Liefdesverdriet!

01-11-2009 08:39 3026 berichten
Alle reacties Link kopieren
Donderdagavond heeft mijn vriend onze realtie verbroken... Hij is moe, zijn energie is op en kan het dus niet meer opbrengen om voor ons te vechten. De afgelopen weken is het wat rommelig geweest is onze relatie. MIjn vriend was erg in de war, voelde zich vaak rot en kon mij niet de reden geven waarom... Leuke dingen deden we niet meer, we zaten alleen nog maar thuis te huilen en te praten.

Donderdag is dus de bom gebarsten, hij stopt er mee! En nu komt de aap uit de mouw: hij heeft het gevoel dat hij altijd op zijn tenen moet lopen, hij kan mij niet bieden wat ik wil, en sinds hij mij kent voelt hij zich vaak ongelukkig... Waarom heeft hij mij dit niet eerder verteld? Waarom kwam hij iedere avond bij mij slapen terwijl ik aangaf dat het ook goed is om ieder in ons eigen huisje te slapen? Waarom ging hij met mij 2 weken op vakantie? Waarom zei hij dat hij wilde samenwonen, trouwen en kinderen krijgen met mij? Ik ben zo in de war.... snap er helemaal niks van.

Ik heb bij hem juist zo veel afstand gehouden omdat ik net uit een relatie kwam. Maar hij bleef volhouden en zei al na een maand tegen mij: misschien is dit wel voor altijd. Uiteindelijk heb ik me dus helemaal gegeven aan hem...

En nu... Nu ben ik zo ontzettend verdrietig. Ik heb hem gesmeekt bij me te blijven, om het alsjeblieft niet op te geven, om ons nog een kans te geven. Ik heb geschreeuwd, gejankt, hem vast gepakt.. Ik was wanhopig, en zo ken ik mezelf helemaal niet, ben juist een heel rustig persoon. Maar het idee dat ik de liefde van mijn leven kwijt ben maakt me gek! Daar baal ik van! Ik ben juist iemand die de rust kan bewaren, en die een man nooit zou smeken om alsjeblieft bij me te blijven.....

Nu zijn we dan een paar dagen verder en voel ik me wat rustiger... Ik heb hem nog wel een paar keer gebeld en gezegd dat ik zielsveel van hem hou. Maar hij is er van overtuigd dat dit de juiste beslissing is.

En wat moet ik nu? Ik mis hem zo ontzettend, wij hadden het zo leuk. We konden goed praten, lachen, huilen.. We konden samen uren in bed liggen, elkaar vasthouden zonder iets te zeggen. We deden heel veel leuk dingen met vrienden. Ik was volgens hem zijn beste vriendin. En hij is zeker mijn beste vriend.

We hebben echt een heerlijke tijd gehad, ik dacht dat hij de ware was voor mij. Daarom kan ik het waarschijnlijk ook allemaal niet bevatten.

Hoe moet ik hier nu mee om gaan?
Is goed hoor. Is ook een boekwerk. :P

Truste!
Jij ook truste!
Ben ik er even niet doordat ik tv heb gekeken, zijn er al weer 2 pagina's bij gekomen.

Ja bah, morgen weekend :( wordt weer zwaar. Heb al wel wat plannen, maar toch....

Dat zijn nog steeds de moeilijkste momenten.

Knuffel aan Prinsesje, Brocoli, Mirre en Sann!

Welterusten allemaal!

Hopelijk met mooie dromen (niet over onze exen) en we gaan er van uit dat we morgen een goede dag hebben.

@Mirre; knap hoor dat je nu al over kunt gaan van lovers naar friends. Hoe wil je dat gaan doen als hij iemand anders heeft? Lijkt mij misselijkmakend hoor. Zou dat niet kunnen. Maar petje af voor jou!

P.S. Ben nu wel goede vrienden met mijn ex maar had niet zulke gevoelens die jij nog had toen jouw relatie strandde.
@ Yulia: Ja,vind het soms nog wel lastig,die friendszone maar wil het toch een kans geven...en dat andere punt...als hij een ander krijgt..zal dat echt wel weer een dreun geven.Tuurlijk is het realistisch,het gaat gebeuren...maar hoe bereidt je je daar op voor? Ja,je houdt er rekening mee,probeert emotioneel steeds meer afstand te nemen..maar toch..lastig! Het zal altijd hard aankomen,ook al calculeer je het in.Denk dat het voor de meesten van ons geldt...Maar we hebben er maar mee te dealen,want het is over..hard maar waar.

Truste,meis en slaap lekker!
Morge dames! goed geslapen!?!? Ikke wel maar werd wel weer beetje maf wakker.. heb ineens sterk de behoefte om contact te zoeken gewoon om te horen hoe het gaat, wederzijds een soort van vriendschap af en toe wat van je laten horen.. is dat raar? maar ja dan denk ik ook gelijk, wil ik dat wel.. wil ik horen hoe hij met zn ex vrouw omgaat want dat zit er wel in dat die naam de revue gaat passeren.. en doet het gewoon niet teveel pijn? maar waarom is het lastig? waarom kun je niet gewoon contact houden? af en toe nog laten merken dat je ondanks alles om elkaar geeft, en als het dan verwatert ook goed.. en waarom kan ik dit niet loslaten? hem laten gaan, wat brengt het mij om wel contact te houden? een echte vriend zal het niet worden natuurlijk.. dus wat is het wat in mij zit, dat toch nog verlangd om de band niet helemaal door te knippen. Waarom kan ik dat niet? ik merk ook dat ik dit in vriendschappen heb, wil altijd met iedereen contact houden, kan dus moeilijk loslaten schijnbaar. Waarom.. hmm.. nou ja.. mijn hersenspinsels vandaag, ik ga er nog maar even geen actie op ondernemen. Hij had natuurlijk ook contact met mij op kunnen nemen en dat heeft hij (buiten een verjaardags sms) niet gedaan. Misschien doet hij het voor mij dat kan.. maar als hij echt wil.. dan had hij het wel gedaan toch.. en wat ik verwacht krijg ik waarschijnlijk toch niet terug.. nee ik moet vooruit kijken.. niet meer terug.. Mirre jouw ex nam hij zelf contact met jou op na de breuk of nam jij het initiatief? ergens wel fijn dat jij dat wel hebt.. ook al is het tegenstrijdig omdat het ook moeilijk is..
mijn nieuwe avatar! hoe vinden jullie hem?
Goedemorgen meiden,

Ik heb gedroomd haha. Niet over mijn ex, maar weer over die jongen waar ik zaterdag op zondagnacht ook al over heb gedroomd. Geloof dat ik hem te leuk vind haha.

Zoals je zelf zegt. Wil ik dat wel? Wil ik op dit moment horen hoe het met hem gaat enzovoorts? Ik heb op dit moment zoiets van voor mij hoeft dat allemaal nog even niet. Uiteindelijk misschien wel, maar nu maakt dat het alleen nog maar moeilijker. De tijd zal het leren of jij daar uiteindelijk ook voor openstaat en je ex natuurlijk. Met mijn vorige ex bijvoorbeeld heb ik zo nu en dan nog wel eens contact. Hij was ook 1 van de eerste die wist dat het uit was nu. Van de week smste hij nog lief hoe het met me ging. Soort van vriendschap kan ik het wel noemen, maar verder spreken we elkaar eigenlijk nooit. Zou wel willen, maar zijn vriendin ziet dat geloof ik niet zo zitten wat ik ook wel weer begrijp aan de andere kant. Liefs Prinsesje
Hey ladies.

Ik niet zo goed geslapen en dus ook niet gedroomd. Sliep volgens mij 4 uur nog niet... Maar goed.

Ik word denk ik nooit vrienden met mn ex. Hij heeft wel aangegeven dat hij me niet helemaal uit zn leven wil, maar denk niet dat het een succes is om hem nog vaak te spreken. Hij was nooit zo goed in praten over vanalles, zei altijd dat hij prima kluizenaar zou kunnen zijn, maar tegen mij kon hij alles kwijt en daar was hij heel verbaasd en blij over. Probleem alleen dat hij echt ALLES bij me kwijt wilde. Of te wel had hij probleem met zn vader of een vriend of een huisgenoot dan kreeg ik de lading over me heen alsof ik die vader of vriend of huisgenoot was. Moest hem dan vaak herinneren dan hij het tegen mij had en niet tegen die persoon zelf. Tuurlijk wil ik naar zn verhaal luisteren en hem gewoon even zn frustraties laten uiten over dat persoon. Maar ergens werd het dan altijd een ruzie persoonlijk tegen mij. En dat zuigt energie.

Opzich wil ik hem wel spreken en zien hoe het met hem gaat, maar ergens weet ik dat er nog teveel gevoel zit en dat ik dan alleen ga vissen of hij nog aan mij denkt en mij mist. Alleen maar dus voor mijn eigen ego en niet om zozeer een vriendschap met hem op te bouwen. Maar goed, ik ben ook helemaal klaar om zijn therapeut en praatpaal/verbale boksbal te zijn. Hoop nog steeds het beste voor hem, maar hij is gelukkig niet meer mijn probleem

Zag dat Sann ook het topic voor alle vrouwen had gelezen en bij mij bleef 1 zin hangen:

If a relationship ends because the man was not treating you as you deserve then hell no, you can't "be friends". A friend wouldn't mistreat a friend.

En Sann, vind je avatar heel mooi hoor! En altijd leuk je hersenspinsels te lezen. Blij dat jouw hersentjes ook honderd toeren per seconde draaien en allemaal gedachtes door elkaar.

En prinsesje dat is een goed teken! Dromen over een andere, bestaande jongen. Alles nog goed afgelopen met notaris enzo?

Liefs!
@brocoli!! hey meis!! wat balen dat je zo slecht geslapen hebt! hoe komt dat, door piekeren of iets anders?

Ja die tekst las ik daarna helemaal waar!! Het is gewoon beter om het niet te doen maar jammer is het wel en dat loslaten blijft dan gewoon moeilijk waarom je dan toch de behoefte houdt om contact te zoeken is mij een raadsel.. Goed van je dat jij geen contact meer zoekt, denk ook beter, die jongen zuigt alle energie weg en een vriendschap is 2 zijdig dus dan moet je ook wel wat terugkrijgen..denk dat ik ook niet zou terug krijgen wat ik hoop dus het heeft dan weinig zin! vandaag weer aan de studie? lig je nog wel op schema?? en fijn he, lotgenoten met hersenspinsels.. :-)

@ prinsesje! Wat super fijn dat er iemand in je leven is die je misschien toch wel meer dan leuk vindt!!! toch niet de man op de foto he!? die is van mij vertel, hoe wat waar, richt daar lekker je aandacht op!! beter dan terugkijken..

Nou voor alle dames, kijk even op het topic "voor alle vrouwen" !

Ik heb ook vreselijk slecht geslapen. Ben wel 4 of 5 keer wakker geweest na een rare droom. Waar ze precies over zijn gegaan weet ik niet meer alleen dat in alle dromen mijn ex voor kwam. Heel jammer.

Moest net even mijn ex bellen voor wat dingen over ons (mijn) huisje. Heb ik eerst 10 minuten lang mezelf moed in zitten praten, tegen mezelf gezegd dat ik sterk moet zijn en hem vooral niet moet laten merken dat ik hem mis. Pak ik heel stoer de telefoon, hij neemt op, ik vraag hem wat ik moet vragen. Het eerste wat hij antwoord: Gaat het wel goed met je? Ik zeg heel stoer: Ja hoor. Zegt hij: nou volgens mij niet zo he, ik hoor het aan je stem..

dus daar gingen al mijn tranen. Heb gezegd dat het wel goed komt en dat hij zich geen zorgen om mij hoeft te maken maar jeetje hey, met een paar woorden weet hij gewoon weer alles los te maken. Pff lekker begin van de dag dus. Hoop dat de rest van de dag beter word.

Wat zijn jullie plannen voor het weekend?

Ik heb aan de ene kant zin om gewoon eens lekker los te gaan, lekker te gaan stappen. Is erg lang geleden voor mij, maar ben bang dat ik me totaal niet zal vermaken als ik dan uiteindelijk wel ga..
Nee niet meer aan de studie vandaag. Zo even kamertje aan kant en dan terug naar mams. Tentamens gingen super slecht en sla mezelf voor mn kop dat ik hem en mijn gepieker en mijn zielige gedoe er tussen hebben laten komen. Was geen goede week. Vriendin zei dat het nog heel logisch is dat mn hersentjes nog even overlopen met andere dingen dan de uni. 1 vak heb ik wel afgesloten, want dat was gewoon op de automatische piloot, daar moest ik geen extra dingen voor leren alleen praktische oefeningen...

Haat dat ik mezelf zo heb laten kennen, Ja het is nog wel in te halen volgende periode, word hard werken, maar is te doen, maar toch... Heb al een achterstand opgelopen op het VWO. 1 jaartje daarvan was niet erg want was vroege leerling en nog heel kinderlijk, maar nu beginnen die jaartjes me toch te benauwen. Ben overal laat mee, zelfs eerste vriendje. Beetje bang dat ik nu voor de rest van mn leven achter de feiten blijf aanlopen. Laatste van mn vriendinnen met een diploma, huisje, vriendje, baan... kinderen? En ja heb nog alle tijd, maar heb het gevoel of ik stil sta en de wereld aan me voorbij raast. Zeker nu ik me ook nog depri voel door zoon stomme vent!

Snap heel goed wat je zegt Sann over dat contact met je ex fijn zou zijn. En ergens wil ik het ook wel graag, maar weet gewoon de situatie kennende dat dat ten koste van mij zou gaan, dus is het verstandiger om geen contact meer te hebben. Blegh verstandig...

Ok genoeg egopost... Straks ben ik vast/hopelijk weer vrolijker..

Mag ik echt niet even je vent lenen Sann? Voel ik me vast beter van :P
@ Sanne: Mooie en toepasselijke avatar!

Dat loslaten is iets wat ik ook heel lastig vind,of het nou in een relatie is of in vriendschappen.Ik ben gewoon slecht in afscheid nemen..Bij mij is de onderliggende oorzaak nu wel duidelijker,heeft met verleden te maken.Gisteren bij de reiki ook weer mee bezig geweest.Wil daar anders mee om leren gaan,zal veel verdriet besparen..Stap voor stap leren de controle over dingen meer los te laten.Sommige dingen heb je nu eenmaal geen invloed op..Mensen komen en gaan in je leven,sommige gaan maar een stukje mee en anderen wat langer...geloof echt dat dat zijn reden heeft.....En dan gaat het erom om dit te accepteren,ermee te kunnen dealen.Dat begint met inzicht krijgen in je eigen handelen,kijken waarom je op een bepaalde manier reageert in relaties.Niet makkelijk..maar ozo zinvol! Ik merk dat het al voorzichtig zijn vruchten begint af te werpen en dat geeft hoop!

N.a.v je vraag;ik heb hem een mail gestuurd i.v.m een vraag over wachtwoord van de computer.Was noodzakelijk en kostte me veel moeite om die stap te zetten na 2 maand geen contact toen.Naja,dan kom je aan de "praat" en zodoende contact gehouden.Had ook veel vragen naar hem toe en kon hierdoor toen antwoorden krijgen,hielp bij de verwerking,maar ook erg confronterend soms!

Nu probeer ik er een goede vriendschap aan over te houden,al ben ik me er van bewust dat het niet makkelijk is om daar een weg in te vinden...weet ook niet of het gaat lukken,hangt van de omstandigheden in de toekomst af. Voor nu gaat het goed en wil me er verder niet druk om maken,zie het wel! Probeer met alles meer naar het NU te kijken en niet teveel terug of vooruit...enjoy the moment! (in het kader van minder controlfreak zijn = LOSLATEN)

Zo..is de cirkel weer rond,hahaha Have a nice day!

Mirre
Heeh Daiy.

Dikke knuffel! Wat rot dat je zo slecht geslapen hebt en je dag zo begonnen is. Lijkt mij ook heel moeilijk om me in te houden als mn ex zou bellen. Gelukkig belde we nooit..

Maar dikke knuffel en de dag kan nou alleen maar beter worden moet je maar denken!

En snap wat je zegt over stappen. Gewoon doen! Maar ga met een heleboel vriendinnen en zeg dat je niet op zoek bent naar een nieuwe vent. Ga ik ook tegen mijn vriendinnen zeggen! Hoor ze nu al: Oh je kan weer op mannenjacht! Kom kijken hoeveel nummers je kan krijgen! Maar ik persoonlijk ben daar nog lang niet aan toe. Nog niet toe om leuk te doen voor van die kansloze jongens die denken dat een ijsblokje op de grond gooien en zeggen dat het ijs gebroken is, hilarisch is. No thank you. Gewoon gezellig avond met de dames en als er toevallig iemand met je flirt is het meegenomen en een leuke egoboost, maar zou niet gaan rondkijken.. Maar dat is mijn mening.
quote:brocoli schreef op 26 februari 2010 @ 11:37:

Heeh Daiy.

Dikke knuffel! Wat rot dat je zo slecht geslapen hebt en je dag zo begonnen is. Lijkt mij ook heel moeilijk om me in te houden als mn ex zou bellen. Gelukkig belde we nooit..

Maar dikke knuffel en de dag kan nou alleen maar beter worden moet je maar denken!

En snap wat je zegt over stappen. Gewoon doen! Maar ga met een heleboel vriendinnen en zeg dat je niet op zoek bent naar een nieuwe vent. Ga ik ook tegen mijn vriendinnen zeggen! Hoor ze nu al: Oh je kan weer op mannenjacht! Kom kijken hoeveel nummers je kan krijgen! Maar ik persoonlijk ben daar nog lang niet aan toe. Nog niet toe om leuk te doen voor van die kansloze jongens die denken dat een ijsblokje op de grond gooien en zeggen dat het ijs gebroken is, hilarisch is. No thank you. Gewoon gezellig avond met de dames en als er toevallig iemand met je flirt is het meegenomen en een leuke egoboost, maar zou niet gaan rondkijken.. Maar dat is mijn mening.goed idee om dat tegen vriendinnen te zeggen. Ik zelf heb ook echt totaal geen behoefte aan een andere man en ik denk dat ik niet eens behoefte heb aan een flirt. Volgens mij ga ik dan niet zo heel vriendelijk reageren gewoon omdat alle mannen het bij mij even gedaan hebben haha. Maar goed misschien voel ik me wel fijn als ik me op die manier mijn frustraties kwijt kan. Gemeen he?
quote:Diay schreef op 26 februari 2010 @ 11:54:

[...]

goed idee om dat tegen vriendinnen te zeggen. Ik zelf heb ook echt totaal geen behoefte aan een andere man en ik denk dat ik niet eens behoefte heb aan een flirt. Volgens mij ga ik dan niet zo heel vriendelijk reageren gewoon omdat alle mannen het bij mij even gedaan hebben haha. Maar goed misschien voel ik me wel fijn als ik me op die manier mijn frustraties kwijt kan. Gemeen he?Beetje maar :p Maar mijn zegen heb je! ;)
Hoi, goeiemiddag ladies!

Wat een mooi topic, zoveel verschillende mensen met allemaal hetzelfde verdriet en dan toch klaar staan voor een ander. Bij deze wil ik me ook voorstellen, ik ben sprakss, 24 jaar en sinds 3 weken heeft mijn (ex)vriend onze relatie van 2jaar beëindigd. Heel verdrietig en in shock ben ik begonnen met het lezen van dit topic. Ik heb alle posts gelezen, de nummers beluisterd die voorbij kwamen, de sites bezocht die werden aangeraden en de tips opgevolgd die jullie elkaar hebben gegeven. Man wat heb ik me wat afgehuild! En wat staan er veel herkenbare dingen tussen...

De reden waarom het uit is, is omdat mijn ex het niet meer kon. Een half jaar geleden is het al een keer kantje boord geweest omdat meneer begon te twijfelen, en nu hij een paar weken terug weer opeens een twijfel voelde, heeft hij het bijltje erbij neergegooid. Hij is herstellende van een burn-out, heeft verder een aantal problemen en is veel met zichzelf bezig hierdoor. Hij zegt geen energie meer te hebben voor ons en wil mij niet kwetsen met zijn afwezige en ongeïnteresseerde gedrag. Verder had hij er moeite mee dat ik minder vertrouwen had gekregen in onze relatie (omdat hij eerder twijfelde) en dat ik aangaf dat ik tijd nodig had om dit weer te laten herstellen. Hij vond dat ik ondanks dat, het volledige vertrouwen moest hebben dat hij ervoor wilde gaan, maar goed dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Als ik mijn onzekerheid hierover uitte was hij snel geïrriteerd en kregen we af en toe ruzie. Bij de laatste ruzie verkondigde hij dat hij zielsveel van me houdt, maar dat het niet werkt tussen ons, pats boem klaar! Niks meer aan te doen. En daar zat ik dan, met het gevoel dat het vertrouwen wel steeds meer terug kwam en het tussen ons de goeie kant op ging!

Nu, 3 weken verder heb ik natuurlijk nog steeds verdriet maar mede dankzij dit topic kan ik er goed mee omgaan. Behalve het moment dat ik wakker word is nog erg zwaar. Dan valt er zo'n leegte over me heen, van hey ik ben alleen en ik moet de dag weer in zonder hem. Bah....

Zo dat was mijn verhaaltje voor nu, ik zal snel weer posten.

Voor vandaag een mooie gedachte die ik wil nastreven:

''Ik laat het verleden los en het licht binnen''

Liefs
@ Spraks : Welkom! Fijn dat je veel aan het topic hebt,is het ook voor bedoeld in the first place!

Ook een heftig verhaal dus...Ik herken er veel in..Zelf ook iets soortgelijks meegemaakt.Eerst uit elkaar op initiatief en door twijfels van ex,speelden ook persoonlijke problemen van hem bij mee.Toen weer begonnen en na een klein jaar gooide hij het bijltje er weer bij neer.Wat ik niet snap is dat jouw ex geen begrip had voor het feit dat jij moeite had om weer vertrouwen te krijgen in hem en de relatie....ik had dat zelf ook heel erg...niet gek toch,als er al eerder (bij mij) een relatiebreuk of zoals bij jou,twijfels zijn geweest? Wat denken ze nu? Dat je daar zo makkelijk overheen stapt,alsof het niet gebeurd is?? Dat vertrouwen is beschadigd..en heeft tijd nodig om te herstellen! En zo jammer als ze het dan die tijd niet willen geven...Gek he,dat je van zoiets onzeker wordt? Jeetje...ik snap je heel goed! Komt natuurlijk omdat ik het zo herken,maar goed.Ik wens je heel veel sterkte en schrijf lekker mee,is goed!

Btw,een mooie gedachte die je als afsluiter schreef.....liefs,Mirre
Heeh sprakss!! Welkom! Inderdaad mooie afsluiter. Kom zo vaak langs als je wilt.

Heb weer 2 wassen op een rekje hangen, de afwas gedaan, afval weggegooid en tas gepakt. Op naar mams! Alleen het regent!! Nog een voordeel van geen bril meer straks. Niet meer door de druppels heen kijken..

Hele fijne dag allemaal vandaag. Kom vanavond alle posts weer bijlezen.
@Brocoli, veel plezier bij mams!!

@ Sparks! welkom! wat super fijn dat je je steun vindt in onze posts! vinden wij ook leuk dat we anderen kunnen helpen..en weet dus dat alles wat je voelt heel normaal is en dat we het allemaal doormaken (of hebben gemaakt) het wordt beter echt! al heeft het gewoon even tijd nodig..

ik moet werken maar zit toch elke keer te spieken..foei!!
@Mirre, heb jij al lekker weekend ofzo??
@ Brocoli: Veel plezier bij je moeder,laat je maar ff lekker verwennen!

@ Sanne: Hahaha,ja heb al weekend,beetje rommelen in huis,beetje stalken op het forum Lekker! Vanaaf verjaardag van mijn beste vriendin,ook leuk!

Maarrreeee,wel een beetje doorwerken he ,moppie!

Mirre
grrrr.... en bedankt!

gefeliciteerd met je dinnetje! maak er maar een leuk daggie van hoor meis, tis je gegund!!

de dag schiet toch al op.. hihi.. lekker puh!!

Nix te danken ,Sanne

Ach,nog ff meis,heb je ook weekend!

Nog leuke plannen?
Ja! vanaaf met vriendin ideetjes opdoen voor haar nieuwe huis (en stiekem ook voor die van mij ) en morgenavond komen er een paar meiden voor een zogenaamde chickflick avond.. filmpjes kijken!! en jij verder nog plannetjes gemaakt? of lekker met je meiden?

Leuk,Sanne! Goede plannen!

Zondagmiddag komt m'n broer nog met vrouw en kids,ook gezellig! Zo komen we het weekend wel weer door! Moeten het toch zelf leuk maken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven