hoe hoog is jullie hypotheekrente?

15-11-2007 21:49 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ook ik ben maar eens gaan praten met een hypotheekadviseur en het viel me op dat de rente die hij (vd Postbank) noemde vrij hoog was vergeleken met wat ik van anderen had gehoord; namelijk 5% voor 5 jaar vast.

Nu kunnen daar misschien wel een aantal variabelen in meespelen maar ik ben even nieuwsgierig: hoe hoog is de rente die jullie betalen en voor hoe lang staat die vast?

Manu
@Noa: 3,2% ? Well done! Waar heb je die afgesloten en met welke secundaire voorwaarden?
quote:sarah2ndlife schreef op 16 november 2007 @ 10:38:

[quote]moppetoet schreef op 15 november 2007 @ 22:25:

4,5 %, 20 jaar vast, aflossingsvrij + de mogelijkheid om uit "eigen middelen" boetevrij af te lossen. Geen verplichte levensverzekering.

Shoppen is lonend !!! En onderhandelen over "secundaire voorwaarden". Soms kun je beter voor 0,1% hogere rente gaan als de voorwaarden beter zijn.[/quote]

Zo das une goeie , bij wie heb je deze afgesloten, vooral die levensverzekering scheelt veel.

Rabobank.

Maar ik heb dus ook geen "hoge" hypotheek, het hypotheekbedrag is ongeveer 45% van de WOZ-waarde van het huis, dus de bank loopt geen enkel risico. Plus inbreng eigen spaargeld + opbrengst vorige huis (prijsverhoging in de afgelopen 15 jaar, zeg maar 300 %). Vorig jaar de hypotheek afgesloten, op een superlaag moment.
5 voor 27 jaar vast, deel aflossingsvrij.

wij hebben wel verplichte levensverzekeringen er aan gekoppeld, en een NHG, overigens hebben wij ING, abn waar we voor heen zaten had dezelfde voor waardes maar dan met een rente van 5.25, verder shoppen hadden we geen tijd meer voor.
quote:manuela schreef op 16 november 2007 @ 21:07:

@Noa: 3,2% ? Well done! Waar heb je die afgesloten en met welke secundaire voorwaarden?Bij Argenta. Een kennis van mij heeft alles geregeld zo'n 2 jr. geleden. Dit is uiteraard met NHG en er zitten geen rare voorwaarden aan.
Cum non tum age
3,6% en 3,7% voor 5 en 7 jr rente vast

1 deel loopt dit jaar af, dus dat word denk ik een hoop meer betalen
...
Jeetje Marcaro dat wordt zeker veel meer betalen....

Ik heb 4,5, 10 jaar vast, nu nog 7 jaar.
2007 topic.......nah
We hebben een deel 4,8% voor 30 jaar vast (waar nu zo'n 3 jaar van om zijn) en een deel 4,1% voor 30 jaar vast.
...
Oh 2007.. Das wel heel oud ja...
quote:zusenzo schreef op 19 februari 2010 @ 10:43:

2007 topic.......nahPff, haha, zie ik nu ook pas....
Heb mijn reactie ook maar even weggehaald . 2007 zeg, pffff.
Sta je met je goede gedrag DJT

Marielle, dat is wel een leuke deal btw.
Marcaro, hoe krijg jij het voorelkaar om een topic van 2007 naar boven te krijgen????
Das een beste deal, maar we betalen ons nog steeds scheel hoor! K.U.T. Levensverzekeringen en dergelijke! Daarentegen wonen we wel weer mooi!
Wij hebben eind vorig jaar onze hypotheek overgesloten van Postbank naar de Rabo. Bij Postbank betaalden we 3,9% voor 5 jaar vast, maar dat liep dus af, de nieuwe offerte was schikbarend hoog,dus zijn we rond gaan shoppen, uiteindelijk zijn we bij de Rabo terecht gekomen 5,1% voor 10 jaar vast.

Let op dat veel banken 2 rentetarieven hanteren, nl. voor nieuwe klanten (lagere rente) en bestaande klanten (hogere rente). Als dan je rentevaste periode afloopt krijg je een hoger rentepercentage aangeboden. Ze gaan er vanuit dat veel mensen toch niet gaan oversluiten omdat je dan weer extra kosten kwijt bent (notaris-&taxatiekosten). In ons geval loonde het wel om over te sluiten.

Ga als je bij de Postbank/ING zit ruim voordat je rentevaste periode afloopt rondshoppen want je kunt je hypotheek niet tegen een kortere periode dan 1 jaar vastzetten, en je hebt een opzegtermijn van 1 maand. in ons geval heeft oversluiten dus toch nog boeterente gekost en dat is zonde van het geld.
Wij hebben een gedeelte aflossingsvrij (nemen dat er nog bij als we meer gaan verdienen) en het grootste gedeelte (80%) is spaarhypotheek. De rente is 6,4% geloof ik en hij staat voor 20 jaar vast.

Het valt me wel op dat heel veel mensen een aflossingsvrije hypotheek hebben.
Ik betaal 3,75% voor een aflossingsvrije hypotheek, 15 jaar rentevast.
5.6% met NHG 20 jr vast. (Afgesloten in okt. 2008 net voor de crisis.)
5,1% voor 10 jaar vast bij de rabo. Afgesloten eind dec. 2009.
Wat heeft het nou voor zin om dit te gaan zitten vergelijken. Ik heb een hogere rente dan mensen die een jaar eerder hebben gekocht, ivm de crisis. Maar mn huis was wel goedkoper dan voor de crisis.

En je kan er bar weinig aan doen, het is take it or leave it qua rente.
6,4% 10 jaar vast.

Loopt dit jaar gelukkig af.

Aflossingsvrije hypotheek zonder verzekeringen.

Zal niet meer zo lang vast zetten en zal ook zeker niet meer bij de Rabobank een hypotheek nemen.

Overigens: als je veel rente betaalt, krijg je ook veel terug!

Da's het enige positieve.
5,2 voor 30 jr

Rabo

deel aflossings vrij
4,85% tien jaar vast (onder nhg), net vorige week getekend. Deel aflossingsvrij, deel banksparen. Ben wel tevreden, heb ook vooral goed onderhandeld over de secundaire voorwaarden zoals de verhuisregeling e.d. En onderhandeld dat we geen verplichte verzekering erbij hoefde te nemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven