Mode & Beauty alle pijlers

jeans lengte maat

24-02-2010 21:44 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi ! Even een vraagje.

Ik heb net een jeans gekocht, lengtemaat valt zo dat ie precies op de grond valt. Vraag is, of dit misschien toch te kort is, omdat hij waarschijnlijk nog wat krimpt in de was?

Dan moet ik hem namelijk gaan ruilen..

Wel jammer ik dacht, yes, eindelijk hoef ik een broek eens niet in

te korten. Maar ik wil ook weer niet een te korte jeans natuurlijk.

Hoor graag wat jullie denken?
Uit eigen ervaring weet ik dat als ik een jeans koop die tot net op de grond komt, hem vaak stuk loop aan de onderkant (omdat ik eigenlijk hakken erbij zou moeten dragen).

Lijkt me niet dat hij binnenkort zoveel krimpt dat hij te kort wordt.
Lijkt mij ook een goed lengte.

Voor de zekerheid niet in de droger gooien en niet heter dan 40 graden wassen ??
Lengte is toch prima! Zolang je je jeans niet in de droger gooit, zal die in de lengte nauwelijks krimpen.

Welke lengtemaat heb je?
Als ik mijn broeken heet was krimpen ze niet in de lengte zeg maar. Ze gaan wat strakker zitten. Spijkerbroeken lopen altijd uit, dus het is eerder logisch dat 'ie wat losser gaat zitten en (nog) wat meer op de grond gaat hangen.
Een spijkerbroek loop je meestal ook wat uit, waardoor hij vaak wat lager op je heup komt te hangen. Grote kans dus dat het allemaal wel meevalt met het korter worden. Je doet hem niet in de droger neem ik aan?
Aha, wat El_lebel schrijft dus.
Maar hij kruipt wel op, volgens mij, door het dragen.
Ik heb meerdere keren spijkerbroeken moeten inkorten en ben ooit zo stom geweest dat bij een ongewassen broek te doen.

Hij zat/viel daarna perfect qua lengte.... totdat ik 'm waste. Op 40 graden en zonder droger.

Die fout maak ik nooit meer, sterker nog; als ik weer een broek moet inkorten was ik 'm 2 keer!

(En dit waren geen broeken van een goedkoop merk overigens, mocht het iets uitmaken.)
ik ga hem houden zoals die is, bedankt voor de reacties!

Ik was toch eigenlijk van plan om m alleen af en toe met de hand te wassen ivm mijn rottige wasmachine. Dus dan doe ik dat gewoon, die langere maat is trouwens ook veel minder mooi bij mijn benen, omdat ie gewoon voor langere benen gemaakt is.
Een broek kruipt inderdaad wel wat op tijdens het dragen dankwij plooien bij knieën en boven bovenbenen, maar veel meer dan anderhalve centimeter krimpen/korter worden zal het niet zijn. Ligt natuurlijk wel aan de stof: als je een heel donkere denimkleur hebt (rince washed is volgens mij de officiële naam) is de kans op krimpen een stuk groter dan wanneer je een broek hebt die al verschillende behandelingen heeft ondergaan waardoor de stof soepeler is. En het advies voordat je een broek korter maakt is inderdaad enkele keren wassen én dragen van tevoren.

Al met al denk ik dat je een goede keus hebt gemaakt Spaghetti.
quote:Ann Liv schreef op 27 februari 2010 @ 12:45:

Een broek kruipt inderdaad wel wat op tijdens het dragen dankwij plooien bij knieën en boven bovenbenen, maar veel meer dan anderhalve centimeter krimpen/korter worden zal het niet zijn. Ligt natuurlijk wel aan de stof: als je een heel donkere denimkleur hebt (rince washed is volgens mij de officiële naam) is de kans op krimpen een stuk groter dan wanneer je een broek hebt die al verschillende behandelingen heeft ondergaan waardoor de stof soepeler is. En het advies voordat je een broek korter maakt is inderdaad enkele keren wassen én dragen van tevoren.

Al met al denk ik dat je een goede keus hebt gemaakt Spaghetti.

Thnx Ann Liv, voor de tip! Heb bijna alleen donkere jeans, misschien ligt het daar aan. Kan er iig rekening mee houden.

Best logisch ook, als ik er zo over nadenk.
quote:almosthappy schreef op 28 februari 2010 @ 21:23:

[...]

Thnx Ann Liv, voor de tip! Heb bijna alleen donkere jeans, misschien ligt het daar aan. Kan er iig rekening mee houden.

Best logisch ook, als ik er zo over nadenk. Leveren die jaren spijkerbroeken verkopen toch nog iemand iets op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven