ben mezelf een beetje kwijt.. denk ik

11-12-2009 00:29 520 berichten
Alle reacties Link kopieren
*
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
HA geweest. Moet morgen medicijnen gaan halen tegen brandend maagzuur.

Kuur van 14 dagen. Helpt dit niet moet ik terugkomen.

Verder is het hier weer uit de hand gelopen. Mijn dochter heeft me weer aangevallen.Flinke blauwe plek op mijn arm..

Weet niet meer hoe dit opgelost te krijgen. Zal eerst gruwelijk uit de hand moeten lopen denk ik..
Jeetje lichtbron. Ik vind dat het al heel erg uit de hand gelopen is. Dat kan toch niet dat je eigen dochter jou aanvalt. Trek aan de bel Lichtbron.

Ik hoop dat je dit wel bespreekt met de hulpverlening en dat je je wensen kenbaar maakt. Misschien toch de Hondsberg?

Brandend maagzuur kan ook door de stress veroorzaakt worden en in jouw geval vind ik dat niet vreemd. Je zult onderhand wel stijf van de spanningen staan.

Jammer dat ik niet veel voor je kan doen maar ik wens je veel sterkte en kracht toe en natuurlijk een dikke
Heey,Bosaapje.

Ik heb ontzettend gehuild toen de coach hier was. Ik was net terug van een rondje autorijden. Ik had aan mijn dochter gevraagd of ze een pak melk wilde halen,maar dat deed ze uiteraard niet.

Boss ben ik toen zelf maar naar de winkel gereden.

Toen ik terug kwam begon bijna-exman nog te zeiken, dat hij altijd rustig bleef.Ik zeg dat is niet moeilijk ,je bent de hele dag op je werk..

En toen ben ik een rondje gaan rijden. Ik was zo boos,zo moe,zo verdrietig...

We willen nu proberen of ze voor 2 dagdelen hier in het dorp in de creche kan gaan helpen. Zodat ze een beetje structuur heeft en onder de mensen komt. En dat ik weer een beetje adem kan halen. Ook met de bedoeling -ze wil graag met kinderen gaan werken in de toekomst- om haar te laten voelen en van te doordringen dat ze toch een opleiding daarvoor nodig zal hebben en daar niet zal komen als ze hier tussen de vier muren blijft zitten voor de t.v. en voor de computer.

Omdat ik de leidsters ken die daar zitten ben ik vandaag naar één van hen toe geweest.

Ze zal het bespreken in het team,maar omdat het sinds kort onder één of andere stichting valt,moet dat ook daar besproken worden..

Eind deze week hoor ik daar van. Ik hoop met heel mijn hart dat het kan..

En ik ben ontzettend gestressd en gespannen,en ik denk ook wel dat ik daar door brandend maagzuur heb.

En, lieve bosaap, je doet al veel door op dit forum te blijven schrijven.

dikke terug.
Sorry dat ik zo lang niet gereageert heb Lichtbron.

Het is en blijft een klote situatie en ik kan me voorstellen dat als je bijna ex dan ook nog eens zo'n opmerking maakt dat het helemaal in het verkeerde keelgat schiet, logisch ook.

Als je nu de problemen met hem kon delen en hij er ook eens iets aan deed (ik heb het nu specifiek over de problemen van dochter) dat zou al heel wat schelen.

Nu heb je toch het idee dat je alles alleen moet doen terwijl je samen ouder bent van dochter.

Heb je al iets gehoord van de creche of dochter daar mag komen?

Het is duidelijk dat er iets moet gebeuren met je dochter want hier word zij niet beter van en jij wordt gillend gek.

Is de Hondsberg geen optie voor de hulpverlening of probeer je dit zo lang mogelijk uit te stellen?

quote:bosaapje schreef op 26 februari 2010 @ 10:20:

Sorry dat ik zo lang niet gereageert heb Lichtbron.

Het is en blijft een klote situatie en ik kan me voorstellen dat als je bijna ex dan ook nog eens zo'n opmerking maakt dat het helemaal in het verkeerde keelgat schiet, logisch ook.

Als je nu de problemen met hem kon delen en hij er ook eens iets aan deed (ik heb het nu specifiek over de problemen van dochter) dat zou al heel wat schelen.

Nu heb je toch het idee dat je alles alleen moet doen terwijl je samen ouder bent van dochter.

Heb je al iets gehoord van de creche of dochter daar mag komen?

Het is duidelijk dat er iets moet gebeuren met je dochter want hier word zij niet beter van en jij wordt gillend gek.

Is de Hondsberg geen optie voor de hulpverlening of probeer je dit zo lang mogelijk uit te stellen?

De creche is nog steeds een optie maar omdat alles wat met kinderopvang te maken heeft voortaan onder een stichting valt,moet onze coach eerst een mail sturen naar iemand van die stichting. Waarin ze uitlegt wat er met mijn dochter aan de hand is.

We hebben nog 2 dingen in overweging. Er is een school De Rebound waar kinderen een zogezegde tweede kans krijgen. die om de een of andere reden niet naar school gaan of durven..

en de tweede is een advertentie die in ons regionale blaadje staat maar die moet ik nog opzoeken.

Volgende week vrijdag komt de coach met nog iemand naar hier om alles eens door te spreken wat er voor haar nog mogelijk is..

ben benieuwd.

De Hondsberg bliijft voor mij nog altijd een mogelijkheid..
Van J. krijg ik geen hoogte meer..

Hij wil graag op de hoogte gehouden worden over de gang van zaken betreffende mijn dochter.

Dus ik stuur trouw enkele sms-jes en mailtjes,die hij vervolgens niet beantwoord,wat hij normaal gesproken altijd doet..

Maar deze week kom ik hem tegen in de gang op school,en knoopt een gesprekje aan,zegt dat hij mijn mailtje en sms-jes heeft ontvangen.

Vervolgens praten we over mijn ouders, welke leeftijd ze hebben(?),de gezondheid van mijn vader en moeder.

Hoe het met mij en mijn dochter gaat. Een fijn gesprek..

Vandaag enkele veranderingen die ik dus ook weer netjes doormail (heeft er zelf om gevraagd..) waarop ik dus tot nu toe nog geen antwoord op heb gekregen..

Snap jij het nog?
Ik snap het wel Lichtbron. Hij vraagt dit omdat hij een tijd nauw betrokken is geweest en het fijn vind om op de hoogte gehouden te worden. Helaas heeft dat niks te maken met eventuele gevoelens voor jou maar meer een professionele nieuwsgierigheid.

Jammer dat in de hulpverlening alles zo traag werkt. Volgende week vrijdag duurt nog zo lang, zeker nu het met dochter niet goed gaat.

Die advertentie bij jullie in het regionaal blad, wat houdt die in?

Wat ik me ook afvraag is of dochter haar excuses naar jou toe heeft aangeboden nadat ze jou aangevallen heeft...

Beseft ze wat ze jou aangedaan heeft of wordt er verder niet meer over gesproken?
Bosaapje,mijn dochter heeft haar excuses aangeboden. Maar of het helpt..

Vandaag was ze weer zo boos,enkel en alleen omdat ik zei dat ze van de computer af moest zodat haar broertje er nog een uurtje op kon voordat ze gingen slapen.

En ze haalde weer uit naar mij. Ze probeerde te krabben maar ik kon haar armen vastpakken.En heb haar stoel achteruit geschoven.

Toen heb ik haar account afgesloten en heeft ze zich een half uur opgesloten in de w.c.

Dinsdag moet ze weer naar de psychologe,moet ze op de fiets naar toe. Ik hoef niet mee van de psychologe.

Ik heb er op het moment ook de kracht niet meer voor. Ze heeft opdrachtjes die ze moet maken. Maar ik heb gezegd tegen haar en de psych. dat de verantwoording bij mijn dochter ligt,opdrachtjes af of niet af.
Heel goed Lichtbron dat je niet tussen de afspraken die de psychologe met jou dochter heeft gaat bemoeien. Dit levert alleen maar strijd op die je toch niet wint en het geeft alleen maar meer frustraties.

Heb je niet het idee dat je dochter met jou een machtspelletje aan het spelen is? Grijpt jouw bijna ex niet in als jouw dochter zo tegen je tekeer gaat? Misschien dat je met hem kunt afspreken dat hij zich meer met je dochter gaat bemoeien. Het is en blijft ook zijn kind ook al gaan jullie uit elkaar.

Moet zij van de pc dan moet bijna ex dit gaan zeggen. Duidelijke afspraken met hem maken.

Het mag en kan niet zijn dat hij zich overal aan onttrekt.
Hoe gaat het Lichtbron?
Voel me niet zo fijn..
Als je wat kwijt wilt... Dit is jouw topic dus schrijven als je denkt dat het oplucht of helpt.
Pfff... heftig allemaal.

Ik moet meteen aan dat programma van Prem denken (kennen jullie dat?). Ook over jongeren die niet of nauwelijks nog naar school gaan en waar geen land mee te bezeilen is.

Is er al wat meer duidelijkheid lichtbron? Want jij loopt ook op je tenen door je eigen huis volgens mij, zo ondertussen.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Hoi,allen!!

De moed ontbrak me om gisteren te schrijven.

Morgen hebben we een in-takegesprek bij de psycho-motorische therapie. Hopelijk kan die het een en ander bereiken..

Ook komen er morgenmiddag twee mensen van de stichting MEE,om te praten over de verdere mogelijkheden omtrent een andere school voor mijn dochter.

Ben benieuwd..

Vandaag ook nog een gesprek gehad met de trainster van de SOVA-cursus.

Fijn gesprek geweest. Mag haar altijd bellen of sms-en..

Moonlight, dat programma van Prem.. heb er wel eens aan gedacht om haar daar voor op te geven..

Ik loop onderhand op mijn tandvlees..

Het is net een slechte film waar ik in zit.Net of het iemand anders is die dit overkomt..
Ja je kunt je ervoor opgeven, uiteraard.

Moet je wel bedenken of je dat wilt, met je hele hebben en houwen op TV.

En realiseer je dat met name je dochter nog lang herkend zal worden als 'dat meisje van Prem'. Ook als ze misschien een keer onhandelbaar is en dat op TV komt.

Donderdag was de laatste uitzending en Prem vertelde, als er een nieuwe serie komt, zal dat na de zomer zijn. Ik ga er wel vanuit dat de aanloop naar het programma binnenkort al begint. (Selectie enzo)

Vind het geen slecht idee want hij helpt die jongeren wel echt. Maar hoop eigenlijk voor je dat je eerder geholpen bent en niet hoeft te wachten tot 'na de zomer'.

Sterkte.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Lichtbron

Hoe is het gesprek met de PMT gegaan?

En het gesprek met MEE?

In ieder geval denken ze nu actiever mee nu ze merken dat je op je tandvlees loopt.

Heb je nu zelf ook het idee dat er stappen genomen worden of zie je iedereen rennen en dochter stilstaan?
Ik weet niet of ik dat echt ga doen moonlight. Je wilt niet weten hoeveel uren ik al op internet heb gezeten om iets te zoeken,een oplossing.

En net wat je zegt,met heel je hebben en houwen op t.v. da's ook wel een hele grote stap...

Bosaapje,we zijn zeker wel anderhalf uur bij die vrouw geweest. en het blijkt Psycho sociale therapie te zijn.

Ik ben benieuwd,stap er eigenlijk heel blanco in en heb maar niet teveel verwachtingen.

Ik hoop dat ze echt gericht met mijn dochter aan de slag gaat.

Tsja, het gesprek met MEE..

We hebben besloten dat er contact opgenomen wordt met de school waar mijn dochter eigenlijk hoort te zitten en willen gaan vragen of ze aangemeld kan worden bij Rebound. Daar kunnen ze 12 weken terecht en worden ze eigenlijk weer "klaar gestoomd" voor de school waar ze vandaan komen. Google er maar eens op.

En dan is er nog een optie maar daar heb ik gemengde gevoelens bij.

Dat is een school wel op haar leer-niveau en ook wel havo-niveau enzo, maar daar zitten kinderen met een lichamelijke handicap..

Ik heb beloofd dat ik wel wil gaan kijken en een gesprek aan wil gaan met de directeur maar dat ik verder nog niks toezeg ofzo..
http://www.nji.nl/eCache/DEF/1/10/522.html

Deze bedoel je?

Wat is er mis met kinderen die een lichamelijke beperking hebben? Ik schrik een beetje van het feit dat jij daar een issue over maakt dat zij daar ook op school zitten.

Juist goed voor je dochter om te zien dat ook zij knokken om iets te bereiken. Juist die kinderen zijn heel sterk, gemotiveerd om iets te bereiken omdat ze zo vaak tegen vooroordelen aanlopen en moeten omgaan met hun beperking.

Ik zou daar zeker gaan kijken en ik weet zeker dat je versteld staat hoe deze kinderen met problemen omgaan en zijn zoals wij ook zijn.

Ze zijn mens, just like you and me alleen met een beperking.
Bosaapje, ik heb helemaal geen moeite met gehandicapte mensen,integendeel.

Heb zelf een gehandicapt nichtje gehad,die is ondertussen overleden.heel ingrijpend enzo.

Ik zie nu ook wel dat ik het een beetje verkeerd heb neer geschreven.

Ik weet eigenlijk ook niet goed onder woorden te brengen wat ik bedoel.

Mijn dochter heeft geen handicap ze heeft alleen sociaal/emotioneel een probleem, ja, en misschien kun je dat ook een handicap noemen,maar voor mijn gevoel hoort zij daar niet tussen.

Maar je gaat je horende kind toch ook niet tussen dove kinderen in de klas zetten?
quote:lichtbron schreef op 08 maart 2010 @ 00:05:

Bosaapje, ik heb helemaal geen moeite met gehandicapte mensen,integendeel.

Heb zelf een gehandicapt nichtje gehad,die is ondertussen overleden.heel ingrijpend enzo.

Ik zie nu ook wel dat ik het een beetje verkeerd heb neer geschreven.

Ik weet eigenlijk ook niet goed onder woorden te brengen wat ik bedoel.

Mijn dochter heeft geen handicap ze heeft alleen sociaal/emotioneel een probleem, ja, en misschien kun je dat ook een handicap noemen,maar voor mijn gevoel hoort zij daar niet tussen.

Maar je gaat je horende kind toch ook niet tussen dove kinderen in de klas zetten?

Het doet gewoon zo'n pijn dat ze haar eigen ruiten aan het ingooien is.

Want het is een school waar ze echt haar plezier in leren had kunnen aanboren..
Als ouder zijnde doet het zeker pijn Lichtbron als een kind niet kan of wil beseffen wat ze aan het doen zijn. je kunt het haar één keer vertellen of wel 20 keer maar helaas ervaren zij en voelen zij het totaal anders. Dat is die vreselijke onmacht die je als ouder zijnde hebt.

Je vergelijking over een horende kind bij een dove kinderen in de klas zetten klopt niet helemaal Lichtbron.

Zij zijn immers niet in staat om te communiceren zoals mensen die wel horen doen.

Mensen met een lichamelijke beperking zijn zowel geestelijk als verbaal net als wij.

Ik denk dat de hoofdzaak is dat je dochter weer naar school gaat en haar Havo kan afmaken.

Sociaal en emotioneel is je dochter wel beperkt. Misschien is dat moeilijk te ervaren maar het is wel zo en daar ondervind zowel zij als jij de lasten elke dag weer.

Ik hoop iig dat jullie eruit kunnen komen en dat er een goede oplossing voor jullie komt.

Nou,Bosaapje ze heeft geen H.A.V.O-opleiding hoor..

Ze gaat naar het speciaal onderwijs in het middelbare met LeerWeg Ondersteunend Onderwijs. (LWOO).

En de discussie over de horende en niet horende kinderen begin ik niet aan.

Ik heb alleen maar willen zeggen dat mijn kind voor mijn gevoel daar niet hoort..

En J. vond dat eigenlijk ook..

Vrijdag is het weer zorgoverleg ben benieuwd..
Dat wordt spannend vrijdag.

Die discussie wil ik ook helemaal niet aangaan dus don't worry

Mag jij bij dat overleg aanwezig zijn of is het alleen met de hulpverleners onder elkaar?
Nee,daar mag ik niet bij zijn.

Vind ik niet erg... denk ik. Heb daar dus een beetje gemengde gevoelens over.

Vandaag is ze weer op de fiets naar haar oude school geweest naar de psychologe. We moeten nu elke dag 5 minuten over haar school gaan praten. Wat ze er leuk vind en wat niet.

Ook moet ze ontspanningsoefeningen doen.

Och,Bosaapje,het gaat allemaal zo langzaam.. Ik zou ze wel door de tijd heen willen duwen..
Ik hoop dat ze dat volhoud Lichtbron, zowel die ontspanningsoefeningen als die gesprekjes. Je bent toch op een gegeven moment uitgepraat over wat ze wel en niet leuk vindt...

Juist de laatste zin die je schrijft zou maken dat ik wel bij dat gesprek aanwezig zou willen zijn. Er wordt, naar mijn mening, teveel gepraat en te weinig concreets ondernomen.

Er mag eens wat meer actie komen en vooral over de toekomst van je dochter.

Dat stomme wachten en die onmacht maakt het juist nog erger voor jouw gemoedstoestand en jij bent toch de spil in het gezin.

Als jij wegvalt, valt het hele gezin uit elkaar en dat moet koste wat het kost voorkomen worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven