elke avond in slaap op de bank, dit is toch niet normaal

19-02-2010 21:15 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Effe klachen over mijn man hoor, hij valt sinds een paar weken/maanden elke avond in slaap op de bank en ligt dan in coma ......... lekker gezellig hoor gggggrrrrrr.

Als ik ons zoontje naar bed heb gebracht om 19.30 dan doe ik meestal een wasje opvouwen ofzo en als ik dan weer beneden kom ligt meneer alweer te pitten.

Is het een ouwe mannenkwaal misschien hahahahah mijn vader deed dat ook altijd en als je dan tegen hem aan duwde en er wat van zei dan zei hij ik slaap niet hoor jajajajajajajaja geloof je het zelf.

In de zomer heeft hij het niet zo erg dan zitten we vaak nog lekker in de tuin of is hij gras nog even aan het maaien.

Ik trap hem altijd van de bank af als ik naar bed ga en dan komt hij mee naar boven maar hij is dan wel altijd om tussen 4.30 en 5.30 weer wakker en gaat dan naar beneden.

Dus het is niet zo gek dat hij sávonds weer moe is als je zo vroeg opstaat.

Ik ben een avondmens en hij een ochtendmens.

Wie heeft ook z'n wederhelft en heb je er iets aan kunnen veranderen?
Als je man hard heeft gewerkt de hele dag is het toch niet zo vreemd dat hij 's avonds moe is en in slaap valt? Ik zou er niet zo'n probleem van maken. En als je het echt heel erg vindt, vraag je hem om na het journaal even een half uurtje in bed te gaan liggen en maak je hem daarna wakker. Valt toch wel op te lossen dit?

En ik ben het met courage eens dat je niet heel liefdevol over hem praat. Zit de relatie verder wel goed?
Mijn moeder doet dat al jaren. Zitten mijn ouders samen tv te kijken, kan mijn pa alles gaan uitleggen omdat ze de helft gemist heeft.

Wat een onzin dat je dan maar naar je bed zou moeten. Lekker toch, zo bankhangen voor de tv.
Liever elitair dan een pauper!
gewoon de kachel uitzetten als je naar bed gaat
Mijn man, of eigenlijk ik dus, heeft hetzelfde probleem. Het bleek uiteindelijk een lichamelijk probleem (hij viel ook op zijn werk en verjaardagen enzo in slaap) en daar heeft hij nu wat voor maar valt nog steeds heel vaak 's avonds in slaap. En ik ben er in de loop van tijd gewoon allergisch voor geworden, terwijl hij nu echt zijn best doet. Moedeloos word ik ervan. Maar goed het is nu eenmaal zo, hij doet zijn best en ik doe mijn best om me er niet meer druk om te maken.

Ik wou ook even waarschuwen dat als iemand vaak moe is, snurkt en dat ook zijn adem dan vaak stokt en vaak in slaap valt op ongelegen momenten. Dat die persoon er dan goed aan doet om dat aan te geven bij de huisarts.
Je man zal er wel aan toe zijn als hij zo vroeg opstaat.

Hier heb ik er een die weinig slaap nodig heeft, maar wel ook ongeveer rond die tijd op staat. Die gaat 's avonds rustig nog staan te klussen of bij iemand op visite.

Hij is overigens 42 jaar.

In de zomer zijn we allemaal wat actiever, da's logisch.

Denk dat je het moet accepteren, optie van loedoe vind ik ook wel wat.
quote:kusunum schreef op 19 februari 2010 @ 21:29:

Het lullige is ook dat je dan de halve avond een film of serie zit te kijken die hij graag wilde zien, en aan het einde zit hij te snurken Dan had je dus ook gewoon die andere film kunnen kijken die je zelf zo graag had willen zien. Pffff.Ja is lullig als je dan commentaren hebt zitten te geven over een docu ofzo en later ontdekt dat hij ligt te maffen en niks heeft meegekregen. Maar het is soms ook handig want als hij ergens opzapt waar ik geen zin in heb, denk ik och ik houd me even stil en na 10 minuten kan ik ongemerkt wegzappen.
Wat is de norm en wat is normaal?

14 jaar geleden lag ik onder gtst te slapen op de bank,ik was vanaf het moment dat ik opstond tot ik naar bed ging dood moe,ik werkte hele dagen had de zorg voor 2 kids en ik bleek ziek te zijn, mijn bijschildklieren werkten te hard,dus als ik de kans kreeg sliep ik, het heeft me 2 zware operatie's gekost om er van af te zijn, nu ben ik ook de hele dag dood moe omdat mijn schildklier te snel werkt,ik heb mindering van medicatie gekregen,misschien moet je eens kijken naar de inspanningen je man heeft op een dag,misschien is het gewoon te zwaar voor hem,en moeten jullie gewoon optijd naar bed en daar regelmaat in houden, tenminste je man dan, maar voor het zelfde heeft hij net als ik problemen met zijn schildklier,ik slik trouwens sinds kort vitamine b elke dag in de hoop dat de vermoeidheid weg gaat.
Dit vind ik eigenlijk de enige slechte eigenschap van mannen.: irritante slaapgewoonten. Slapen op de bank en/of luidruchtig slapen.
quote:Elskefiederelske schreef op 19 februari 2010 @ 21:20:

Ik zou me er werkelijk dood aan ergeren (of is het aan irriteren?)

"je ergens aan ergeren" is taalkundig juister maar ik pleit toch voor het toestaan van "je ergens aan irriteren" in de Ned. taal, omdat dit woord de juiste gevoelswaarde bezit.

Als mensen het nu maar lang genoeg fout doen dan zal men het toch moeten accepteren uiteindelijk.
Waar is TO? In slaap gevallen?
Ik slaap ook regelmatig op de bank savonds

Ik heb een zeer drukke baan van 40-50 uur per week, sport bijna elke dag en sta om 6.30 op. (man staat om 7.45 op)

Boodschappen doen, eten koken, huishoudelijke klusjes doen we samen.

Met dit programma ploffen we samen rond half negen savonds op de bank met laptop en tv.

Dat is voor mij het eerste rustmoment van de dag.

Vaak dommel ik om een uur of 10 weg om rond 11 uur weer wakker te worden.

Dan kijken nog wat actualiteiten, kletsen wat of doen een spelletje.

Tussen 12 en 1 gaan we naar bed.

Ik vind het wel lekker, ff wegdommelen en blijkbaar heb ik het nodig met zo'n druk programma.

Man vindt het wel eens ongezellig, maar kan dan ook ongestoord zappen of laptoppen, dus heel erg vindt hij het niet.

Ik snurk trouwens niet!

Als we visite hebben of ergens zijn heb ik er trouwens totaal geen last van.

Het is denk ik, als ik in de ruststand kom, (lig altijd horizontaal op de bank) dan vallen de prikkels van buitenaf weg en ben ik ook weg. (tv vind ik nl niet zo boeiend)
quote:teckel schreef op 19 februari 2010 @ 21:15:

Ik trap hem altijd van de bank af als ik naar bed ga

Charming.

Ik hoop dat je dat niet letterlijk doet, dat trappen.

Lijkt de killing voor je relatie.
TO hoe laat komt je man thuis van werk? Mss kan hij voor het eten een dutje doen? En eet je iets later.
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva-Sanoma is beneden elk peil.

,
\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Hier precies hetzelfde en het maakt me zó kwaad!

Werkelijk élke avond hetzelfde liedje. Dan denk ik: het is een gewoonte.

Ga dan eerder naar bed!

Nee, meneer gaat dan pas tegen 2 uur naar bed terwijl hij om 6 uur op moet. 'Ik heb maar vier uurtjes slaap nodig', zegt hij trots tegen anderen. Jaja. En dat uurtje daar, en nog een uurtje later op de avond dan?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Maar serieus, kan iemand me nou uitleggen wat het probleem precies is?

Als je man in slaap valt tijdens het eten, wanneer er gasten zijn, tijdens de seks, tijdens het wandelen, of wat dan ook, dan snap ik dat er een probleem is.

Maar als die na een lange dag op de bank in slaap valt, wtf is dan het probleem? Laat hem gewoon lekker uitrusten.

En als je zin heb in gezelligheid, dan blijf je aan de eettafel zitten en ga je bijvoorbeeld een gezelschapsspel doen ofzo. Je hoeft toch niet per se te gaan bankhangen voor gezelligheid. Als die dan in slaap valt, dan kan je eens richting de huisarts gaan (of aan andere mensen vragen of je niet gewoon altijd hele saaie verhalen vertelt. )
Liever elitair dan een pauper!
Snap het probleem ook niet zo eerlijk gezegd. Val zelf de laatste tijd ook weleens in slaap op de bank omdat ik momenteel erg moe ben, is bij je man wellicht ook het geval. Laat hem gewoon even lekker uitrusten. En wat aangegeven is als je gezelligheid wilt dan tv uit en ga wat anders doen.
Misschien ben je slaapverwekkend gezelschap?

Wat is de oorzaak of reden van zijn dutjes? Misschien kunnen jullie daar eens beginnen...
Mijn vriend doet dit ook. Wij wonen niet samen trouwens, het is ook nog maar kort aan maar hij vertelde dus dat hij vaak na het eten even op de bank in slaap valt bij zijn moeder. Die is alleen, dus hij eet daar door de week vaak (tsja moederskindje )

Ik kan me er niet druk om maken.

Zou me wel druk maken als ie niks in huis zou doen als je wel samenwoonde en dan wel laat op bed ging s avonds ofzo.

Maar die zorgen heb ik dus niet

En gelukkig ik weet dat hij zijn huishouden wel netjes doet en hij is ook zorgzaam naar mij toe verder.

Maar snap best dat het vervelend kan zijn.

Als iemand de hele dag door in slaap valt kan er idd sprake zijn van een ziekte. Of dat ze s nachts last hebben van apneu (dat de ademhaling regelmatig even stopt) zodat diegene overdag doodmoe is. Wat logisch is natuurlijk.

Maar over het algemeen is dit wel een mannenkwaaltje ja.
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva-Sanoma is beneden elk peil.

,
\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Dat is toch te gek voor woorden Courage, dat je dan heel stil gaat doen omdat meneer een tukkie doet op de bank?

Ik loop gewoon door huis heen, de tv blijft even hard aanstaan.

Ik vind het ook niet altijd even leuk, maar ach, wat ik wel jammer vind dat als ik hem eens wakker maak dat ie dan niet gelijk meegaat naar bed. Nee, dan nog ff peukie roken, hond uitlaten en dan gaat hij dus weer tv kijken. En dat moet ie niet doen. Want dan staat alles dus nog aan en ik vind het gewoon zonde van de centen.

In het weekend is ie zijn bed niet uit te branden. Behalve dit weekend want nu wil ik uitslapen. Ik heb het tot kwart over 9 gered...
Maar wat is er mis met tv uit doen en iets anders te gaan doen, ga gezelschapsspel spelen, boek lezen, bij vrienden langs, muziek luisteren etc. Als je er moeite mee hebt dan heb je zelf toch ook een aandeel erin door de tv aan te laten staan, je kan zelf ook actie ondernemen door andere activiteiten te ondernemen.
Het is een patroon wat zo gegroeid is en dat moet doorbroken worden. Als de meneer in kwestie tenminste ook vindt dat er een probleem is.

Misschien helpt het als er door TO over gesproken wordt met hem. Dat ze een paar suggesties aandraagt bijvoorbeeld en hem duidelijk maakt dat het voor haar een echt, concreet 'ding' is.

Als ze van elkaar houden denk ik niet dat het onoverkomelijk hoeft te zijn en zeker als je er samen iets mee doet moet dat kunnen lukken.

Aardig zijn, duidelijk maken dat je er iets mee wil, omdat dat belangrijk is voor het samen/samen gevoel, hopelijk maakt dat indruk.

Boos worden, van de bank schoppen, je ergeren, dat maakt het allemaal alleen maar moeilijker om nog op een normale manier tot een oplossing te komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven