Iemand al eens door een Hopen-bed (IKEA) gezakt?

21-02-2010 10:45 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds twee weken hebben we een "Hopen" bedombouw van IKEA. We hadden al IKEA boxsprings, dus in plaats van een lattenbodem liggen de boxsprings er nu in. Dat kan ook volgens de gebruiksaanwijzing. Het is dit bed:

Alleen: ik vind dat het gewicht van het matras (+ons uiteraard) over zo weinig schroefjes is verdeeld! In het midden zit een stalen balk, maar die rust op dragers die elk met 2 schroefjes vastzitten. Aan de zijkanten zit een metalen strip, die elk met een stuk of 8 schroefjes vastzit.

Daarnaast zitten er nog een paar strips die de hoeken van de ombouw recht moeten trekken, maar die dragen geen gewicht.

Vooral de bevestiging van die balk in het midden vind ik dus niet echt veilig overkomen.

Wat is jullie ervaring met dit bed, is-ie veilig?
Ik heb ook een ikea bed, zit met dezelfe hoeveelheid schroefjes vast en we slapen er toch al een jaar of 6 op denk ik.
Ik heb ook een vrij zwaar matras en al een tijdje dit Hopen bed, ben zelf ook niet bepaald licht maar ben desondanks er nog niet doorheen gezakt. Ik vind het een stevig bed, slaap er nu een half jaartje op.
Wij hebben 'm ook al zes jaar, nog heel
deze heb ik ook sinds 1,5 jaar, idd. ook nog heel...

maar wel es door een ander ikea-bed (weet ook niet waarom, maar toen ik daar dus doorzakte lag ik echt helemaal in een scheur...)
Wij hebben ook een Hopen zo'n 3 jaar met dikke matrassen en nog steeds niet doorheen gezakt!
Ja ik ben wel eens door Hopen Ikea bed gezakt. Ik had het bed 1,5 maand en de zijkant brak door midden. Terug naar Ikea nieuwe onderdelen gekregen en nu al 3 jaar geen problemen meer.
Ik slaap er nu ongeveer een half jaar in, met behoorlijk dikke matrassen, en bevalt prima.
Haha, hmm, de resultaten zijn tot nu toe dus redelijk bemoedigend , behalve die van 365555 dan.

Ik ben alleen zo bang dat we er een keer doorzakken juist als de katten onder het bed zitten, misschien dat we toch nog een keer een extra blok oid onder die middenbalk zetten.
Kennissen zijn erdoor gezakt. Daarna hebben ze een paar bakstenen onder de middenlat gestapeld. Bed staat nog steeds.
ik heb dit bed al 3 jaar en op wat kraken na is ie nog prima. Heb weleens het gevoel gehad van we kunnen er zo doorheen vallen maar dat was vlak na de verhuizing en hadden de stalen balk niet helemaal goed erin gedrukt
Hier ook exact hetzelfde bed. Dikke matrassen (en dito personen) houdt ie goed. Helaas zijn de zijlatten wel allebei doorgegaan (toen het bed op klossen stond is de kv er op gaan hangen...kraaakkk)
Hier hetzelfde bed en ja, dat ding is stevig!

Bed heeft bij ons op klossen gestaan en er is niks gebeurd!
Heb dat bed een jaar of drie gehad (sliep er alleen in) en niets mee gebeurd In tegenstelling tot mijn Kwantum bed hiervoor
Vraag: je hebt je boxsprings in dit bed staan. Dan staat de box toch op de pootjes van de onderbox? En dan rust er toch geen gewicht op de ombouw? Of snap ik het verkeerd. We hebben hier boxspringbedden met onderboxen en zetten er een ombouw omheen, maar dat is dan als een soort van hoes om het eigenlijke bed.
MILF in the making ;-)
Nee, de pootjes haal je dan van de boxspring af, en de boxsprings rusten dan in het frame op richels zoals anders de lattenbodem op richels zou rusten.

(althans, zo werkt dat in dit model, de ombouw is nl ook een stuk hoger dan de pootjes)
Slaap er ook al dik 2 jaar in met dikke matrassen én topmatras en dit gaat allemaal nog goed! Zelfs toen vriendinnen m even wilden uittesten bij wijze van groupjump staat ie nog steeds
Wij hadden dit bed ook maar zijn er wel doorheen gezakt, de balken aan de zijkanten begaven het vrij snel, wij hadden daar toen ook iets van stenen of ik weet niet meer wat onder gezet, ik weet niet meer hoe het zat, maar de garantie was net verlopen ofzo, of we waren de bon kwijt, dus konden helaas niet ruilen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven