September 2007!!!!

27-01-2007 22:33 1675 berichten
Alle reacties Link kopieren
nee, ben niet gestript..................baal er wel beetje van. Mijn baarmoedermond is al wel bezig met verstrijken, maar net, net niet voldoende om goed te kunnen strippen. Geduld dus. Ik kan morgen weeen krijgen, of volgende week. Grumpf . Moet ik toch weer mijn grens verleggen. tska, kind geeft het aan, ik moet me er wel bij neerleggen, maar vind het wel even moeilijk hoor. Ben toch wel beetje teleurgesteld.

Afijn, ik ga nu in bad liggen en even slapen. Kijken of ik vrolijker wakker wordt straks.

XX Kinke
He balen joh Kinke, echt jammer. Maar wat je zegt inderdaad, je kan je er het beste bij neerleggen, hoe moeilijk dat ook is... één ding is zeker: binnen nu en ongeveer twee weekjes heb je je kleine wondertje in je armen!!!

Hier verder alles z'n gangetje, ga zo even boodschapjes doen, dat is dan mijn uitje weer voor vandaag :-) En daarna maar weer verder met de stapel foto's die nog ingeplakt moeten worden!

xxx
Even snel;

Dinsdag is onze zoon geboren! Het gaat hartstikke goed met hem, we vinden het weer fantastisch zo'n lief klein babietje. De bevalling is behoorlijk snel verlopen, maandagavond weeen die echt pijnlijk waren maar niet sneller kwamen dan om de 10 minuten. Toen kreeg ik om 4 uur 's nachts ineens nog een scheur in mijn vliezen en liep ik helemaal leeg. Vanaf dat moment elke 2 minuten weeen en 45 minuten later al persdrang. Snel naar het ziekenhuis toe, nog 45 minuten persweeen wegpuffen omdat arts een andere bevalling had en toen na ong 20 minuten persen was hij er. Ik vond het behoorlijk heftig, maar omdat het zo snel ging achteraf ook goed te doen. Helaas wilde arts me niet knippen (wel om gevraagd) en ben ik uitgescheurd. Kennelijk maar een klein scheurtje, maar het hechten was toch geen feest.

Kinke, balen hoor dat het strippen niet doorging. Ik kan me voorstellen dat je er helemaal op ingesteld was. Sterkte hoor en een knuffel van mij!!

Kaatje en Tinkerbellen, ook voor jullie de laatste loodjes, zet hem op he!

Andere mama's, ik ben blij me nu bij jullie te kunnen aansluiten. Fijn ook te horen dat alles nog steeds zo goed gaat!

Heb overigens na 1 dag borstvoedig alweer aan beide tepels tepelkloven, joeppie! Niet leuk, had toch verwacht dat ervaring met zoon ze deze keer zou kunnen voorkomen. Nou ja.

We gaan de kleine man maar eens in de tummy tub doen.

xx Rosi
Rosi: GEFELICITEERD!!! Je bevalling is inderdaad uiteindelijk hartstikke snel verlopen zeg. Alleen jammer van het inscheuren.

En nu lekker genieten van je zoontje!

Ik ben nog steeds aan het wachten op de eerste voortekenen dat mijn bevalling er aan zit te komen, maar helemaal niets. Ik probeer me er nu maar vast op in te stellen dat ik op zijn vroegst volgende week mijn baby krijg.

Kinke, wat jammer dat je niet gestript kon worden. Je leefde er zo naar toe. Voor jou is het dus ook nog even volhouden. Heeft bed en bad geholpen om wat blijer te worden?

Kaatje: foto's plakken is een leuke bezigheid in deze periode he. Ik heb een paar weken terug al mijn trouwfoto's ingeplakt. En probeer nu mensen zo ver te krijgen dat ze mijn inspanningen willen bekijken:-)

Ik ga mijn oventje schoonmaken en een cake bakken: bezigheidstherapie
Oh Rosi,

Héél hartelijk gefeliciteerd met jullie zoon!! Fijn dat alles snel ging, jammer van het inscheuren inderdaad, maar inscheuren heelt sneller en beter dan een knip! Dus, moet je maar denken, als je toch wijder moest worden dan je van nature bent ( ) dan maar zo, toch?

Heftig dat je ineens nog een scheur in je vliezen krijgt en alsnog leeggutst! Lijkt me gekke gewaarwording. Had je genoeg zeil op bed liggen??? Of was je in de badkamer?

Nu al tepelkloven, balen. Jammer is dat he, dat je je eigen ervaring niet kunt delen met je pasgeboren nieuwe zoon...ieder kind hapt weer anders...ik hoop dat het (ook) snel heelt, en meneertje de smaak (hap!) te pakken krijgt.

geniet er lekker van. Is je kraamhulp leuk? Ben ook benieuwd naar de naam, maar die wil je misschien wel even privé houden.

Tinkerbellen en Kessie, ik ben wel iets vrolijker wakker geworden hoor. heb diep liggen slapen na het bad. Ben snipverkouden ook, dus had bad genomen met eucaliptus, en daardoor sliep ik extra goed denk ik.

Tsja, en nu maar gewoon door alsof er niks aan de hand is. Ik merk wel dat ik er een beetje dwars van wordt, kont in de krib, dat idee. Heb nu zin om vreselijk te gaan shoppen ofzo, zelfvewennerij, maar vooralsnog zit de bank prima, de TV aan (hang, hang) warme sokken en vest aan....is ook goedkoper!

Liefs, Kinke
Rosi! van harte gefeliciteerd met je nieuwe zoon! super dat hij er nu eindelijk is he? en wat een bevalling, je bent niet te benijden als ik het zo lees. en nu maar lekker bezig met je ventjes en in een ritme zien te komen he. laat je de komende dagen zoveel mogelijk verwennen. mijn ervaring is met de 2e dat ik veel meer van de kraamtijd heb genoten dan bij de eerste.

ik heb nog een vraagje aan iedereen: zitten jullie ook op hyves? (www.hyves.nl) zou leuk zijn zodat we fotos kunnen laten zien, mits je natuurlijk niet anoniem wilt blijven. tis maar een ideetje hoor. hier kletsen blijft natuurlijk nummer 1!

fijne dag allemaal. ik krijg vandaag mijn moeder te helpen met de kids. liefs mamalijn
Hai,

Ik zit op hyves, alleen wel onder mijn eigen prive naam. Die wil ik hier niet bekend maken..hoe doen we dat dan?

Ga appeltaart bakken...terwijl ik helemaal niet zo'n Mina-Bakgraag ben..hormonen!!!!!!

Kinke
heeey meiden,

Rosi van harte gefeliciteerd meid!!

ben hier ff snel hoor. Vanacht weer ff goed geslapen, de nacht ervoor vond floor het erg leuk om heel de nacht wakker te zijn.

we zijn toen namelijk op en naar geweest naar de opa en oma van mijn vriend omdat het met oma niet zo goed ging.

en toen heeft ze de heen en terugreis lekker geslapen, niet erg natuurlijk, maar ja toen had ze er s nachts geen zin meer in helaas.

vandaag gaan we naar vouwwagens kijken want we gaan in mei, ja tis nog ver weg haha naar de camping toe in zeeland. mijn vader en vrouw staan daar dan ook dus dat wordt floor haar eerste vakantie gezellie!!!

Ook vandaag ff naar de prenetal is vandaag tot zondag 20 korting op het hele assortiment dus dat is wel relaxed. Ff voor voedingsbehas kijken en voor een handkolf.

En misschien is die msn groep een idee?? daar kunnen alleen mensen bij die lid zijn en verder moet ieder ander toestemming krijgen om te kijken zeg maar.

de link is http://groups.msn.com/September2007mamas

ik zal dan eens kijken wie eruit kunnen aangezien lang niet iedereen meer meeschrijft hier die ooit voor de msn groep aangemeld is. daar kunnen we ook fotos delen met elkaar zonder dat andere het zien zeg maar.

liefs rens
Rosi, van harte gefeliciteerd met jullie zoon! Wat een snelle bevalling joh, echt super! Geniet er maar lekker van!

Tinkerbellen, goed idee van die cake, heb hier ook nog een pak cakemix staan, wie weet vanmiddag?! Jammer he, dat er nog geen tekenen van een bevalling zijn, maar het kan zomaar ineens beginnen!!! Ik denk ook iedere dag, zou het dan vandaag zo ver zijn...

Kinke, ben je al wat minder verkouden? Ik had dat vorige week, zat toen echt te hopen dat de bevalling nog even op zich zou laten wachten, want puffen als je zo vol zit lijkt me ook niets ('t is ook nooit goed he... hihi)

Renske, die msn group is inderdaad een goed idee! Leuk, dan kunnen we foto's plaatsen enzo!
Heb lidmaatschap aangevraagd!! Nu maar hopen dat jullie me toelaten :-)
Hoihoi, daar was ik ook nog steeds!

Ik vind de msn-groep ook een leuk idee, en zal zo direct ook een aanmeldingsaanvraag indienen:-)

De cake die ik gister gebakken heb is erg lekker geworden.

Die bezigheid is zeker een aanrader. Vanmiddag ben ik nog even de stad ingeweest om te winkelen en heb bij de prenetal alvast twee flessen gekocht. De kortingsactie is vandaag al begonnen.

Verder weinig nieuws hier. Ik begin alleen allemaal mailtjes en sms-jes te krijgen van mensen die voorzichtig informeren of er al iets gaande is... Nee dus
Haha, hier ook te pas en onpas telefoon, sms en e-mail met de vraag of de baby er al is...wordt er wel een beetje moe van, maar ze bedoelen het goed!

Tinkerbellen, zijn er bij jou al afspraken gemaakt over hoe en wat als de beeb blijft zitten??

Ik zit nu aan de appeltaart...home-made! (met fikse portie slagroom, mijn verslaving deze zwangerschap)...

Wie weet helpt het, die thuisbaksels? Morgen weten we meer!
Ik zit ook al met een kopje thee en een zelfgebakken stuk cake achter de computer:-) Alleen de slagroom ontbreekt nog.

Morgenochtend moet ik weer naar de verloskundige; het is even afwachten wat die te zeggen heeft. Ik ben benieuwd of ze uberhaupt iets wil gaan 'doen', aangezien het een invalster is. Ik moet wel een potje urine meenemen wat ze gaan controleren of het eiwitten bevat omdat mijn bloeddruk de afgelopen weken iets verhoogd is. Mogelijk dat ze afhankelijk van de uitslag daarvan besluiten de bevalling te bespoedigen.....

Wanneer moet jij opnieuw naar de verloskundige, kinke? En gaan ze dan opnieuw kijken of je gestript kan worden?
zo meiden het schema weer aangepast, heb floor ook bij de bevallen meiden gezet, neem aan dat ze al wel bevallen is de vraag is alleen wanneer natuurlijk hihi.

ik heb op de groep ook de mensen verwijderd waarvan ik dacht dat ze niet meer meeschreven. hopelijk heb ik een van jullie niet verwijderd dat was niet de bedoeling dan.

ik heb daar alvast nog meer fotos geplaats van floor.

onze eerste vakantie met de kleine is trouwens geboekt. in mei gaan we lekker weekje naar zeeland toe kamperen met onze meid. op de camping waar mijn ouders ook staan dus dat is wel zo makkelijk. nu alleen nog een vouwwagen kopen haha. vandaag al weesten kijken en morgen weer dus ben benieuwd. heb er nu al zin in haha en tis nog zover weg.

met ons meisje gaat alles nog steeds super echt tevreden kindje.nachten slaapt ze al goed door, wordt vaak maar 1 keer wakker en soms nog niet eens, echt genieten dus.

liefs rens

hopelijjk tot bij de msn groep, mochten er trouwens meiden behoefte hebben aan een handleiding voor die groep mag je me mailen. op renskewaterreus@hotmail.com

ik hoor het wel

liefs rens
Ha,

Renske, bedankt weer voor het aanpassen van het schema.

Ik heb me aangemeld voor een lidmaatschap van de groep...neem aan dat die dan bij jou in je mailbox terecht komt?

Anders mail ik je zo nog even op je hotmailadres, dan weet je gelijk wie ik ben.

Lekker, die geplande vakantie. Mijn broer gaat volgende week naar een zonnige bestemming...moet eerlijk zeggen dat ik van die droombeelden heb van vakantie (zon, zee, glas koele droge witte wijn, RUST), zoals mensen die op dieet zijn dromen van een hamburger....

Tinkerbellen, ik moet woensdag (pas) weer naar het ziekenhuis. Dan zullen ze opnieuw kijken en misschien strippen. Stiekum ga ik er (weer!) vanuit dat ik dan toch wel écht bevallen ben, maar ja, ik heb mezelf al langer verrast deze zwangerschap dus laat ik vooral niks te hard roepen!

Ik hoop trouwens niet dat je eiwitten hebt..maar vaak hou je dan ook veel vocht vast, heb je dat ook? Hoe dan ook, ik hoop dat alles oke is, en het zou leuk zijn als ze willen strippen denk ik? Althans, het lijkt me dat je nu ook wel staat te popelen om die dikke buik eens kwijt te raken en je baby te bewonderen??

Hoe dichterbij de bevalling komt, hoe minder ik me erbij kan voorstellen dat ik binnen nu en (10 dagen) lig te puffen en dan een nieuw kindje vasthou. heel gek. Je zou toch zeggen dat ik het zou moeten weten, maar nee, dit is toch allemaal weer nieuw! Tis echt een ander kindje dan mijn zoon!!

Beddtijd..althans, ik ga nog eens in bad, hopelijk met iets legere holtes (hatsjoe!) op bed daarna. Slaaplekker allen!

Liefs, Kinke
Bedankt voor jullie felicitaties. Hier gaat alles goed, we zijn zo blij met ons lieve babietje, hij is zo lief en tevreden. Jammergenoeg heeft hij 1x per dag last van krampjes en dat is na de laatste avondvoeding en dan zijn we nog tot laat in de weer met pinken in zijn mond. Hij laat zich op die manier wel heel goed troosten.

De borstvoeding gaat super!! Hij hapt goed, drinkt krachtig maar toch ook rustig en mijn productie komt goed op gang.

Helaas is er een geboortegolf aan de gang en hebben we maar 4 uur kraamzorg per dag. Ze is gelukkig wel een goede.

Zoon moet nog niet zoveel van zijn broertje weten, hij is best een beetje van slag. Ik hoop dat ik weer snel wat fitter ben, dan kan ik ook wat meer met hem doen, nu doet mijn man bijna alles.

Beterschap met de verkoudheid Kinke! En ik ga gewoon voor je duimen dat je voor woensdag je mooie zoon in je armen houdt!

En Kaatje, Tinkerbellen en Leonietje, jullie ook, want dan is het alweer eind september, dus mag ons hele forum best wel al bevallen zijn.

Leuk dat jullie trouwens zo aan het bakken zijn. Wij hadden maandag ook van alles in huis gehaald voor een appeltaart, maar daar zijn we niet meer aan toe gekomen en nu zijn we er te moe voor haha. Wie weet dat we er een dezer dagen nog wel puf voor hebben.

Oh ja , Renske bedankt voor het accepteren op de msn-groep, ik zal er binnenkort wel even wat foto's op zetten.

xx Rosi
Zo, straks naar de verloskundige voor controle!

Ik heb een rare, rommelige nacht gehad. Het was zo'n drukte in mijn buik dat ik op een gegeven moment zelfs dacht dat de eerste weeën begonnen waren, maar nu is alles weer helemaal rustig.

Kinke, ik herken je gevoel helemaal dat het nu zo onwerkelijk lijkt dat je straks (voor jou weer) een kindje in je armen houdt. Nu ik steeds verder overtijd raak, is het net of de bevalling ook pas over veel langere tijd plaats zal vinden. Ik kan me haast niet meer voorstellen dat het dit weekend er nog van komt, dus dan misschien ergens volgende week.... Maar dan denk ik er meer over in termen dat de zwangerschap dan over is dan dat ik een kindje heb gekregen. Alhoewel, nu ik er zo over schrijf begint het wel weer enorm te kriebelen

Rosi, wat goed dat de borstvoeding zo gemakkelijk verloopt. Ik hoop zo dat het bij mij ook netjes op gang wil komen. Wat een gedoe met de kraamzorg! Er was eerder ook al iemand die minder kraamzorg kreeg vanwege de drukte. Gelukkig maar dat je wel een goede kraamhulp toegewezen hebt gekregen en dat de borstvoeding zonder problemen verloopt, anders zat je mooi aan.
Goedemorgen!!!

Hier een rustige nacht achter de rug, lekker geslapen! Gisteravond wat kleine krampjes gehad voordat ik naar bed ging, maar daar is nu niets meer van te merken. Kan dus ook van de bruine bonen zijn geweest, hihi

Tinkerbellen, toevallig, ik heb straks om 12 uur ook controle, ben benieuwd hoor! Nu je overtijd loopt, moet je dan vaker dan 1 keer in de week voor controle?

Rosi, zo maar vier uur kraamzorg per dag, tjonge... dat is jammer. Mooi dat de borstvoeding zo goed loopt? Heb je bij je vorige zoontje ook borstvoeding gegeven, en tot hoeveel weken/maanden heb je dat volgehouden?

Kinke, heb je een goede nacht gehad, lekker kunnen slapen?

Renske, hihi, de eerste vakantie van de kleine meid is al geboekt, niet verkeerd hoor!
Joehoe Rosie, van harte gefeliciteerd met jullie zoon!! Beetje bijgekomen van de bevalling inmiddels? In welk ziekenhuis ben je bevallen? Bij ons zat het Diak vol en ben ik afgevoerd naar het Mesos Oudenrijn. Vooraf wilde ik dus echt niet naar het Mesos maar op dat moment interesseerde het me niks. Achteraf heel goed " bevallen" haha.

Hebben we al iets van Floor gehoord eigenlijk???

Kinke, meid, ik hoop voor je dat het snel losbreekt. Hoop dat je bent bevallen voor ze je willen gaan strippen.

Rens, is je meisje maar 1 x per nacht wakker? Mazzelaar! Ons ventje komt gewoon om de 3 uur, dag of nacht maakt hem niet uit.

Rosi, bij ons zijn ook de pinken druk in de weer haha. Inderdaad, het wondermiddel tegen krampjes.

Ik ga me ook aanmelden voor de groep.

Liefs!!
p.s. nog een tip tegen tepelkloven, kreeg ik van onze kraamhulp en bij mij werkt het super. Bepanthen erop smeren (helpt ook tegen luieruitslag)
ik heb behoorlijk goed geslapen voor iemand met een knetter-dikkebuik en volle holtes...en werd wakker met buik en rugpijn, die ik nu nog heb....laten we hopen dat dit iets doet, en dat het een begin is. Inmiddels weten jullie ook wel dat ik niks meer hardop durf te roepen over bevallen, dus ik hou me verder maar stil.......

Ben benieuwd naar jullie controles! Ik heb net vriend gebeld, dat ie wel naar huis mag komen na zijn laatste meeting (12.00 uur) zodat ik ruimte heb om een mogelijk begin te laten starten.

Rosi, wat vreemd eigenlijk, dat je nu ineens maar 4 uur krijgt. Althans, ik had bij de intake al de belofte van 48 uur...Het lijkt me dat die bureau's toch wel iets aan planning doen? Lullig dat je maar 4 uur krijgt daardoor, je zit immers niet met 1 kind, maar met twee. Van wie krijg je je kraamzorg eigenlijk? Ik zit bij Debuur, Wijk bij Duurstede. Had ik bij zoon ook en die beviel goed.

Afijn, verder heb ik me braaf voorgesteld op msn groep, dus daar valt meer te lezen over mijzelf. Ga nu eerst slapen, en als er daarna nog tijd is zal ik ook wat foto's plaatsen.

Laten jullie even weten hoe de controle was Tinkerbellen en Kaatje??? Succes!

Kinke
Bij de verloskundige was alles gelukkig weer prima in orde. Bloeddruk was iets gestegen, onderdruk nu 85, maar dat was nog niet te hoog volgens haar. Verder eigenlijk geen bijzonderheden!

Kinke, heb je nog steeds buikkrampen en rugpijn, of was het loos alarm? Zou het dan toch gaan gebeuren dit weekend!!!

Ik ga even een tukkie doen, heerlijk!!!
Bij mij was ook alles in orde volgens de vlos. In de urine waren ook geen eiwitten te vinden, dus niets om zorgen over te maken. Ze heeft nog even gevoeld of de bevalling erg dichtbij zit of niet en ik blijk nog helemaal geen ontsluiting te hebben (had ik ook niet verwacht), maar de baarmoedermond blijkt wel al bezig zijn te verstrijken. Nou, das in ieder geval iets.

Verder volgens haar een zwangerschap volgens het boekje.

Ik hoef dan ook niet vaker dan één keer per weer op controle te komen.

Ze verwachtte wel dat ik voor de volgende afspraak zou zijn bevallen en ik hoop dat ze gelijk heeft.

Mijn middagdutje was trouwens heerlijk:-)
Ha Tinkerbellen en kaatje, da's dus voor beiden goed nieuws!

Tinkerbelle, ik denk dat je zo ongeveer in het zelfde schuitje zit als ik zat (ook bij mij was e.e.a. aan het verstrijken enzo)..ZAT, want de buikkrampen houden aan...ik ga zo in bad, om te kijken of het dan weer rustiger wordt, zo niet, dan zou het heel goed kunnen dat er wellicht toch iets te baren valt dit weekend.

Vooralsnog ben ik niet erg nerveus ofzo. Alleen fikse menstruatie pijn, en her en der weer eens een harde buik.

Ik hou jullie op de hoogte!

Liefs, Kinke
Kinke, ben zo benieuwd of het heeft doorgezet bij je??? Heb zo'n vermoeden van wel! Zet hem op!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven