Het kasteel

13-10-2009 07:25 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
anoniem_37378 wijzigde dit bericht op 17-03-2010 08:44
Reden: Tijd voor een kasteel in lentejasje
% gewijzigd
Zo, eindelijk eens een beetje bijgelezen. Mims, wat bizar, jouw hoofdrol in House. Wat is nou het vervolgtraject?

Tila: fijn dat het bevalt, je nieuwe werk! En die bewijsdrang: ach. Gaat vanzelf over, niemand verwacht van een nieuwe medewerker dat-ie binnen 3 minuten is ingewerkt, toch?

Lil: slecht slapen gecombineerd met dipweer: zeer fnuikend. Bah. Goed dat je volgende week de huisarts belt.

En dan nog even ego: ik heb zo'n bizar drukke week dat ik inmiddels behoorlijk moe ben, maar verder ok. Voor wat betreft vriendin zijn er relatief goede berichten te melden; het gaat langzaam iets beter. Duidelijk is wel dat er nog een lange weg te gaan is. Ik heb nog nooit zo'n bewondering voor iemand gehad als voor haar.

Zo, ik duik mijn bed maar eens vroeg in. Morgenochtend ga ik naar de eindpresentatie van Oudste Dochter, daarmee sluit ze haar middelbare school definitief af (nou ja, ze moet nog examen doen natuurlijk maar dat geheel terzijde; eindpresentatie van profielwerkstuk is Serious Shit ende zeer belangrijk, dus help me even herinneren dat ik niet ga staan te snotteren en daarmee mijn dochter die nu toch echt een jonge vrouw aan het worden is, voor joker zet) en daarna door naar vergadermarathon, maar DAARNA is het weekend, thank God for small favours.

Zoenen!
.
**propt tissues in het decolletee van M'anas**

Kan er er naar believen traantjes mee wegvegen, straks. Veel plezier!

Fijn van Vriendin goed zo.

Wie wil er koffie?

Laatste dagje van MK's vakantie. Ik ben trots op haar. Want hoewel ze me het liefst overal mee naar toe zou slepen om leuke dingen te gaan doen (speeltuin, efteling, nabijgelegen voetbalmeerveld, oudvaalcafé, de bioscoop etc) settelt ze voor een lui-op-de-bank-vakantie zodat ik zo nu en dan kan werken. En komt ze maar om de 5 minuten wat vragen, ipv om de minuut.

Had ik het al verteld? De lente komt er aan! We hebben al vier! sneeuwklokjes in de tuin!
Wo'w Marie mooie mijlpaal

Leuk ook dat ouders daarbij mogen zijn. En zo'n respect voor vechtende vriendin, fijn van de goede berichten.

Tila jaaa het wordt echt lente, hier ook al sneeuwklokjes in de tuin.

Grote MK. Krijg je het cms inmiddels een beetje onder de knie?

Ben druk met stamkroegblad. Moet nog best veel doen.

Telefoon en mail wordt niet teruggedraaidmaar ik mag wel een tekst aanleveren die mensen die mij mailen standaard ontvangen.

En verder nog maar een rondje koffie.
Wie wil er hartvormige pannenkoeken? Ik ben mijn schuldgevoel aan het afkopen bij MK het werkt, geloof ik

CMS is onder de knie, geloof ik. Plaatjes, filmpjes en linkjes gaan allemaal soepeltjes. Komende week maar eens kijken hoe we de boel op kunnen sjjeu-en

Wat wordt de tekst, Suup?

"Omdat het werkgever heeft behaagd mij op een waarlijk hondse manier buiten te zetten, en mij per direct - terwijl er nog helemaal geen sprake is van een officieel einde dienstverband - af te sluiten van welke communicatie dan ook, moet u bij mijn collega zijn. Ik kan u ten zeerste aanraden ten allen tijde uw rug te beschermen, want er voor je het weet springt er een dolk in je rug"

Zoiets? Of toch nog iets formeler?
.

Goed idee. Ik zal het voorstellen
Oh ik ben volgende week vrijdag na de buitenverblijdate bij L. Ik twijfel nog of ik zaterdag met haar mee ga naar een festival in A'dam, anders bakkie zaterdag bij jou?
ik moet ewven kijken of de date die ik zaterdag overdag heb doorgaat, maar zo niety, dan graag koffie
Dat festival waar L naar toe wil begint al om 11 uur, dus als het koffie wordt, dan een vroege. (weet natuurlijk net hoe laat jouw geplande date is zaterdag)
weet ik ook nog niet. Gaat om een kinderverjaardag, maar hangt af van gedrag van het kindje of het nog doorgaat
Wat een rust hier!

Iemand koffie?

Leuke avond gister. Vriend V kwam eten, en daarna hebben we de hele avond gekaart. En ik heb glorieus gewonnen
Ja, doe nog maar een bakkie koffie :-)

Hier ook rustig. Nog even, want ga straks naar verjaardag van 2-ling vriendin en aangezien zij op een met OV onmogelijk bereikbare Vinex-locatie woont zal straks de telefoon wel gaan rinkelen met ' meerij-en ophaal aanvragen'.
Ik piekerde me suf over naar welk festival ik nou weer ga met Suup vrijdag - maar ik moet me wellicht iets minder vereenzelvigen met L(il)/forumnaam * lame *. Suup, als het het festival is wat ik denk dat het is, dan moet je wel gaan! Wordt leuk, mijn boekwinkelnichie is er ook. Misschien dat ik zelf ook nog ga, ik heb A'dams dagje staan dan ivm verjaardag Politiek Vriendin & haar zoontje, maar ik heb inmiddels alles behalve gezin & werk in de 'onder voorbehoud'-stand, dus kweethetallemaalnochnie.

Niet slapen komt niet van te veel daglichtlamp - zo strak werkt zo'n lamp nou ook weer niet . Denk dat het voor een belangrijk deel door lamp komt dat ik overdag uberhaupt nog functioneer, doch dat terzijde.

M'nas - niet gehuild? Mooi geweest? Wat moet je TROTS zijn op zo'n dochter, prachtig om te zien en taartenbakkend en examen doend en alles, lijkt me helemaal geweldig.
Nou zie je me vrijdag sowieso Lil

Zou zomaar kunnen dat we het zelfde festival bedoelen, zaterdag. En de L is vriendin die net als Tila ook in ubervinex woont. (ze was ook op feestje)

Verder heb ik niet zo veel tekst. Alle moeheid komt eruit dus ik laat het maar een beetje over me heenkomen.

Nog geen voorstel gezien ook vandaag niet bij de post dus ze nemen er de tijd voor. Nou dat kan ik ook
Ik vind het niet zo vreemd dat dat voorstel er nog niet is, Suup, ik denk dat ze heel wat te bepraten en bedenken hebben. Het voorstel moet niet zo zijn immers (voor hen dan) dat jij gelijk in de vechtstand gaat, maar ook weer niet 100% gelijk aan wat jij ongeveer voorstelde want dan hebben ze het gevoel bakzeil gehaald te hebben. Tja, en met die omstandigheden moet je dus lang piekeren en peinzen.

Lil: nee, niet gesnotterd, maar het was WEL ongelooflijk leuk! Trots ben ik heeeeeeel erg.

Man is erg zielig: die heeft een heel nare ontsteking in zijn kaak dus ging gisteren naar de tandarts die hem met spoed doorstuurde naar het ziekenhuis, alwaar ze de ontsteking hebben weggesneden en een drain in Man's kaak hebben aangebracht. Daar loopt-ie nu dus mee rond, met dat mobiele drainsysteem, en verder zit-ie onder de medicijnen. Hij klaagt helemaal niet hoewel ik zie dat-ie verrekt van de pijn en daarnaast is de linkerkant van zijn gezicht angstaanjagend opgezwollen en dik. Zielig.

Maar het is wel weekend en da's mooi want ik heb een HEL van een week gehad, druktegewijs. Dus vandaag lekker aanrommelen met boodschappen doen en bloemen kopen en het huis gezellig maken en vanavond op de bank met "Terug naar de kust" en wijn (voor mij dan, Man mag niet drinken met die medicijnen). Morgen een soortgelijk dagje en dan vroeg naar bed want maandag en dinsdag ben ik weer in Europese Hoofdstad hetgeen betekent dat ik zondagochtend voor dag en dauw met de schipholtaxi word opgehaald, bah. Anderzijds: in deze Hoofdstad woont 1 van mijn oudste en beste vriendinnen dus ipv zielderig en allenig in een hotelkamer, ga ik lekker bij haar eten/wijnen/slapen. Rotbaan heb ik toch!

Dilemma van de dag: ga ik een e-book-reader kopen of niet? Ik denk het wel. Geloof ik. Misschien. Maar ja, die nieuwe Ammaniti (Bloes, leuk dat je een fan bent, dat ben ik namelijk ook!) en die nieuwe John Irving voelen zo lekker in papieren vorm in mijn hebberige handen. Dus: ebook-reader voor de mindere literatuurgoden, echte boeken voor de literatuurgoden? Zoiets dan, denk ik.
.

Klinkt goed. Op ontsteking van Man'anas na, dat is heel zielig.

Hier ook aangerommeld. Bpooodschappen, huishouden, daarna naar museum geweest, wat ik heel leuk vond, kinders die het redelijk leuk vond en lief die z'n 'ik vind er niks aan' heel goed wist te verbergen. Waarna MK aan de klets raakte met de plaatselijke graffiteurs, die legaal aan het spuiten waren op de Gemeentelijke Spuitmuur. Dat waren toch wel hele mooie letters die ze maakten, maar ze kon ze niet zo goed lezen. En of ze dat ook op de trein deden, want dat mag toch niet? En mag het hier dus wel? Ahaaa

En nu steengrillen, in het kader van het is toch flutweer
Scheelt een hoop boekenkastruimte Marie, zo'n e-book reader....En vvor vakanties wel heel handig scheelt stapels boeken. Aan de andere kant ik zag er iemand mee in de tram laatst en tja ik weet het niet hoor. Doe mij maar een boek en als ik het niet wil kopen leen ik het wel uit de bieb.

Zelig voor Man'anas. Hopelijk slaan medicijnen aan en voelt hij zich snel weer beter. Wel leuk dat je werk kan combineren met bezoek aan vriendin. Is het een beetje weer in Europese hoofdstad?

En je hebt gelijk hoor, ze zullen wel erg aan het stoeien zijn en ik ben niet de enige die op een voorstel wacht.... Nou ja geen haast dus om erop te reageren als het komt. Begin wel niuewsgierig te worden naar waar ze dan mee komen.

Wow Tila wat educatief een museum. Lekker ding is die MK dus. De 'tekenaars'zullen wel gedacht hebben.

Vanavond catannen of risk bij kattenoppasvriendinnetje. Is wel handig als ik daarvoor aangekleed ben Dat ga ik dus maar eens doen.
Ik zou toch gaan voor de echte boeken. Al is het alleen al dat lezen uit een boek rustgevender is voor je ogen dan een beeldschermpje. En ik hou van boeken. Om vast te houden, ezelsoortjes in te vouwen, Belangrijke Papiertjes in te bewaren, etc. En als een boek valt, gaat ie niet stuk. En als er geen stroom is, hoef je je boek niet op te laden, maar kan je em toch gewoon lezen.

De graffiteurs keken wel even op van zo'n uk die kwam vragen hoe en wat. Ze vonden het wel leuk, geloof ik. Ook dat er een keer volwassenen niet snuivend van minachting langsliepen, geloof ik.

Wie wil er koffie?
Mogguh meiden.

*zet koffie neer*

Iedereen lekkere zaterdag achter de rug?

Marie met man iets beter?

D gezellig feestje bij tweelingvriendin?

Ik was bij kattenoppasvriendin, voor het eerst sinds heel lang weer eens risk gespeeld. Dat is toch eigenlijk best leuk, toen ik eenmaal weer doorhad hoe het werkte. Zelfs een potje gewonnen.Voor herhaling vatbaar.
He Tila is er ook
Hai Suup! Winnen is leuk
Wat naar voor Man'anas! Voelt ie zich vandaag alweer een beetje beter? Hoe ging het met Dochter? Ik ben ook van de echte boeken, wil graag het papier tussen mijn vingers voelen. Maar misschien ben ik wel hopeloos ouderwets :-)

Risk pff dat speelden we vroeger wel eens maar dat resulteerde vaak in een groepje meiden die met een glas wijn vanaf een afstandje toekeken terwijl de jongens ruzie maakten over mislukte bondgenootschappen :-)

Verjaardag was leuk. Heel veel kids in de leeftijd van 7 maanden tot 3 jaar. En veel chocoladetaart dus ik zat stuiterend op de bank toen ik thuis was

Nu nog een beetje rommelen in huis, met 1 lichtelijk jaloers oog op de MTV-marathon ' America's best dancecrew' . Straks ouderwets bij paps en mams eten.
Ik ben ook ouderwets hoor, ik wil de meeste boeken ook gewoon in papieren vorm in mijn handen hebben. Ik heb een bibliotheekfobie, althans: niet voor de bibliotheek zelve maar wel voor de boeken die al door ikweetniethoeveel handen zijn gegaan en je weet niet wat die handen hebben gedaan voordat ze dat boek oppakten etc., dus ik leen geen boeken uit de bieb. Nooit. Maar lezen is mijn grote hobby; ik lees zeker 2 of 3 boeken per week, en die boeken koop ik allemaal, dus reken maar uit wat dat kost. Om over ruimtegebrek maar te zwijgen, ik heb 1 boekenkast in de woonkamer staan en die is klein, alle andere boeken liggen in dozen in de rommelhokken op zolder, en eens in de zoveel tijd verblijd ik daar de kringloopwinkel mee. Dus dacht ik: de echt mooie boeken koop ik gewoon, de rest lees ik op zo'n e-reader. Handig wel. Lekker belangrijk ook.

Gisterenavond had Oudste Zoon gekookt en damn, die jongen heeft echt talent, serieus. Entrecote in een kruidenjasje van o.a. rozemarijn; met zelfgebakken frietjes en gegrilde groenten, en als toetje mascarponemousse met koffiecaramel, en dit alles zelfgemaakt. Heerlijk.

Vanmiddag weer lekker aanrommelen; ik ga met Oudste Dochter naar Schavuit van Oranje kijken en daar verheug ik me zeer op.

Die MK, ik kan me goed voorstellen dat die graffiti-spuiters dat leuk vinden, zo'n klein ding dat geinteresseerd is!
.
Boeken. De geur van inkt op papier. Het gewicht van een nog onbekende wereld in mijn handen. De emotie van een tastbare bundel letters.Tja...

Ik ben drukwerk-verslaafd.

En net als Marie heb ik een Enorme Weerzin tegen de Bieb, dus dat gaat hem niet worden.

Nu ga ik binnenkort mijn boekenkast drastisch uitmesten, en alles wat ik niet meer herlees (voor de 34 keer iets lezen is hier doodnormaal) of waarvan ik me nu al verheug dat Mopsey het ooit een keer gaat lezen, gaat weg. En dat is best, euh... veel.

Dus; ik voorzie een Kasteel-Ruilbeurs,

Hier gaat alles goed.

Erg goed.

Zo goed, dat ik zelfs al drie volle vuilniszakken puin het huis uit kan sjouwen, en een hele ochtend kan vergooien aan huishoudelijkheden, zonder daar ernstig chagerijnig van te worden.

Zo goed, dat ik het zelfs accepteer dat ik na dit vergooide ochtendje als beloning mee getrokken word naar het plaatselijke chloorpaleis. En het enige waar ik nog een grotere hekel aan heb dan aan de Bieb, is het binnenzwembad. Oh joy.

Maar ik doe het.

Met een suffe glimlach op mijn blije muppet-bek.

Echt, het is bijna lente, ik kan het voelen

(maar waarom regent het dan zo?)
Wat wilde ik nou toch typen?
Wat grappig die aversie tegen de bibliotheek.

Heb ik helemaal geen last van. Alkoop ik natuurlijk het liefste ook boeken.Ook hier staat nu ik toch thuis zit een boekenopruimacie op het programma, dusseh we zouden inderdaad best een boekenruilbeurs kunnen organsieren
Ik hou zelf niet zo van de bieb omdat ik boeken die ik mooi vind, wil hèbben, en niet wil teruggeven. Maar ik ben ook te belazerd om een boek dat ik wil hèbben, nie te kopen omdat ik het al gelezen heb.

Wat mensen met hun handen in boeken doen moeten ze zelf weten. Ik neem aan dat de bieb controleert op kruimels in boeken enzo

Ik ben voor een boekenruilbeurs! De boekenkasten knallen hier uit hun voegen, dus ik zal binnenkort maar weer eens gaan kijken wat er wegkan.

**glimlacht naar de Mimsemuppetgrijns**

Goed zo vrouw. Geniet!

M'anas, je hebt heerlijke kinderen Goed gedaan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven