ben mezelf een beetje kwijt.. denk ik
dinsdag 9 februari 2010 om 21:20
Heb ik het goed Lichtbron als ik denk dat je in de steek gelaten voelt?
J laat niks meer van zich horen, de psychologe weet het ook niet meer wbt je dochter en jij hebt het gevoel dat alles op jouw bordje komt en als dat zo is kan ik het me heel goed voorstellen hoor. Het is absoluut geen aanval, ik me maak me juist eerder zorgen om je dat je overspoelt wordt door negatieve gevoelens en daarin vastloopt.
Blijf schrijven, ventileren en ga je niet terug trekken. Uit je gevoelens, hier of bij de hulpverlener, vriendin noem maar op.
J laat niks meer van zich horen, de psychologe weet het ook niet meer wbt je dochter en jij hebt het gevoel dat alles op jouw bordje komt en als dat zo is kan ik het me heel goed voorstellen hoor. Het is absoluut geen aanval, ik me maak me juist eerder zorgen om je dat je overspoelt wordt door negatieve gevoelens en daarin vastloopt.
Blijf schrijven, ventileren en ga je niet terug trekken. Uit je gevoelens, hier of bij de hulpverlener, vriendin noem maar op.
dinsdag 9 februari 2010 om 21:33
Ik voel me inderdaad een beetje in de steek gelaten,Bosaapje,maar dat gevoel heb ik al langer. Het is alleen dat het me vandaag wat harder in mijn gezicht slaat..
Ik ben moe,op. Heb me in duizenden bochten gewrongen om mijn dochter te helpen. Ik heb meteen toen ik voelde dat het mis ging (weer!!) aan het begin van het schooljaar aan de bel getrokken.
We zijn nu een half jaar verder en de enige winst die we hebben geboekt is dat de scheiding in gang gezet gaat worden,en dat mijn dochter uit haar woede-aanvallen is en niet meer zo stil en terug getrokken is..
Mijn grens is bereikt.. ik ga morgen of overmorgen op mijn gemak de folders lezen die ik aangevraagd heb.
de coach van de stichting MEE heeft nog gebeld (vanavond pas) na aanleiding van mijn mailtje. Maar die was geloof ik niet zo blij dat ik de Hondsberg had gebeld.. maar daar kan ik niet mee zitten.
Er zal toch iets moeten gebeuren. Want van de school krijg ik ook niet echt de zekerheid dat ze daar kan blijven.
En ik ga echt niet zitten wachten tot het einde van het schooljaar. Want dan zit ze weer een jaar thuis..
Bijna-exman praat ook nergens over,heel summier.
Dus daar ga ik met mijn gevoelens,boosheid,verdriet etc. ook niet naar toe.
Moonlight,bedankt voor je posting!!
En ik blijf hier schrijven,natuurlijk..
Ik ben moe,op. Heb me in duizenden bochten gewrongen om mijn dochter te helpen. Ik heb meteen toen ik voelde dat het mis ging (weer!!) aan het begin van het schooljaar aan de bel getrokken.
We zijn nu een half jaar verder en de enige winst die we hebben geboekt is dat de scheiding in gang gezet gaat worden,en dat mijn dochter uit haar woede-aanvallen is en niet meer zo stil en terug getrokken is..
Mijn grens is bereikt.. ik ga morgen of overmorgen op mijn gemak de folders lezen die ik aangevraagd heb.
de coach van de stichting MEE heeft nog gebeld (vanavond pas) na aanleiding van mijn mailtje. Maar die was geloof ik niet zo blij dat ik de Hondsberg had gebeld.. maar daar kan ik niet mee zitten.
Er zal toch iets moeten gebeuren. Want van de school krijg ik ook niet echt de zekerheid dat ze daar kan blijven.
En ik ga echt niet zitten wachten tot het einde van het schooljaar. Want dan zit ze weer een jaar thuis..
Bijna-exman praat ook nergens over,heel summier.
Dus daar ga ik met mijn gevoelens,boosheid,verdriet etc. ook niet naar toe.
Moonlight,bedankt voor je posting!!
En ik blijf hier schrijven,natuurlijk..
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
dinsdag 9 februari 2010 om 21:54
MEE mag dan niet blij zijn maar Lichtbron, het is jouw dochter en jij hebt nog altijd het laatste woord. Als jij het gevoel hebt dat de grens nu bereikt is wat dochter betreft dan is dat zo.
Je dochter zit er nog niet en zal een intake krijgen.
Meld haar aan als je gevoel dat zegt en kijk dan wat ze daar zeggen. Je doet het echt niet voor de lol maar omdat de situatie onhoudbaar is.
We hebben het er al een keer eerder over gehad dat deze situatie niet eeuwig kan voortduren en dat er soms dingen moeten gebeuren die niet leuk zijn (zoals een eventuele opname) maar voor je dochter in de toekomst zeer waardevol zijn kan.
dinsdag 9 februari 2010 om 22:30
Ja,je hebt gelijk Bosaapje,ik heb nog altijd het laatste woord.
Ik ga nu eerst die folders maar eens afwachten en lezen.
En ik ga eerst natuurlijk even vrijblijvend kijken. Zal echt niet over een nacht ijs gaan.
Maar ik heb er toch wel een goed gevoel bij..
En hoogstwaarschijnlijk gaat ze dan gewoon met een busje naar daar en weer terug. Ze zou dus alleen overdag daar zijn.. die mogelijkheid is er ook.
En ik kreeg net een mailtje van J.
Hoe het gegaan was gisteren..
Beetje voorbarig geweest denk ik.. met het gevoel dat hij me in de steek laat.
Ik ga nu eerst die folders maar eens afwachten en lezen.
En ik ga eerst natuurlijk even vrijblijvend kijken. Zal echt niet over een nacht ijs gaan.
Maar ik heb er toch wel een goed gevoel bij..
En hoogstwaarschijnlijk gaat ze dan gewoon met een busje naar daar en weer terug. Ze zou dus alleen overdag daar zijn.. die mogelijkheid is er ook.
En ik kreeg net een mailtje van J.
Hoe het gegaan was gisteren..
Beetje voorbarig geweest denk ik.. met het gevoel dat hij me in de steek laat.
dinsdag 9 februari 2010 om 23:19
Ja,ik weet het Bosaapje.
Maar omdat ik zo moe ben,vergeet ik dat nog weleens..
Morgen ben ik thuis. Hoef niet te werken.
Fijn,ga maar een beetje rommelen denk ik.
was opvouwen, van die klusjes.
Hoe was trouwens het gesprek gegaan afgelopen maandag,Bosaapje?
Maar omdat ik zo moe ben,vergeet ik dat nog weleens..
Morgen ben ik thuis. Hoef niet te werken.
Fijn,ga maar een beetje rommelen denk ik.
was opvouwen, van die klusjes.
Hoe was trouwens het gesprek gegaan afgelopen maandag,Bosaapje?
woensdag 10 februari 2010 om 13:06
Wat lief van hem en leuk voor jou. Geniet van dat fijne gevoel Lichtbron.
Het gesprek is goed gegaan. Nu moet zoon een stageplaats zoeken tot het nieuwe schooljaar begint en dan gaat hij weer motorvoertuigtechniek doen, net als op het VMBO.
Hij hoopt dat hij dan op zijn 18e toch weer in het leger kan bij dit onderdeel. Hij hoeft dan niet de basisopleiding te doen en heeft hij geen last van zijn lichamelijke klachten.
Hoop doet leven dus
Fijne dag vandaag en vergeet niet om iets ontspannends te doen.
Het gesprek is goed gegaan. Nu moet zoon een stageplaats zoeken tot het nieuwe schooljaar begint en dan gaat hij weer motorvoertuigtechniek doen, net als op het VMBO.
Hij hoopt dat hij dan op zijn 18e toch weer in het leger kan bij dit onderdeel. Hij hoeft dan niet de basisopleiding te doen en heeft hij geen last van zijn lichamelijke klachten.
Hoop doet leven dus
Fijne dag vandaag en vergeet niet om iets ontspannends te doen.
woensdag 10 februari 2010 om 21:21
Fijn om te horen Bosaapje,dat het gesprek goed is gegaan,en zulke mooie vooruitzichten
Het waren gewoon mailtjes over `mijn dochter,,en hij benadrukte nog eens dat hij het fijn vindt om op de hoogte gehouden te worden.
Heb vandaag de info binnen gehad van de Hondsberg,moet alles nog doorlezen. is er nog niet van gekomen.
Verder niet veel nieuws, vrijdag gaat ze weer naar school is de bedoeling,ben benieuwd..
Het waren gewoon mailtjes over `mijn dochter,,en hij benadrukte nog eens dat hij het fijn vindt om op de hoogte gehouden te worden.
Heb vandaag de info binnen gehad van de Hondsberg,moet alles nog doorlezen. is er nog niet van gekomen.
Verder niet veel nieuws, vrijdag gaat ze weer naar school is de bedoeling,ben benieuwd..
vrijdag 12 februari 2010 om 00:10
Vanavond telefoontje van de coach van MEE. Hebben vandaag overleg gehad met alle hulpverleners die ons gezin "rijk" is, en dat zijn er nogal wat.
En ik ben helemaal van de kaart.. Weet niet wat nu gedaan..
Ze waren het unaniem eens dat ik hier met de kinderen weg moet,omdat ik er anders onder doorga.
Naar een vriendin,kennis of ouders,of desnoods een huisje/stacaravan op een camping..
Vriendinnen gaat niet, wonen allemaal meer dan 20 km. verderop,dus niet praktisch met werk en alle andere afspraken en dingen die er op de agenda staan elke dag..
Ouders is eigenlijk ook geen optie, wonen ook te ver weg om praktisch te ziijn..
Huisje/sta-caravan.. nu,met dit weer??
En ik ben helemaal van de kaart.. Weet niet wat nu gedaan..
Ze waren het unaniem eens dat ik hier met de kinderen weg moet,omdat ik er anders onder doorga.
Naar een vriendin,kennis of ouders,of desnoods een huisje/stacaravan op een camping..
Vriendinnen gaat niet, wonen allemaal meer dan 20 km. verderop,dus niet praktisch met werk en alle andere afspraken en dingen die er op de agenda staan elke dag..
Ouders is eigenlijk ook geen optie, wonen ook te ver weg om praktisch te ziijn..
Huisje/sta-caravan.. nu,met dit weer??
vrijdag 12 februari 2010 om 11:19
He, he, eindelijk worden er spijkers met koppen geslagen door de hulpverlening. Een overleg zowaar. Krijgen ze nu pas door dat je aan het einde van je latijn bent?
Fijn dat ze nu beseffen dat het beter is dat je samen met de kinderen ergens anders moet wonen maar waarom niet concreet meteen een aanvraag voor urgentie bij de woningbouw gedaan.
Een stacaravan zou ik niet doen Lichtbron maar een huisje heeft CV dus dat is te doen met de kou. Kan je bijna ex niet zolang het huis uit of zal hij gaan steigeren als ze dat voorstellen?
Wanneer gaat de hulpverlening weer om de tafel zitten en zou je daar bij mogen zijn? Zou je dat willen?
Fijn dat ze nu beseffen dat het beter is dat je samen met de kinderen ergens anders moet wonen maar waarom niet concreet meteen een aanvraag voor urgentie bij de woningbouw gedaan.
Een stacaravan zou ik niet doen Lichtbron maar een huisje heeft CV dus dat is te doen met de kou. Kan je bijna ex niet zolang het huis uit of zal hij gaan steigeren als ze dat voorstellen?
Wanneer gaat de hulpverlening weer om de tafel zitten en zou je daar bij mogen zijn? Zou je dat willen?
vrijdag 12 februari 2010 om 15:40
De hulpverlening komt al langer bij elkaar,Bosaapje. Dat is schijnbaar verplicht,als er in één gezin heel veel hulpverleners zijn.
En,nee daar mag ik niet bij zijn. En ik denk ook niet dat ik dat wil..
Ik ga vanavond de info van de Hondsberg door kijken en na de vakantie ga ik bellen om eens daar te gaan kijken..
En verder staat het weer stil.
De psychologe heeft haar pols gebroken,dus dat is ook afwachten of die er maandag na de vakantie weer is.
Mijn dochter heeft de hele dag weer thuis gezeten..
veel vordering zit er nog niet in.
En,nee daar mag ik niet bij zijn. En ik denk ook niet dat ik dat wil..
Ik ga vanavond de info van de Hondsberg door kijken en na de vakantie ga ik bellen om eens daar te gaan kijken..
En verder staat het weer stil.
De psychologe heeft haar pols gebroken,dus dat is ook afwachten of die er maandag na de vakantie weer is.
Mijn dochter heeft de hele dag weer thuis gezeten..
veel vordering zit er nog niet in.
maandag 15 februari 2010 om 20:55
Zondagmiddag zijn we in mijn geboorteplaats naar de carnavalsoptocht geweest,mijn broer deed mee,en heeft gewonnen. Verder hebben we bij mijn ouders oliebollen gegeten.
En heb veel lopen piekeren.. over mijn dochter,over de scheiding.
Woensdagmorgen heb ik weer een afspraak met de maatschappelijk werkster. Veel actie hoeft er niet genomen worden de advocaat staat voor mij gepland op 2 maart.We hebben nu dus allebei een advocaat..
En wat ons Linda betreft zal zij ook niet veel kunnen ondernemen.
Ik wacht het maar af,meer kan ik toch niet doen..
En heb veel lopen piekeren.. over mijn dochter,over de scheiding.
Woensdagmorgen heb ik weer een afspraak met de maatschappelijk werkster. Veel actie hoeft er niet genomen worden de advocaat staat voor mij gepland op 2 maart.We hebben nu dus allebei een advocaat..
En wat ons Linda betreft zal zij ook niet veel kunnen ondernemen.
Ik wacht het maar af,meer kan ik toch niet doen..
maandag 15 februari 2010 om 21:50
Logisch dat je veel piekert, veel dingen die nog lopen en/of onzeker zijn.... Niet raar hoor.
Goed dat je even afleiding gezocht hebt en zondag iets leuks gedaan hebt. Je komt dan toch even op andere gedachten.
Het zal je zeker goed doen om woensdag naar de maatschappelijk werkster te kunnen praten. Even ventileren en samen dingen op een rijtje zetten. Was zij overigens ook bij dat gesprek met alle hulpverleners? Misschien wel fijn om het nog een keer met haar te kunnen evalueren.
Rustige avond
Goed dat je even afleiding gezocht hebt en zondag iets leuks gedaan hebt. Je komt dan toch even op andere gedachten.
Het zal je zeker goed doen om woensdag naar de maatschappelijk werkster te kunnen praten. Even ventileren en samen dingen op een rijtje zetten. Was zij overigens ook bij dat gesprek met alle hulpverleners? Misschien wel fijn om het nog een keer met haar te kunnen evalueren.
Rustige avond
maandag 15 februari 2010 om 23:01
Bosaapje,ik moet de info nog steeds lezen.ben er nog niet aan toe gekomen.
De maatschappelijk werkster is ook bij die gesprekken die de hulpverleners hebben.
Ik hoor het wel wat zij er van vind/vond.
Ik ben op het moment even uit gedacht,wat betreft oplossingen zoeken voor mijn dochter.
Ik ben zelfs al zover dat ik er mee in zou stemmen als ze haar kwamen halen om ze intern te doen..
Ben jij bekend met de Hondsberg,Bosaapje?
De maatschappelijk werkster is ook bij die gesprekken die de hulpverleners hebben.
Ik hoor het wel wat zij er van vind/vond.
Ik ben op het moment even uit gedacht,wat betreft oplossingen zoeken voor mijn dochter.
Ik ben zelfs al zover dat ik er mee in zou stemmen als ze haar kwamen halen om ze intern te doen..
Ben jij bekend met de Hondsberg,Bosaapje?
donderdag 18 februari 2010 om 00:07
Goh,Bosaapje,lief om daar op te googlen..
Fijn dat je zoon zoveel heeft gehad aan een jaar intern te gaan.
Ik ben aan het overwegen om met mijn dochter naar hypno-therapie te gaan,misschien dat die haar angsten en blokkades boven water kan krijgen..
Vandaag tegen de thuisbegeleiding verteld dat ik graag wil dat ze één woensdag in de maand minder komt.
ze komt eigenlijk elke week op de woensdag,maar ik vind het een beetje veel.Zie mijn zoon al veel minder dan ik eigenijk wil. Hij gaat ook al één keer in de week naar de naschoolse opvang. Op die woensdag die nu dus vrij komt kan ik dan zelf iets gaan doen met de kinderen,of hij kan eens een keertje ergens gaan spelen.
Ja,maar op zaterdag kan hij toch ook gaan spelen,zei ze. Nee,want de meeste jongens voetballen op zaterdag..
Vond ze volgens mij niet echt leuk,maar ik heb al zoveel hulpverlening,ik wil een beetje adem en wat meer tijd voor mijn zoon.
Volgende week ben ik van plan om naar de Hondsberg te bellen,om een afspraak te maken om vrijblijvend eens te komen kijken.
Fijn dat je zoon zoveel heeft gehad aan een jaar intern te gaan.
Ik ben aan het overwegen om met mijn dochter naar hypno-therapie te gaan,misschien dat die haar angsten en blokkades boven water kan krijgen..
Vandaag tegen de thuisbegeleiding verteld dat ik graag wil dat ze één woensdag in de maand minder komt.
ze komt eigenlijk elke week op de woensdag,maar ik vind het een beetje veel.Zie mijn zoon al veel minder dan ik eigenijk wil. Hij gaat ook al één keer in de week naar de naschoolse opvang. Op die woensdag die nu dus vrij komt kan ik dan zelf iets gaan doen met de kinderen,of hij kan eens een keertje ergens gaan spelen.
Ja,maar op zaterdag kan hij toch ook gaan spelen,zei ze. Nee,want de meeste jongens voetballen op zaterdag..
Vond ze volgens mij niet echt leuk,maar ik heb al zoveel hulpverlening,ik wil een beetje adem en wat meer tijd voor mijn zoon.
Volgende week ben ik van plan om naar de Hondsberg te bellen,om een afspraak te maken om vrijblijvend eens te komen kijken.
donderdag 18 februari 2010 om 22:01
Dat is een goed idee Lichtbron. Midden in de week iets met de kinderen doen of dat zoon de gelegenheid heeft om eens iets af te spreken na school.
Een leuke onderbreking voor hem en eens iets helemaal anders.
Zaterdag is een rot dag om met vriendjes af te spreken. het is inderdaad of sporten of iets met het eigen gezin doen.
Jammer dat die thuisbegeleiding het niet zo leuk vindt maar dat is haar probleem.
Je kunt het nog altijd terug draaien als blijkt dat het niet werkt maar nogmaals: ik denk dat het een goed idee is.
Ga je alleen naar de Hondsberg om te kijken of ga je kijken wie er mee wil. Het is vaak fijn om met meerdere te gaan. Je doet vaak toch een andere indruk dan de ander op en 2 weten meer vragen te stellen en te onthouden dan dat je alleen gaat.
Een leuke onderbreking voor hem en eens iets helemaal anders.
Zaterdag is een rot dag om met vriendjes af te spreken. het is inderdaad of sporten of iets met het eigen gezin doen.
Jammer dat die thuisbegeleiding het niet zo leuk vindt maar dat is haar probleem.
Je kunt het nog altijd terug draaien als blijkt dat het niet werkt maar nogmaals: ik denk dat het een goed idee is.
Ga je alleen naar de Hondsberg om te kijken of ga je kijken wie er mee wil. Het is vaak fijn om met meerdere te gaan. Je doet vaak toch een andere indruk dan de ander op en 2 weten meer vragen te stellen en te onthouden dan dat je alleen gaat.
vrijdag 19 februari 2010 om 01:15
Nee,ik ga niet alleen naar de Hondsberg,misschien dat ik de coach meevraag en mijn dochter gaat uiteraard ook mee.Als ze er naar toe gaat moet ze het ook zien hé. )mijn tekentjes doen het niet'
Heb de info ondertussen doorgelezen,heftig.
Maar het spreekt me toch wel aan.
Biijna/exman is vandaag naar de advocaat geweest.heeft er verder niks over gezegd. Ik moet binnenkort naar de mijne.
Hopelijk gaat het niet te lang en moeilijk worden.
Maandag naar de huisarts,ik ben verkouden,verstopte neus.allemaal niet zo erg misschien. maar ben zo moe en vaak pijn op mijn borst,en aangezien mijn longen een gevoelige plek zijn laat ik me toch maar even nakijken.
voorzichtigheid voor alles.
Maar nu ga ik slapen. Morgen weer werken.
Van J. heb ik niks meer gehoord.
Heb de info ondertussen doorgelezen,heftig.
Maar het spreekt me toch wel aan.
Biijna/exman is vandaag naar de advocaat geweest.heeft er verder niks over gezegd. Ik moet binnenkort naar de mijne.
Hopelijk gaat het niet te lang en moeilijk worden.
Maandag naar de huisarts,ik ben verkouden,verstopte neus.allemaal niet zo erg misschien. maar ben zo moe en vaak pijn op mijn borst,en aangezien mijn longen een gevoelige plek zijn laat ik me toch maar even nakijken.
voorzichtigheid voor alles.
Maar nu ga ik slapen. Morgen weer werken.
Van J. heb ik niks meer gehoord.
vrijdag 19 februari 2010 om 21:43