Minnaar deel 7

01-02-2010 05:34 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie een minnaar hebben echt alleen voor de seks zonder er verliefd op te worden?

Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo`n man, je hechten.

Zeker als je hem superaantrekkelijk vindt en verder klikt het ook goed.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen, maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze Vind jij een SV ook zo vervelend?
Sis, hou vol!
quote:JustI schreef op 27 februari 2010 @ 15:07:

[...]

Mooie post BDS!

Weet je wat het nog mooier maakt?

Dat je zelf gelukkiger wordt als je ziet dat een andermans geluk verhoogt wordt door jou geluk..

Dat is de wisselwerking van een goede relatie.

Nu nog in de praktijk zien te brengen

Al is het wel fijn om te zien dat het op kleine schaal werkt bij mijn sv.. mooi om dat uit te kunnen proberen, en om te ervaren. Het maakt mij een stuk sterker in bedenken hoe ik verder wil met nr1. Ik kan nu duidelijker maken wat ik van hem verwacht.. maar zeker kan ik hem nu vertellen wat ik van mezelf verwacht.

Het valt mij vaak op dat mensen zoveel verwachtingen van anderen hebben. Maar als je ze vraagt wat ze nou van zichzelf verwachten dan vallen ze stil..

Weet niet of iemand gisteren dr Phil heeft zitten kijken? Het ging over emotioneel vreemdgaan. Het stel wat op podium zat. Alles ging maar naar wat zij fout deed (en ze had niet eens een sv..) volgens dr Phil deed hij niets fout. Lag het probleem niet bij hem. Echter stonden mijn nekharen overeind bij die vent. Heeft hij haar ooit eens gevraagd wat zij wil, wat zij verwacht.. van hem maar ook van zichzelf?
En ik vraag me af wat goed is voor ons allebei. Op blote voeten loop ik langzaam door. We zijn één.
ninah: wat fijn"!
*engeltje zwaait naar jullie en lees alleen even mee*

*engeltje heeft het gevoel er even niet tussen te passen*

*engeltje wens jullie allemaal sterkte met alles en hoop dat iedereen leuke dingen op zijn pad krijgt*
quote:BDS70 schreef op 27 februari 2010 @ 15:24:

[...]

Weet je wat het nog mooier maakt?

Dat je zelf gelukkiger wordt als je ziet dat een andermans geluk verhoogt wordt door jou geluk..

Dat is de wisselwerking van een goede relatie.

Dit is mijn ook mijn uitgangspunt BDS, jij weet het mooi te verwoorden, dankjewel daarvoor
Good girls are bad girls that never get caught!!!!!
@ Engeltje.. je past er toch altijd tussen

Ik hoop (duim duim) morgen wel iets erg lekkers op mijn pad te krijgen
En ik vraag me af wat goed is voor ons allebei. Op blote voeten loop ik langzaam door. We zijn één.
@engeltje, foei! Jij hoort erbij en blijft erbij .

@Sis en de rest, k ben op de goede weg, nu nog volhouden idd.

*hardlopen nu en dan vanaaf lekker los*
@BDS70, je schrijft:

Het valt mij vaak op dat mensen zoveel verwachtingen van anderen hebben.

Op zich heb je daar wel een punt, echter als je samen een relatie hebt mag je ook verwachtingen hebben vind ik. Ik verwachtte niet erg veel van Date, gewoon het 'normale' denk ik. En erop rekenen deed ik al helemaal niet meer, wat helaas de teleurstellingen niet weg kon nemen. Je kunt zo toch niet dag in, dag uit leven?

Verwachtingen van mezelf, daar heb ik genoeg op te zeggen en val ik helemaal niet stil van.

Ja Engeltje, jij hoort er helemaal bij

Goed zo Ninah, hoop dat je net zoveel plezier zult hebben als ik gisteren!

Gisteren heb ik Date nog een kort mailtje gestuurd. Dat ik hoop dat hij goed zal slapen en zich snel wat beter zal voelen. Ik wil namelijk wel van mezelf laten horen, we willen contact blijven houden dus daar handel ik dan ook naar. Bovendien, ik denk ook echt aan hem. Wederom niks terug, en toen hij nog wel wat liet horen ontbrak elke keer de wedervraag, hoe het met mij gaat. Verwachtingen of niet, teleurgesteld ben ik wel. Maar dat mag toch? We hebben samen dit verdriet, hij niet alleen.
@ Toy.. geheel mee eens hoor. Uiteraard mag je verwachtingen hebben.. zeker wanneer dat geen rare verwachtingen zijn kan ik me voorstellen dat je teleurgesteld bent. Ik had gelijksoortige verwachtingen van mijn nr1. Hele normale, geen gekke verwachtingen.

Ik kwam er alleen wel achter dat ik niet eens wist wat ik van mezelf verwachte. Onze communicatie op dat gebied is ook gewoon niet goed geweest.

Dat is mijn punt dus.. natuurlijk heeft iedereen verwachtingen. in elke relatie (zelfs de gewone vriendschappelijke) Maar zorg dat je je eigen verwachtingen kent. Weet wat je wil. wat je verwacht van jezelf..
* te herkenbaar zoals ik het schreef.
@Stew: het is gewoon moeilijk loslaten als iemand oneerlijk is geweest.Maar ga nooit de "les" eruit halen dat niemand te vertrouwen is.Of vertrouwen naief is. Jouw vertrouwen en overgave was juist iets prachtigs, een cadeau.. Jammer genoeg was deze persoon jou niet waard, als hij jouw enorme waarde niet zag. En niet andersom!!

@Angel: jouw leuke en (ont)spannende berichtjes zijn juist altijd passend, voor iedereen plezierig om te lezen..

@all: of je op dit moment nu leuke/goede tijden of minder goede tijden (of een klein terugvalletje) beleeft, ik geloof dat je sommige dingen niet voor niks beleeft. Of tegenkomt (bepaalde mensen/uitdagingen). Los van het fenomeen Char als medium, (en of je daar in gelooft), gaat haar nieuwste boek gaat over de liefde/relatie en staan echt veel (zeer) zinnige en verhelderende dingen in! Een aanrader voor wie worstelt.. of meer inzicht in zichzelf en je relaties wil..
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
@CL en BDS70:

Benoemen van gedrag leidt idd vaak niet tot verbetering. Grote kans dat het omgedraaid wordt en gerechtvaardigd met: "jij doet ook niks aan wat ik anders wil zien aan jou, dus hoef ik mijn minpunten (in jouw ogen) ook niet te veranderen". Nog irritanter is als iemand zegt:"het ging nu ff over jou(w) minpunten en wat je eraan gaat/moet doen, niet over mijne.."

Het is een spiraal naar beneden, als 1 vd 2 niet "eerlijk/objectief" naar eigen aandeel kan/wil kijken.

Heb het niet gezien (dr Phil), maar mr/mrs perfect bestaat niet.Beide zullen altijd dingen liever anders zien bij de ander (en feilloos ook, haha). Kleine dingen/gedrag kan je veranderen, voor de ander, maar de wezenlijke niet, als die afbreuk/tekort doen aan wie je zelf bent.

Door dr Phil heb ik ooit de eerste stap gezet om bij mezelf na te gaan wat mijn aandeel/rol erin was. Uit de slachtofferrol dus. Meestal (dacht ik) ziet hij beide partijen en hun aandeel/wisselwerking in een probleem. Zou me tegenvallen van hem, als hij niet naar de vrouw haar kant vraagt en wat zij nodig heeft/verwacht.

Fijne middag/avond allemaal, ik ga ff de deur uit (lekker rustig ook voor jullie, hahaha)..
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
quote:toytje schreef op 27 februari 2010 @ 16:03:

Gisteren heb ik Date nog een kort mailtje gestuurd. Dat ik hoop dat hij goed zal slapen en zich snel wat beter zal voelen. Ik wil namelijk wel van mezelf laten horen, we willen contact blijven houden dus daar handel ik dan ook naar. Bovendien, ik denk ook echt aan hem. Wederom niks terug, en toen hij nog wel wat liet horen ontbrak elke keer de wedervraag, hoe het met mij gaat. Verwachtingen of niet, teleurgesteld ben ik wel. Maar dat mag toch? We hebben samen dit verdriet, hij niet alleen.

@ Toy, ja jullie hebben allebei verdriet. Maar niet samen. Elk op zijn eigen manier. En elk gaat er op zijn of haar eigen manier mee om. Date op zijn afstandelijke en teruggetrokken manier en jij ik wil het graag delen manier.

Je weet toch dat hij niet zo in elkaar steekt. Vrees dat je moet accepteren dat je daar niets aan kan veranderen. Als dat wel zo zou zijn geweest had het je wel eerder gelukt en waren jullie nog bij elkaar geweest.

Probeer jezelf niet te kwellen en pijn te doen. Probeer hem los te laten, hoe moeilijk dat ook is.
Ja CL, ik weet het. En ik weet dat ik dus gewoon moet begrijpen dat hij niks van zich laat horen terwijl hij zegt contact te willen houden. Ohja, zo zat het in elkaar, oké. En ohja, ook eens aan de ander vragen hoe het gaat valt natuurlijk ook niet mee, Toy redt het wel, ja, ik gelukkig wel. (buiten het feit dat er ook nog eens normale fatsoensnormen zijn)

Goed, dan is dat duidelijk. Gelukkig snapte ik het al.

Blijf het alleen wel kut vinden. Jammer dan.
Begrijp je sarcasme donders goed. Ik schreef het volgens mij ook wel heel erg kort door de bocht. Sorry.

Hoe Date reageerd is gewoon niet goed. Zeker omdat hij zelf had aangeven graag contact te houden. Duidelijk weer een loze uitspraak van hem. Hoe goed je ook je best wilt doen. Hij zal daarin niet veranderen. Hij is teveel met zichzelf bezig om te zien wat hij door zijn handelen anderen aan doet. En dat is iets waar je je bij neer moet leren leggen. Valt niet mee. Je zal door moeten gaan. Niet van zijn probleem jou probleem maken. Daar help je jezelf al helemaal niet mee.
Toytje: het is gewoon klote om je te realiseren dat ook hier Date de persoon is die je eigenlijk wel kent, maar het liever anders had gezien. Goed van je dat jij je aan je 'afspraak' houdt, dat jij in ieder geval wel contact houdt en oprecht interesse toont. Wellicht is er bij hem wel sprake van interesse, maar weet hij inderdaad niet hoe dat te doen. Of zit hij vol (net als mijn nr1) met het proces van hem zelf, waardoor hij geen ruimte heeft om ook nog om zich heen naar anderen te kijken.

Angel: jij hoort hier als geen ander!!!

BDS: inderdaad, verwachtingen zijn funest, hoe normaal of redelijk ze ook zijn. Als je zonder verwachtingen kunt leven, is het leven stukken makkelijker. Zou dat kunnen denk je? Ik vrees van niet, hoewel het wel een stuk relaxter zou zijn!
Nee hoor Bkstr.. zonder verwachtingen kun je niet leven.. En of het relaxter zou zijn.. hmm weet ik niet. Eens uitproberen wellicht? :D

Toy, het stomme is aan ldvd dat mensen het altijd anders verwerken dan je zou willen. Juist als je er over wilt praten lijkt de ander gesloten, of je wilt juist geen contact en de ander blijft je maar opzoeken.. we zien dat hier ook vaak genoeg met sv relaties die verbroken worden. Ik heb ook heel veel moeite gehad met de summiere info die ik van mijn nr1 kreeg op het moment dat ik wegging.. en zelfs toen we besloten het weer te gaan proberen bleef hij erg gesloten wat informatie betreft.

Ze beseffen echt wel dat jij er pijn van hebt dat het niet gaat zoals je wilt.. echter hebben ze zelf te veel moeite met zichzelf om daar verandering in te brengen..

Of dit je helpt.. nah.. denk het niet.
Iemand hier eigenlijk al en-ze-leven-nog-lang-en-gelukkig geworden met (ex)sv? Ooit?!
@BDS, sommige mensen beseffen nooit dat ze je kwetsen, zijn teveel met zichzelf bezig.

@ Angel, jij hoort hier zeker!

@HH, mijn beste vriendin heeft al bijna 9 jaar een minnaar (haar jeugdliefde) Ik verwacht eerlijk gezegd wel dat ze ooit samen door gaan.

@ Bkstr, het leven heeft mij wel geleerd om niet teveel verwachtingen te hebben. Dat leeft wel een stuk relaxter moet ik zeggen.
CL, soms kort door de bocht, soms sarcastisch, alles kan en mag hier toch, gelukkig maar. In je post daarna kan ik me helemaal vinden. Ik denk zelfs dat ik me er vrij snel bij neer zal kunnen leggen.

Bkstr, ook niks aan toe te voegen, jullie kennen Date inmiddels bijna net zo goed als ik geloof ik

BDS70, het punt bij Date is vooral het verschil tussen zijn woorden en daden. Zoals wederom blijkt, erg moeilijk om daar aan te wennen, misschien wil ik dat niet eens, wennen aan zulk gedrag. Alleen accepteren dat hij nu eenmaal zo is, dat wel. Want hoe dan ook, hij is en blijft me lief.

HH, ik heb vroeger ruim 10 jaar een heerlijke relatie met minnaar gehad. Toen was het gewoon op, vooral van zijn kant vermoed ik, doordat afspraken steeds gemakkelijker verzet werden enzo. Ik heb daar uiteindelijk een punt achter gezet, want wel woorden maar geen daden, jullie weten inmiddels, daar kan ik niet tegen! Al met al, heel veel hele fijne jaren met hem gehad!
Waaaaaaauw Toy 10 jaar? Jeeh dat wist ik niet. En na 10 jaar ineens "alleen maar woorden".

Snap je gevoel voor Date zo goed, natuurlijk blijft hij je lief ...

En jazeker; ik ga het vanavond minstens zo leuk hebben als jij gisterenavond Toy.

Voel me nog steeds goed, zo goed. Net ook nog sv gezien (alleen gezien). Heb het vermoeden dat wij zonder onze bijbedoelingen in het bejaardenhuis nog stiekem af en toe seks hebben. Althans ik in het bejaardenhuis , hij is een JG haha.

*drukt roze olifant met geweld aan de kant, na een mail van de boosdoener*
Tien jaar? Deed het geen pijn Toy, toen het over was. Was dat trouwens de Boswachter?

@ Ninah, Jonge Goden zijn heerlijk.
Wat een geheugen heb jij, ik was het boswachterverhaal alweer vergeten.
Ja ruim 10 jaar, denk 11 jaar. We waren verliefd op elkaar zonder dat het vervelende consequenties had voor thuis, zowel bij hem als bij mij. Dat was echt een geweldige minnaar-relatie. Inmiddels is hij inderdaad hier gedegradeerd tot Boswachter Stew

Maar de jaren die we hadden waren heerlijk, zonder twijfel! Ja, natuurlijk heeft het pijn gedaan, alleen heb ik rond die tijd (en in die tijd trouwens ook) zoveel meer pijn van andere dingen gehad dat ik het beter kon verdragen denk ik. (en relativeren is ook een toverwoord soms)

Ninah, vanavond laat je die roze olifant gewoon lekker thuis!

Date smst... hij heeft heerlijk lang geslapen (ben ik blij om) en in bed gelegen en gaat zo weer terug naar bed. En hij wenst me veel plezier vanavond (ik heb een verjaardag) Nee, geen 'Hoe is het met jou' of iets in die geest. Ik moet er even over nadenken wat ik terug zal sturen, vind het een beetje lastig worden met dat éénrichtingsverkeer...
Ik laat em thuis hoor, zeker weten ....

Die boswachter, tss die raakt zn streken niet kwijt (ik wist van hem maar had hem niet gerelateerd aan een minnaar die je tien jaar had).

Waarom sms je niet terug (in hoofdletters) dat je het fijn zou vinden als hij vraagt hoe het met jou gaat? Plain en simpel?

Eens zien wat hij dan doet?

Kan met het gedoe nog herinneren van smssen en mn sv. Die smste gewoon bijna nooit terug. Irritant en dat heb ik voor eens en voor altijd duidelijk gemaakt, hoe onbeschoft of ik dat vond. Hij geeft nu altijd antwoord op mn sporadische smsjes .

Want van hem kreeg ik te horen dat hij al dat smssen gedoe vond en dat het hem tegen stond en dat heb ik toen ook ter harte genomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven