Missen

23-02-2010 18:08 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe zit het bij jullie met het missen van je vriend en andersom?

Mis je hem al als hij de deur nog niet uit is? Of nooit?

Mis hij jou en zegt hij dat?

Heeft missen te maken met hoeveel je van iemand houdt of is het puur iets wat je gewoon wel of niet voelt? Is het een slecht tegen als je vriend je niet mist (na bijvoorbeeld een week) en jij hem niet? Of heeft dat niks te maken met een goede of slechte relatie?

Hmm beetje vaag bericht misschien, maar ik ben vandaag niet zo goed in formuleren Begrijpen jullie me?
Ik denk dat het per persoon verschilt. De één mist zijn/haar partner als 'ie een dagje weg gaat, terwijl de ander gerust een week of langer 'zonder' iemand kan.

Mijn man is met enige regelmaat een weekje of langer in het buitenland voor werk. Dan mis ik hem wel, maar het is niet zo dat ik er wakker van lig ofzo. Na een paar dagen vind ik het dan wel weer genoeg met het alleen zijn en zou ik het liefst weer lekker tegen hem aan kruipen.

Ik denk niet dat je aan de mate waarop je iemand mist kunt afleiden hoeveel je van diegene houdt. Dat verschilt per persoon en per situatie, lijkt me.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Moeilijke vraag vind ik.

Ik mis mijn vriend vaak wel, als ik niet bij hem ben.

Ik denk dat hij mij ook mist.

Maar zolang je nog genoeg andere dingen te doen hebt, en je veel van de tijd samen geniet denk ik dat je elkaar minder zal missen. Wat dus niet iets negatiefs is.
Ik denk dat het ook een beetje te maken heeft met hoe je leven ingericht is. Als je altijd alles samen doet, zul je elkaar eerder missen als je elkaar even niet ziet, dan wanneer je alletwee heel erg een eigen leven hebt naast de relatie.
Denk meer belangrijk of je hart nog steeds een sprongetje maakt als je hem weer ziet.
Eerlijk gezegd vind ik het soms lekker als hij een avond weg is, andere keer vind ik het jammer als hij er niet is.

Hij is meerdere malen op vakantie geweest (zonder mij), voor een paar weken. Op de een of andere manier kan ik dat goed hebben. Als hij dan eerder terug is, ben ik ook niet extra blij ofzo. Klinkt heel lullig wat ik zeg, maar ik hou heel veel van hem hoor! Weet ook niet of het per se met houden van te maken heeft. Ik kan me denk ik vrij goed aanpassen aan de situatie en het eventueel opvullen.

Hij mist mij overigens wel heel snel Aww
Mijn vriend is 3 maanden naar Londen geweest..Ik heb hem toen echt gemist...Het samen zijn, leuke dingen doen enz...Ik kon soms dan echt wel janken

Maar ook daarvoor en nu kan ik hem weleens missen hoor...Soms kan ik opeens de behoefte hebben aan een kus of knuffel en hem willen zien....en dan kan ik hem wel missen...of als ik het gezellig heb dan kan ik hem ook missen omdat ik dan had gewild ergens dat hij het ook had meegemaakt....

Hij mist mij normaal niet echt....gaat lekker zijn eigen gang door de weeks, ik ook hoor, maar mis hem dan soms gewoon en wil graag wat van hem horen...hij heeft dat een stuk minder....

Toen hij weg was heeft hij me wel gemist, gelukkig maar hihi. Hij zei dit dan ook...Hij miste het samen zijn.......en toen ik bij hem op visite was een week merkte ik aan zijn gedrag dat hij me ook had gemist....en toen ik na een week weg ging en ik smste dat ik hem al miste (stond te wachten in de rij naar de douane ) smste hij terug dat hij mij ook al erg miste, maar dat ik me er maar niet druk om moest maken hihihi. Het was opeens weer zo stil (niet zo gek ook, ik ben een stuiterbal hihih adhd) en hij was weer alleen....

Ik weet niet of het slecht is als je elkaar niet mist door de weeks. Ik denk dat het belangrijker is, dat je blij bent om de ander na bv een week weer te zien en tot nu toe waren we dat allebei wel, de ene keer meer dan de andere keer

Ik snapte je hihih. Jij mij ook?

Groetjes MMR
We wonen btw niet samen....
Als mijn man door de weeks in het buitenland is dan mis ik hem eigenlijk niet, als ie ook het hele weekend weg is dan wel. Als ik zelf door de weeks in het buitenland ben dan mis ik hem wel, vooral omdat ik nieuwe ervaringen met hem wil delen. Zelfde geldt volgens mij voor hem.

Ook als ie wel in NL is maar als hij een paar weekenden achter elkaar steeds van huis is en ik niet dan mis ik hem ook, ondanks dat ik wel naast hem lig 's nachts. Andersom gebeurt dat eigenlijk niet, maar ik denk dat hij mij ook dan wel zou missen.

Wij hebben jaren gelat terwijl we heel ver uit elkaar woonden dus we zijn wel gewend om een tijdje zonder elkaars nabijheid te leven.
Mijn ex waar ik 3 jaar mee samen was moest voor 5 maanden de zee op. Nou toen miste ik hem wel hoor.
Als mijn man een weekendje weg is met zijn vrienden, dan merk ik dat wanneer hij weer thuis komt ik hem echt wel gemist heb. Ik heb er tijdens zijn afwezigheid geen last van.
Grappig dat het zo erg verschilt!

Ik kan zelf iemand intens missen, mijn vriend weet bwvs niet eens wat het is.

MMR ik snap je!
Wij wonen nog niet samen. Beide druk doordeweeks dus we zien elkaar vaak het hele weekend maar verder doordeweeks niet. Ik kan niet echt zeggen dat ik hem dan heel erg mis. Ik heb ook gewoon mijn eigen leven, school, werk, vriendinnen etc. Geen tijd om hem te missen .

Wat ik wel gezellig vind is dat we overdag regelmatig mailen, ff ditjes en datje uitwisselen en we regelmatig f bijkletsen ad telefoon.

Ben altijd super blij om hem weer te zien in het weekend. Samen slapen en samen dingen doen is toch gezelliger. Maar ben er doordeweeks niet echt mee bezig als ik alleen ben. En als ik op maandag morgen weer richting mijn eigen huis ga, ben ik altijd erg blij. Lekker naar mijn eigen huisje. Zegt trouwens niks over het gevoel dat ik voor mijn vriend heb want ik hou echt heel veel van hem.
Wij wonen zo'n 4 dagen van de week samen (mijn vriend werkt op 2 plaatsen). En ja, ik mis hem eigenlijk meteen als hij er niet is .

Niet dat wij nou de hele tijd vanalles samen doen, maar gewoon zijn aanwezigheid. Dat hij naast me zit, dat ik hem hoor ademen als hij naast me in bed ligt en dat het bed dan ook een stuk warmer is, en dat ik tegen iemand kan praten als er iets in me op komt, of zelfs als ik een pot niet open krijg .

Als hij er niet is, is het ineens zo stil in huis, zo leeg.

Ik heb dan nu sinds kort een poesje, dat vind ik wel fijn, dat scheelt iets.

Vroeger kon ik heel goed alleen zijn en vond ik dat heerlijk. Sinds wij samen zijn is dat erg veranderd. Maar ik zou het niet anders willen.
Mijn vriend was laatst een midweek naar Noorwegen voor zijn werk, ik miste hem heel heel erg. Het idee dat hij nog wel een langer weg kan zijn vind ik dan ook niet erg aantrekkelijk. Hij miste mij ook. Weet niet of het een voorwaarde is voor een goede relatie, denk het niet. Sommige stellen kunnen toch heel goed ver van elkaar wonen en toch heel gelukkig zijn met hun relatie.
Mijn man is maandag t/m vrijdag van huis. Ik mis hem, maar niet zo erg dat ik nauwelijks de week doorkom. Heb doordeweek mijn eigen leven zeg maar.

We bellen daarentegen wel bijna dagelijks...
Ik zit op kamers dus in de week zijn we apart.

Ik mis hem, in die zin dat ik hem (veel) liever bij me zou hebben. Maar het is niet overweldigent ofzo, een meer soort zeurend gevoel op de achtergrond.

Maar we hebben nog nooit lange tijd samengewoont (vakantie soms een paar weken maar das niet te vergelijken denk ik) en mss ligt dat dan anders kwa gevoel van missen? Geen idee.

Heb wel dagelijks contact uiteraard.
.
tessaa wijzigde dit bericht op 30-08-2010 01:22
Reden: privacy
% gewijzigd
Wij zien elkaar vooral alleen in het weekend. Doordeweeks allebei druk met werken en ik zit ook nog twee avonden op school en heb nog een avond opgevuld met hobby. Zodra de rust wederkeerd en ik weer de kans krijg hem te missen, zit ik al weer bijna in de auto naar hem toe.

Dus het valt wel mee.
Hallo iedereen.

Ik zit momenteel met een dilema. kan zien dat dit onderwerp een beetje oud is. Maar zit met een probleem, mijn vriend zeg me niet genoeg te tijdens zijn vakantie.Hij zegt dat hij er achter is gekomen dat ie me niet zo erg mist dan dat hij had gedacht.

Is dat meteen al een reden om het uit te maken. heeft het niet missen van je vriendin tijdens je vakantie waar je het leuk hebt met je vrienden meteen te betekenen dat je niet meer om je vriendin geeft.

ik heb zo iets van ik heb hem ook de eerste 2 dagen heel erg gemist en dan niet meer. maar ik heb niet het gevoel dat weaan het einde van de relatie zijn beland.

Zou iemand me willen helpen?
Nou Vlin7, ik mis mijn vriend ook echt enorm snel....sterker nog als ik weet dat hij een hele week weinig tijd heeft voor mij kan ik daar de hele week ervoor al goed ziek van zijn

Vroeger uitte ik dit nogal naar hem, tegenwoordig probeer ik wat relaxter over te komen. Maar ondertussen vind ik VERSCHRIKKELIJK. Het idee dat we elkaar deze week amper zien....ahhrrggg. Voelt als een steen op mijn maag.

Maar goed...

hebben meerdere van jullie dit zo erg?
Voor mij is missen ook dat je gewoon heel graag zou willen dat je die ander ziet.

Ik heb nu bijv. een soort scharrel/half vriendje waarvan ik nu heeel graag zou willen dat hij gezellig bij me was, maar ik zou dan weer niet zeggen dat ik hem mis. Omdat dat nog iets too much is ofzo.

Kan wel altijd heel erg ernaar verlangen om iemand weer te zien :-) (en niet eens in seksuele zin)
Ik heb een weekend relatie.. we wonen noral wat km van elkaar verwijderd.

ik "mis" hem soms doordeweeks omdat hij ook mijn uitlaatklep is in mijn drama's en mijn werk. hij is mijn beste vriend.

ik mis hem vooral als 1 van ons geen tijd heeft om ff te bellen op de dag..

als ik op vakantie ben mis ik hem maar dat vind ik niet erg eigenlijk, het is fijn om iemand te kunnen missen en om naar thuis te komen met veel plezier.

dit heeft hij ook, als ik weg ben dat duurt het (altijd) te lang voor hem, een weekje duurt weken..

je moet wel genieten van je vakantie en het niet laten beinvloeden.

andersom, als hij weg zou zijn, weet ik niet goed hoe of wat maar ik weet wel dat hij altijd blij is mij weer te zien..
Ik mis mijn vriend enorm als we niet samen zijn en hij ervaart dat net zo. Soms is het lekker om even een paar uur niet samen te zijn, want zo'n mis-gevoel laat je ook weer beseffen wat je hebt etc. Maar nee, ik ben het helemaal zat om hem soms dagen niet te zien en kan dan ook niet wachten tot hier verandering in komt (zeer spoedig ).
Ik mis mijn vriend wel als hij een nacht moet werken en ik alleen in ons bed lig. Maar merk dat ik dat op zich best wel goed kan handelen, we hebben elkaar 4 maanden moeten missen. Ik weet dus dat het altijd erger kan. Lekker blijven relativeren: Wat is nou een dag of een week? Als je bedenkt dat je een leven samen bent?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven