Geld & Recht alle pijlers

Zomaar premie verhogen?

24-02-2010 10:43 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Normaal gesproken, lees ik alleen mee. Nu zit ik zelf met een probleem, waarvan ik hoop dat iemand hier meer van weet.

Gisteren heb ik verzekeringsmaatschappij x opgebeld, om te vragen of ik hoofdbestuurder kon worden (mijn vriend is dit nu). Eerst kreeg ik te horen dat ik dan weer met 0 schadevrije jaren zou moeten beginnen (we hadden er 2). Dit was prima, maar daar bleef het niet bij.

Vervolgens kreeg ik een telefoontje dat ik nu MOEST omzetten naar hoofdbestuurder, omdat je daarin eerlijk en duidelijk naar de maatschappij moet blijven. Kosten extra, 200 euro! En nu kan ik hier volgens de verzekeraar niet meer onder uit!

Sorry voor het lange verhaal, alvast bedankt voor de reacties!
Eh het verhaal is niet zo lang hoor maar ja een verzekeringsmaatschappij kan dit eisen. Waarschijnlijk ben jij minder lang in het bezit van een rijbewijs dan je vriend of heb je minder schadevrije jaren, wat resulteert in een hogere premie.

Je hebt ze zelf verteld dat jij de hoofdbestuurder nu bent dus nu willen ze inderdaad dat jij het om laat zetten om fraude te voorkomen
Waarom wil je het omzetten?
ik dacht dat je in het bestuur van de verzekeringsmaatschappij kwam....

even te snel gelezen..
@ dangeensuus: het verhaal valt zo inderdaad nog wel mee.

Omdat ik de auto meer gebruik dan mijn vriend. Hierbij dat ik dus ook dat ik schadevrije jaren kon overnemen.

Daarbij heb ik bijna 4 jaar mijn rijbewijs, nog nooit schade gehad, maar ook dus nog nooit jaren opgebouwd.
De reden dat je geen schade vrije jaren hebt geef jezelf al op; je hebt door je vriend verzekerd te laten zijn niks opgebouwd.

ik zou het laten bij; van wie is de auto? Is het jouw auto; verzeker hem zelf en bouw je jaren op. Is het vriends auto maak dat dan duidelijk aan de verzekering.
quote:Liselotte4 schreef op 24 februari 2010 @ 11:18:

ik dacht dat je in het bestuur van de verzekeringsmaatschappij kwam....

even te snel gelezen..Dacht ik ook.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Bel eens met een andere verzekeringsmaatschappij, dat is vast goedkoper (FBTO, bijvoorbeeld).
Niet bellen met maatschappijen, gewoon vergelijkingssites op internet raadplegen.

Ik vind het niet raar hoor van de maatschappij. Jij bent de hoofdbestuurder, dus zal de polis ook zo opgemaakt moeten worden.
Heb je ook andere verzekeringen? Heb je die allemaal zelf afgesloten of via een tussenpersoon? Als je een tussenpersoon hebt kun je die vragen of hij/zij voor je kan kijken welke verzekering een goede dekking heeft tegen gunstige prijzen.

Ik weet van mijn verzekering dat ik mijn schadevrije jaren die ik op de scooter doorgebracht had mee kon nemen als ik mijn autoverzekering daar af sloot. Dat scheelde al snel een paar tientjes per jaar toen.

Val niet in de kuil van de goedkoopste verzekering, het kan nogal wat gedoe geven als je wel een keer schade hebt om dat allemaal rond te brijen. Succes.
Hoofdbestuurder hoeft geen verzekernemer te zijn hoor. Onze auto-verzekering staat op naam van mijn man.. En ik ben hoofdbestuurder in de polis. (interpolis)

Gewoon eens informeren bij verschillende verzekeraars, misschien kan je gewoon overstappen naar een ander en de schade-vrije jaren van je vriend meenemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven