Oei...Beetje afknapper...

27-02-2010 11:06 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Drie weken geleden heb ik bij het uitgaan een leuke man ontmoet. Telefoonnummers uitgewisseld en een paar keer met elkaar gesmst en gebeld. Vorige week zijn we met z'n 2-en op stap geweest. Het was erg gezellig en aan het einde van de avond hebben we gezoend. Na de 'date' is het contact wat intensiever geworden qua mail, sms en bellen. Ik begin hem steeds leuker te vinden en heb zelfs al wat vlinders in mijn buik...Maar....Gister was ik een avondje met mijn vriendinnen op stap en hij wist hiervan. Hij heeft me de hele avond gesmst... Werd er een beetje moe van. Kwam een beetje wanhopig op mij over

Ben bang dat hij nu al bezitterig is, terwijl we nog niet eens iets hebben... Hoe kan ik dit het beste bespreekbaar maken, zonder hem te kwetsen of af te schrikken?

Groetjes Jubelteen
quote:misspoez schreef op 27 februari 2010 @ 12:39:

Wat betreft dat voetballen, mij lijkt het gewoon zijn werk. Je gaat toch ook niet bij je lief op kantoor kijken? Een keertje bij een belangrijke wedstrijd is het vast gezellig. Met de andere voetbalvrouwen, op je hakjes.Dat lijkt mij dus ook. Of je moet echt net zo'n schurfthekel aan voetbal hebben als ik, dan zou ik gillend wegrennen bij deze man...
quote:jubelteen schreef op 27 februari 2010 @ 12:45:

Ik weet het gewoon niet...Ik twijfel...

Hij geeft aan verliefd op mij te zijn en ik ben nog aan het nadenken of hij wel bij me past... Betekend het dat ik eigenlijk niet geinteresseerd ben in hem, dat hij te hard van stapel loopt of...?

Ik weet het gewoon niet.ja ik denk dat het m niet wordt
Nou, wat ik al zei dus: hij gaat sneller dan jij en dat benauwt je?
Het komt op mij over alsof hij jou heel leuk vindt. Verliefd zelfs. En een beetje onzeker, dat is duidelijk. Jij, bent ook onzeker. Jullie hebben nog niet eens een relatie, maar je zit er wel aan te denken dat hij je misschien wel beu gaat worden omdat je niet van voetbal houdt. En misschien dat, vanwege die angst, dat sms-verhaal 10x zwaarder meeweegt.

Misschien een goed idee om hem te laten weten dat je die tig smsjes op z'n minst 'opvallend' vond. Vraag hem of hij altijd zo sms-erig is. Houd het hoe dan ook luchtig. Wie weet voelt het allemaal weer anders als hij zijn kant van het verhaal heeft uitgelegd. Dan kun jij hem uitleggen dat je het nogal claimerig vond. Dan kun je altijd nog beslissen of je met hem wilt kappen, toch?
Een mens lijdt het meest onder het lijden dat hij vreest
hahahaha.......als JIJ 'm ook écht leuk zou vinden, zou je het geweldig vinden dat hij je sms-jes stuurt!
Mijn vriend is ook gek van voetbal.. maar dat maakt mij helemaal niks uit. We gaan zelfs samen naar een wedstrijd in Madrid komend weekend. Als hij dat leuk vindt, dan probeer ik daar ook een beetje interesse in te hebben. Hij moet ook vaak Family Guy meekijken omdat ik dat hilarisch vind

Maar het verschil is dat ik dol ben op mijn vriend. Ik denk dat je deze jongen niks vind. Anders had je al nooit zo getwijfeld. Geen goed teken in het begin van een (mogelijke) relatie.
quote:jubelteen schreef op 27 februari 2010 @ 11:59:

Ik wil ook niet gelijk opgeven... Hij is echt heel leuk, maar wel een beetje vreemd...

Vanavond zie ik hem weer als het goed is... Zal het proberen te bespreken met hem.

Dat eerste vind ik eerlijk gezegd een beetje vreemd. Hoezo niet gelijk opgeven? Als je je nu al irriteert en twijfels hebt, dan gaat het hem toch gewoon niet worden? Of wil je zo graag een vriendje dat je irritante dingen dan maar voor lief neemt, want dan heb je tenminste wat?

Als ie niet leuk genoeg is, is ie niet leuk genoeg.
Am Yisrael Chai!
Je kunt inderdaad beter gelijk opgeven, wanneer je twijfels hebt. Beter dan maanden aankloten.
You are just not that into him..
Als hij niet sms is het niet goed, als hij wel smst is het ook niet goed.

Freud zei het al:wat wil de vrouw???
quote:Naomi_Mara schreef op 27 februari 2010 @ 13:26:

Freud zei het al:wat wil de vrouw???Een echte man, geen claimert zonder zelfvertrouwen.
Volgens mij heeft - op een enkele uitzondering na - alles onder de 25 een vergroeiing aan hun hand in de vorm van een mobiele telefoon.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Lastig hoor, ik heb ook he-le-maal niks met voetbal, en het is niet zomaar een hobby maar zijn hele leven waarvoor hij ook dingen zal moeten opgeven, als hij professional is. Lijkt mij toch bezwaarlijk als je dat niet deelt met elkaar.

En dan nog het smssen erbij, vind ik ook best claimend gedrag, zeker gezien de inhoud.

Ah, zo moeilijk in de date-fase, wanneer moet je iets een kans geven en wanneer is die kans niet meer reëel? Ik heb me er ook zo vaak het hoofd over gebroken.

Je hoeft in elk geval niet nu te beslissen! Probeer je niet te focussen op 'wil ik deze man als vader van mijn kinderen', maar 'wil ik deze man nog een volgende keer zien'.

Als je daar zin in hebt spreek je weer af, en misschien daarna weer, luister naar je gevoel en het antwoord zal zich vroeg of laat vanzelf aandienen.
Je zegt, dat je 'm leuk vindt/vond.

Maar dan zou je het sms-en toch juist op prijs stellen?.

Ikke wel..............
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Oh oh.. stoppen ermee. Luisteren naar je gevoel!
Ik zou hem nog iets beter leren kennen?

Omdat je het gewoon niet zeker lijkt te weten nog.

Dat is de enige manier om erachter te komen wat je wilt.

En wel: vooral aangeven dat je het wel heel veel smsjes vond (en wel heel claimerige smsjes) voor 1 avondje uit elkaar. Communicatie is altijd the keyword.
Maar goed als je werkelijk zo de schurft aan voetbal hebt...

Als je met hem aan het daten bent dan wist ik het wel! mmm
Zou er niet meteen allemaal conclusies aan verbinden. Zelf stoor ik me er eerlijkgezegd niet aan als iemand veel smst. Vragen staat vrij, je moet alleen niet denken dat je altijd antwoord krijgt. Maar ach, misschien had hij een onzekere bui en is dat voor hem iets incidenteels, wat verder niet relatie belemmerend werkt. Ik merk dat ik me sneller irriteer aan veel contact opnemen als mijn eigen contactbehoefte erg laag ligt met die persoon.

Wat ik me meer kan voorstellen dan vallen over aantal (tenzij heel extreem veel, hoeveel waren het er eigenlijk?) is de inhoud. Inderdaad, niet verder zoeken e.d. Dat soort opmerkingen vind ik ook minder tof. Maar ik vind het wel fijn als ik gewoon mag smsen van mijn partner, ongeacht wat hij doet (het is niet alsof hij per se meteen terug moet smsen dus wat is het probleem). Maar als iemand 3 smsjes achter elkaar stuurt zonder dat daar antwoord tussenzit (of aanmoediging zelfs :P) dan zou dat wel weer stalkeriger over komen (als je na 2 smsjes nog steeds geen antwoord hebt, kun je er rustig vanuit gaan dat diegene geen zin of tijd heeft, lijkt me).

Maar om daar nu meteen op af te knappen... Ik weet het niet hoor. Ik zou gewoon aangeven dat ik dat niet prettig vind en als hij er dan mee stopt, mooi!
Hij vindt je gewoon leuk en tussen de voetbal door sms't hij jou omdat hij je geweldig vindt!
Even een vraagje, is dit dezelfde man waar je een tijd geleden een topic over hebt geopend? Dat de man in kwestie nl bezet is?
Klinkt niet als Jubel's ware liefde.
@magnolia:

Nee is niet dezelfde man.

Ik heb hem vanmiddag nog even gesproken. Hij belde om zijn excuses aan te bieden voor de smsjes...

Vanavond zie ik hem weer...Ben benieuwd. Ergens vind ik hem toch wel erg leuk, maar durf mezelf niet zo goed te laten gaan.
quote:jubelteen schreef op 27 februari 2010 @ 19:17:

@magnolia:

Nee is niet dezelfde man.

Ik heb hem vanmiddag nog even gesproken. Hij belde om zijn excuses aan te bieden voor de smsjes...

Vanavond zie ik hem weer...Ben benieuwd. Ergens vind ik hem toch wel erg leuk, maar durf mezelf niet zo goed te laten gaan.

Kan het zijn dat hij aanvoelt dat je er niet compleet voor gaat en daarom extra veel schrik heeft als je eens avondje uit bent? Praat het niet goed, maar zou het wel meer kunnen verklaren. Goed dat hij zijn excuses aangeboden heeft. Had hij het dan zelf door of heb je er eerst iets over gezegd?

Kijk nu gewoon hoe het verder gaat, wijst zich wel uit. Fijne avond!
Tijdje terug een artikel gelezen in een tijdschrift voor ouders over het gegeven dat het in de wereld van de prof. voetbal doodnormaal is om op jonge leeftijd te settelen en kinderen te krijgen. Misschien voelt deze jongen zich door zijn omgeving onder druk gezet om snel een serieuze relatie te beginnen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven