** LDR deel 13 **

05-01-2010 12:39 3084 berichten
LONG DISTANCE RELATIONSHIPS

deel 13

Hier is deel 12:

Long Distance Relationship (LDR) nr.12
Alle reacties Link kopieren
Nee, ze was hartstikke Iers!
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Oh, al die dingen die je noemt die typisch nederlands lekker zijn, daar ken ik de helft niet van! Mexicaans gehakt...?! Tja, vegetarier he!
Mexicaanse kruiden

Ingredienten:

Paprika (vers of poeder)

Ui (vers, vlokken of poeder)

Knoflook (vers, vlokken of poeder)

Koriander zaad (gemalen)

Komijnzaad (gemalen)

Oregano (vers of gedroogd)

Optioneel: Iets scherps (tabasco, chillie schilvers, cayennepeper, gedroogde chillies, verse peper, zwarte peper etc.)

Indien alles in poedervorm wordt gebruikt hou ik ongeveer de volgende verhoudingen aan:

eetlepel: oregano, knoflook, ui, paprika,

theelepel: komijn, koriander,

en als ik daar zin in heb iets scherps, hoeveelheid naar smaak en product.
Sorry Margh, kan je hier niet mee helpen, ben niet zo'n talent in kruiden herkennen. Maarre.. stomme vraag misschien, wat zijn koffiesnoepjes? Dat ken ik niet.

Wist idd ergens wel dat je bij de Effenaar kunt eten, moet ik ook een keer proberen!

We hebben trouwens het idee om naar de bios te gaan afgeschoten, sowieso omdat je in een bios niet kunt praten zonder ruzie te kijken met de rest van de mensen daar. Maar ook omdat we allebei best wel eens een filmpje kijken, maar het ook eigenlijk vaak te lang vinden duren, heb er vaak niet genoeg geduld voor, of het moet écht een goede film zijn.

Spijker: vind je brazilian verhaal echt heel stoer! Lijkt me idd ook heel fijn (achteraf) maar toch ook een beetje eng. Moet nog even wat moed verzamelen, maar wie weet, ooit..

Ik ga weer even aan de studie!
over nederlandse dingen gesproken: Er gaat hier binnenkort weer een pakketje de deur uit met nederlandse dingen

Ik probeer vaak wat dingen er in te doen die hij lekker vindt (verkade hazelnoot chocolade, heartbreakers chips) en ook wat andere nederlandse dingen die ik nog niet eerder daarheen heb verstuurd.

Toen ik nu in de winkel was bedacht ik me bijvoorbeeld dat anijsmelk en leverpastei best nederlands zijn, dus dat zit nu in het pakket erbij. En cappucino chocolade. En..... Unox handschoenen xD En nog wat meer (lekkere) dingetjes

Nu maar hopen dat het aankomt ....

Oh en Margaretha, knap zeg, dat je dat er vaak uit kan halen wat er in een bepaald gerecht aan kruiden zitten! Daar heb ik echt geen neus voor haha

Misschien heb je een keer een kruid voor je neus en krijg je een eureka! moment, dan weet je dat dat het gehakt kruid is
'ik' ben ik niet trouwens, bij die kruiden. Was gewoon een googletje.

Zit met Kjongen Harry Potter te kijken.

Voor het eerst dat de film beter is dan het boek (waar ik alle ophef niet over snapte).

Morgen nog effe werken, en dan vrijdag bowlen met de hele familie.

Zin in. lang geleden dat ik echt verlof had. Half jaar lang gewerkt voor 40 uur verlof (ik had nog wat in te halen vanwege de zomervakantie van 2 weken, die eigenlijk niet heel erg nodig bleken. Maar ja, dat is achteraf gelul).

Maar dan heb je ook wat.

Geen 20'C.

Geen zon.

Maar onbetaalbare glunderende kinders.

Of daar ga ik nu maar van uit...
Film beter dan het boek? Voor mij is mr. Potter voor altijd gekoppeld aan India. Ik kocht daar de eerste 3 delen van een boekverkoper op straat, omdat het de enige Engelse boeken waren die hij had en ik de volgende dag een treinreis van 2 dagen ging beginnen, en dus wat lectuur nodig had.

De pagina's waren niet eens volledig losgesneden, cheapo illegale kopieën.

Sindsdien dendert Harry voor mij altijd dwars door zuid-India. En ik moet zeggen, dat is waarschijnlijk toch beter dan de film
Slaap je al?
MORGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!
quote:kjong schreef op 25 februari 2010 @ 00:50:

Slaap je al?

Slaap je nog?

Ik had gedacht dat ik misschien lastig zou slapen maar ik heb echt in coma gelegen! Zo! Nog een dag werken en een avond werken. Spannend.
Thanks Kjong! Klinkt gezellig je dag, nog effe volhouden!!!!

Spijker die dingen zijn ook niet typisch Nederlands ofzo maar alleen in Nederland (gemakkelijk) te krijgen en ik vind ze toevallig lekker. Koffiesnoepjes kochten wij vroeger (voor 5 ¤ per 100 gram ofzo) bij de banketbakker. Het zijn vierkante blokjes, eerst een flinterdun laagje chocolade, dan zo'n cm. 'snoepje' en dan een wat dikker laagje chocolade. Dat snoepje is geen fudge, maar wel zacht, je kan het zo fijnknijpen met je vingers (je moet het ook in de koelkast bewaren). Ik maak het tegenwoordig met gesmolten chocolade, koffie en (dit is het ingrediënt waardoor ik het heb kunnen kraken): gecondenseerde melk. Door de melk wordt het wel stevig maar blijft het plakkerig en zacht.

Ik was zo blij toen ik er achter was dat ik direct mijn moeder gebeld heb

Ja, tóen was ik wel al wakker.

Door dat geschreeuw van Nemo.

Balkenende wordt met Happy Rotter vergeleken, maar Wilders is toch echt een Malfidus.

Gecondenseerde melk is echt gruwelijk.

Nog 1 dus.

Ik ook.

Hoera voor verlof.

En dat van jou is natuurlijk ook best gezellig.

( )
Lente in Spanje. Lekker. Alhoewel het hier ook al wel wat aangenamer wordt. Net bij het wandelingetje tijdens de lunch zowaar een waterig zonnetje op m'n bol.

Spijker, hoera, nog 1 nachtje. Wat een spanning, maar gewaxt en wel moet dat toch goedkomen! Geniet er van en zorg dat je "bezet" terugkomt

Spees, leuk, een 2e date! Weet eigenlijk in E. niks leuks te doen, maar een hapje eten is natuurlijk altijd goed, toch? Veel plezier!

En Kjong, ook verlof. Ga je behalve bowlen nog iets anders gezelligs doen? En Wilders Malefidus, briljant. Dat moeten we bij een groter publiek bekend maken.
Er hangt een beetje een rare stemming. Lijkt wel of collega mij een beetje ontwijkt. En dat vind ik niet leuk. Verder zit ie continu samen met een ander collegaatje, die dan weer een relatie heeft met een andere collega, die weer goed bevriend is mijn "mijn" collega (snappen we het nog?!). Lijkt wel alsof ik jaloers ben... Nou opperde vriendin dat eetdate volgende week dan misschien niet door zou gaan Wuifde dat eerst lachend weg, maar nu ben ik toch wat onzeker. Afwachten.

Verder heeft die gast van de opmerking over de krant uit Zeeland weer wat laten horen! Had de laatste keer teruggemaild, zoals geschreven, met eronder dat als ie een keer in R. (werkstad) of G. (woonstad) was, hij welkom was voor koffie. Lang (goed 2 weken) niks gehoord. Nu dus mail. Eerst over de krant, zag er goed uit blabla. En daarna: 'Koffie lijkt me lekker. Moet bekennen dat ik van G. alleen het station nog maar ken, dus lijkt me leuk om ook eens de stad te zien.' Lijkt me overduidelijk dattie dus ns langs wil komen...
Oh en Fille, zit je ondergedoken met je kroketten?
Ja.

Ik heb ook niet bijgelezen, maar wel het vage besef dat Spijker bijna weggaat! Oeh! Spannend! Eindelijk! Kindje, knuppel beren neer en alleen als ze dichtbij zijn, niet rennen waar je ook kunt lopen. Veel plezier. geniet ervan en als je even niet geniet, is dat ook prima. Gedachten als ' ik moet het nu reuze naar mijn zin hebben' werken bij mij nooit heel goed. Ik hoop dat jullie het super gaan hebben!

Ik ben dus weer hier, niet geland, ziekjes en met bericht van Berliner, die me nu plots wel wil zien. Alsof hij heeft zitten wachten tot ik wegging en toen besloot te bellen.

Excuus voor non-sociale gedrag. Ik ga even bijlezen. Of niet. Volgende week draai ik weer mee met alle pret.
voor Fille
@Spijker

Ik ben een meelezer hier maar volg jouw lovestory al weken. Heerlijk om te lezen, die mix van nuchterheid en passie.

Je kunt er wel een boek over schrijven!

Ik wens je een goede reis en heerlijke dagen met Bassist, en zoveel geluk als je maar wenst!
Pff, zucht steun en kreun. Klote. Nee, goed. Nee, klote. Tas is gepakt. Ik kon niet kiezen dus heb gewoon alles er maar ingeflikkerd en zou nog steeds 2x zoveel mee mogen nemen, dus dat zit goed. Handbagage ligt klaar en kleren waarin ik wil reizen ook.

Dus check check check.

Over n kwartier moet ik weg, nog even lesgeven. Daarna breng ik de honden naar de oppas. Dan me verkleden en de laatste trein pakken en dan een zinloze nacht op schiphol hangen.

Ik weet alleen nog steeds niet welke dagen Bassist vrij heeft en waar we elkaar gaan zien, want daar zou hij vandaag met z'n collega over bellen. Ik ga hem bellen als ik klaar ben met lesgeven. Of ergens gedurende de schiphol-hang-nacht, als ik toch geen kut te doen heb. Moet er wel voor zorgen dat ik niet nu een uur long distance ga bellen terwijl ik hem over 24 uur zie

Ow klote, dat ik hem over 24 uur zie. Hart in mn keel, knoop in mn maag. Opeens zenuwen, nerveus, niet happy. Zit opeens te denken: misschien toch nog even snel een hotel boeken, want ik heb nog nooit bij hem gelogeerd. Kom ik aanzetten met mn spullen (inclusief toch maar die 3 paar schoenen, want écht ik heb 2 kleuren pumps nodig) en wat raar eigenlijk en wat ga ik eigenlijk doen. Fuck. Had ik toch Nederlandse kitschcadeautjes moeten kopen? Had ik toch 20 kilo moeten afvallen? Had ik toch een LOI-cursus engels moeten volgen? Had ik toch zijn nummer moeten wissen en niet opnemen?

Klote klote. Wat leuk. Wat spannend. Wat fuck.

Wat heftig.
Ik ben het helemaal eens met Soulsinger (had trouwens het idee dat de meeste meelezers zich al gemeld hadden, maar niet dus!), je kan er een boek over schrijven.

Want je schrijft zo leuk!

Ik hoop dat we nog lang dit soort verhaallijn hebben want ze zijn heerlijk.

Poe die hangnacht op Schiphol, dat had ik echt nooit gedaan. Killing vind ik dat!

Ben zenuwachtig voor jou.

Mr Lek schreef vandaag (nadat ik gevraagd had hoe hij een ontmoeting voor hem zag):

En een tripje naar Zeeland zie ik voor me als; jij geeft mij je adres, ik stap uit de trein, loop naar je huis en bel aan. Jij doet open, we kijken elkaar even aan en lachen! Ik kom binnen, we gaan op de bank zitten, drinken wat thee n kletsen over koetjes en kalfjes, verleden en heden en ik pak de laatste trein terug nar Den Haag....

Niks over blijven slapen. Dus: bonuspunten.

Heb mn adres gemaild.

To be continued.
Spijker! Wat cool, vanavond al op weg. Dat de laatste uurtjes maar heel snel voorbijvliegen en je de rest van 't weekend geen tijd hebt om ons te updaten (alhoewel, 'n mini smiley is ook alvast genoeg hoor). Enjoy!

Fille meisje , die landing komt nog wel. Tijd zat.

En de Berlinert is ietwat vaag geworden, maar dat wisten we al.

Jooles, heb je collega nog gesproken? Kun je 't er een keer met hem over hebben? Je hebt natuurlijk niks met elkaar maar aan de andere kant heb je ook weer zoveel dat 't niet niks is. Zeg maar.

Kjong: bowl ze!

Nemo, die mr. Lek! Zou leuk zijn als ie ineens bij jou op 't station staat.

Ging jij vanavond niet naar de toyboy trouwens?

Weet niet meer wat ik verder wilde schrijven. Zeef.
Ja :(

Hij heeft afgebeld.

De sukkel.

Nu vroeg ie net of ik naar de Noxx kom. Maar ook niet echt van harte. We hadden mot over zijn SOA test. Hij wilde geen briefje laten zien want "ik moet hem maar op zijn woord geloven". Ja daar ben ik in het verleden al blij mee geweest. Not.

Dus graag of niet.

Blijkbaar niet.

Wel balen.

Had zin
Spijkerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr spannend zeg!!!!!! Ik ben echt benieuwd!!!!!

Nemo, eerlijk gezegd zou ik ook geen briefje willen laten zien, tenminste, ik zou het niet zo te gek vinden als een minnaar / one night stand dat vraagt en je gewoon beschermde seks hebt. Als je de condooms de deur uit doet uiteraard wel. Ik snap het wel want van orale seks kan je ook wat krijgen enzovoort, maar toch zou ik denk ik denken 'vlieg maar op' en er geen zin meer in hebben. Misschien heel irrationeel en fout.

Ik heb een change of plans en ga van het weekend al verhuizen!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven