Jongensnamentopic!
zondag 28 februari 2010 om 00:15
Oh, heeeele mooie naam, ik weet dat een forumster die naam misschien aan haar dochter wilde geven, die heb ik nog tevergeefs geprobeerd te overtuigen dat het toch echt die naam moest worden.
Supernaam vind ik dat, ik vind hem meer klassiek en doet me denken aan die koningin, aan een prachtige schoonheid.
Supernaam vind ik dat, ik vind hem meer klassiek en doet me denken aan die koningin, aan een prachtige schoonheid.
Am Yisrael Chai!
zondag 28 februari 2010 om 00:16
Grappig hoe persoonlijk ieders associaties bij namen zijn. Ik vind Lourdes prachtig, omdat ik een Spaanse ken die zo heet en dat is een fantastische vrouw. Bij Lola daarentegen denk ik meteen aan die travestiet van de Kinks, zou het mijn kind daarom niet aan willen doen om met zo'n naam door het leven te gaan.
Maar ja, wat je ook verzint, je weet nooit hoe je associaties met een naam na een paar jaar zijn. Er kan altijd ineens een liedje of een politicus of zo je beleving van een naam compleet veranderen.
Maar ja, wat je ook verzint, je weet nooit hoe je associaties met een naam na een paar jaar zijn. Er kan altijd ineens een liedje of een politicus of zo je beleving van een naam compleet veranderen.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
zondag 28 februari 2010 om 00:17
quote:fashionvictim schreef op 28 februari 2010 @ 00:14:
LouisaVuitton, over leuke namen gesproken: ik vind jouw nick altijd enorm geestig, terwijl hij eigenlijk helemaal niet zo grappig is. Maar toch moet ik er altijd om glimlachen.
Tja, het nichtje van.... .
Loop zelf niet met die tassen hoor, mij te ordi
Leuk dat je de naam leuk vindt. Veel mensen leggen de link niet en ik word dan ook vaak aangesproken met Louis
LouisaVuitton, over leuke namen gesproken: ik vind jouw nick altijd enorm geestig, terwijl hij eigenlijk helemaal niet zo grappig is. Maar toch moet ik er altijd om glimlachen.
Tja, het nichtje van.... .
Loop zelf niet met die tassen hoor, mij te ordi
Leuk dat je de naam leuk vindt. Veel mensen leggen de link niet en ik word dan ook vaak aangesproken met Louis
zondag 28 februari 2010 om 00:20
quote:fashionvictim schreef op 28 februari 2010 @ 00:18:
Dana vind ik ook heel mooi, trouwens, maar dan wel gewoon op zijn hebreeuws met een aaaa uitgesproken en niet met een eee.
Ken een paar prachtige Israelische vrouwen die zo heten.
Ik had een Danna en een Manna in de klas vroeger.
Met twee 'nn-en' dus.
Dana vind ik ook heel mooi, trouwens, maar dan wel gewoon op zijn hebreeuws met een aaaa uitgesproken en niet met een eee.
Ken een paar prachtige Israelische vrouwen die zo heten.
Ik had een Danna en een Manna in de klas vroeger.
Met twee 'nn-en' dus.
Kun je nagaan dat mijn zusje liever een naam had gehad die minder opvallend was. Pfft.
FV, jij had het net over mijn zusjes naam toch? Ben stiekem zeer benieuwd over welke forummer je het hebt, ik heb haar naam nog vrijwel nergens gehoord. Behalve bij mijn lessen Latijn. Blijkt namelijk kikker te betekenen.
FV, jij had het net over mijn zusjes naam toch? Ben stiekem zeer benieuwd over welke forummer je het hebt, ik heb haar naam nog vrijwel nergens gehoord. Behalve bij mijn lessen Latijn. Blijkt namelijk kikker te betekenen.