krolse kitten

22-02-2010 10:08 28 berichten
mijn kitten van ongeveer 6 maanden is dus naar mijn idee krols. (joepie...)

ik weet haar exacte geboortedatum niet, maar ze zal nu rond de 6,5 maand zijn. theoretisch wordt een kat krols tussen 6-9 maanden dus is het niet onmogelijk.

ik vind haar alleen nog zo klein (ze is rond de 2 kilo) dus vraag me toch een beetje af of het helemaal normaal is...
Alle reacties Link kopieren
bel de dierenarts
Mijn kater weegt ook nog geen twee kilo en die is al 3 jaar, wel een uk is het hoor.

Ik zou haar maar snel laten helpen, zo duur is dat toch niet als ze nog zo licht is?
Het is heel normaal hoor, wel wordt (volgens google) afgeraden om haar nu al zwanger te laten worden, dit kan het beste pas bij 1 tot anderhalf jaar.

Mijn dieranarts adviseerde om onze poes direct na de eerste krolsheid te laten ' helpen' als we geen nestjes wilde.

Waarom precies weet ik niet meer, maar het zal vast in het belang van de poes geweest zijn

Ik zou jullie poes dus toch maar laten helpen na deze periode,

al is het maar omdat het best zielig is voor poes om te willen paren maar niet naar buiten te mogen...
ook lullig trouwens dat je er geen geld voor hebt... wat nou als je kat niet geholpen moest worden, maar echt ziek was?
telkens poes krols laten worden is niet echt leuk voor poes. Mijn poes had er echt last van, en werd steeds vervelender als ze krols was. Plus het kost enorm energie van het beestje, en ze viel echt behoorlijk af. Ten slotte is het ook niet goed voor de baarmoeder geloof ik.
Ja is normaal. Mijn kat was zwanger met 6 maanden (dit was voordat ze bij mij kwam wonen).

Ze is gevonden op straat, hoogzwanger, sterk vermagerd. Ze hebben de kittens moeten aborteren want dat had poes nooit kunnen overleven. Wel een happy end, al 14 jaar woont ze bij mij..

Sorry voor dit zielige verhaal maar wil maar zeggen: totdat ze geholpen is Binnenhouden!
Waarom heb je dan een kat? Als je geen geld hebt om haar te verzorgen?
Als je nu geen geld hebt om haar te laten helpen, haal dan de poezenpil. Haar haar krolsheid uit laten zitten is hartstikke zielig en ze kunnen er 'raar' van in de kop worden.

En sparen voor eventuele dierenartskosten, maak een potje zodat als er wat gebeurt, je je kat in ieder geval medisch kan laten behandelen. Bepaalde spoedingrepen zijn nog veel duurder dan een sterilisatie.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Ja, gebruik de poezenpil!

Als een kat nog niet uitgegroeid is is zwanger worden absoluut niet goed, zeker niet als ze ook nog eens te klein zijn. Het is overigens wel een normale leeftijd voor een poes om voor het eerst krols te worden.

Een operatie kan bij katten trouwens pas na 1 jaar, uit mijn hoofd. Het langdurig gebruik van de kattenpil word afgeraden ivm de kans op kanker dus ga wel sparen voor die operatie.

Het is trouwens theoretisch mogelijk om je kat op te sluiten tot de krolse periode voorbij is maar als ze krols zijn willen ze niets liever dan naar buiten, en daar zijn ze dan ook heel goed in. Dus haal even die pil. Zo duur is die trouwens niet.
Flink gaan sparen inderdaad, als het beestje een beetje pech heeft in haar leven dan kan het snel een aardige duit kosten. Onze kat (Muis genaamd) is inmiddels een diamanten kat als je kijkt naar wat hij ons inmiddels gekost heeft en maandelijks kost aan speciaal voer en medicijnen. Maar het is het allemaal waard hoor! Niet aan beesten beginnen als je het niet kunt betalen.
de poezenpil is alleen niet echt een aanrader. Is zwaar kankerverwekkend, tenzij je het idd even als nood oplossing gebruikt!
ik heb mn hele leven al katten om me heen en dus ook genoeg krolse katten gezien, dus weet echt wel wat ik doe.bovendien wil ik absoluut geen nestje.. en haar tig x krols laten worden vind ik ook een beetje zielig. nogmaals ze is er alleen vrij vroeg bij....
quote:zusenzo schreef op 22 februari 2010 @ 10:18:

Mijn kater weegt ook nog geen twee kilo en die is al 3 jaar, wel een uk is het hoor.

Ik zou haar maar snel laten helpen, zo duur is dat toch niet als ze nog zo licht is?Prijs is niet afhankelijk van t gewicht volgens mij hoor! Maar t verschilt wel per dierenarts/gemeente dus even rondbellen kan zeker lonen. Sommige dierenartsen hebben n regeling dat je bedragen in termijnen kunt betalen. Maar anders nu idd binnenhouden en druk gaan sparen, want tis voor poes best sneu om krols te zijn.
Nog 1 keer over dat binnenhouden: Je denkt dat je je kat kent. Je kent z'n gewoontes, weet hoe die zich gedraagt, weet hoe je je kat moet benaderen etc....totdat je kat krols word. Dan is jouw vertrouwde beestje een wild dier die je eigenlijk niet meer onder controle hebt. 1 klein kiertje, 1 onbewaakt ogenblik, 1 raampje even op en weg is je kat. En die komt pas terug als ze, meerdere malen, gepaard heeft. Dus pas op.
Mijn beide katten (poes en kater) zijn beide voor de leeftijd van 6 maanden geholpen. De twee van mijn broer net zo. Wordt tegenwoordig dus al zeer snel gedaan! Nut van het 1 keer krols laten worden zie ik niet en mijn dierenarts ook niet.
domme vraag maar kan je de poezenpil alleen bij de dierenarts krijgen? en moet je dan op consult??
quote:Missphoebe schreef op 23 februari 2010 @ 09:52:

domme vraag maar kan je de poezenpil alleen bij de dierenarts krijgen? en moet je dan op consult??zoals je al eerder hebt kunnen lezen is de poezenpil niet bevorderlijk voor de gezondheid. Gewoon na deze krolse periode laten steriliseren.
quote:Estra01 schreef op 23 februari 2010 @ 09:27:

Mijn beide katten (poes en kater) zijn beide voor de leeftijd van 6 maanden geholpen. De twee van mijn broer net zo. Wordt tegenwoordig dus al zeer snel gedaan! Nut van het 1 keer krols laten worden zie ik niet en mijn dierenarts ook niet.Mijn katten ook ja, ik wilde niet wachten omdat ik ook een kater en een poes heb, dus heb ik ze na 6 1/2 maand laten castreren. De dieenarts raadde dat zelf aan in plaats van het gebruik van de pil, omdat dat niet altijd even goed schijnt te zijn voor poezen.
ik heb net gelezen dat de poezenpil voor langdurig gebruik niet goed is voor de gezondheid, tijdelijk gebruik is niet gevaarlijk.

de poezenprikpil is wel gevaarlijk... maar de gewone niet
Wat is dan precies je vraag? Ik zie nergens een concrete vraag staan.

Edit: Je bedoelt die over de poezenpil? Ja die haal je bij de dierenarts. Hangt van de dierenarts af of je op consult moet. Wel aan te raden, de pil is niet zonder gevolgen en een onderzoek van de poes is wel gewenst als je medicatie wilt gaan geven.

Waarom bel je de dierenarts niet gewoon even? Of ben je bang dat dat ook al geld kost?

oh that purrrrrrrrrfect feeling
quote:Missphoebe schreef op 23 februari 2010 @ 09:52:

domme vraag maar kan je de poezenpil alleen bij de dierenarts krijgen? en moet je dan op consult??

Ja.

Nee.
quote:Missphoebe schreef op 23 februari 2010 @ 10:54:

ik heb net gelezen dat de poezenpil voor langdurig gebruik niet goed is voor de gezondheid, tijdelijk gebruik is niet gevaarlijk.

mijn vriend en ik vinden haar voor een operatie echt nog te klein en we sparen er nog even voor.. (hadden we eerder kunnen doen maar ik had verwacht dat ze pas rond de 9 maanden krols zou worden, ze is er vroeg bij...)

met alle respect maar heeft iemand een antwoord op mijn vraag?? Ze is er echt niet vroeg bij hoor, 6 maanden is een normale leeftijd om vruchtbaar te zijn. Een sterilisatie kost ongeveer 100 euro, als je nog 3 maanden nodig hebt om te sparen, ben ik heel bang voor de tijd dat het diertje misschien wel ziek wordt en een dierenarts en medicijnen nodig heeft. Waarom verzeker je je kat niet bij Dier en Zorg? Dan betaal je 19 % van de rekening zelf en je krijgt 50 % korting op de sterilisatierekening. Is ze wel ontwormd en heeft ze de inentingen gehad ( zeker de eerste inentingen zijn erg belangrijk)?
quote:Poezewoes schreef op 23 februari 2010 @ 11:34:

Wat is dan precies je vraag? Ik zie nergens een concrete vraag staan.

Edit: Je bedoelt die over de poezenpil? Ja die haal je bij de dierenarts. Hangt van de dierenarts af of je op consult moet. Wel aan te raden, de pil is niet zonder gevolgen en een onderzoek van de poes is wel gewenst als je medicatie wilt gaan geven.

Waarom bel je de dierenarts niet gewoon even? Of ben je bang dat dat ook al geld kost?

schrijf ik chinees?? mijn vraag was of je op consult moet.

en waar slaat je laatste reactie op? heb allang gebeld....
Ehmmm...... vind je dit nodig, zo te reageren op mensen die je proberen te helpen?

Ook al is het iets wat jij niet wil horen.

Als je geen geld hebt voor een consult, dan had je niet aan huisdieren moeten beginnen.

En ja ik vind het ook belachelijk duur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven