omgangsregeling

21-02-2010 21:51 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

ik ben nieuw hier en ik hoop wat advies te krijgen.

Ik ben sinds een klein jaar gescheiden en we hebben een omangsregeling voor onze kinderen. Om het weekend, iedere woensdag tot donderdag en de helft van de vakanties.

Op zich liep dit allemaal prima.

Nu is er 2 weken geleden iets vervelends gebeurd toen de kinderen bij hun vaderwaren. Onze oudste (beginnende puber) had toestemming aan vader gevraagd om ergens te blijven en hij heeft deze gekregen. Bij thuiskomst bleek dat vader de dag ervoor gezegd had dat hij meteen na afloop naar huis moest komen. Vader was heel erg boos toen hij thuis kwam. Waar hij het lef vandaan haalde om ondanks de afspraak toch te bellen...... Hierna heeft hij hem op de grond gegooid, een appelmoespot naar zijn hoofd gegooid en in zijn gezicht gespuugd gepaard met gevloek en getier. De 2 andere kinderen waren hier getuige van. De middelste is 1 jaar jonger en de jongste 6.

Het is nu zo dat de kinderen niet meer naar vader willen, ze voelen zi niet veilig. Helaas is dit niet een éénmalig incident, maar is het tijdens ons huwelijk vaker voorgekomen. Voora naar mij toe, verbaal ook naar de kinderen.

Ik heb adviescontact gehad met het amk en die gaven aan dat ik in gesprek moest met vader. Aangeven dat het onacceptabel gedrag is en dat hij hulp moet zoeken. Tot die tijd hetadvies om de kinderen niet te laten gaan als zij dat zelf aangaven.

Ik heb het altijd heel belangrijk gevonden dat er een goed contact was. Veel stimuleren en positief zijn over vader. Hij houdt echt veel van ze en mist ze ook. Het leek er even op dat hij zijn foute gedrag inzag. Helaas beroept hij zich nu op het ouderschapsplan en wil hij dat ik de kinderen de halve vakantie breng. Er is nog geen hulptraject gestart. Op mijn voorstel om met een derde om de tafel te gaan heb ik geen reactie gehad.

Het is zo moeilijk. Aan de ene kant wil ik heel graag dat de omgangsregeling weer goed op poten komt, aan de andere kant moeten de kinderen zich veilig voelen en daadwerkelijk ook veilig zijn. Daarbij ook dat ze zelf niet willen. Ik heb wel bij ze aangegeven dat ik er alles aan wil doen om het contact beter te krijgen en dat het belangrijk is dat ze vader regelmatig zien. Daarnaast moet ik ook hun gevoel serieus nemen.

De oudsten geven aan dat ze er nu voor weg kunnen lopen. Toen wij nog niet gescheiden waren kon dit niet.

Pff, hoe ga ik hiermee om? Wat kan en moet ik doen.

Ik heb zelf contact met maatschappelijk werk, maar het duurt vaak lang voor je een vervolgafspraak kan maken.

Ik wil het graag goed doen, maar ik weet het even niet.

Alvast bedankt.
Eens met Poezewoes. Ik denk dat het op dit moment belangrijk is om zo veel mogelijk informatie te vergaren over manieren waarop je de kinderen kunt beschermen: hulpverlening, school, advocaat, politie, huisarts, psycholoog (voor jou).

De bewijslast dat je ex gewelddadig is tegen de kinderen, ligt bij jou. Een advocaat kan je daar meer over vertellen. Aangifte is in ieder geval zeer belangrijk. Vraag ook of je nog aangifte kan doen van het geweld tegen jou, als je dat niet al gedaan hebt (meldingen van toen kunnen je zaak ook versterken). Getuigeverklaringen, e-mails/voicemailberichten/sms'jes van je ex met bedreigingen, een verklaring van de huisarts, evt. verklaringen van de twee oudste kinderen (???).

Een punt dat tegen je gaat spelen, is dat je al die jaren hebt toegestemd in gedeelde zorg. Daarmee heb je laten zien dat je wel degelijk vertrouwen hebt in de vader. Het is nu dus zaak te laten zien waarom je dit vertrouwen nu niet meer hebt: hij was vroeger gewelddadig tegen jou maar heeft nooit fysiek geweld gebruikt tegen de kinderen - jij wilt dat ze een goede band met vader opbouwen - nu is vader gewelddadig tegen de kinderen geworden - band met vader blijft belangrijk maar veiligheid is belangrijker. Het is belangrijk die redenering goed op een rijtje te zetten en te oefenen, zodat je op hulpverleners, advocaat, rechter enz. duidelijk overkomt.

Kan het zijn dat je het gebeurde wat bagatelliseert tegenover anderen? Dat kan de reden zijn waarom het AMK niet direct heeft ingegrepen. Je noemt het in je OP "iets vervelends": dat vind ik een behoorlijke understatement.
Ga in therapie!
Normaal gesproken ben ik de eerste die zegt dat vaders en moeders gelijke rechten moeten hebben op omgang met hun kinderen.

Maar hier is sprake van fysiek geweld!!!

Ik zie niet in hoe een rechter kinderen zou kunnen dwingen om naar een ouder te gaan die hen op die manier behandelt.

De vader kan zijn emoties niet beheersen en is een heel slecht voorbeeld voor de kinderen.

Wie weet wat hij hen in een woedebui kan aandoen. Ze zijn er gewoon niet veilig, noch psychisch nog fysiek.

Dat is volgens mij toch een reden om alleen onder toezicht contact te hebben.

Ik zou zelf geen seconde meer rust hebben als mijn kinderen bij iemand zijn die fysiek geweld tegen hen gebruikt.

Sterkte!
quote:wil6 schreef op 22 februari 2010 @ 09:44:

Ik baal er zo van dat vader niet inziet dat de volgende stap aan hem is. Ik wil me graag inzetten om de fragiele band die ze nog hebben op te bouwen en te verbeteren. Misschien ben ik mosterd maar ik wil hier even op reageren. Het is niet jouw taak om de band met hun vader op te bouwen en te verbeteren. Dat is de taak van de vader. En met spugen en gooien met potten appelmoes ben je dan echt even het spoor bijster. Daar mag in mijn ogen best een consequentie (lees het niet zien van kinderen) tegenover staan. Hij moet maar eens even beseffen hoe hij zich tov zijn kinderen gedraagt en dat hij de enige is die een band op kan gaan bouwen. Maw ophouden met mauwen en slachtoffertje van jou te spelen. Het ligt allemaal bij hem hoor. En ik zou mijn kinderen zeker niet laten gaan.
Ik zou het advies van AMK even aanhouden mbt bezoekjes.

Zie dat poezewoes en dubiotje heel goed advies geven.
Ik heb vanmorgen contact gehad met het amk voor een vervolgadvies.

Hun advies is om weer ee gesprek met vader aan te gaan. Hierin aan te geven dat hij hulp zou zoeken en vragen hoe dat er nu voor staat Tevens aangeven dat ik al een paar keer heb voorgesteld om met een derde om de tafel te gaan en dat dat nu het belangrijkste is.

Pas als dit gebeurd is kunnen we kijken hoe de omgangsregeling eventueel opgepakt kan worden. Nu in ieder geval nog niet.

Mocht hij hier niet mee acoord gaan dan is de enige optie een advocaat inschakelen en hem op die manier dwingen hulp te gaan zoeken.

Ik wil dit zo, ik kan het zo, maar ik zie er wel tegenop.

Belachelijk eigenlijk dat het zweet je al uit kan breken bij de gedachte dat je een gesprek aan moet gaan. Maar ja, dat is niet voor niks.

De gebeurtenissen baggatiliseren is iets wat ik altijd gedaan heb. Niemand wist wat er precies bij ons speelde. Altijd een hand boven zijn hoofd gehouden. Waarom?? Als je het weet mag je het zeggen. Misschien angst, schaamte (dit laat je je toch niet overkomen). Dus nee, nooit aangifte of melding gedaan.

Huisarts is wel op de hoogte, maar die is niet de aangewezen persoon in deze kwestie. Huisarts mag zelf zijn kinderen niet zien en is niet objectief genoeg. Slecht van hem, maar daar kan ik niks aan veranderen. Ik heb een andere huisarts hier geprobeerd, maar alles zit vol??

Het punt dat ik niet eerder in heb gegrepen is iets dat mij wakker heeft gehouden. Waarschijnlijk zelfde verhaal, angst, schaamte. Mijn psycholoog zei destijds, je kan gaan wroten over het hoe en waarom, maar daar bereik je niks mee. Je moet het nu doen.

Bedankt voor jullie heldere en fijne reacties.

O ja ik heb zelf bureau jeugdzorg gebeld en het hele verhaal daar gedaan. Hun antwoord was dat zij mij daar niet verder mee konden helpen. Ze zijn er voor opvoedkudige vragen!!!???

Ik moest maar maatschappelijk werk opnieuw bellen, als ik of vader een opvoedvraag had kon ik altijd terug bellen.
anoniem_101228 wijzigde dit bericht op 22-02-2010 12:26
Reden: spelfouten
% gewijzigd
Bureau Jeugdzorg is niet happig op bemiddelingen bij omgang. Maar als jij het binnen brengt als: ik wil weten hoe ik mijn kinderen hierin het beste kan begeleiden, en ik wil dat mijn kinderen contact hebben met een professional die hier zonder partij te zijn met hun over kan praten, zullen ze je wel moeten helpen.

Dat je meerdere keren bij het amk bent geweest en je ex hulp hebt aangeboden, spreekt in je voordeel. Heb je daar bewijs van? Biedt hem de mogelijkheid van hulp aan middels email, zodat je aan kan tonen dat jij je best hebt gedaan.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Het ouderschapsplan en daarmee ook de omgangsregeling is er voor de kinderen, niet voor de ouders. Wat de kinderen willen moet hierin leading zijn.
Hoi Poezewoes,

mijn gesprekken met het amk staan geregistreerd onder mijn naam als adviesgesprekken.

De communicatie met mijn ex ging over het algemeen per mail, dus dat staat op papier.
quote:Dani71 schreef op 22 februari 2010 @ 13:14:

Het ouderschapsplan en daarmee ook de omgangsregeling is er voor de kinderen, niet voor de ouders. Wat de kinderen willen moet hierin leading zijn.Niet helemaal waar: het belang van de kinderen moet voorop staan. Kinderen kunnen niet altijd inschatten wat in hun belang is (en lijden bovendien vaak onder een loyaliteitsconflict). Het is dus aan volwassenen (ouders of zo nodig de rechter) om te bepalen wat in hun belang is.
Ga in therapie!
Wat vreemd dat Bureau Jeugdzorg je wegstuurt! Ik dacht dat zij er ook waren om kinderen te beschermen tegen ongezonde of gevaarlijke situaties. Enfin, ik denk dat het advies van AMK goed is: je ex nog één kans geven om er gezamenlijk uit te komen en anders naar de rechter. Heb je al bedacht wat je doet als hij deze week de kinderen wil meenemen?
anoniem_13400 wijzigde dit bericht op 22-02-2010 14:37
Reden: quote verwijderd
% gewijzigd
Ga in therapie!
Kun je bij maatschappelijk werk het probleem met je huisarts aankaarten? Misschien kunnen zij je helpen bij een andere huisarts terecht te kunnen.

Het is helemaal niet gek dat het zweet je uitbreekt bij het idee de confrontatie aan te moeten gaan. Je hebt een agressieve ex met wie jij een geschiedenis van geweld hebt en moet hem nu een boodschap gaan brengen die hij niet wil horen. Is het geweld tijdens je huwelijk ernstig geweest?

Jammer dat je psycholoog destijds niet heeft geprobeerd de angel te vinden waardoor jij het geweld hebt geaccepteerd. Natuurlijk moet je naar de toekomst kijken, maar aangezien jij doormoet met je ex vanwege de kinderen is het nogal relevant dat jij leert hoe jouw gedrags- en gedachtenpatroon werkt ten opzichte van hem.

Misschien herken je iets in het topic Ongelijkwaardige relaties. Zaken die je in zulke relaties vaak terug ziet komen zijn: gewend zijn veel verantwoordelijkheid op je te nemen (ook die van de partner), compromisgericht zijn, conflicten uit de weg gaan, geloven dat je de macht hebt je man te veranderen, lief gevonden willen worden, een ideaalplaatje nastreven van een gezin, de ogen sluiten voor de mindere kanten van de man (of zelfs geweld), steeds beter je best gaan doen als hij steeds minder goed zijn best doet, enz.

Een aantal van die zaken kan je nu weer in de weg gaan zitten. Je zult nu de confrontatie aan moeten gaan, de verantwoordelijkheid voor een oplossing bij hem moeten leggen, de hoop op een compromis opgeven als hij daar niet aan meewerkt, accepteren dat jij hem niet kan veranderen, alert zijn op geweld enz.

Als jij bang bent voor een man die gewelddadig is, hoef je je daar niet voor te schamen. Als je geweld hebt ondergaan, is dat ook niets om je voor te schamen. Het is iets waar de dader zich voor zou moeten schamen - en die doet dat vaak niet (echt). Het gaat nu om je kinderen, dus je zult die schaamte moeten overwinnen. Voor hun veiligheid. Ik ben ervan overtuigd dat je dat kan en zal doen. Je hebt veel meer kracht en moed in je dan je zelf denkt
Ga in therapie!
Hoi daar, even kort, de pc wordt veroverd door de kids haha.

Het geweld bij ons hoe was dat??

Dat blijft moeilijk om dat uit te spreken. Als je het er niet over hebt is het er niet..............................

Altijd weer de vraag of ik niet overdrijf. Het is niet zo dat het dagelijks voorkwam. Soms om de paar weken, maar ook 'goede' periodes ertussen van meer dan een half jaar.

Altijd de vraag in mijn hoofd, is dit wel mishandeling?

Maar als ik er nu goed over nadenk, ja dat was het zeker. Iemand van de trap af trappen of bij de keel pakken, slaan enz.

Als een ander me dit zou vertellen, zou ik zeggen waar zit je verstand? Dit is absoluut mishandeling of het nou 1 x per jaar is of iedere dag het mag niet.

Ik ga nu een mail opstellen naar mijn ex. Telefonisch is misschien handiger, maar ik weet niet of ik dan overal een weerwoord op heb.

Mocht hij echt erbij blijven dat hij wil dat de kinderen woensdag komen dan ga ik een dagje op stap.
Hardstikke goed Wil! Ik vind het juist een goed idee om het over de mail te zeggen anders heb je toch kans dat je aan de telefoon alsnog toegeeft. Het lijkt me een goed idee om sowieso maatregelen te treffen voor woensdag, inderdaag op stap gaan of zorgen dat er iemand bij je thuis is. Veel sterkte alvast.

Oja, en wat je natuurlijk eigenlijk allang weet: dat is inderdaad mishandeling!
Het is zoals het is
Dat was wel zeker mishandeling, en niet incidenteel maar het was al een patroon geworden. Zat er ook een opgaande lijn in qua ernst?

Dat idee hebben dat je overdrijft... dat heeft elke mishandelde vrouw. Het is eerder een teken dat je wel mishandeld bent dan niet, zou ik bijna zeggen. Lees maar eens op dat topic, elke vrouw die er komt meeschrijven bagatelliseert wat er gebeurt.

Ik denk dat dat komt doordat het lichamelijk geweld altijd gepaard gaat met psychisch geweld. Daardoor kun je niet meer helder nadenken en ga je steeds meer de denkwijze van de mishandelaar volgen. En die vindt dat het wel meevalt, dat je het verdiend hebt of zelf hebt uitgelokt enz. Er is bijna nooit ruimte om het uit te spreken - dan ben je bang voor weer een uitbarsting - en als je het ook niet met je omgeving bespreekt, kun je jezelf voorhouden dat het geen geweld is.

Ik denk dat het verstandig is te mailen, inderdaad om de rechtstreekse confrontatie uit de weg te gaan maar ook om bewijs te hebben. Ik zou er niet met zo veel woorden in zetten dat hij de kinderen niet meekrijgt, maar bv. dat de kinderen hebben aangegeven erg bang voor hem te zijn na zijn gewelddadige uitbarsting en dat je graag met hem, in bijzijn van een derde, wilt overleggen over hoe jullie na dit ernstige voorval de omgangsregeling op een veilige manier kunnen vormgeven. Volg steeds de lijn: ik sta achter omgang maar het moet wel veilig. Als je zwart op wit schrijft dat hij de kinderen niet meekrijgt, ben jij in overtreding.

Leg aan de kinderen uit waar je mee bezig bent, op hun niveau. Bv. dat je na de uitbarsting van papa met mensen bent gaan praten die hem kunnen helpen en dat je dit tegen papa hebt gezegd, en dat het nu aan papa is om met die mensen te gaan praten. Zo kan hij leren om niet meer zo boos te doen en hun pijn te doen. Als hij dat geleerd heeft, mag hij ze weer zien, maar voor die tijd mogen ze van jou even niet naar hem toe. Maak duidelijk dat jij dit besluit neemt en niet zij (ook al luister je wel naar hun mening).

Ga geen smoesjes verzinnen als jullie woensdag een uitstapje gaan maken, maar zeg openlijk dat je een dagje met ze weggaat omdat je niet thuis wilt zijn mocht papa ze toch komen halen.

Hou er rekening mee dat je ex flink zal gaan blaffen als hij merkt dat je je zo sterk en vastberaden opstelt. Dat is hij niet gewend en hij zal direct proberen je weer "je plaats te wijzen". Daarbij zal hij waarschijnlijk op de vertrouwde knopjes gaan drukken bij jou (bv. het belang van de kinderen, jouw verantwoordelijkheidsgevoel voor zijn band met de kinderen, ms zelfs de scheiding die "zo pijnlijk" is voor hen, je rechtvaardigheidsgevoel enz.). Ik zou geen (telefoon)gesprekken aangaan met hem nu zonder een derde erbij en dit meteen in de mail aangeven. Geef hem geen kans je op je zwakke punten te pakken en discussies aan te gaan.

Op andere momenten zal hij waarschijnlijk poeslief zijn, zeggen hoe het hem spijt en dat hij de kinderen zo mist, en vervolgens een beroep doen op jouw redelijkheid en compromisbereidheid. Win tijd door niet direct toezeggingen te doen - geen gesprekken dus, maar e-mails. Neem de tijd voordat je daarop reageert en hou steeds de lijn die je wilt volgen voor ogen.
Ga in therapie!
Dubiootje,

je bent super. Alles wat je schrijft daar kan ik me pria in vinden. Veel weet ik wel ,maar een steuntje in de rug is geweldig en vaak nodig.

Ik ga hem nu mailen. In de mail zet ik dat ik wil terugkomen op ons gesprek en de mails. Dat hj toegezegd heeft hulp te zoeken en dat ik 2x voorgesteld heb om met een derde om de tafel te gaan om objectief te kunnen bespreken wat er moet gebeuren om de omgangsregeling weer op poten te krijgen. Dat dat is wat we allebei willen.

Dan geef ik aan dat ik op dit voorstel van hem geen reactie heb gehad en dat ik nogmaals voorstel om zo snel mogelijk die afspraak te maken. Tot dat gesprek is het niet wenselijk om de omgangsregeling voort te zetten. ( Dit was een zinnetje van het amk) Afsluitend zet ik eronder, ik wacht je reactie af.
Klinkt goed Wil. Laat zien dat je voor jezelf en de kinderen opkomt en dat vroeger voorbij is! Zet m op!
Heel goed! Laat je weten hoe het verder gaat?
Ga in therapie!
Nou de mail is verstuurd. Tot nu toe geen reactie gehad. Vanavond kijk ik mijn mail niet meer na. Ik kan nu even niks en de nachtrust wordt er niet beter van.

Morgenochtend ben ik benieuwd

.
Heel verstandig, ik checkte ook nooit mijn mail voor ik ging slapen.

Welterusten :-)
Ga in therapie!
Nou ik heb de mail verstuurd. Vanmorgen nog geen reactie.

Of ik krijg straks nog een reactie of hij reageert gewoon niet: geen reactie ik wil ze woensdag.

Wat is dan wijsheid? Niet om ze wel te brengen dat doe ik niet, maar ik bedoel welke stappen. Ik kan wel blijven vragen, maar het houdt een keer op.

Ik word hier erg nerveus van.

Ik heb nog contact opgenomen met mijn maatschappelijk werker, als het goed is belt die straks.
Als hij niet reageert EN VOORAL als de kinderen niet willen, zou ik ze sowieso woensdag niet brengen!

Totdat er iets wordt gedaan aan de situatie.

Zet je kinderen voorop, en niet je angst wat er gebeurd als je niet aan hem toegeeft. De kinderen geven toch zelf aan niet te willen gaan? Of willen ze nu toch wel?
Als hij niet reageert, dan krijgt hij de kinderen niet mee. Jij bent duidelijk geweest over de voorwaarden, meer hoef je niet te doen. Heb je een deadline in je mail gezet voor zijn reactie? Zo niet, dan zou je alsnog (over een paar dagen bv.) kunnen aangeven dat je voor datum x een reactie wilt en anders eenzijdige stappen zult ondernemen om de omgangsregeling aan te passen.

Hou rekening met een agressieve reactie van zijn kant. Bescherm jezelf en de kinderen.
Ga in therapie!
Als hij niet reageert, neem je direct contact op met een advocaat. Zorg dat je in ieder geval woensdag niet thuis bent, liefst donderdag ook niet. Ga een nachtje logeren met de kinderen bij familie oid. Wacht even af hoe hij daarop reageert. Reageert hij telefonisch of per mail heel agressief omdat je niet thuis bent, dan bel je de politie voor overleg.

Je hebt A gezegd (grens gesteld) nu moet je ook B zeggen (grens bewaken en daad stellen) wil je dat de eerste stap ook effect heeft. Niet meer met je laten sollen, dat is afgelopen, over, uit.
Vanmiddag nog geen reactie gehad. Mijn middelste naar zijn moeder gebracht, hij gaat een paar dagen logeren.

Op de terugweg in de auto krijg ik een sms: hebben de kinderen een leuke eerste helft gehad? Hoe laat kom je ze brengen?

10 min later gaat de telefoon. Hoe laat ik ze kom brengen?! Ik vroeg of hij mijn mail niet had gelezen. Jawel hoor, maar ik heb recht op ze volgens ouderschapsplan. daarna wilde hij de kinderen even spreken. Prima. hij vroeg aan de oudste of hij echt niet wilde, nee zei hij. Mis je me dan niet vroeg hij. Nu even niet was het antwoord.

Toen de jongste. Die zei dat ze wel naar hem toe wilde en dat we net bij oma waren geweest. Toen kreeg ik de telefoon weer terug.

Ok zei hij Zij wil wel dus hoe laat? Ik zei dat ik nog wel mailde. Hij vroeg wat ik bij zijn moeder gedaan had. Ik vertelde dat de middelste ging logeren.

Dat had ik niet zomaar mogen doen dat had ik moeten overleggen. ( Misschien heeft hij daar gelij in, maar ik heb het bewust niet gedaan zodat hij daar niet heen gaat en ze een rustige leuke tijd hebben)

Ik vroeg toen of hij op mijn voorstel in wilde gaan om hulp te zoeken en een gesprek met een derde, dat hij zijn kop niet in het zand moest steken. Hij zei dat hij allang hulp heeft. Op dat gesprek gaf hij geen antwoord. Uiteindelijk hing hij op met: ik zie je bij de rechter.

Thuis zag ik dat hij een half uur daarvoor ook gemaild had. Daar stond in dat ik op veel data's en 6 artikelen het ouderschapsplan heb geschonden, dat hij een procedure gaat starten op het moment dat ik de kinderen morgen niet breng. Hij kan mij volgens zijn advocaat uit de ouderlijke macht laten zetten en volledige voogdij krijgen. Hij zei ook dat hij idd hulp nodig heeft voor zijn boosheid, vooral doordat ik de omgangsregeling niet nakom.

Dat ik strafbare feiten heb gepleegd en dat ik specialistische hulp nodig heb.

Pfff hoe leeg kan een mens zich voelen.

Helaas heeft mijn maatschappelijk werker niet meer gebeld. Ik was te laat om de advocaat te bellen die mij bij de scheiding heeft bijgestaan. Ik heb haar een uitgebreide mail gestuurd met de dringende vraag om morgen zo snel mogelijk contact met mij op te nemen of ze mij kan helpen.
quote:wil6 schreef op 23 februari 2010 @ 20:31:

Thuis zag ik dat hij een half uur daarvoor ook gemaild had. Daar stond in dat ik op veel data's en 6 artikelen het ouderschapsplan heb geschonden, dat hij een procedure gaat starten op het moment dat ik de kinderen morgen niet breng. Hij kan mij volgens zijn advocaat uit de ouderlijke macht laten zetten en volledige voogdij krijgen. Hij zei ook dat hij idd hulp nodig heeft voor zijn boosheid, vooral doordat ik de omgangsregeling niet nakom.

Dat ik strafbare feiten heb gepleegd en dat ik specialistische hulp nodig heb.

Laat je niet overbluffen. Contact zoeken met je advocaat. Laat je niet verleiden tot discussies over de telefoon of de mail, je bent heel duidelijk geweest in je standpunt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven