FRSSWND

04-01-2010 14:06 2608 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, kom er nú maar uit!

Link naar het oude topic.

Is het een jongen of een meisje?

Totaal aantal stemmen: 36

Jongen (17%)
Meisje (28%)
Geen idee (6%)
Ik doe niet mee, want polls zijn voor babybrabbelaars (50%)
Het lijkt me leuk om op Moshje te passen .

Geheugen pillen, ze zijn er vast. Wie weet zijn het wel bepaalde vitaminen die je tekort komt? Ik ga erop googlen, het intrigeert me!
Vitamine B12 tekort lees ik....
Ja zoiets hoop ik dus, want ik vind het echt niet normaal zo erg als het nu ineens is. En er is verder niks waar ik extra druk ofzo mee ben, ik krijg juist eindelijk weer eens wat slaap. En daarom vind ik het ook zo irritant dat Sjaak net doet alsof het mijn eigen schuld is, want als dat zo was dan zou ik altijd al zo vergeetachtig geweest zijn, en dat is echt niet zo.

En nu zal ik erover ophouden, sorry hoor .
Oh echt, waar?
Hmm, maar ik lees nu dat vit. B12 in zuivel en vis zit, en ik drink echt heel veel melk en eet minstens een keer per week vis (en vaak vaker). Maar goed, ik ga het toch onthouden.
Oh ik zou ophouden hè?
Hoe erg is het met mij gesteld als ik moet lachen om Gordon .
Doe ik vanavond ook steeds, misschien heb jij ook een vit. B12 tekort?
Pebb, lekker Moshje bij Morrie laten brengen door Pebblo.

Voor jou lekker omdat je kan werken en zeker weet dat Pebblo dan ook even iets voor zichzelf kan doen en hij vindt Morrie vast een goed idee toch?
Ja hoor, ik heb net nog een pak melk gehaald bij de Ap. Had vanochtend geconstateerd dat de melk op was, daar de hele dag de tijd voor gehad en het meermalen verzonnen, met als resultaat: een o jee ervaring toen BNJMN net ging gillen . En 's avonds krijgt hij geen melk, maar morgenochtend om 6.00 AM ben ik vast makkelijker .
Oh ja, dat is mij ook weleens gebeurd, en ik woon recht tegenover een AH die van 8 tot 22 uur open is. Maar dat is niet vergeetachtig, maar gewoon uitstel-achtig .

Ik weet al wat het is: ik forum teveel. Dus ben er weer snel vandoor!
Ik moest ook lachen om Gordon, bij die jongen die zo'n rare houding had maar al bij Mensendieck geweest was. Gordon: O, waren ze dicht dan.

Heel flauw, maar ik moest lachen.
He gelukkig, ik was al bang dat ik nu verstoten zou worden uit de groep . Ik lach echt bijna nooit hardop als ik tv kijk, maar nu dus wel .
Ik vind Gordon echt een kwal, maar soms zo grappig.

Hij praat echt heel veel poep, om het zo te zeggen, maar toch zitten er dan soms ineens hele rake opmerkingen tussen, of hele goede grappen.
Ik vind Gordon niet echt een kwal, wel vaak te flauw, maar vaak ook wel erg grappig door die flauwigheid.
LLL, ik liet je berichtje even aan mijn moeder lezen (ook psycholoog) en vroeg haar wat zij dacht over je vergeetachtigheid. Zij dacht hetzelfde als ik: misschien doe je veel dingen op de (semi)automatische piloot en ben je met je gedachten elders, dan vergeet je soms dingen. Zeker als je het druk hebt (en dat is met een gezin met 3 kinderen eigenlijk altijd, toch?). Dus al je probeert meer bewust te leven, meer in het nu dan kan dat helpen. Bijvoorbeeld heel bewust denken aan dingen 'ik leg mijn sleutels neer in de keuken' en dat desnoods hardop zeggen.

Ben je niet veel bezig in je hoofd met 'je weet wel'?

Volgens mijn moeder is er waarschijnlijk niets mis met je geheugen maar het kan natuurlijk nooit kwaad om er met je huisarts over te praten. Zaken uitsluiten werkt tenslotte ook geruststellend.
Nu naar bed en lekker Xfactor kijken. Ik heb het opgenomen en ben benieuwd waarom jullie om Gordon moesten lachen en of ik ook ga lachen.
Lief Nathje, dat je mijn berichtje aan je moeder hebt laten lezen. Ik stond er gisteravond ook nog over na te denken (tijdens het strijken, altijd goed om na te denken ). Het zijn inderdaad allemaal handelingen die niet afgemaakt worden. Ik blijf het gek vinden dat het ineens zo veel erger lijkt te zijn geworden, maar misschien is het ook gewoon toeval dat er in een week dan drie van die rare dingen gebeuren. Maar het beangstigt me wel, als ik denk aan die verhalen van mensen die hun baby in de auto vergeten, word ik helemaal naar. Ik vond dat altijd zo moeilijk om voor te stellen, hoe je dat overkomt, maar nu begrijp ik wel hoe dat kan gebeuren. Hoe iets gewoon echt volledig uit je hoofd kan verdwijnen. Echt heel naar vind ik dat.

Bewuster leven klinkt logisch, ik ga eens kijken of ik er iets mee kan. Ik doe ook altijd zeven dingen tegelijk, zou vast schelen als ik daarmee ophoud.
Eens met Nath, het is waarschijnlijk -deels- een kwestie van focussen. Ik merk dat ik zelf onder de douche al takenlijstjes aan het maken was toen ik nog in A'dam aan het werk was. Continu maar van alles in je kop en intussen vergeten om schone handdoek klaar te leggen omdat ik al bij volgende programma onderdeel was zeg maar. Iets meer hier en nu kan wellicht helpen. En ik vind het zo schattig dat je een kookwekker zet, maar waarom blijf je niet in de keuken zo lang je aan het koken bent? Rijst duurt toch maar 10 minuten? Of is dat te simpel.

Ben verder benieuwd wat ons te wachten staat de komende maanden. Een heel verkiezingscircus en ik houd mijn hart vast. Had het met Linoleum er over vanochtend: soms is het makkelijker om echt alleen maar een paar grote partijen te hebben zoals in Amerika. Je bent voor de 1 of voor de ander, want hoe gaat het ooit lukken om een kabinet te formeren met ongetwijfeld een heel groot PVV en verder allemaal clubjes met hun eigen belangen?
Ja te simpel . Ik dacht dat Poppetje honger had, maar bedacht me nádat ik de rijst had opgezet dat ze gewoon moe was. Dus dan gaat er in mijn hoofd: 'ik leg haar eerst even in bed en dan zet ik daarna de wekker om de rijst niet te vergeten'. Dus loop met haar naar boven, kom weer beneden, Dim vraagt mijn aandacht *poef* weg rijst. Maar je hebt gelijk hoor, ik moet gewoon eerst het een afmaken en dan pas aan het volgende beginnen. Maar met drie van die kleine draken is dat echt lastig soms.

Ik ben ook heel benieuwd hoe het verder gaat in DH, ik vind het zo'n stom iets dat al die kabinetten maar steeds vallen de laatste jaren. Ik weet nog dat toen ik op de middelbare school zat het kabinet viel, nou dat was echt iets vreselijk bijzonders, dat gebeurde nooit! En nu krijg je natuurlijk dat PVV-geleuter, gaat maanden duren om een nieuwe regering te formeren en ik heb nou niet echt heel veel vertrouwen erin dat die wel gewoon vier jaar op z'n plek blijft.
lilalore wijzigde dit bericht op 20-02-2010 08:59
Reden: niet dat maar die
% gewijzigd
Ja, jij hebt natuurlijk wel jongere kinderen vlak op elkaar. Ik kan de oudsten wat meer opdrachten geven, door dat delegeren lijkt het waarschijnlijk of ik minder vergeetachtig ben, zij hebben nl. nog wel frisse moed en jonge hersens. Verdeel en heers .

Neen, nog even serieus; het is ook echt vervelend, want uiteindelijk wordt je ook onzeker omdat er inderdaad ook dingen echt mis kunnen lopen. Vijftig euro kwijt is naar, maar je huis in de fik, yegh neen. Hoop dat je snel wat meer rust in je hoofd hebt.
Lilalore, ik las toevallig mee over je vergeetachtigheid. Herkenbaar hoor, het overkomt mij altijd als ik te veel dingen tegelijkertijd doe. Wat mij dan helpt is inderdaad heel erg te focussen. In het geval van de rijst dus of te wachten totdat de rijst klaar is of eerst met kind(eren) bemoeien, maar dan wél de rijst van het vuur halen. Als ik hem laat staan vergeet ik het ook gegarandeerd namelijk (ik ken mezelf vrij goed ). Ik denk verder dat het gewoon een kwestie van drukte is en een overlopend hoofd: veel dingen achter elkaar vergeten is voor mij altijd even een sein om (voor zover mogelijk) pas op de plaats te maken.

