of dingen..

voor zijn werk is hij doordeweeks van huis, hij slaapt in de buurt van zijn werk en in het weekend woont hij gewoon thuis,

nu is het zo dat ik de laatste tijd veel verhalen van hem hoorde over maatjes van hem die vreemdgaan en dingen die daar gebeuren, hij is het er zelf ook over eens dat dat niet kan enzo.. maar heb gisteren toch even in zijn inbox gekeken.. van zijn smsjes

ik weet dat het stom is maar ik kon het ook niet laten,

ik zag een berichtje waarin een mail adres stond enzo, ik dacht er niet echt wat achter want de naam van wie dat berichtje kwam was met de naamkarakters van zijn baas zegmaar...

net zoals bijvoorbeeld :

ldngevnde San.

dat zou dan leidinggevende sander kunnen zijn bijv. op zo`n manier stond dat nummer opgeslagen, maar ik vertrouwde het niet en nu ben ik er achter dat die naam niet zijn baas sander is maar sanne, een meisje uit de buurt van zijn werk..

ik heb hem hier gister mee geconfronteerd omdat ik er mee in mn maag zat dat ik iets wist van hem waarover ik twijfelde en omdat ik in zijn inbox heb gekeken zonder dat hij het wist...

ik zei niet meteen : wie is sanne ?

maar ik bracht het nogal rustig van wie is san, en hij zij oo ja dat is mn leidinggevende sander,,

terwijl ik al keiharde bewijzen had dat het om sanne ging.....

nu gaat het mij er niet eens vollop om dat hij contact heeft met n meisje, want iedereen kan bevriend zijn met iemand van het andere geslacht, zo`n zeur ben ik niet.. maar wat mij nogal dwars zit is de manier waarop,

waarom zo achterdochtig die naam opslaan ? en waarom er dan alsnog over `liegen`,,

wat vinden jullie hiervan..

sorry als het een beetje `n vaag verhaal is, ik moest echt even mijn ei kwijt, en ben maar aan een stuk raak mijn gedachtes gaan typen,

xx
Hoe ben je erachter gekomen dat het een meisje uit de buurt is?
Ben je vaker achterdochtig?

Dat hij alvast liegt om geen gedonder te krijgen of jou ongerust maken?

Altijd suf hoor, liegen, maar zou dat een optie zijn?
jullie vertrouwen elkaar maar toch check je zn smsjes.

En hoe ben je erachter gekomen dat dat nr van een Meisje is uit de buurt van zn werk, ken je haar?

Misschien sloeg hij die naam juist zo op omdat hij dit soort toestanden als nu wil voorkomen.
Ja, vraag ik me ook af.
Tja, wat moet je ermee.... heb je het idee dat ie vreemdgaat? Zo ja, dan is dit waarschijnlijk het begin van het einde. If not, kap met die shit en ga verder met jullie leven.
er is in het verleden iets gebeurd met een meisje dat hem leuk vond, ik ben niet snel jaloers maar wel als het op een manier gaat dat niet rechtstreeks is zegmaar..... op zo`n omleidende manier, hij weet ook dat ik soms contact heb met andere jongens, en ik heb ook jongens vrienden, hij weet dat ik daar ook mee sms enzo, ik ben daar heel open over, en vertel het hem ook gewoon,

ik weet niet wat het is...

ik check normaal zijn smsjes niet, maar ik had een raar voorgevoel ik weet niet waar het vandaan komt...

ik moet ook niet zo bezorgd zijn.. maar vind het wel lastig, het heeft twee kanten, ik wil m lekker laten gaan en vind het alleen maar leuk als hij een leuke vrienden / vriendinnengroep heeft, maar waarom dan liegen, waarom dan als ik hem confronteer met die naam toch een andere naam zeggen ?

ik vind dat geen zelfbescherming.. omdat we vaak open praten over dat soort dingen en we wel rechtstreeks zijn enzo naar elkaar toe...

ik weet dat dat meisje daar uit de buurt komt omdat hij me dat na die confrontatie heeft verteld, hij gaf ook aan dat het puur was om mij te beschermen, net alsof hij bang is om met meisjes om te gaan omdat ik denk dat hij dan vreemdgaat ofzo, toen ik dat tegen hem zij gaf hij ook aan dat het niet zo zat, en hij weet ook dat ik hem vertrouw... maar dan nog,... waarom zo`n omleiding en ophef over `gewoon`iemand die je hebt leren kennen.. dat snap ik niet
Erg slim is hij in elk geval niet. Dit is toch zoiets als je pincode opslaan onder de naam mvrw Pinmans.

Enfin, wat zei hij toen jij hem vroeg waarom hij zich zo gedraagt?
Zeg gewoon dat je weet dat 't Sanne is... je hebt toch al aangegeven dat je hebt gekeken... zeg dan ook alles! Wacht zijn reactie af en geef aan dat je het stiekeme gedoe niet wilt. Natuurlijk kun je bevriend zijn met het andere geslacht, ben daar dan gewoon eerlijk over.
ik weet zoiezo voor de volle 100% dat hij niet vreemdgaat... maar ik vind het geen lekker idee als hij veel smst en mail contact heeft met een meisje dat hij zegmaar `beschermd` door er niks over te zeggen ..
CML girl, ik heb het hem ook verteld, hem hem ermee geconfronteerd, en we hebben daarna een goed gesprek gehad samen, maar het zit me gwn niet echt lekker..
quote:pickwick86 schreef op 19 februari 2010 @ 15:50:

ik weet zoiezo voor de volle 100% dat hij niet vreemdgaat... maar ik vind het geen lekker idee als hij veel smst en mail contact heeft met een meisje dat hij zegmaar `beschermd` door er niks over te zeggen ..... voor de dag ermeer! en niet langer twijfelen. Een relatie is gebasseerd op vertrouwen, als jij dat nu even niet hebt, moet je het uitspreken.
als je voor de volle 100% weet dat hij niet vreemd gaat dan moet je niet moeilijk doen en er niet zon issue van maken.
quote:pickwick86 schreef op 19 februari 2010 @ 15:50:

ik weet zoiezo voor de volle 100% dat hij niet vreemdgaat...En hoe weet jij dat zo zeker?
quote:pickwick86 schreef op 19 februari 2010 @ 15:51:

CML girl, ik heb het hem ook verteld, hem hem ermee geconfronteerd, en we hebben daarna een goed gesprek gehad samen, maar het zit me gwn niet echt lekker..... geef gewoon aan dat je hierdoor niet lekker in je vel zit. Deze 'kleine' deukjes kunnen heel groot worden als je er nu niets aan doet.
quote:wuiles schreef op 19 februari 2010 @ 15:50:

Erg slim is hij in elk geval niet. Dit is toch zoiets als je pincode opslaan onder de naam mvrw Pinmans.

Enfin, wat zei hij toen jij hem vroeg waarom hij zich zo gedraagt?

hij zij dat hij mij wou beschermen, toen vroeg ik waarom hij dat op deze manier doet?, en dat ik het op deze manier geen beschermen vind.. ik heb gezegd dat ik beschermen vind dat je er gwn eerlijk over kunt praten, en niet eerst proberen mij te misleiden met het verhaal dat het nr. van je baas is....

hij gaf toen aan dat hij het wel snapte enzo... maarja....
Ik zou sowieso maar even over mijn relatie nadenken, als hij maar 2 dagen per week thuis slaapt.

Het is geen excuus natuurlijk, maar dit soort situaties maakt het wel makkelijker om vreemd te gaan en de verleiding wordt misschien ook groter?
Oei dat klinkt als een deukje in het vertrouwen, en het volgende probleem is dat je het deukje blijft zien tot je er wat aan doet.

Je hebt mijns inziens twee opties

1 Bewijs verzamelen en confronteren, en tot op de bodem uitzoeken.

2 Gesprek aangaan met vriend en je neerleggen bij zijn verklaring, maar wel uitleggen dat dit niet bevordelijk is voor de vertrouwens band

Off topic: eleonora je post hebben me door menig moeilijk moment heen gesleept dank daar voor.
Je zegt elkaar te vertrouwen, maar je leest wel in het geheim zijn smsjes. Je krijgt er een naar gevoel van als hij met een meisje smst, maar doet dit wel met jongens.

Tja, zo maak je het wel complex hoor. Beetje een vreemde weegschaal.

Ik denk trouwens niet dat je je veel beter zou voelen als hij openlijk met meisjes gaat zitten smsen. En zo zou je vriend er ook weleens over kunnen denken.
quote:Schravelvot schreef op 19 februari 2010 @ 15:52:

[...]

En hoe weet jij dat zo zeker?

mede doordat in het verleden toen we elkaar net kenden en ons gevoel voor elkaar begon te komen een meisje tijdens het uitgaan op zijn schoot ging zitten, terwijl hij wist dat dat meisje hem erg leuk vond.. ik wist dat ook... toen is hij helemaal overstuur geworden en weggelopen, z`n vrienden ( overigens ook mijn beste vrienden ) vertelden me zijn reactie en hij heeft zich lang rot gevoeld terwijl ik zoiets had van ja,... we hebben niks,, dr is niks gebeurd.. dus wat ... :P

maar dat soort kleine dingen, ik weet ook wel dat lieve woorden niet altijd wat zeggen, maar ik vertrouw hem gwn qua vreemdgaan !

ken hem al een aantal jaar..
quote:MMP schreef op 19 februari 2010 @ 15:55:

Ik zou sowieso maar even over mijn relatie nadenken, als hij maar 2 dagen per week thuis slaapt.

Het is geen excuus natuurlijk, maar dit soort situaties maakt het wel makkelijker om vreemd te gaan en de verleiding wordt misschien ook groter?ik snap je helemaal, maar het werk / woonverkeer is gewoon niet te doen, en tja ieder zijn beroep en zijn vak toch daar heb ik vrede mee, ik weet toch dat het niet voor altijd zo is met de afstand van werken en wonen..
Ach mosterd
quote:pickwick86 schreef op 19 februari 2010 @ 15:56:

[...]

maar ik vertrouw hem gwn qua vreemdgaan !

ken hem al een aantal jaar..

Nah, ben je klaar toch?

Niks aan de hand.

Zeg hem dat je weet dat het om een meisje gaat en dat hij er niet om hoeft te liegen voor jou.
@TO

Ieder zijn keuze natuurlijk, als jullie er beide geen problemen mee hebben is het natuurlijk ook geen probleem.

Verder zou ik een goed gesprek met hem aangaan over die meid, is denk ik de enige oplossing.
Ja maar ja, hij vond dat meisje destijds niet leuk neem ik aan en hij had prille gevoelens voor jou, was dan neem ik aan bang dat jij een verkeerd beeld zou krijgen. Vast heel lief en aardig enzo, maar ik zie niet helemaal in waarom dat een garantie is dat hij nooit zo vreemdgaan. Maar goed, ik wil je niet de put in praten, volg alleen je redenering niet zo.

Ben het verder vooral eens met de opmerking over de weegschaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven