ben mezelf een beetje kwijt.. denk ik
vrijdag 12 maart 2010 om 00:12
vrijdag 12 maart 2010 om 00:15
Ik val van de ene emotie in de andere. Dan heb ik weer eventjes goeie zin.En kan ik lachen.. En het andere moment dan zie ik mijn dochter daar in de kamer zitten. bewegend tussen de computer en de televisie en bekruipt mij het gevoel dat ze het allemaal wel best vindt..
Het zal erop uitdraaien dat ze intern gaat,ben ik bang.
Het ellendige is dat ze -omdat ze "al" 14 jaar is overal zelf voor moet tekenen..
Het moest niet mogen,maar ja.
Het zal erop uitdraaien dat ze intern gaat,ben ik bang.
Het ellendige is dat ze -omdat ze "al" 14 jaar is overal zelf voor moet tekenen..
Het moest niet mogen,maar ja.
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
vrijdag 12 maart 2010 om 10:05
Owww, Als 14 jarige overal zelf voor tekenen? Ik kan me dit niet herinneren van oudste zoon die toen 17 was. Wij waren en bleven de hoofdverantwoordelijken.
Wel mocht hij bij de gesprekken aanwezig zijn die wij met de hulpverleners hadden omdat hij oud en wijs genoeg was om mee te denken en te luisteren hoe zij en wij (als ouders zijnde) de situatie zagen.
Lichtbron, denk aan haar toekomst. Hoe moeilijk het ook voor je is, als het beter voor haar is om intern te gaan laat haar gaan.
Ik weet dat het gevoelsmatig heel moeilijk valt maar ga ervoor Lichtbron.
Wel mocht hij bij de gesprekken aanwezig zijn die wij met de hulpverleners hadden omdat hij oud en wijs genoeg was om mee te denken en te luisteren hoe zij en wij (als ouders zijnde) de situatie zagen.
Lichtbron, denk aan haar toekomst. Hoe moeilijk het ook voor je is, als het beter voor haar is om intern te gaan laat haar gaan.
Ik weet dat het gevoelsmatig heel moeilijk valt maar ga ervoor Lichtbron.
maandag 15 maart 2010 om 12:39
dinsdag 16 maart 2010 om 13:15
Bosaapje,hoe is met jouw zoon?
Nee,die zes uren erbij zijn niet teveel. werk nu in totaal 15 uur in het wit. en dan heb ik nog een particulier adresje. Dus gemiddeld werk ik dan bijna 20 uur.
Vanavond heb ik meer tijd om te forummen.
Nee,die zes uren erbij zijn niet teveel. werk nu in totaal 15 uur in het wit. en dan heb ik nog een particulier adresje. Dus gemiddeld werk ik dan bijna 20 uur.
Vanavond heb ik meer tijd om te forummen.
dinsdag 16 maart 2010 om 21:34
hé,Bosaapje,zit je ook een beetje in hetzelfde schuitje.Alleen een verschil jouw zoon wil niks liever en mijn dochter weigert..
Veel mailverkeer met de contactpersoon bij stichting MEE, veel informatie,veel tegenvallers, veel beslissingen te nemen.
Ik wil er over praten maar weet niet hoe en waar te beginnen.
Moet het eerst maar effe laten bezinken,denk ik.
Heel tof van je dat je ondanks je problemen met je zoon zo trouw op mijn topic blijft meelezen en meeschrijven.
Aan de kant van J. radiostilte, terwijl ik niks liever zou willen om eens met hem te praten..
Veel mailverkeer met de contactpersoon bij stichting MEE, veel informatie,veel tegenvallers, veel beslissingen te nemen.
Ik wil er over praten maar weet niet hoe en waar te beginnen.
Moet het eerst maar effe laten bezinken,denk ik.
Heel tof van je dat je ondanks je problemen met je zoon zo trouw op mijn topic blijft meelezen en meeschrijven.
Aan de kant van J. radiostilte, terwijl ik niks liever zou willen om eens met hem te praten..
dinsdag 16 maart 2010 om 22:22
Ik zou de stoute schoenen aantrekken en hem dat per sms vragen Lichtbron. nee heb je, ja kun je krijgen.
Krijg het eerst zelf maar eens helder wie, wat en hoe. Als je wil schrijf je het neer en als het niet zo is ook prima toch.
Je moet niks hier, je mag
Ik blijf zeker meelezen en meeschrijven. Een kleine moeite en ik ben oprecht begaan met je.
De strijd die jij voert is niet makkelijk en je loopt tegen zoveel onmacht en zorgen aan dat ik je graag wil steunen.
Krijg het eerst zelf maar eens helder wie, wat en hoe. Als je wil schrijf je het neer en als het niet zo is ook prima toch.
Je moet niks hier, je mag
Ik blijf zeker meelezen en meeschrijven. Een kleine moeite en ik ben oprecht begaan met je.
De strijd die jij voert is niet makkelijk en je loopt tegen zoveel onmacht en zorgen aan dat ik je graag wil steunen.
woensdag 17 maart 2010 om 21:33
Heey,Bosaapje! Vandaag J. gezien.. weliswaar op een afstandje.. maar zucht!!
Moest mijn zoon op gaan halen van school.
Ik stond aan de poort en zag hem naar beneden komen..
Nee,die vlinders zijn er nog steeds..
volgende week vrijdag gaan we naar een school kijken.. ben benieuwd.
mijn dochter gaat nog niet mee,is ook nog niet echt op de hoogte. Heb wel een beetje laten doorschemeren dat we op zoek zijn naar een andere school en gevraagd wat ze daar van vind.. daar zegt ze eigenlijk niet veel op.
Maar ik denk wel dat ze er in haar hoofd mee bezig is.
Wat een beslissingen zitten er weer allemaal aan te komen.
Ga binnenkort maar eens lijstjes maken denk ik..
Zodat ik wat weg te strepen heb..
Lieve Bosaap,ik hoop dat je ook verteld als JOU iets dwars zit..
Ha,ha het is mijn topic,hé? Hier mag je best off-topic gaan..
Moest mijn zoon op gaan halen van school.
Ik stond aan de poort en zag hem naar beneden komen..
Nee,die vlinders zijn er nog steeds..
volgende week vrijdag gaan we naar een school kijken.. ben benieuwd.
mijn dochter gaat nog niet mee,is ook nog niet echt op de hoogte. Heb wel een beetje laten doorschemeren dat we op zoek zijn naar een andere school en gevraagd wat ze daar van vind.. daar zegt ze eigenlijk niet veel op.
Maar ik denk wel dat ze er in haar hoofd mee bezig is.
Wat een beslissingen zitten er weer allemaal aan te komen.
Ga binnenkort maar eens lijstjes maken denk ik..
Zodat ik wat weg te strepen heb..
Lieve Bosaap,ik hoop dat je ook verteld als JOU iets dwars zit..
Ha,ha het is mijn topic,hé? Hier mag je best off-topic gaan..
woensdag 17 maart 2010 om 21:41
Het gaat allemaal prima, buiten de problemen met zoon dan.
Jammer dat je niet naar J toe gegaan bent en gevraagd hebt of hij geen tijd had voor een gesprekje. Nu ik dit schrijf denk ik bij mezelf dat ik het niet zou durven en dat ik al heel blij zou zijn om ook maar een glimpje van hem op te vangen
Zonde, zonde, zonde dat hij jullie hulpverlener niet meer is... zucht.
Dat is weer een stap voorwaarts, kijken naar een andere school. Zo jammer dat daar weer een tijd overheen gaat..
Volgende week vrijdag is pas over 10 dagen!
Ik denk ook wel dat dochter in haar hoofd met van alles bezig is en daar hoort school beslist ook onder. Verstandelijk weet ze heust wel dat ze leerplichtig is dus vroeg of laat weer naar school zal moeten.
Ik hoop echt dat ze to haar psychologe over de dingen die haar dwars zitten praat en niet voor zich houdt.
Het zal zoveel schelen als ze haar gevoelens en gedachten eens hardop uitspreekt.
Een lijstje met wat er nog moet gebeuren is inderdaad reuze handig. Zo zie je elke keer weer dat er toch stappen ondernomen zijn en dat de boel niet stil staat ook al gaat het soms langzaam.
Je komt er wel Lichtbron.
Jammer dat je niet naar J toe gegaan bent en gevraagd hebt of hij geen tijd had voor een gesprekje. Nu ik dit schrijf denk ik bij mezelf dat ik het niet zou durven en dat ik al heel blij zou zijn om ook maar een glimpje van hem op te vangen
Zonde, zonde, zonde dat hij jullie hulpverlener niet meer is... zucht.
Dat is weer een stap voorwaarts, kijken naar een andere school. Zo jammer dat daar weer een tijd overheen gaat..
Volgende week vrijdag is pas over 10 dagen!
Ik denk ook wel dat dochter in haar hoofd met van alles bezig is en daar hoort school beslist ook onder. Verstandelijk weet ze heust wel dat ze leerplichtig is dus vroeg of laat weer naar school zal moeten.
Ik hoop echt dat ze to haar psychologe over de dingen die haar dwars zitten praat en niet voor zich houdt.
Het zal zoveel schelen als ze haar gevoelens en gedachten eens hardop uitspreekt.
Een lijstje met wat er nog moet gebeuren is inderdaad reuze handig. Zo zie je elke keer weer dat er toch stappen ondernomen zijn en dat de boel niet stil staat ook al gaat het soms langzaam.
Je komt er wel Lichtbron.
woensdag 17 maart 2010 om 23:46
Ik heb een jaartje of 10 geleden een -ja,hoe zal ik het noemen- korte periode iemand naast mijn huwelijk gehad. ik ben dus toen gewoon vreemd gegaan.. het was nogal heftig en intens,verwarde gevoelens,emoties enfin je snapt het wel..
Nu hoor ik vanavond dat die man is overleden.
En ik weet nu dus op het moment effe niet hoe om te gaan met wat ik voel..
Maar ik vind het verschrikkelijk..
Heb met die man zoveel besproken over het leven, de liefde,de zin van het leven en nog zoveel meer.
Ik kan het nog niet echt bevatten..
Nu hoor ik vanavond dat die man is overleden.
En ik weet nu dus op het moment effe niet hoe om te gaan met wat ik voel..
Maar ik vind het verschrikkelijk..
Heb met die man zoveel besproken over het leven, de liefde,de zin van het leven en nog zoveel meer.
Ik kan het nog niet echt bevatten..
donderdag 18 maart 2010 om 15:18
donderdag 18 maart 2010 om 21:25
Nou,ik zou wel naar de begrafenis willen,maar ik denk dat de meerderheid het daar niet mee eens zal zijn.
Bijna-exman weet dat ik iets met hem heb gehad,en ik geloof niet dat hij dit kan waarderen..
Het heeft aan nogal wat kanten toendertijd nogal het een en ander teweeg gebracht..
Ik denk dat ik maar op mijn eigen manier afscheid neem van hem..
Bijna-exman weet dat ik iets met hem heb gehad,en ik geloof niet dat hij dit kan waarderen..
Het heeft aan nogal wat kanten toendertijd nogal het een en ander teweeg gebracht..
Ik denk dat ik maar op mijn eigen manier afscheid neem van hem..
donderdag 18 maart 2010 om 22:19
Ja,inderdaad..
kan wel janken. maar dat bewaar ik maar tot ik alleen ben.
Morgen de kinderen maar weer op de hoogte brengen,dat is dan ook weer zoiets hé,hoe doe je dat. Affijn,dat wordt wel opgelost.
Hij had al condealances in de brievenbus gehad..
Wel lachen dat hij zelf gebeld had om te zeggen dat hij voorlopig nog niet dood is. Zo is hij wel omdat dan te doen.
kan wel janken. maar dat bewaar ik maar tot ik alleen ben.
Morgen de kinderen maar weer op de hoogte brengen,dat is dan ook weer zoiets hé,hoe doe je dat. Affijn,dat wordt wel opgelost.
Hij had al condealances in de brievenbus gehad..
Wel lachen dat hij zelf gebeld had om te zeggen dat hij voorlopig nog niet dood is. Zo is hij wel omdat dan te doen.
zondag 21 maart 2010 om 01:32
Bosaapje, hoe was de reünie?
Hoop dat je je een beetje ge-amuseerd hebt..
hier niet veel te melden.
Dinsdag komt de coach weer, hoogstwaarschijnlijk heb ik alleen met haar een gesprek.
bijna-exman kon geen vrij krijgen,omdat we vrijdag naar een school gaan kijken voor onze dochter..
Hoop dat je je een beetje ge-amuseerd hebt..
hier niet veel te melden.
Dinsdag komt de coach weer, hoogstwaarschijnlijk heb ik alleen met haar een gesprek.
bijna-exman kon geen vrij krijgen,omdat we vrijdag naar een school gaan kijken voor onze dochter..