Jordanie
donderdag 21 januari 2010 om 20:13
Ben net terug uit Petra, volgende info, vlucht BRU naar Aqaba 150 euro, terug vanaf sharm el sheik 100 euro. taxi aqaba airport stad 10 jida. (10 euro) hotel aqaba 1 nacht 2 pers. 45 euro of jida. bus naar wadi mosa (petra) 4 jida of euro PP. hotel wadi mosa 23 euro p.nacht 2 pers. entree Petra 33 euro 1 dag pp. taxi wadi mosa grens Israel 30 jida .geen uitreiskosten jordanie.(per 1-01-2010) , taxi door elait grens taba 50 shekel is 12.50 euro. (normaat 70 shekel) uitreiskosten israel 100 shekel=25 euro!!. Alleen sinai only visum nodig omdat we niet naar overige gebied in egypte reizen, dit is gratis Anders kost het 80 shekel!!,voor groter visum (IS NIET VERKRIJGBAAR AAN DE GRENS, EERST IN ELAIT BIJ EGYPTISCH CONSULAAT HALEN, Anders kom je vanuit de sinai Egypte niet in, als je heen vanuit Nuweba (en je hebt een groot visum en terug via Israel moet je een nieuw betaald visum kopen als je NIET in de sinai blijft. ) dan nog 10 euro in reis kosten Egypte. (alleen te betalen als je vanuit Israel komt. ) taxi Taba Dahab 200 pond = 28 euro. Al met al een betere constructie dan met de boot.
donderdag 28 januari 2010 om 14:18
Wij proberen momenteel uit twee reizen Jordanië te kiezen. De ene heeft een excursie Woestijnkastelen vanuit Amman inclusief. De ander heeft hiervoor in de plaats een extra overnachting in het Dana NP (die door de eerste compleet overgeslagen wordt). Wie heeft (een van) beide uitstapjes gedaan en kan ons een tip geven?
donderdag 28 januari 2010 om 16:04
vrijdag 29 januari 2010 om 12:36
Ik ben in Dana geweest; eerst met een busje zover mogelijk het nationale park in, daar op een bergtop bij een soort kampement in tenten geslapen (houd er rekening mee dat het heel koud kan worden 's nachts! ik was er in april) en daarna een lange wandeling van een dag over de bergen, met een schitterend uitzicht en prachtige natuur. Heel veel bloemen, en een goede gids die daar heel veel van af wist (en ons en passent ook nog de verschillende drachten van zo'n doek om je hoofd liet zien). Ik had me er niet zoveel van voorgesteld omdat ik er eigenlijk ook nog nooit van gehoord had, maar het was echt een van de mooiste dagen van de reis! Als je dus de kans hebt om naar Dana te gaan zou ik dat zeker doen!
dinsdag 23 februari 2010 om 21:48
woensdag 24 februari 2010 om 09:43
Ik vertrek zondag met een vriendin naar Jordanië. Wij gaan wel met een georganiseerd reis. Meer omdat we allebei veel stress en gedoe hebben op ons werk, en dan een weekje hersenloos achter een tourguide aansjokken wel even lekker is voor de verandering.
(Zie alleen dat het weer wat minder is volgende week...)
(Zie alleen dat het weer wat minder is volgende week...)
donderdag 25 februari 2010 om 14:36
Charlotte, ik ga met NRV Holidays.
Tot nu toe ben ik hartstikke tevreden over hun dienstverlening. De reis was op aanvraag en er moest nog best het een en ander geregeld worden om het pakket helemaal rond te krijgen (andere vluchten, extra transfers etc.)
Heb altijd snel en netjes reacties gekregen op mijn emails en telefoontjes.
Als ik terug ben kom ik inderdaad wel even vertellen hoe het was.
Verder worden er nog best een aantal pakket reizen naar Jordanië aangeboden (Kras, Mambo, Fox, Isropa, Shoestring, Rosetta...)
Tot nu toe ben ik hartstikke tevreden over hun dienstverlening. De reis was op aanvraag en er moest nog best het een en ander geregeld worden om het pakket helemaal rond te krijgen (andere vluchten, extra transfers etc.)
Heb altijd snel en netjes reacties gekregen op mijn emails en telefoontjes.
Als ik terug ben kom ik inderdaad wel even vertellen hoe het was.
Verder worden er nog best een aantal pakket reizen naar Jordanië aangeboden (Kras, Mambo, Fox, Isropa, Shoestring, Rosetta...)
donderdag 25 februari 2010 om 14:52
vrijdag 26 februari 2010 om 09:05
Bij NRV kost het ongeveer 130 euro extra als je boekt op basis van 1 persoon.
Ik heb gekeken naar welk reisprogramma mij het meeste aansprak. Sommige programma's leken mij veels te gehaast, of juist weer te veel tijd op 1 plek.
Bij Kras kun je wel een dag naar Damascus, maar daar ben ik afgelopen jaar al een keertje met m'n man heen geweest (ook een dagtocht) en hij raadde het af. Was zonde om dat allemaal in 1 dag te doen, daar moest je volgens hem echt de tijd voor nemen. Daarnaast waren we best veel tijd (en geld) kwijt bij de grensovergang.
(Maar het is zeker wel de moeite waard om te zien!)
Nog 1 dagje werken en dan is het tijd om in te gaan pakken!!!
Ik heb gekeken naar welk reisprogramma mij het meeste aansprak. Sommige programma's leken mij veels te gehaast, of juist weer te veel tijd op 1 plek.
Bij Kras kun je wel een dag naar Damascus, maar daar ben ik afgelopen jaar al een keertje met m'n man heen geweest (ook een dagtocht) en hij raadde het af. Was zonde om dat allemaal in 1 dag te doen, daar moest je volgens hem echt de tijd voor nemen. Daarnaast waren we best veel tijd (en geld) kwijt bij de grensovergang.
(Maar het is zeker wel de moeite waard om te zien!)
Nog 1 dagje werken en dan is het tijd om in te gaan pakken!!!
vrijdag 26 februari 2010 om 10:26
Wij hebben ook in november 2007 alleen een ticket geboekt en een auto. Superrelaxed! De wegen zijn heel toegankelijk en heldere aanduidingen langs de wegen. We hebben 2 weken van alles gezien wat hoer ook al eerder is beschreven en tegelijkertijd de relax-momenten ingebouwd bij bvb Aqaba (idd, té toeristisch maar oké, het was lekker warm) en aan de dode zee 2 nachten decadent gedaan in het Marriott. Dat was zéker de moeite waard!!
Ik had het niet willen missen en raad het iedereen aan!
Ik had het niet willen missen en raad het iedereen aan!
zondag 28 februari 2010 om 17:51
quote:xCharlotte schreef op 25 februari 2010 @ 14:13:
Ik wil daar heel graag a.s. zomer heen, maar wel met een georganiseerde reis. Het lijkt mij echt prachtig!
Biebeltje, met welke organisatie ga jij? En laat je even weten hoe het was? Veel plezier! Waarom in de zomer? Zit je daar qua vakantie aanvast? Anders zou echt mijn tip zijn het voor of najaar te kiezen. En een reis met een thema is ook leuk. Djoser biedt naast de normale reizen ook een wandelreis aan in Jordanie. SNP overigens ook!
Ik wil daar heel graag a.s. zomer heen, maar wel met een georganiseerde reis. Het lijkt mij echt prachtig!
Biebeltje, met welke organisatie ga jij? En laat je even weten hoe het was? Veel plezier! Waarom in de zomer? Zit je daar qua vakantie aanvast? Anders zou echt mijn tip zijn het voor of najaar te kiezen. En een reis met een thema is ook leuk. Djoser biedt naast de normale reizen ook een wandelreis aan in Jordanie. SNP overigens ook!
dinsdag 9 maart 2010 om 13:12
Ben weer terug! (helaas)
Hadden heel veel problemen om er te komen. Zouden zondagavond aankomen, kwamen nu pas op dinsdagavond aan en de koffers zelfs pas op donderdag laat in de middag!
(Lag trouwens niet aan de reisorganisatie maar aan de verschillende luchtvaartmaatschappijen).
Heb ontzettend genoten.
Hadden een hele gave gids.
Hele leuke groep (inderdaad, zoek iets met een klein groepje. Wij waren met 14 en was helemaal leuk!)
Zou zo weer teruggaan.
Hadden heel veel problemen om er te komen. Zouden zondagavond aankomen, kwamen nu pas op dinsdagavond aan en de koffers zelfs pas op donderdag laat in de middag!
(Lag trouwens niet aan de reisorganisatie maar aan de verschillende luchtvaartmaatschappijen).
Heb ontzettend genoten.
Hadden een hele gave gids.
Hele leuke groep (inderdaad, zoek iets met een klein groepje. Wij waren met 14 en was helemaal leuk!)
Zou zo weer teruggaan.
dinsdag 6 april 2010 om 22:01