En nu ik hier toch ben wil ik ook Pebbles nog even sterkte wensen. Ik vind je verhaal niet zo positief klinken en dan met name omdat de narigheid die je met je man beschrijft al lang lijkt te duren en er niet echt verbetering in lijkt te zitten. Lijkt me ook lastig voor jou, om de boel nu draaiende te houden, als moeder van een jonge baby.

En Wind, ik las je verhaal en ik denk dat je de enige juiste beslissing in deze hebt genomen. Borstvoeding is goed, maar als je de hele situatie in ogenschouw neemt (jezelf en je gezin), dan is iedereen volgens mij beter af met je beslissing om te stoppen. En dat is veel meer winst dan doorploeteren met borstvoeding en alle ellende van dien.
Pebblo heeft een afspraak voor mij gemaakt met de buurvrouwen voor een verlate kraamvisite woensdag. Hij gaat dus werken en ik blijf thuis.

Ga morgen, of vanavond, even met hem besrpeken wat hij wi;l. Ik heb het idee dat hij liever op de zaak is dan een dag thuis met Moshje. Dus dan kunnen we, tot Moshje groter is, een ander schema bedenken. Bijvoorbeeld op maandag alleen hoognodige (internetbestellingen) en al zo veel als mogelijk op zaterdag voorbereiden (dan hebben we tenslotte ook hulp). Dinsdag samenwerken en kinderen bij schoonouders. Woensdag Pebblo werken en ik thuis, en donderdag en vrijdag met Moshje naar de zaak en dat hij dan op 15 uur naar huis gaat. En dan werkt Pebblo uiteraard ook op zaterdag.

Maar wel een heel lief aanbod Morrie, ik zal het in ieder geval overbrengen. Maar Pebblo kennende zal hij het niet snel aannemen.

Ik vergeet veel op werk omdat ik dingen tegelijk doe, vaak denk "oh, dat moet ook nog!" en dan niet afmaak waar ik mee bezig ben om het volgende alweer te doen en te vergeten waar ik uiteindelijk mee nezig was en dat dan dus weer vergeet af te maken. Ik let er nu ook op. Schrijg dingen die me te binnen schieten op en doe ze als ik klaar ben met waar ik mee bezig ben.

Pebblo moest zijn koorts opnemen en heeft in ieder geval 's avonds een temperatuur van 38-38,2. Er is dus ook wel iets fysieks aan de hand. Soms ben ik ineens bang dat hij iets ernstigs onde de leden heeft en ongeneeslijk ziek blijkt ofzo maar die gedachten druk ik snel weg.

Hij wordt ook getest op o.a.B12 tekort, komt in zijn familie voor en geeft meer klachten dan vergeetachtigheid. Kun je je goed ellendig door voelen.

En hij is meer aan het praten. Valt niet mee voor een binnenvetter maar hij merkt nu dat hij zich er echt beter door voelt. Hij was van de week met de ene helft van ons vriendenduo naar concertgebouw A'dam en heeft met hem gepraat (die jongen heeft burn-out gehad). En met de andere helft van dat duo gaat hij vanavond eten. Dat is zijn beste vriend, ze maken zich momenteel allebei zorgen om elkaar.

En hij was bij zijn osteopaat, met die man heeft hij een goede klik en praat tijdens de behandeling ook heel veel. Pebblo vindt hem een soort psycholoog en hij voelt zich er erg prettig bij (ondanks dat zijn hoofdpijn niet minder wordt, maar goed).

Ik doe ook veel met jullie adviezen. Nadat Nath van de week zie dat ik niet voor Pebblo moet bedenken wat goed voor hem is, maar hij zelf bijvoorbeeld. En wat Lien zei, dat hij zich ook moet realiseren wat hij wél heeft.

En ik merk wel verbetering, Pebblo ziet in ieder geval in dat er iets moet veranderen. Dat hij dit niet nog heel lang volhoudt zo. En dat is al heel wat.

Moshje slaapt in de box, ga snel even douchen!
En ik zie heel veel fouten maar ga ze niet verbeteren. Verhaal is duidelijk, toch?
Ohja, ik moet echt heel erg vaak lachen om Gordon. Niets om je voor te schamen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven